Kingdom Come 2 Brushes with Death: Korzeń zła Kingdom Come Deliverance 2 poradnik, solucja
Remedium malarza to mikstura z mandragory do uwarzenia w misji Korzeń zła w DLC Brushes with Death. Nasz poradnik do Kingdom Come 2 objaśnia jak zdobyć korzeń mandragory, szałwię i perłę rzeczną. Dowiecie się też jak poprawnie przygotować miksturę z korzenia mandragory.
Ostatnia aktualizacja: 16 maja 2025
Jak uwarzyć Remedium malarza w zadaniu Korzeń zła z dodatku Brushes with Death? Opis przejścia z naszego poradnika opisuje wszystkie wymagane kroki, dzięki którym stworzycie miksturę z mandragory dla malarza Wojciecha. Dodatkowo opisaliśmy gdzie szukać wymaganych składników alchemicznych - są nimi perła rzeczna, korzeń mandragory oraz szałwia.
- Jak rozpocząć quest?
- Jak zdobyć korzeń mandragory?
- Jak zdobyć perłę rzeczną?
- Jak zdobyć szałwię?
- Jak uwarzyć miksturę z mandragory (Remedium malarza)?
- Dostarczenie mikstury Wojciechowi
Jak rozpocząć quest?
- Opisywany quest jest przedostatnim dla DLC Brushes with Death. Musicie ukończyć misję Splamiony honor i ponownie porozmawiać z Wojciechem w jego warsztacie w Kutnej Horze.
- Malarz poprosi Was o uwarzenie mikstury z korzenia mandragory i najpierw musicie pozyskać wszystkie wymagane składniki. Możecie się wypytać dodatkowo Wojciecha o lokacje, w których można poszukać unikalnych składników.
Jak zdobyć korzeń mandragory?
- To jeden z unikalnych składników mikstury i nie szukajcie go w ofertach handlarzy. Zamiast tego odwiedźcie grabarza Franciszka w Kuttenbergu - w zależności od pory dnia będzie przebywał na cmentarzu lub w swojej chatce.
- Franciszek zgodzi się podarować Wam korzeń mandragory jeśli pomożecie mu w pozbyciu się gangu złodziejaszków z cmentarza. Zaczekajcie z grabarzem do godzin nocnych i zaatakujcie bandytów. Możecie z nimi walczyć w dowolny sposób, także z użyciem broni białej (pomimo że oni walczą na pięści).
- Po wygranej walce otrzymacie od Franciszka klucz do skrzyni w jego chatce. Udajcie się tam i wyjmijcie ze skrzyni korzeń mandragory.
Możecie też pominąć wcześniejsze kroki i od razu włamać się do chatki grabarza. Skrzynia powinna mieć łatwy zamek.
Jak zdobyć perłę rzeczną?
- To unikalny unikalny składnik alchemiczny. Na jego poszukiwania musicie wyruszyć na południe od Kutnej Hory i podążajcie wzdłuż strumienia. Docelowo doprowadzi to Was w pobliże obozu bandytów zaznaczonego na dołączonym obrazku.
- Uważajcie, bo bandyci atakują bez ostrzeżenia. Najlepiej zakraść się do obozu w nocy (nie zapomnijcie o podmianie ubioru na utrudniający wykrycie). Możecie następnie ogłuszyć lub zabić bandytów i zacznijcie od wrogów z pochodniami, którzy nie śpią.
- Sprawdźcie ciało herszta dezerterów Władimira. Ma on przy sobie jedną słodkowodną perłę, a także klucz do skrzyni. Możecie w niej znaleźć m.in. 3 kolejne perły (do zadania potrzebna jest tylko jedna).
Jak zdobyć szałwię?
- To jedyny pospolity składnik alchemiczny z listy. Szałwię możecie odnajdywać m.in. na pastwiskach i zboczach.
- Łatwy sposób jest też odwiedzenie zielarza w Kuttenbergu - stragan znajdziecie we wschodniej części rynku. Zbierzcie lub zakupcie 2 zioła, by wypełnić ten cel misji.
