Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Obłąkaniec
Obłąkaniec to quest z poznania przeszłości Wojciecha z DLC Brushes with Death. Ta strona poradnika do Kingdom Come 2 pokazuje jak rozegrać spotkanie z człowiekiem z ziemianki, jak naprawić złamany miecz szaleńca oraz jak przeszukać ziemiankę obok Maleszowa.
Aktualizacja:
Odwiedzenie ziemianki z okolic wioski Maleszów to motyw przewodni questu Obłąkaniec możliwego do rozegrania podczas przechodzenia DLC Brushes with Death. Opis przejścia z tej strony poradnika do KCD 2 wyjaśnia jak nakłonić człowieka z ziemianki do pokojowej rozmowy, a także jak poprawnie przeszukać chatkę i znaleźć wszystkie interaktywne ślady. Opisaliśmy też ukryty cel misji z naprawienia złamanego miecza szaleńca i przekazania go starcowi.
- Jak rozpocząć quest?
- Gdzie znaleźć ziemiankę?
- Jak odbyć rozmowę z człowiekiem z ziemianki?
- Jak zbadać ziemiankę?
- Jak naprawić złamany miecz szaleńca?
- Powrót do Wojciecha
Jak rozpocząć quest?
- To jedno z mniejszych zadań dodatku Brushes with Death i możecie je rozpocząć po ukończeniu większego questu Nocna mara w regionie Kutna Hora.
- Porozmawiajcie z Wojciechem w jego pracowni w Kutnej Horze, przy czym wybierzcie temat wypytania artysty o jego przeszłość. Powinna to być druga opcja spośród tych oznaczonych fioletową ikoną (powyższy obrazek).
Gdzie znaleźć ziemiankę?
- Wojciech nie poda zbyt wielu szczegółów, tylko po prostu wyśle Was do ziemianki. Znajduje się ona na północny-wschód od wioski Maleszów. Jest ona w otoczeniu drzew i po dotarciu na miejsce pojawi się nowy cel misji.
Jak odbyć rozmowę z człowiekiem z ziemianki?
Po dotarciu do celu podróży ustalicie, że mieszka tu człowiek z ziemianki. Po tym jak zbliżycie się do tej osoby starzec zaatakuje Henryka. Macie 2 warianty:
- Pokonanie człowieka z ziemianki - Może to doprowadzić do jego śmierci i będzie to gorszy wariant ukończenia zadania.
- Poddanie się po rozpoczęciu walki - Musicie wybrać odpowiednią opcję z menu interakcji (ALT na klawiaturze). To lepszy wariant, bo pozwoli Wam porozmawiać z mężczyzną i dowiedzieć się pewnych ważnych informacji na temat Wojciecha.
- Na koniec rozmowy mężczyzna z ziemianki może Wam przekazać złamany miecz szaleńca (alternatywnie możecie go zabrać z jego ciała). Przedmiot ten możecie naprawić (szczegóły w dalszej części solucji) lub przekazać uszkodzony Wojciechowi.
Jak zbadać ziemiankę?
Czeka Was teraz przeszukanie lokacji z człowiekiem z ziemianką. Nie musicie już obawiać się kolejnych ataków starca. Do sprawdzenia są:
- konstrukcja na drzewie;
- uszkodzony dach chatki;
- serce wilka wewnątrz chatki (nie musicie go zabierać);
- zniszczony wóz przed chatką;
- strach na wróble obok chatki.
Jak naprawić złamany miecz szaleńca?
- To opcjonalny i ukryty cel tej misji, aczkolwiek dzięki naprawieniu miecza i wykonaniu określonych czynności możecie zdobyć ukryte osiągnięcie.
- Odwiedźcie dowolne stanowisko kowala i znajdźcie na liście Długi miecz szaleńca. Zadbajcie o odpowiednie materiały - są nimi elementy do łączenia (x1) oraz frankfurcka stal (x3). Przedmioty te możecie np. zakupić od dowolnego kowala. Zapiszcie też grę na wypadek gdyby próba wykucia miecza zakończyła się porażką (nie zmarnujecie w ten sposób składników).
