Kingdom Come Deliverance 2: Komu bije dzwon (For Whom the Bell Tolls)

Komu bije dzwon to jedno z najbardziej wymagających zadań w KCD 2, podczas którego nie macie dostępu do waszego ekwipunku i działacie przeciw limitowi czasowemu. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak zbadać zamek Troski, dostać się do kapitana Tomasza na szczycie wieży i ocalić Jana Ptaszka przed egzekucją.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Komu bije dzwon to najbardziej niecodzienne zadanie główne w Kingdom Come 2. Zadanie pozbawia was całego ekwipunku i zamyka w określonej lokacji - zamku Troski. Jest ono również ograniczone czasowo - macie dwanaście uderzeń dzwonu by dostać się do kapitana Tomasza na szczycie wieży i ocalić Jana Ptaszka przed egzekucją. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak zdobyć napar przeciwgorączkowy i dostać się na szczyt wieży Panny.

Jak inwigilować zamek?

Zadanie rozpoczynacie po wypuszczeniu z celi, z rozkazem odpracowania wyroku. Macie dwanaście godzin - dwanaście uderzeń dzwonu - by dostać się na szczyt Panny i uleczyć kapitana Tomasza, jedynego świadka, który może ocalić Jana Ptaszka przed stryczkiem. Jako więzień jesteście jednak pilnowani i nie możecie wchodzić do innych części zamku bez pozwolenia.

By ocalić Ptaszka musicie dostać się do pokoju chirurga, tam uwarzyć lub wykraść napar przeciwgorączkowy, po czym dostać się na szczyt wieży Panny i podać miksturę Tomaszowi. Po drodze możecie natrafiać na opcjonalne zadania dla ludzi przebywających w zamku. Wykonywanie tych zadań pozwoli wam swobodnie odwiedzać określone obszary zamku lub nagrodzi was informacjami.

Jak zdobyć wytrychy?

Ścieżka na szczyt Panny jest tylko jedna, lecz w zależności od tego, jak oczytany jest wasz Henryk (Wiedza, Przetrwanie i Retoryka - ponad 10 poziom we wszystkich tych statystykach powinien wystarczyć), będziecie mogli przejść przez nią swobodnie lub musieli się przekraść. W obu ścieżkach będziecie jednak najpewniej potrzebowali przynajmniej jednego wytrychu. Macie dwa sposoby na ich zdobycie, zaś oba powiązane są z kowalem, z którym możecie porozmawiać po zakończeniu noszenia worków:

  1. Po wykuciu podkowy dla kowala porozmawiajcie ze stojącą przed kuźnią kucharką Fanką. Poprosi was ona o pomoc w otwarciu skrzyni. Dajcie o tym znać kowalowi, a powie wam, gdzie znaleźć jego osobisty wytrych - w czerwonym wazonie na półce w kuźni (zabierzcie też węgiel drzewny z wazonu, może przydać wam się później do warzenia mikstury). Możecie zabrać go wcześniej, lecz będzie to uznawane za kradzież i prawdopodobnie zostaniecie zauważeni.
  1. Więcej wytrychów możecie zdobyć od parobka Kabata. Możecie podążać za poleceniami kowala, zanieść mu wykutą przez siebię podkowę i dopytać o jego przeszłość by zaoferował je wam na sprzedaż (pieniądze musicie kraść lub sprzedawać przedmioty siodlarzowi Mateuszowi rezydującemu między zamkiem a szubienicą), przynieść mu różaniec od ojca Nikodema w zamian za trzy wytrychy (możecie wygrać rózaniec w kości lub ukraść kradzieżą kieszonkową) lub po prostu ukraść wytrychy Kabatowi przez kradzież kieszonkową (poczekajcie, aż nikt nie będzie się wokół niego kręcił).

Jak dostać się do kuchni?

Pierwszy krok zadania jest zawsze taki sam - musicie dostać się do kuchni. Najpierw jednak musicie zanieść trzy worki z wozu do szopy na węgiel nieopodal, na zewnętrznym dziedzińcu zamku. Po zakończeniu pracy udajcie się do kowala, który da wam następne zadanie - wykucie podkowy i zaniesienie jej parobkowi Kabatowi. Dostaniecie tym samym prawo wstępu na wewnętrzny dziedziniec.

Zostało jeszcze 72% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie
Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2025-02-14
00:24

Necross123 Konsul

Co do tego zadania Miri Fajta (w poradniku "Jak odnaleźć Marikę"):

- Jeśli mamy dość wysoki poziom zdolności przetrwania (około 15 poziom), można też spróbować zaliczyć test przetrwania, gdy będziemy pierwszy raz w kryjówce (poziom: średni). Warto wówczas mieć przy sobie również odwar z nagietków. Dzięki temu ominiemy ten etap ze zbieraniem ziół i rozmową z Aranką.
- Co do ciała Gejzy, można też oczywiście spróbować odwiązać ciało sami, bez wcześniejszej rozmowy z drwalami. Ryzykujemy wówczas tym, że drwale nas zaatakują, gdy będziemy próbować przenieść ciało (strefa czerwona!), dlatego trzeba wówczas zrobić to w nocy (pamiętając rzecz jasna o zmianie stroju na ciemny wcześniej).

I jeszcze mała wskazówka a propo udźwigu:
- Możecie też chodzić z przeciążonym plecakiem pomiędzy osadami ludzkimi (jak oberża czy wioski). Dlaczego akurat wspominam o przeciążeniu jako pozytywnym aspekcie? Dzięki temu, Henrykowi również poprawi się siła (i witalność przy okazji) w trakcie chodzenia z ciężarem. Co oczywiście przekłada się na zwiększenie udźwigu. Kilka dni temu zdążyłem to zauważyć, gdy musiałem taszczyć mięso z dzika do najbliższego młynarza po niedawnym polowaniu.

