Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Korzeń zła
Remedium malarza to mikstura z mandragory do uwarzenia w misji Korzeń zła w DLC Brushes with Death. Nasz poradnik do Kingdom Come 2 objaśnia jak zdobyć korzeń mandragory, szałwię i perłę rzeczną. Dowiecie się też jak poprawnie przygotować miksturę z korzenia mandragory.
Aktualizacja:
Jak uwarzyć Remedium malarza w zadaniu Korzeń zła z dodatku Brushes with Death? Opis przejścia z naszego poradnika opisuje wszystkie wymagane kroki, dzięki którym stworzycie miksturę z mandragory dla malarza Wojciecha. Dodatkowo opisaliśmy gdzie szukać wymaganych składników alchemicznych - są nimi perła rzeczna, korzeń mandragory oraz szałwia.
- Jak rozpocząć quest?
- Jak zdobyć korzeń mandragory?
- Jak zdobyć perłę rzeczną?
- Jak zdobyć szałwię?
- Jak uwarzyć miksturę z mandragory (Remedium malarza)?
- Dostarczenie mikstury Wojciechowi
Jak rozpocząć quest?
- Opisywany quest jest przedostatnim dla DLC Brushes with Death. Musicie ukończyć misję Splamiony honor i ponownie porozmawiać z Wojciechem w jego warsztacie w Kutnej Horze.
- Malarz poprosi Was o uwarzenie mikstury z korzenia mandragory i najpierw musicie pozyskać wszystkie wymagane składniki. Możecie się wypytać dodatkowo Wojciecha o lokacje, w których można poszukać unikalnych składników.
Jak zdobyć korzeń mandragory?
- To jeden z unikalnych składników mikstury i nie szukajcie go w ofertach handlarzy. Zamiast tego odwiedźcie grabarza Franciszka w Kuttenbergu - w zależności od pory dnia będzie przebywał na cmentarzu lub w swojej chatce.
- Franciszek zgodzi się podarować Wam korzeń mandragory jeśli pomożecie mu w pozbyciu się gangu złodziejaszków z cmentarza. Zaczekajcie z grabarzem do godzin nocnych i zaatakujcie bandytów. Możecie z nimi walczyć w dowolny sposób, także z użyciem broni białej (pomimo że oni walczą na pięści).
- Po wygranej walce otrzymacie od Franciszka klucz do skrzyni w jego chatce. Udajcie się tam i wyjmijcie ze skrzyni korzeń mandragory.
Możecie też pominąć wcześniejsze kroki i od razu włamać się do chatki grabarza. Skrzynia powinna mieć łatwy zamek.
Jak zdobyć perłę rzeczną?
- To unikalny unikalny składnik alchemiczny. Na jego poszukiwania musicie wyruszyć na południe od Kutnej Hory i podążajcie wzdłuż strumienia. Docelowo doprowadzi to Was w pobliże obozu bandytów zaznaczonego na dołączonym obrazku.
- Uważajcie, bo bandyci atakują bez ostrzeżenia. Najlepiej zakraść się do obozu w nocy (nie zapomnijcie o podmianie ubioru na utrudniający wykrycie). Możecie następnie ogłuszyć lub zabić bandytów i zacznijcie od wrogów z pochodniami, którzy nie śpią.
- Sprawdźcie ciało herszta dezerterów Władimira. Ma on przy sobie jedną słodkowodną perłę, a także klucz do skrzyni. Możecie w niej znaleźć m.in. 3 kolejne perły (do zadania potrzebna jest tylko jedna).
Jak zdobyć szałwię?
- To jedyny pospolity składnik alchemiczny z listy. Szałwię możecie odnajdywać m.in. na pastwiskach i zboczach.
- Łatwy sposób jest też odwiedzenie zielarza w Kuttenbergu - stragan znajdziecie we wschodniej części rynku. Zbierzcie lub zakupcie 2 zioła, by wypełnić ten cel misji.
Jak uwarzyć miksturę z mandragory (Remedium malarza)?
- Przed Wami najważniejsza i najtrudniejsza część misji. Musicie samodzielnie uwarzyć miksturę w oparciu o pozyskane składniki oraz przepis otrzymany od malarza.
- Jeśli chcecie zaliczyć ten quest z najlepszym rezultatem i odblokować ukryte osiągnięcie, to odblokujcie najpierw umiejętność Najwyższa tajemnica z drzewka Alchemia. Pozwoli ona Wam na warzenie mikstur wyjątkowej jakości, ale tylko jeśli idealnie wszystko wykonacie zgodnie z przepisem.
- Odwiedźcie dowolne stanowisko alchemiczne (odkryte mają swoje własne ikony na mapie), np. u jednego z aptekarzy w mieście. Zapiszcie koniecznie grę, bo próbę stworzenia mikstury łatwo zawalić i możecie zmarnować zebrane składniki.
- Po wejściu w interakcję ze stanowiskiem do alchemii zacznijcie od znalezienia Remedium malarza w księdze przepisów. Powinno to być na ostatniej stronie i są tam wszystkie wymagane czynności.