- Z naprawionym mieczem możecie powrócić do człowieka z ziemianki i poruszyć ten temat w trakcie rozmowy (w razie potrzeby zagadajcie drugi raz).
- Zaliczcie próbę perswazji (dołączony obrazek), by przekonać starca do przyjęcia naprawionego miecza.
- Musicie teraz odczekać 1 pełny dzień (oddalcie się od ziemianki) i powrócić w to samo miejsce. Odnotujecie, że człowiek z ziemianki powiesił się i odkrycie to nagrodzone zostanie trofeum.
Powrót do Wojciecha
Możecie powrócić do malarza od razu po wizycie w ziemiance lub dopiero po naprawieniu miecza. Kolejna rozmowa pozwoli Wam poznać jego prawdziwą tożsamość. Odblokujecie nowy symbol do namalowania na tarczy i możecie rozpocząć kolejny quest Bóg decyduje z odnalezienia i odwiedzenia grobu.
Zobacz także
- Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry
- Kingdom Come Deliverance 2: Brushes with Death DLC
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Opis przejścia
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Poradnik, wszystkie misje
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Jak odblokować DLC?
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Kłopoty jak malowane
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Źródło inspiracji
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Chiaroscuro
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Portret w czerwieni
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Nocna mara
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Obłąkaniec
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Bóg decyduje
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Splamiony honor
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Korzeń zła
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Odsłonięcie i zakończenia DLC
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Opis przejścia
- Kingdom Come Deliverance 2: Brushes with Death DLC
Komentarze czytelników
Necross123 Konsul
Co do tego zadania Miri Fajta (w poradniku "Jak odnaleźć Marikę"):
- Jeśli mamy dość wysoki poziom zdolności przetrwania (około 15 poziom), można też spróbować zaliczyć test przetrwania, gdy będziemy pierwszy raz w kryjówce (poziom: średni). Warto wówczas mieć przy sobie również odwar z nagietków. Dzięki temu ominiemy ten etap ze zbieraniem ziół i rozmową z Aranką.
- Co do ciała Gejzy, można też oczywiście spróbować odwiązać ciało sami, bez wcześniejszej rozmowy z drwalami. Ryzykujemy wówczas tym, że drwale nas zaatakują, gdy będziemy próbować przenieść ciało (strefa czerwona!), dlatego trzeba wówczas zrobić to w nocy (pamiętając rzecz jasna o zmianie stroju na ciemny wcześniej).
I jeszcze mała wskazówka a propo udźwigu:
- Możecie też chodzić z przeciążonym plecakiem pomiędzy osadami ludzkimi (jak oberża czy wioski). Dlaczego akurat wspominam o przeciążeniu jako pozytywnym aspekcie? Dzięki temu, Henrykowi również poprawi się siła (i witalność przy okazji) w trakcie chodzenia z ciężarem. Co oczywiście przekłada się na zwiększenie udźwigu. Kilka dni temu zdążyłem to zauważyć, gdy musiałem taszczyć mięso z dzika do najbliższego młynarza po niedawnym polowaniu.
Gra jak dla mnie potrafi zaskakiwać nawet w takich momentach.
Lateralus Senator
A co to jest za ikonka czerwonej tarczy przekreślona w znak kratki, wyświetla się to obok kompasu po lewej, nigdzie niema wytłumaczenia oco chodzi. Się pojawiło niewiem czemu i co to robi.
