Kingdom Come Deliverance 2: Czy jest punkt bez powrotu?
Czy w Kingdom Come 2 są tzw. punkty bez powrotu? Nasz poradnik wyjaśni Wam czy w głównej fabule występują tymczasowe blokady swobodnej eksploracji i czy można doprowadzić do przegapienia lub anulowania pobocznych questów.
Aktualizacja:
Czy w Kingdom Come Deliverance 2 trzeba obawiać się punktu bez powrotu i anulowania nieukończonych zadań? Nasz poradnik opisuje wszystkie punkty bez powrotu - dwa mniejsze z regionu Troski oraz jeden główny z Kutnej Hory. Pozwoli to Wam załatwić wszystkie sprawy przed finałem oraz dowiedzieć się kiedy gra ponownie odblokuje swobodną eksplorację mapy.
Na stronie znajdziecie pewne spojlery fabularne. Skupiliśmy się na opisaniu samych blokad eksploracji, a nie wydarzeń, które są z nimi powiązane. Lektura nie powinna więc popsuć Wam przyjemności z doświadczenia głównej fabuły gry.
- Pierwszy punkt bez powrotu w regionie Troski
- Drugi punkt bez powrotu w Troski
- Główny punkt bez powrotu w Kuttenbergu
Pierwszy punkt bez powrotu w regionie Troski
Pierwszym mniejszym punktem powrotu w grze jest wyruszenie na wesele, które jest motywem przewodnim głównego zadania Swaćba. Najważniejsze ograniczenia to:
- Brak możliwości opuszczenia terenu uroczystości - Musicie w całości rozegrać quest z wesela.
- Konieczność zaliczenia kolejnego głównego questu w zamku - Jest to główne zadanie Komu bije dzwon. Na czas jego przechodzenia stracicie tymczasowo cały swój ekwipunek i będziecie musieli działać pod presją czasu.
Zdecydowanie przygotujcie się przed weselem i nie śpieszcie się z potwierdzeniem swojej gotowości. Oprócz zapisania stanu gry polecamy popracować nad umiejętnościami skradania, otwierania zamków oraz alchemii, które mogą bardzo przydać się w zadaniu rozgrywanym w zamku.
Drugi punkt bez powrotu w Troski
- Drugi mniejszy punkt bez powrotu to uczta w zamku Troski, która jest motywem przewodnim zadania Za zwycięstwo!.
- Przystąpienie do wspomnianego questu rozpocznie całą serię misji fabularnych, których nie możecie przerwać. Musicie rozgrywać je jedną po drugiej i na czas ich przechodzenia zablokowane jest podróżowanie po świecie gry. Co więcej, po zaliczeniu zadań Henryk automatycznie wyruszy do regionu Kutna Hora. Nie zablokuje to Wam bezpowrotnie dostępu do regionu Troski, ale w dalszej części gry trzeba będzie wydać 200 groszy na karawanę.
- Nie śpieszcie się z rozmową z Ptaszkiem w zamku Troski, która rozpocznie quest z uczty. Polecamy w szczególności zwiększyć umiejętności Henryka w walce i nauczyć bohatera mistrzowskiego ciosu, bo będziecie musieli wziąć udział w różnych walkach, w tym także w starciu z bossem.
Główny punkt bez powrotu w Kuttenbergu
- Najważniejszym punktem bez powrotu jest bardzo długi finał głównej kampanii, czyli seria questów rozgrywanych w drugim regionie Kuttenberg. Rozpoczyna go główny quest Oratores.
- Pierwsza część przygotowań to odblokowanie dobrego wierzchowca. Możecie zwiększyć statystyki Waszego konia Siwka, bądź też kupić lepszego konia w jednej ze stajni ze świata gry. Brak konia z dobrymi statystykami może uniemożliwić zaliczenie sceny z konnego pościgu, która jest obowiązkową częścią głównego questu.
- Pod koniec tego samego zadania otrzymacie cel z powrotu do pałacu Ruthardów i to jest właściwy punkt bez powrotu. Gra powinna Wam w tym momencie fabuły wyświetlić ostrzeżenie na ekranie i pokazuje je dołączony obrazek.