Jak uwarzyć miksturę z mandragory (Remedium malarza)?
- Przed Wami najważniejsza i najtrudniejsza część misji. Musicie samodzielnie uwarzyć miksturę w oparciu o pozyskane składniki oraz przepis otrzymany od malarza.
- Odwiedźcie dowolne stanowisko alchemiczne (odkryte mają swoje własne ikony na mapie), np. u jednego z aptekarzy w mieście. Zapiszcie koniecznie grę, bo próbę stworzenia mikstury łatwo zawalić i możecie zmarnować zebrane składniki.
- Po wejściu w interakcję ze stanowiskiem do alchemii zacznijcie od znalezienia Remedium malarza w księdze przepisów. Powinno to być na ostatniej stronie i są tam wszystkie wymagane czynności.
- Przytrzymajcie klawisz przygotowania składników (E na klawiaturze) dla wybranego przepisu. Zwróćcie się w stronę stanowiska do alchemii i potwierdźcie ich wybór z listy (powyższy obrazek).
- Zacznijcie od wybrania wina z lewej półki. Henryk automatycznie wleje je do kociołka i dopiero wtedy zaczniecie dodawać główne składniki.
- Wybierzcie korzeń mandragory (jeden ze składników po prawej stronie) i wrzućcie go do kociołka z winem.
- Wybierzcie opcję obniżenia kociołka, by znalazł się nad ogniem. Gdy tylko pojawią się bąbelki sygnalizujące wrzenie obróćcie klepsydrę, by odliczyć 1 turę. Po tym jak upłynie wymagana ilość czasu podnieście z powrotem kociołek, by zakończyć tę część gotowania.
- W kolejnym kroku trzeba utrzeć perłę ręczną. Wybierzcie ją spośród przygotowanych składników. Umieśćcie perłę w moździerzu i wybierzcie tłuczek, a Henryk poprawnie ją utrze. Zostanie ona dodana do kociołka.
- Powtórzcie procedurę gotowania, a więc obniżcie kociołek i po pojawieniu się bąbli rozpocznijcie odliczanie (1 tura) z pomocą klepsydry. Po tym jak minie wymagana ilość czasu podnieście kociołek.
- Musicie teraz dwukrotnie wybrać szałwię. Za każdym razem umieśćcie ją w moździerzu i na koniec użyjcie tłuczka. Po tym jak dojdzie do utarcia szałwii dodana zostanie do kociołka.
- Tym razem musicie użyć miechów, a więc skorzystać z rączki na lewo od kociołka (klawisz Q na klawiaturze). Musicie gotować całość przez 1 turę i w tym przypadku klepsydra nie jest potrzebna. Pociągnijcie za rączkę w sumie 3 razy (bez żadnych przerw pomiędzy pociągnięciami) i zaczekajcie aż znikną bąbelki.
- W ramach ostatniego kroku musicie wydestylować miksturę. Zacznijcie od zabrania flakonika z lewej półki. Użyjcie flakonika na destylatorze, który jest obok niego.
- W zależności jak sobie poradziliście możecie uwarzyć poprawnie miksturę (o różnej jakości) lub zawalić proces - w tym drugim przypadku wczytajcie poprzedniego sejwa żeby nie zmarnować unikalnych składników alchemicznych.
Zwróćcie też uwagę na ewentualny komentarz Henryka. Może on Wam podpowiedzieć, że np. proces gotowania trwał zbyt długo. Weźcie to pod uwagę podczas ewentualnej kolejnej próby.
Dostarczenie mikstury Wojciechowi
- Powróćcie z miksturą z mandragory do Wojciecha. Artysta może ocenić Wasze starania w zależności od jakości finalnej mikstury. Na szczęście awansujecie dalej nawet jeśli stworzona zostało słabe Remedium malarza.
- Zakończycie quest, odblokujecie nowy symbol dla tarczy i dostępne stanie się ostatnie zadanie z DLC - Odsłonięcie.
Zobacz także