Necross123 Konsul
Co do najlepszych atutów, warto też się interesować tymi atutami, które dają dodatkowe doświadczenie do danej dziedziny. Przykładowo, atut "Paser" (10 poziom Retoryki) oprócz łatwiejszego sprzedawania kradzionych dóbr, zdobywamy też doświadczenie do skradania się i złodziejstwa w razie powodzenia przy sprzedaży kradzionych dóbr (co w praktyce oznacza, że sprzedając te rzeczy paserom, mamy 100% szanse na dodatkowe doświadczenie, a złodziejstwo (które jest potrzebne również do otwierania zamków) ciężej rozwinąć (zwłaszcza na początku) niż w jedynce). Wspomniany atut "Pomocna Dłoń" warto łączyć z innym atutem "Bystre oko" (Rzemiosło 10). Nie tylko będziemy mieć tańsze naprawy, ale też zyskamy po drodze dodatkowe doświadczenie do rzemiosła przy naprawianiu rzeczy u rzemieślników (w zależności od ceny napraw).
A co do osobistych atutów, warto zainteresować się atutami "Cichy grajek" (Złodziejstwo 6) i "Mistrz narzędzi" (Złodziejstwo 8). Nie chcemy przecież, by hałas łamanego wytrycha zaalarmował otoczenie, a drugi atut sprawi, że złamanie wytrycha nastąpi później.
Insinie Junior
W zadaniu " Boski posłaniec " wcześniej wymordowałem cały garnizon, przez co kiedy dochodzi do obrony jest 2/10 i nie ma szans na wygraną, na dodatek zdrowie przeciwników się odradza.. Chyba pozostaje czekać na patcha :( ktoś ma jakieś pomysły?
Necross123 Konsul
Warto wiedzieć, że przy okazji robienia zadań dla Krejzla (po jego pierwszym zadaniu lub (chyba) po wypadku z mąką) możemy potem donieść na niego do wójta w Troskowicach. Tak, pojawia się nowy dialog u niego i tak, możemy zostać informatorem wójta.
Jak widzę, ta gra może zaskakiwać zadaniami, którymi nieraz gra nas nie informuje, że jest dostępna. To już w sumie drugie zadanie, które odnalazłem w taki sposób (pierwsze takie zadanie pojawiło się po zadaniu Miri Fajta u Aranki). Trzeba często badać i czasami nawet wracać do tych samych NPC'ów.
brebr98957048d6 Junior
Witam,
Po znalezieniu Orzecha w związku z faktem, iż szybko zaczęła mu spadać lojalnośc odesłałem go do domu ( nie wiedziałem że to normalne i że wróci). Problem jest że nigdzie go nie mogę znaleźć. Tu pytanie gdzie jest ten dom? w chwili obecnej jedyne łóżka na stałe mam u kowala i Bożeny, jednak tam psa nie ma. Oblazłem pół mapy, gwiżdząc jak po@#ny, bez rezultatu. Jakies pomysły ?
Turmalinowy Junior
Co do kumanów to zrobiłem to zadanie na dwa sposoby na raz. Najpierw się z nimi napiłem tak by obiecali mi że już więcej nie pojadą do wsi. A gdy rano się obudziłem i wszyscy spali na kacu to wszystkich zamordowałem xd zobaczymy jak to wyjdzie fabularnie
Turmalinowy Junior
W zadaniu Via Argentum . Najpierw przyjąłem łapówkę a później oddaliłem się i z łuku wyeliminowałem tego gościa strażnicy nawet się nie obudzili mogłem ich zabić po cichu ograbić wszystkie skrzynie i wyjść z tej mennicy
Necross123 Konsul
Następnie porozmawiajcie ze skrybą, a potem z żoną aptekarza, Gerdą
Znalezione w poradniku do zadania dla kowala (Pustelnik)
A skryba to taki dobry pasterz, że tak samo dużo wie o tej sprawie, jak wójt w Troskowicach.
Rzecz jasna jest tutaj drobny błąd - udajemy się najpierw do wspomnianego pasterza, a potem do Gerdy. Opcjonalnie można też porozmawiać z Barą, ale jedynie potwierdzi to, co usłyszałeś od oberżystki.
Bartuno96 Chorąży
Czy poradnik będzie jeszcze aktualizowany?
Trochę jestem zawiedziony że brak chociaż listy zadań pobocznych i aktywności.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.