- Od momentu wejścia na dziedziniec pałacu Ruthardów nie będzie możliwe swobodne podróżowanie po świecie gry. Rozpocznie się cała seria finałowych questów gry, w których Henryk stacza przede wszystkim sporo walk.
- Zaliczenie finału głównej kampanii doprowadzi do zrujnowania wioski Suchdol, ale powinni się tym pojawić ważni NPC-e i możecie ich spotkać po głównej fabule.
- O wiele ważniejszym problemem jest zniknięcie Obozu Zygmunta z mapy regionu Kuttenberg. W miejscu tym Henryk może stoczyć walkę z jednym z opcjonalnych bossów, ale po obozie będą tylko pozostałości. Oznacza to, że przepadnie szansa na rozegranie lub dokończenie questów powiązanych z obozem. Zajmijcie się nimi zanim rozpoczniecie quest Oratores.
Zobacz także
- Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry
- Kingdom Come Deliverance 2: Poradnik do gry
- Kingdom Come Deliverance 2: FAQ
- Kingdom Come Deliverance 2: Mechaniki
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak zapisywać grę?
- Kingdom Come Deliverance 2: Czy jest szybka podróż?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak działa głód i wyczerpanie?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak zrobić respec?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak zwiększyć udźwig?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak otwierać zamki?
- Kingdom Come Deliverance 2: Czy trzeba znać pierwszą część?
- Kingdom Come Deliverance 2: Czy jest widok trzecioosobowy?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak grać w kości?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak używać pochodni?
- Kingdom Come Deliverance 2: Czym jest odpust?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jaki jest maksymalny poziom?
- Kingdom Come Deliverance 2: Czy jest punkt bez powrotu?
- Kingdom Come Deliverance 2: Czy jest endgame i czy można grać po fabule?
- Kingdom Come Deliverance 2: Mechaniki
- Kingdom Come Deliverance 2: FAQ
- Kingdom Come Deliverance 2: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Necross123 Konsul
Co do tego zadania Miri Fajta (w poradniku "Jak odnaleźć Marikę"):
- Jeśli mamy dość wysoki poziom zdolności przetrwania (około 15 poziom), można też spróbować zaliczyć test przetrwania, gdy będziemy pierwszy raz w kryjówce (poziom: średni). Warto wówczas mieć przy sobie również odwar z nagietków. Dzięki temu ominiemy ten etap ze zbieraniem ziół i rozmową z Aranką.
- Co do ciała Gejzy, można też oczywiście spróbować odwiązać ciało sami, bez wcześniejszej rozmowy z drwalami. Ryzykujemy wówczas tym, że drwale nas zaatakują, gdy będziemy próbować przenieść ciało (strefa czerwona!), dlatego trzeba wówczas zrobić to w nocy (pamiętając rzecz jasna o zmianie stroju na ciemny wcześniej).
I jeszcze mała wskazówka a propo udźwigu:
- Możecie też chodzić z przeciążonym plecakiem pomiędzy osadami ludzkimi (jak oberża czy wioski). Dlaczego akurat wspominam o przeciążeniu jako pozytywnym aspekcie? Dzięki temu, Henrykowi również poprawi się siła (i witalność przy okazji) w trakcie chodzenia z ciężarem. Co oczywiście przekłada się na zwiększenie udźwigu. Kilka dni temu zdążyłem to zauważyć, gdy musiałem taszczyć mięso z dzika do najbliższego młynarza po niedawnym polowaniu.
Gra jak dla mnie potrafi zaskakiwać nawet w takich momentach.
Lateralus Senator
A co to jest za ikonka czerwonej tarczy przekreślona w znak kratki, wyświetla się to obok kompasu po lewej, nigdzie niema wytłumaczenia oco chodzi. Się pojawiło niewiem czemu i co to robi.