- Przytrzymajcie klawisz przygotowania składników (E na klawiaturze) dla wybranego przepisu. Zwróćcie się w stronę stanowiska do alchemii i potwierdźcie ich wybór z listy (powyższy obrazek).
- Zacznijcie od wybrania wina z lewej półki. Henryk automatycznie wleje je do kociołka i dopiero wtedy zaczniecie dodawać główne składniki.
- Wybierzcie korzeń mandragory (jeden ze składników po prawej stronie) i wrzućcie go do kociołka z winem.
- Wybierzcie opcję obniżenia kociołka, by znalazł się nad ogniem. Gdy tylko pojawią się bąbelki sygnalizujące wrzenie obróćcie klepsydrę, by odliczyć 1 turę. Po tym jak upłynie wymagana ilość czasu podnieście z powrotem kociołek, by zakończyć tę część gotowania.
- W kolejnym kroku trzeba utrzeć perłę ręczną. Wybierzcie ją spośród przygotowanych składników. Umieśćcie perłę w moździerzu i wybierzcie tłuczek, a Henryk poprawnie ją utrze. Zostanie ona dodana do kociołka.
- Powtórzcie procedurę gotowania, a więc obniżcie kociołek i po pojawieniu się bąbli rozpocznijcie odliczanie (1 tura) z pomocą klepsydry. Po tym jak minie wymagana ilość czasu podnieście kociołek.
- Musicie teraz dwukrotnie wybrać szałwię. Za każdym razem umieśćcie ją w moździerzu i na koniec użyjcie tłuczka. Po tym jak dojdzie do utarcia szałwii dodana zostanie do kociołka.
- Tym razem musicie użyć miechów, a więc skorzystać z rączki na lewo od kociołka (klawisz Q na klawiaturze). Musicie gotować całość przez 1 turę i w tym przypadku klepsydra nie jest potrzebna. Pociągnijcie za rączkę w sumie 3 razy (bez żadnych przerw pomiędzy pociągnięciami) i zaczekajcie aż znikną bąbelki.
- W ramach ostatniego kroku musicie wydestylować miksturę. Zacznijcie od zabrania flakonika z lewej półki. Użyjcie flakonika na destylatorze, który jest obok niego.
- W zależności jak sobie poradziliście możecie uwarzyć poprawnie miksturę (o różnej jakości) lub zawalić proces - w tym drugim przypadku wczytajcie poprzedniego sejwa żeby nie zmarnować unikalnych składników alchemicznych.
Zwróćcie też uwagę na ewentualny komentarz Henryka. Może on Wam podpowiedzieć, że np. proces gotowania trwał zbyt długo. Weźcie to pod uwagę podczas ewentualnej kolejnej próby.
Dostarczenie mikstury Wojciechowi
- Powróćcie z miksturą z mandragory do Wojciecha. Artysta może ocenić Wasze starania w zależności od jakości finalnej mikstury. Na szczęście awansujecie dalej nawet jeśli stworzona zostało słabe Remedium malarza.
- Zakończycie quest, odblokujecie nowy symbol dla tarczy i dostępne stanie się ostatnie zadanie z DLC - Odsłonięcie.
Zobacz także
- Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry
- Kingdom Come Deliverance 2: Brushes with Death DLC
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Opis przejścia
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Poradnik, wszystkie misje
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Jak odblokować DLC?
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Kłopoty jak malowane
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Źródło inspiracji
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Chiaroscuro
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Portret w czerwieni
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Nocna mara
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Obłąkaniec
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Bóg decyduje
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Splamiony honor
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Korzeń zła
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Odsłonięcie i zakończenia DLC
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Opis przejścia
- Kingdom Come Deliverance 2: Brushes with Death DLC
Komentarze czytelników
Necross123 Konsul
Co do tego zadania Miri Fajta (w poradniku "Jak odnaleźć Marikę"):
- Jeśli mamy dość wysoki poziom zdolności przetrwania (około 15 poziom), można też spróbować zaliczyć test przetrwania, gdy będziemy pierwszy raz w kryjówce (poziom: średni). Warto wówczas mieć przy sobie również odwar z nagietków. Dzięki temu ominiemy ten etap ze zbieraniem ziół i rozmową z Aranką.
- Co do ciała Gejzy, można też oczywiście spróbować odwiązać ciało sami, bez wcześniejszej rozmowy z drwalami. Ryzykujemy wówczas tym, że drwale nas zaatakują, gdy będziemy próbować przenieść ciało (strefa czerwona!), dlatego trzeba wówczas zrobić to w nocy (pamiętając rzecz jasna o zmianie stroju na ciemny wcześniej).
I jeszcze mała wskazówka a propo udźwigu:
- Możecie też chodzić z przeciążonym plecakiem pomiędzy osadami ludzkimi (jak oberża czy wioski). Dlaczego akurat wspominam o przeciążeniu jako pozytywnym aspekcie? Dzięki temu, Henrykowi również poprawi się siła (i witalność przy okazji) w trakcie chodzenia z ciężarem. Co oczywiście przekłada się na zwiększenie udźwigu. Kilka dni temu zdążyłem to zauważyć, gdy musiałem taszczyć mięso z dzika do najbliższego młynarza po niedawnym polowaniu.
