Kingdom Come Deliverance 2: Jak grać w kości?
Kości to hazardowa gra, w którą możecie grać w KCD 2. Dla osób, które nigdy nie miały z nią styczności, może początkowo wydawać się nieco konfundująca. Na tej stronie poradnika wyjaśnimy Wam tajniki gry w kości.
Aktualizacja:
W Kingdom Come Deliverance 2 możecie brać udział w wielu różnych aktywnościach pobocznych. Jedną z nich są kości, czyli hazardowa gra uwielbiana przez mieszkańców średniowiecznej Bohemii. Na tej stronie wyjaśnimy Wam, na czym polegają zasady gry w kości oraz jak wykorzystywać dostępne modyfikatory na swoją korzyść.
- Wszyscy gracze w kości
- Na czym polega gra w kości?
- Punktujące kombinacje
- Specjalne kostki
- Czym jest gra z żetonem?
Wszyscy gracze w kości
Na powyższych mapach znajdziecie wszystkich graczy chętnych na partyjkę w kości w regionach Troski i Kuttenberg.
Jeżeli jesteście zainteresowani szczegółowymi mapami Troski oraz Kuttenbergu, koniecznie zajrzyjcie do naszych interaktywnych map w serwisie gamepressure.com.
Na czym polega gra w kości?
W czasie gry w kości, gracze naprzemiennie rzucają sześcioma kośćmi, kumulując punkty z wylosowanych kombinacji. Zwycięża osoba, która jako pierwsza zbierze odpowiednią ilość punktów, którą możecie podejrzeć w lewym dolnym rogu ekranu.
Po wykonaniu pierwszego rzutu, przyglądnijcie się otrzymanej konfiguracji. Możecie zatrzymać na boku dowolną liczbę kości, które wspólnie tworzą jakąś punktowaną kombinację. Tymczasowo otrzymujemy punkty z wylosowanej kombinacji. W tym momencie możecie zdecydować, co chcecie zrobić dalej:
- Możecie spasować, oddając turę przeciwnikowi. Wszystkie zdobyte przez Was w tej turze punkty trafiają na Wasze konto na stałe i sumują się z wynikiem z poprzednich rund.
- Możecie także przerzucić pozostałe na stole kości licząc, że przy kolejnym rzucie znów otrzymacie kombinacje punktujące. Opcja ta wiąże się jednak z pewnym ryzykiem.
Jeżeli podczas któregoś z rzutów nie otrzymacie żadnej punktującej kombinacji, gra zalicza tzw. skuchę. Tracicie wtedy wszystkie zebrane w turze punkty, a kości przekazane zostają oponentowi.
Jak zatem widzicie, bardzo ważnym elementem gry w kości jest dobre oszacowanie tego, w którym momencie warto spasować. Jeżeli uda Wam się nagromadzić sporą ilość punktów, zwykle lepiej oddać turę przeciwnikowi, niż ryzykować utratę wszystkiego podczas przerzutu z niską szansą na powodzenie. Jeśli zrządzeniem losu uda nam się zdjąć ze stołu wszystkie kostki, nawet w kilku rzutach, otrzymujemy opcję powtórzenia kolejki pełnym zestawem kości w tej samej rundzie.
Odłożone kostki z poprzednich rzutów, nie wliczają się do kombinacji w kolejnych przerzutach.
Punktujące kombinacje
Żeby nie zaliczyć skuchy, podczas rzutu musicie otrzymać przynajmniej jedną z tych kombinacji kości:
Symbole na kości/kościach: | Ilość punktów za kombinację: |
1 | 100 punktów |
5 | 50 punktów |
1, 2, 3, 4, 5 | 500 punktów |
2, 3, 4, 5, 6 | 750 punktów |
1, 2, 3, 4, 5, 6 | 1500 punktów |
1, 1, 1 | 1000 punktów |
2, 2, 2 | 200 punktów |
3, 3, 3 | 300 punktów |
4, 4, 4 | 400 punktów |
5, 5, 5 | 500 punktów |
6, 6, 6 | 600 punktów |
Dodatkowo, warto pamiętać o kilku dodatkowych zasadach:
- Każda dodatkowa kość, z tym samym symbolem co połączona trójka, podwaja wynik. Oznacza to że trzy wyrzucone "dwójki" dadzą Wam 200 punktów, ale cztery "dwójki" dadzą Wam 400 punktów, pięć "dwójek" da 800 punktów i tak dalej.