Necross123 Konsul
Co do najlepszych atutów, warto też się interesować tymi atutami, które dają dodatkowe doświadczenie do danej dziedziny. Przykładowo, atut "Paser" (10 poziom Retoryki) oprócz łatwiejszego sprzedawania kradzionych dóbr, zdobywamy też doświadczenie do skradania się i złodziejstwa w razie powodzenia przy sprzedaży kradzionych dóbr (co w praktyce oznacza, że sprzedając te rzeczy paserom, mamy 100% szanse na dodatkowe doświadczenie, a złodziejstwo (które jest potrzebne również do otwierania zamków) ciężej rozwinąć (zwłaszcza na początku) niż w jedynce). Wspomniany atut "Pomocna Dłoń" warto łączyć z innym atutem "Bystre oko" (Rzemiosło 10). Nie tylko będziemy mieć tańsze naprawy, ale też zyskamy po drodze dodatkowe doświadczenie do rzemiosła przy naprawianiu rzeczy u rzemieślników (w zależności od ceny napraw).
A co do osobistych atutów, warto zainteresować się atutami "Cichy grajek" (Złodziejstwo 6) i "Mistrz narzędzi" (Złodziejstwo 8). Nie chcemy przecież, by hałas łamanego wytrycha zaalarmował otoczenie, a drugi atut sprawi, że złamanie wytrycha nastąpi później.
Insinie Junior
W zadaniu " Boski posłaniec " wcześniej wymordowałem cały garnizon, przez co kiedy dochodzi do obrony jest 2/10 i nie ma szans na wygraną, na dodatek zdrowie przeciwników się odradza.. Chyba pozostaje czekać na patcha :( ktoś ma jakieś pomysły?
Necross123 Konsul
Warto wiedzieć, że przy okazji robienia zadań dla Krejzla (po jego pierwszym zadaniu lub (chyba) po wypadku z mąką) możemy potem donieść na niego do wójta w Troskowicach. Tak, pojawia się nowy dialog u niego i tak, możemy zostać informatorem wójta.
Jak widzę, ta gra może zaskakiwać zadaniami, którymi nieraz gra nas nie informuje, że jest dostępna. To już w sumie drugie zadanie, które odnalazłem w taki sposób (pierwsze takie zadanie pojawiło się po zadaniu Miri Fajta u Aranki). Trzeba często badać i czasami nawet wracać do tych samych NPC'ów.
brebr98957048d6 Junior
Witam,
Po znalezieniu Orzecha w związku z faktem, iż szybko zaczęła mu spadać lojalnośc odesłałem go do domu ( nie wiedziałem że to normalne i że wróci). Problem jest że nigdzie go nie mogę znaleźć. Tu pytanie gdzie jest ten dom? w chwili obecnej jedyne łóżka na stałe mam u kowala i Bożeny, jednak tam psa nie ma. Oblazłem pół mapy, gwiżdząc jak po@#ny, bez rezultatu. Jakies pomysły ?
Turmalinowy Junior
Co do kumanów to zrobiłem to zadanie na dwa sposoby na raz. Najpierw się z nimi napiłem tak by obiecali mi że już więcej nie pojadą do wsi. A gdy rano się obudziłem i wszyscy spali na kacu to wszystkich zamordowałem xd zobaczymy jak to wyjdzie fabularnie
Turmalinowy Junior
W zadaniu Via Argentum . Najpierw przyjąłem łapówkę a później oddaliłem się i z łuku wyeliminowałem tego gościa strażnicy nawet się nie obudzili mogłem ich zabić po cichu ograbić wszystkie skrzynie i wyjść z tej mennicy
Necross123 Konsul
Następnie porozmawiajcie ze skrybą, a potem z żoną aptekarza, Gerdą
Znalezione w poradniku do zadania dla kowala (Pustelnik)
A skryba to taki dobry pasterz, że tak samo dużo wie o tej sprawie, jak wójt w Troskowicach.
Rzecz jasna jest tutaj drobny błąd - udajemy się najpierw do wspomnianego pasterza, a potem do Gerdy. Opcjonalnie można też porozmawiać z Barą, ale jedynie potwierdzi to, co usłyszałeś od oberżystki.
Bartuno96 Chorąży
Czy poradnik będzie jeszcze aktualizowany?
Trochę jestem zawiedziony że brak chociaż listy zadań pobocznych i aktywności.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.