Gra jak dla mnie potrafi zaskakiwać nawet w takich momentach.
Lateralus Senator
A co to jest za ikonka czerwonej tarczy przekreślona w znak kratki, wyświetla się to obok kompasu po lewej, nigdzie niema wytłumaczenia oco chodzi. Się pojawiło niewiem czemu i co to robi.
Necross123 Konsul
Co do najlepszych atutów, warto też się interesować tymi atutami, które dają dodatkowe doświadczenie do danej dziedziny. Przykładowo, atut "Paser" (10 poziom Retoryki) oprócz łatwiejszego sprzedawania kradzionych dóbr, zdobywamy też doświadczenie do skradania się i złodziejstwa w razie powodzenia przy sprzedaży kradzionych dóbr (co w praktyce oznacza, że sprzedając te rzeczy paserom, mamy 100% szanse na dodatkowe doświadczenie, a złodziejstwo (które jest potrzebne również do otwierania zamków) ciężej rozwinąć (zwłaszcza na początku) niż w jedynce). Wspomniany atut "Pomocna Dłoń" warto łączyć z innym atutem "Bystre oko" (Rzemiosło 10). Nie tylko będziemy mieć tańsze naprawy, ale też zyskamy po drodze dodatkowe doświadczenie do rzemiosła przy naprawianiu rzeczy u rzemieślników (w zależności od ceny napraw).
A co do osobistych atutów, warto zainteresować się atutami "Cichy grajek" (Złodziejstwo 6) i "Mistrz narzędzi" (Złodziejstwo 8). Nie chcemy przecież, by hałas łamanego wytrycha zaalarmował otoczenie, a drugi atut sprawi, że złamanie wytrycha nastąpi później.
Insinie Junior
W zadaniu " Boski posłaniec " wcześniej wymordowałem cały garnizon, przez co kiedy dochodzi do obrony jest 2/10 i nie ma szans na wygraną, na dodatek zdrowie przeciwników się odradza.. Chyba pozostaje czekać na patcha :( ktoś ma jakieś pomysły?
Necross123 Konsul
Warto wiedzieć, że przy okazji robienia zadań dla Krejzla (po jego pierwszym zadaniu lub (chyba) po wypadku z mąką) możemy potem donieść na niego do wójta w Troskowicach. Tak, pojawia się nowy dialog u niego i tak, możemy zostać informatorem wójta.
Jak widzę, ta gra może zaskakiwać zadaniami, którymi nieraz gra nas nie informuje, że jest dostępna. To już w sumie drugie zadanie, które odnalazłem w taki sposób (pierwsze takie zadanie pojawiło się po zadaniu Miri Fajta u Aranki). Trzeba często badać i czasami nawet wracać do tych samych NPC'ów.
brebr98957048d6 Junior
Witam,
Po znalezieniu Orzecha w związku z faktem, iż szybko zaczęła mu spadać lojalnośc odesłałem go do domu ( nie wiedziałem że to normalne i że wróci). Problem jest że nigdzie go nie mogę znaleźć. Tu pytanie gdzie jest ten dom? w chwili obecnej jedyne łóżka na stałe mam u kowala i Bożeny, jednak tam psa nie ma. Oblazłem pół mapy, gwiżdząc jak po@#ny, bez rezultatu. Jakies pomysły ?
Turmalinowy Junior
Co do kumanów to zrobiłem to zadanie na dwa sposoby na raz. Najpierw się z nimi napiłem tak by obiecali mi że już więcej nie pojadą do wsi. A gdy rano się obudziłem i wszyscy spali na kacu to wszystkich zamordowałem xd zobaczymy jak to wyjdzie fabularnie
Turmalinowy Junior
W zadaniu Via Argentum . Najpierw przyjąłem łapówkę a później oddaliłem się i z łuku wyeliminowałem tego gościa strażnicy nawet się nie obudzili mogłem ich zabić po cichu ograbić wszystkie skrzynie i wyjść z tej mennicy
Necross123 Konsul
Następnie porozmawiajcie ze skrybą, a potem z żoną aptekarza, Gerdą
Znalezione w poradniku do zadania dla kowala (Pustelnik)
A skryba to taki dobry pasterz, że tak samo dużo wie o tej sprawie, jak wójt w Troskowicach.
Rzecz jasna jest tutaj drobny błąd - udajemy się najpierw do wspomnianego pasterza, a potem do Gerdy. Opcjonalnie można też porozmawiać z Barą, ale jedynie potwierdzi to, co usłyszałeś od oberżystki.
Bartuno96 Chorąży
Czy poradnik będzie jeszcze aktualizowany?
Trochę jestem zawiedziony że brak chociaż listy zadań pobocznych i aktywności.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

