Gra jak dla mnie potrafi zaskakiwać nawet w takich momentach.

Komentarz: Necross123
2025-02-14
12:22

Lateralus Senator

Lateralus

A co to jest za ikonka czerwonej tarczy przekreślona w znak kratki, wyświetla się to obok kompasu po lewej, nigdzie niema wytłumaczenia oco chodzi. Się pojawiło niewiem czemu i co to robi.

Komentarz: Lateralus
2025-02-14
15:41

Necross123 Konsul

Co do najlepszych atutów, warto też się interesować tymi atutami, które dają dodatkowe doświadczenie do danej dziedziny. Przykładowo, atut "Paser" (10 poziom Retoryki) oprócz łatwiejszego sprzedawania kradzionych dóbr, zdobywamy też doświadczenie do skradania się i złodziejstwa w razie powodzenia przy sprzedaży kradzionych dóbr (co w praktyce oznacza, że sprzedając te rzeczy paserom, mamy 100% szanse na dodatkowe doświadczenie, a złodziejstwo (które jest potrzebne również do otwierania zamków) ciężej rozwinąć (zwłaszcza na początku) niż w jedynce). Wspomniany atut "Pomocna Dłoń" warto łączyć z innym atutem "Bystre oko" (Rzemiosło 10). Nie tylko będziemy mieć tańsze naprawy, ale też zyskamy po drodze dodatkowe doświadczenie do rzemiosła przy naprawianiu rzeczy u rzemieślników (w zależności od ceny napraw).

A co do osobistych atutów, warto zainteresować się atutami "Cichy grajek" (Złodziejstwo 6) i "Mistrz narzędzi" (Złodziejstwo 8). Nie chcemy przecież, by hałas łamanego wytrycha zaalarmował otoczenie, a drugi atut sprawi, że złamanie wytrycha nastąpi później.

Komentarz: Necross123
2025-02-16
22:29

Insinie Junior

W zadaniu " Boski posłaniec " wcześniej wymordowałem cały garnizon, przez co kiedy dochodzi do obrony jest 2/10 i nie ma szans na wygraną, na dodatek zdrowie przeciwników się odradza.. Chyba pozostaje czekać na patcha :( ktoś ma jakieś pomysły?

Komentarz: Insinie
2025-02-18
16:25

Necross123 Konsul

Warto wiedzieć, że przy okazji robienia zadań dla Krejzla (po jego pierwszym zadaniu lub (chyba) po wypadku z mąką) możemy potem donieść na niego do wójta w Troskowicach. Tak, pojawia się nowy dialog u niego i tak, możemy zostać informatorem wójta.

Jak widzę, ta gra może zaskakiwać zadaniami, którymi nieraz gra nas nie informuje, że jest dostępna. To już w sumie drugie zadanie, które odnalazłem w taki sposób (pierwsze takie zadanie pojawiło się po zadaniu Miri Fajta u Aranki). Trzeba często badać i czasami nawet wracać do tych samych NPC'ów.

Komentarz: Necross123
2025-02-19
08:07

brebr98957048d6 Junior

Witam,
Po znalezieniu Orzecha w związku z faktem, iż szybko zaczęła mu spadać lojalnośc odesłałem go do domu ( nie wiedziałem że to normalne i że wróci). Problem jest że nigdzie go nie mogę znaleźć. Tu pytanie gdzie jest ten dom? w chwili obecnej jedyne łóżka na stałe mam u kowala i Bożeny, jednak tam psa nie ma. Oblazłem pół mapy, gwiżdząc jak po@#ny, bez rezultatu. Jakies pomysły ?

Komentarz: brebr98957048d6
2025-02-19
13:08

Turmalinowy Junior

😁

Co do kumanów to zrobiłem to zadanie na dwa sposoby na raz. Najpierw się z nimi napiłem tak by obiecali mi że już więcej nie pojadą do wsi. A gdy rano się obudziłem i wszyscy spali na kacu to wszystkich zamordowałem xd zobaczymy jak to wyjdzie fabularnie

Komentarz: Turmalinowy
2025-02-24
23:05

Turmalinowy Junior

😜

W zadaniu Via Argentum . Najpierw przyjąłem łapówkę a później oddaliłem się i z łuku wyeliminowałem tego gościa strażnicy nawet się nie obudzili mogłem ich zabić po cichu ograbić wszystkie skrzynie i wyjść z tej mennicy

Komentarz: Turmalinowy
2025-02-25
19:01

Necross123 Konsul

Następnie porozmawiajcie ze skrybą, a potem z żoną aptekarza, Gerdą

Znalezione w poradniku do zadania dla kowala (Pustelnik)

A skryba to taki dobry pasterz, że tak samo dużo wie o tej sprawie, jak wójt w Troskowicach.
Rzecz jasna jest tutaj drobny błąd - udajemy się najpierw do wspomnianego pasterza, a potem do Gerdy. Opcjonalnie można też porozmawiać z Barą, ale jedynie potwierdzi to, co usłyszałeś od oberżystki.

Komentarz: Necross123
2025-07-19
19:04

Bartuno96 Chorąży

Bartuno96

Czy poradnik będzie jeszcze aktualizowany?

Trochę jestem zawiedziony że brak chociaż listy zadań pobocznych i aktywności.

Komentarz: Bartuno96

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl