Kingdom Come Deliverance 2: Czy jest punkt bez powrotu? Kingdom Come Deliverance 2 poradnik, solucja
Czy w Kingdom Come 2 są tzw. punkty bez powrotu? Nasz poradnik wyjaśni Wam czy w głównej fabule występują tymczasowe blokady swobodnej eksploracji i czy można doprowadzić do przegapienia lub anulowania pobocznych questów.
Ostatnia aktualizacja: 21 maja 2025
Czy w Kingdom Come Deliverance 2 trzeba obawiać się punktu bez powrotu i anulowania nieukończonych zadań? Nasz poradnik opisuje wszystkie punkty bez powrotu - dwa mniejsze z regionu Troski oraz jeden główny z Kutnej Hory. Pozwoli to Wam załatwić wszystkie sprawy przed finałem oraz dowiedzieć się kiedy gra ponownie odblokuje swobodną eksplorację mapy.
Na stronie znajdziecie pewne spojlery fabularne. Skupiliśmy się na opisaniu samych blokad eksploracji, a nie wydarzeń, które są z nimi powiązane. Lektura nie powinna więc popsuć Wam przyjemności z doświadczenia głównej fabuły gry.
- Pierwszy punkt bez powrotu w regionie Troski
- Drugi punkt bez powrotu w Troski
- Główny punkt bez powrotu w Kuttenbergu
Pierwszy punkt bez powrotu w regionie Troski
Pierwszym mniejszym punktem powrotu w grze jest wyruszenie na wesele, które jest motywem przewodnim głównego zadania Swaćba. Najważniejsze ograniczenia to:
- Brak możliwości opuszczenia terenu uroczystości - Musicie w całości rozegrać quest z wesela.
- Konieczność zaliczenia kolejnego głównego questu w zamku - Jest to główne zadanie Komu bije dzwon. Na czas jego przechodzenia stracicie tymczasowo cały swój ekwipunek i będziecie musieli działać pod presją czasu.
Zdecydowanie przygotujcie się przed weselem i nie śpieszcie się z potwierdzeniem swojej gotowości. Oprócz zapisania stanu gry polecamy popracować nad umiejętnościami skradania, otwierania zamków oraz alchemii, które mogą bardzo przydać się w zadaniu rozgrywanym w zamku.
Drugi punkt bez powrotu w Troski
- Drugi mniejszy punkt bez powrotu to uczta w zamku Troski, która jest motywem przewodnim zadania Za zwycięstwo!.
- Przystąpienie do wspomnianego questu rozpocznie całą serię misji fabularnych, których nie możecie przerwać. Musicie rozgrywać je jedną po drugiej i na czas ich przechodzenia zablokowane jest podróżowanie po świecie gry. Co więcej, po zaliczeniu zadań Henryk automatycznie wyruszy do regionu Kutna Hora. Nie zablokuje to Wam bezpowrotnie dostępu do regionu Troski, ale w dalszej części gry trzeba będzie wydać 200 groszy na karawanę.
- Nie śpieszcie się z rozmową z Ptaszkiem w zamku Troski, która rozpocznie quest z uczty. Polecamy w szczególności zwiększyć umiejętności Henryka w walce i nauczyć bohatera mistrzowskiego ciosu, bo będziecie musieli wziąć udział w różnych walkach, w tym także w starciu z bossem.
Główny punkt bez powrotu w Kuttenbergu
- Najważniejszym punktem bez powrotu jest bardzo długi finał głównej kampanii, czyli seria questów rozgrywanych w drugim regionie Kuttenberg. Rozpoczyna go główny quest Oratores.
- Pierwsza część przygotowań to odblokowanie dobrego wierzchowca. Możecie zwiększyć statystyki Waszego konia Siwka, bądź też kupić lepszego konia w jednej ze stajni ze świata gry. Brak konia z dobrymi statystykami może uniemożliwić zaliczenie sceny z konnego pościgu, która jest obowiązkową częścią głównego questu.
- Pod koniec tego samego zadania otrzymacie cel z powrotu do pałacu Ruthardów i to jest właściwy punkt bez powrotu. Gra powinna Wam w tym momencie fabuły wyświetlić ostrzeżenie na ekranie i pokazuje je dołączony obrazek.
- Od momentu wejścia na dziedziniec pałacu Ruthardów nie będzie możliwe swobodne podróżowanie po świecie gry. Rozpocznie się cała seria finałowych questów gry, w których Henryk stacza przede wszystkim sporo walk.
- Zaliczenie finału głównej kampanii doprowadzi do zrujnowania wioski Suchdol, ale powinni się tym pojawić ważni NPC-e i możecie ich spotkać po głównej fabule.
- O wiele ważniejszym problemem jest zniknięcie Obozu Zygmunta z mapy regionu Kuttenberg. W miejscu tym Henryk może stoczyć walkę z jednym z opcjonalnych bossów, ale po obozie będą tylko pozostałości. Oznacza to, że przepadnie szansa na rozegranie lub dokończenie questów powiązanych z obozem. Zajmijcie się nimi zanim rozpoczniecie quest Oratores.
Zobacz także