Kingdom Come Deliverance 2: Najlepsze atuty
Wybór atutów to ważny element rozwoju bohatera w KCD 2. W grze dostępnych jest aż 276 perków, więc wybór najprzydatniejszych może nie być łatwy dla nowych graczy. Na tej stronie znajdziecie listę najlepszych atutów, w które warto zainwestować.
Aktualizacja:
Atuty odblokowujecie w ramach rozwoju bohatera w Kingdom Come Deliverance 2. Mnogość różnorodnych perków (jest ich ponad 250) może łatwo przytłoczyć nowych graczy. Wychodząc im naprzeciw, prezentujemy autorską listę najlepszych atutów, w które warto zainwestować już na wczesnym etapie gry w KCD 2.
Jak działają atuty?
Atuty znajdziecie w zakładce Gracz w menu bohatera. W zależności od swojego charakteru, perki podzielone zostały też na trzy grupy:
- W zakładce Atrybuty znajdziecie atuty ogólnie związane z bohaterem oraz takie odnoszące się bezpośrednio do 4 podstawowych statystyk: siły, zręczności, witalności i retoryki.
 - Zakładka Umiejętności to perki odnoszące się do konkretnych czynności wykonywanych w grze. Znajdziecie tutaj modyfikatory związane z m.in.: skradaniem, wiedzą, jazdą konną czy rzemiosłem.
 - Wreszcie, zakładka Walka to miejsce z perkami zwiększającymi potencjał bojowy Henryka. Podzielone są dodatkowo ze względu na rodzaj używanej broni.
 
Wykonywanie danej czynności w grze sprawia, że jej poziom rośnie. Aktualny progres możecie podejrzeć w tabelce, po prawej stornie od danej umiejętności.
Zdobywając kolejne poziomy umiejętności odblokujecie punkty atutów do wydania w danej kategorii. Ilość dostępnych punktów możecie podejrzeć w tabelce obok. Ogólną liczbę wszystkich dostępnych punktów znajdziecie u dołu ekranu.
Punkt atutu możecie wydać na odblokowanie perka z wybranej kategorii, po rozwinięciu listy. Zwróćcie jednak uwagę, że niektóre atuty będą z początku wyszarzone. By móc je odblokować, konieczne będzie wcześniejsze osiągnięcie odpowiedniego poziomu w danej umiejętności. Dokładne wymagania możecie podejrzeć, klikając w opis po prawej stronie ekranu.
Wymóg minimalnego poziomu sprawia, że niekiedy opłaca się przetrzymać wolny punkt atutu, by wykorzystać go w przyszłości na odblokowywany później perk.
Wymóg minimalnego poziomu umiejętności oraz brak możliwości przenoszenia punktów atutów pomiędzy kategoriami sprawia, że zdobywanie kolejnych perków przebiega w sposób bardzo naturalny. Im więcej wykonujecie daną czynność, tym lepsi się stajecie. Niektóre perki są jednak na tyle przydatne, że specjalnie dla nich warto wylevelować rzadko używaną przez Was umiejętność. W kolejnych akapitach przedstawimy Wam listę, naszym zdaniem, najlepszych atutów.
Dzieci kwiaty
- Umiejętności, Przetrwanie, Poziom 8.
 - Perk ten sprawia, że mając w ekwipunku ponad 30 ziół, Henryk automatycznie zyskuje 2 punkty charyzmy. Aktywując ten atut polecamy Wam korzystać z ususzonych roślin - nie zepsują się tak łatwo jak świeże. Są też bardzo lekkie, wiec nie powinny zagracać Wam niepotrzebnie miejsca ekwipunku.
 
Sztuki wyzwolone
- Umiejętności, Wiedza, Poziom 10.
 - Atut ten pozwoli Wam zobaczyć poziom trudności testu umiejętności w okienku dialogowym. Opcja ta może pomóc Wam podjąć decyzję w czasie rozmowy. Ponadto, perk ten konieczny jest do odblokowania pochodnych atutów: Podstawy teologii, Podstawy prawa i Podstawy medycyny.
 
Silny jak byk
- Atrybuty, Siła, Poziom 12.
 - Zwiększa udźwig o 20 funtów. Większy ekwipunek to przydatna rzecz, która ułatwi Wam organizację podczas dłuższych ekspedycji.
 
Miłośnik nocy
- Atrybuty, Poziom główny, Poziom 12.
 - W nocy zyskujecie premię +2 do siły, zręczności, witalności, a także +3 do skradania się. Przydatne zwłaszcza dla graczy, którzy preferują styl gry oparty na bezgłośnym przemykaniu pomiędzy wrogami.
 
Asceta
- Atrybuty, Witalność, Poziom 6.
 - Nasycenie maleje o 30% wolnej. Zmniejszy to nieco problem głodu, zwłaszcza gdy znajdujecie się z dala od sklepów i oberży. Więcej na temat głodu znajdziecie na stronie Jak działa głód i wyczerpanie?.
 
Pomocna dłoń
- Umiejętności, Rzemiosło, Poziom 8.
 - Naprawy u rzemieślników są 20% tańsze. Czynność tę wykonuje się dość często, więc z dłuższej perspektywy czasu pozwoli Wam to zaoszczędzić niemało pieniędzy.
 
0
- Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry
- Kingdom Come Deliverance 2: Poradnik do gry
	
- Kingdom Come Deliverance 2: Podstawy
		
- Kingdom Come Deliverance 2: Porady na start
 - Kingdom Come Deliverance 2: Poziomy trudności
 - Kingdom Come Deliverance 2: Najlepsze atuty
 - Kingdom Come Deliverance 2: Najlepsi trenerzy umiejętności
 - Kingdom Come Deliverance 2: Wszystkie punkty szybkiej podróży
 - Kingdom Come Deliverance 2: Najlepszy koń
 - Kingdom Come Deliverance 2: Wszystkie zakończenia
 - Kingdom Come Deliverance 2: Tryb hardcore i trofeum Hardcore'owy Henryk II
 
 
 - Kingdom Come Deliverance 2: Podstawy
		
 
 - Kingdom Come Deliverance 2: Poradnik do gry
	
 
Komentarze czytelników
Necross123 Konsul
Co do tego zadania Miri Fajta (w poradniku "Jak odnaleźć Marikę"):
- Jeśli mamy dość wysoki poziom zdolności przetrwania (około 15 poziom), można też spróbować zaliczyć test przetrwania, gdy będziemy pierwszy raz w kryjówce (poziom: średni). Warto wówczas mieć przy sobie również odwar z nagietków. Dzięki temu ominiemy ten etap ze zbieraniem ziół i rozmową z Aranką.
- Co do ciała Gejzy, można też oczywiście spróbować odwiązać ciało sami, bez wcześniejszej rozmowy z drwalami. Ryzykujemy wówczas tym, że drwale nas zaatakują, gdy będziemy próbować przenieść ciało (strefa czerwona!), dlatego trzeba wówczas zrobić to w nocy (pamiętając rzecz jasna o zmianie stroju na ciemny wcześniej).
I jeszcze mała wskazówka a propo udźwigu:
- Możecie też chodzić z przeciążonym plecakiem pomiędzy osadami ludzkimi (jak oberża czy wioski). Dlaczego akurat wspominam o przeciążeniu jako pozytywnym aspekcie? Dzięki temu, Henrykowi również poprawi się siła (i witalność przy okazji) w trakcie chodzenia z ciężarem. Co oczywiście przekłada się na zwiększenie udźwigu. Kilka dni temu zdążyłem to zauważyć, gdy musiałem taszczyć mięso z dzika do najbliższego młynarza po niedawnym polowaniu.
Gra jak dla mnie potrafi zaskakiwać nawet w takich momentach.
Lateralus Senator
A co to jest za ikonka czerwonej tarczy przekreślona w znak kratki, wyświetla się to obok kompasu po lewej, nigdzie niema wytłumaczenia oco chodzi. Się pojawiło niewiem czemu i co to robi.
Necross123 Konsul
Co do najlepszych atutów, warto też się interesować tymi atutami, które dają dodatkowe doświadczenie do danej dziedziny. Przykładowo, atut "Paser" (10 poziom Retoryki) oprócz łatwiejszego sprzedawania kradzionych dóbr, zdobywamy też doświadczenie do skradania się i złodziejstwa w razie powodzenia przy sprzedaży kradzionych dóbr (co w praktyce oznacza, że sprzedając te rzeczy paserom, mamy 100% szanse na dodatkowe doświadczenie, a złodziejstwo (które jest potrzebne również do otwierania zamków) ciężej rozwinąć (zwłaszcza na początku) niż w jedynce). Wspomniany atut "Pomocna Dłoń" warto łączyć z innym atutem "Bystre oko" (Rzemiosło 10). Nie tylko będziemy mieć tańsze naprawy, ale też zyskamy po drodze dodatkowe doświadczenie do rzemiosła przy naprawianiu rzeczy u rzemieślników (w zależności od ceny napraw).
A co do osobistych atutów, warto zainteresować się atutami "Cichy grajek" (Złodziejstwo 6) i "Mistrz narzędzi" (Złodziejstwo 8). Nie chcemy przecież, by hałas łamanego wytrycha zaalarmował otoczenie, a drugi atut sprawi, że złamanie wytrycha nastąpi później.
Insinie Junior
W zadaniu " Boski posłaniec " wcześniej wymordowałem cały garnizon, przez co kiedy dochodzi do obrony jest 2/10 i nie ma szans na wygraną, na dodatek zdrowie przeciwników się odradza.. Chyba pozostaje czekać na patcha :( ktoś ma jakieś pomysły?
Necross123 Konsul
Warto wiedzieć, że przy okazji robienia zadań dla Krejzla (po jego pierwszym zadaniu lub (chyba) po wypadku z mąką) możemy potem donieść na niego do wójta w Troskowicach. Tak, pojawia się nowy dialog u niego i tak, możemy zostać informatorem wójta.
Jak widzę, ta gra może zaskakiwać zadaniami, którymi nieraz gra nas nie informuje, że jest dostępna. To już w sumie drugie zadanie, które odnalazłem w taki sposób (pierwsze takie zadanie pojawiło się po zadaniu Miri Fajta u Aranki). Trzeba często badać i czasami nawet wracać do tych samych NPC'ów.
brebr98957048d6 Junior
Witam, 
Po znalezieniu Orzecha w związku z faktem, iż szybko zaczęła mu spadać lojalnośc odesłałem go do domu ( nie wiedziałem że to normalne i że wróci). Problem jest że nigdzie go nie mogę znaleźć. Tu pytanie gdzie jest ten dom? w chwili obecnej jedyne łóżka na stałe mam u kowala i Bożeny, jednak tam psa nie ma. Oblazłem pół mapy, gwiżdząc jak po@#ny, bez rezultatu. Jakies pomysły ?
Turmalinowy Junior
Co do kumanów to zrobiłem to zadanie na dwa sposoby na raz. Najpierw się z nimi napiłem tak by obiecali mi że już więcej nie pojadą do wsi. A gdy rano się obudziłem i wszyscy spali na kacu to wszystkich zamordowałem xd zobaczymy jak to wyjdzie fabularnie
Turmalinowy Junior
W zadaniu Via Argentum . Najpierw przyjąłem łapówkę a później oddaliłem się i z łuku wyeliminowałem tego gościa strażnicy nawet się nie obudzili mogłem ich zabić po cichu ograbić wszystkie skrzynie i wyjść z tej mennicy
Necross123 Konsul
Następnie porozmawiajcie ze skrybą, a potem z żoną aptekarza, Gerdą
Znalezione w poradniku do zadania dla kowala (Pustelnik)
A skryba to taki dobry pasterz, że tak samo dużo wie o tej sprawie, jak wójt w Troskowicach.
Rzecz jasna jest tutaj drobny błąd - udajemy się najpierw do wspomnianego pasterza, a potem do Gerdy. Opcjonalnie można też porozmawiać z Barą, ale jedynie potwierdzi to, co usłyszałeś od oberżystki.
Bartuno96 Chorąży
Czy poradnik będzie jeszcze aktualizowany?
Trochę jestem zawiedziony że brak chociaż listy zadań pobocznych i aktywności.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.