- Głowa diabła na niektórych kościach działa jak dżoker. Może przyjąć dowolną wartość w dowolnej kombinacji kostek.
Specjalne kostki
W czasie swoich wojaży po Bohemii, na pewno natraficie na różnego rodzaju kostki o specjalnych właściwościach. Podglądając ich opis w ekwipunku możecie zobaczyć, czym się charakteryzują. Przed każdą grą, możecie dokładnie wybrać zestaw kości ze swojego ekwipunku.
Dla przykładu - Kostka świętego Antiocha zawsze wyrzucać będzie trójkę. Uważnie dobierając zestaw kości do gry oraz pamiętając o ich właściwościach, możecie dostosować zestaw do swojej strategii i przechylić szalę zwycięstwa na swoją stronę.
Najprostszym sposobem na zdobycie przydatnych kości, jest kupienie ich u handlarzy. Wielu z nich ma na stanie różnorodne zestawy.
Czym jest gra z żetonem?
Wyzywając gracza kości na pojedynek możecie zdecydować się na grę z tzw. żetonem. Są to specjalne modyfikatory, które wpływają na partyjkę kości w pewien sposób.
Żetony dzielą się na trzy rodzaje:
- Cynowe;
- Srebrne;
- Złote.
Różnią się one siłą modyfikatora, który wprowadzają do gry. Wyzywając kogoś na partyjkę z żetonem, możecie użyć tylko tego samego poziomu co przeciwnik. Podobnie jak specjalne kostki, żetony zdobędziecie podczas eksploracji lub kupując je u handlarzy.
Poniżej prezentujemy pełną listę dostępnych w grze żetonów.
- Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry
- Kingdom Come Deliverance 2: Poradnik do gry
- Kingdom Come Deliverance 2: FAQ
- Kingdom Come Deliverance 2: Mechaniki
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak zapisywać grę?
- Kingdom Come Deliverance 2: Czy jest szybka podróż?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak działa głód i wyczerpanie?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak zrobić respec?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak zwiększyć udźwig?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak otwierać zamki?
- Kingdom Come Deliverance 2: Czy trzeba znać pierwszą część?
- Kingdom Come Deliverance 2: Czy jest widok trzecioosobowy?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak grać w kości?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak używać pochodni?
- Kingdom Come Deliverance 2: Czym jest odpust?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jaki jest maksymalny poziom?
- Kingdom Come Deliverance 2: Czy jest punkt bez powrotu?
- Kingdom Come Deliverance 2: Czy jest endgame i czy można grać po fabule?
- Kingdom Come Deliverance 2: Mechaniki
- Kingdom Come Deliverance 2: FAQ
- Kingdom Come Deliverance 2: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Necross123 Konsul
Co do tego zadania Miri Fajta (w poradniku "Jak odnaleźć Marikę"):
- Jeśli mamy dość wysoki poziom zdolności przetrwania (około 15 poziom), można też spróbować zaliczyć test przetrwania, gdy będziemy pierwszy raz w kryjówce (poziom: średni). Warto wówczas mieć przy sobie również odwar z nagietków. Dzięki temu ominiemy ten etap ze zbieraniem ziół i rozmową z Aranką.
- Co do ciała Gejzy, można też oczywiście spróbować odwiązać ciało sami, bez wcześniejszej rozmowy z drwalami. Ryzykujemy wówczas tym, że drwale nas zaatakują, gdy będziemy próbować przenieść ciało (strefa czerwona!), dlatego trzeba wówczas zrobić to w nocy (pamiętając rzecz jasna o zmianie stroju na ciemny wcześniej).
I jeszcze mała wskazówka a propo udźwigu:
- Możecie też chodzić z przeciążonym plecakiem pomiędzy osadami ludzkimi (jak oberża czy wioski). Dlaczego akurat wspominam o przeciążeniu jako pozytywnym aspekcie? Dzięki temu, Henrykowi również poprawi się siła (i witalność przy okazji) w trakcie chodzenia z ciężarem. Co oczywiście przekłada się na zwiększenie udźwigu. Kilka dni temu zdążyłem to zauważyć, gdy musiałem taszczyć mięso z dzika do najbliższego młynarza po niedawnym polowaniu.
Gra jak dla mnie potrafi zaskakiwać nawet w takich momentach.
Lateralus Senator
A co to jest za ikonka czerwonej tarczy przekreślona w znak kratki, wyświetla się to obok kompasu po lewej, nigdzie niema wytłumaczenia oco chodzi. Się pojawiło niewiem czemu i co to robi.
Necross123 Konsul
Co do najlepszych atutów, warto też się interesować tymi atutami, które dają dodatkowe doświadczenie do danej dziedziny. Przykładowo, atut "Paser" (10 poziom Retoryki) oprócz łatwiejszego sprzedawania kradzionych dóbr, zdobywamy też doświadczenie do skradania się i złodziejstwa w razie powodzenia przy sprzedaży kradzionych dóbr (co w praktyce oznacza, że sprzedając te rzeczy paserom, mamy 100% szanse na dodatkowe doświadczenie, a złodziejstwo (które jest potrzebne również do otwierania zamków) ciężej rozwinąć (zwłaszcza na początku) niż w jedynce). Wspomniany atut "Pomocna Dłoń" warto łączyć z innym atutem "Bystre oko" (Rzemiosło 10). Nie tylko będziemy mieć tańsze naprawy, ale też zyskamy po drodze dodatkowe doświadczenie do rzemiosła przy naprawianiu rzeczy u rzemieślników (w zależności od ceny napraw).
A co do osobistych atutów, warto zainteresować się atutami "Cichy grajek" (Złodziejstwo 6) i "Mistrz narzędzi" (Złodziejstwo 8). Nie chcemy przecież, by hałas łamanego wytrycha zaalarmował otoczenie, a drugi atut sprawi, że złamanie wytrycha nastąpi później.
Insinie Junior
W zadaniu " Boski posłaniec " wcześniej wymordowałem cały garnizon, przez co kiedy dochodzi do obrony jest 2/10 i nie ma szans na wygraną, na dodatek zdrowie przeciwników się odradza.. Chyba pozostaje czekać na patcha :( ktoś ma jakieś pomysły?
Necross123 Konsul
Warto wiedzieć, że przy okazji robienia zadań dla Krejzla (po jego pierwszym zadaniu lub (chyba) po wypadku z mąką) możemy potem donieść na niego do wójta w Troskowicach. Tak, pojawia się nowy dialog u niego i tak, możemy zostać informatorem wójta.
Jak widzę, ta gra może zaskakiwać zadaniami, którymi nieraz gra nas nie informuje, że jest dostępna. To już w sumie drugie zadanie, które odnalazłem w taki sposób (pierwsze takie zadanie pojawiło się po zadaniu Miri Fajta u Aranki). Trzeba często badać i czasami nawet wracać do tych samych NPC'ów.
brebr98957048d6 Junior
Witam,
Po znalezieniu Orzecha w związku z faktem, iż szybko zaczęła mu spadać lojalnośc odesłałem go do domu ( nie wiedziałem że to normalne i że wróci). Problem jest że nigdzie go nie mogę znaleźć. Tu pytanie gdzie jest ten dom? w chwili obecnej jedyne łóżka na stałe mam u kowala i Bożeny, jednak tam psa nie ma. Oblazłem pół mapy, gwiżdząc jak po@#ny, bez rezultatu. Jakies pomysły ?
Turmalinowy Junior
Co do kumanów to zrobiłem to zadanie na dwa sposoby na raz. Najpierw się z nimi napiłem tak by obiecali mi że już więcej nie pojadą do wsi. A gdy rano się obudziłem i wszyscy spali na kacu to wszystkich zamordowałem xd zobaczymy jak to wyjdzie fabularnie
Turmalinowy Junior
W zadaniu Via Argentum . Najpierw przyjąłem łapówkę a później oddaliłem się i z łuku wyeliminowałem tego gościa strażnicy nawet się nie obudzili mogłem ich zabić po cichu ograbić wszystkie skrzynie i wyjść z tej mennicy
Necross123 Konsul
Następnie porozmawiajcie ze skrybą, a potem z żoną aptekarza, Gerdą
Znalezione w poradniku do zadania dla kowala (Pustelnik)
A skryba to taki dobry pasterz, że tak samo dużo wie o tej sprawie, jak wójt w Troskowicach.
Rzecz jasna jest tutaj drobny błąd - udajemy się najpierw do wspomnianego pasterza, a potem do Gerdy. Opcjonalnie można też porozmawiać z Barą, ale jedynie potwierdzi to, co usłyszałeś od oberżystki.
Bartuno96 Chorąży
Czy poradnik będzie jeszcze aktualizowany?
Trochę jestem zawiedziony że brak chociaż listy zadań pobocznych i aktywności.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.













