Kingdom Come Deliverance 2: Jak znaleźć kamień piorunowy? (Kamień piorunowy)
Kamień piorunowy (The Thunderstone) to zadanie poboczne z drugiego regionu gry. Z tej strony poradnika dowiecie się, jak zdobyć kamień piorunowy i komu go oddać.
Aktualizacja:
Kamień piorunowy (The Thunderstone) to długie zadanie poboczne, podczas którego Henryk wyruszy na poszukiwania tytułowego kamienia, który ponoć przynosi szczęście. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak aktywować quest, gdzie znaleźć kamień piorunowy i komu go oddać.
W misji znajduje się softlock - jej ostatnia część pokieruje was do Suchdola, który po ukończeniu głównego wątku fabularnego jest opuszczony. Zajmijcie się zatem tym zadaniem przed ukończeniem głównej fabuły, tj. przed przejściem przez punkt bez powrotu w zadaniu głównym Oratores.
Jak aktywować zadanie Kamień piorunowy?
By aktywować zadanie Kamień piorunowy musicie najpierw porozmawiać z oberżystą we wiosce Grunt. Zapytajcie go co dzieje się w okolicy, a opowie wam o Konie, miejscowej wieśniaczce potrzebującej pomocy. Porozmawiajcie z Koną w tej samej wiosce, a dostaniecie od niej zadanie zdobycia przynoszącego szczęście Kamienia piorunowego od Tomlina. Możecie wypytać ją, po co potrzebuje kamienia (Retoryka - Średni) - liczy ona, że ułatwi jej on nadchodzący poród po wczesnej śmierci wielu jej noworodków.
Jak zdobyć kamień piorunowy?
Udajcie się do Horzan i tam porozmawiajcie z Tomlinem. By zdobyć kamień możecie go ukraść (okaże się być fałszywy) lub wyzwać go na pojedynek na pięści. Tomlin odmówi jednak walki, chyba że go przekonacie (Wymuszenie, Dominacja, Walka wręcz - Trudny) lub pokonacie najpierw trzech jego parobków. Gdy Tomlin zgodzi się na walkę, będziecie musieli postawić zakład w wysokości 500 groszy. Tomlin jest zaskakująco trudnym przeciwnikiem często kontrującym wasze ciosy - skupcie się na kopnięciach oraz starajcie się robić uniki za niego i bić go od tyłu. Po zwycięstwie dowiecie się, że Tomlin nie ma już kamienia - został mu skradziony.
Udajcie się do Piotra mieszkającego w Ratborzu. On również nie ma kamienia - przebywa on w obozie bandytów, trzymany przez jego pojmanego przyjaciela, Hensela. Udajcie się na wschód od wioski, do lasu, gdzie znajdziecie obóz. Możecie pozbyć się bandytów lub cicho uwolnić Hensela w nocy - trzymają go w chatce na obrzeżach obozu. Od Hensela dowiecie się, że herszt bandytów zabrał mu kamień i sprzedał go Mladzie z Suchdola.
Mlada z Suchdola ma kamień - możecie go jej ukraść lub przystać na wymianę. Otrzymacie kamień w zamian za uleczenie jej męża, drugiego już w zadaniu Piotra. Zbadajcie chorego mężczyznę (Zręczność, Witalność - Trudny, Siła - Łatwy). Badania dadzą wam dodatkowe możliwości podczas leczenia. Zdiagnozujecie u Piotra paraliżującą lękliwość. Możecie podać choremu wywar z rumianku, doradzić zmianę diety (Wiedza - Średni), pomodlić się (Retoryka - Trudny), przekonać, że rzuciliście na niego zaklęcie lecznicze (Retoryka - Bardzo Trudny) oraz doradzić mu, jak radzić sobie ze strachem (Rycerskość - Średni, Złodziejstwo - Łatwy). Po zakończeniu leczenia dajcie znać Mladzie i wróćcie następnego dnia.
Jeśli wykonaliście poprawnie większość kroków, Piotr wyzdrowieje, lecz Mlada dalej waha się co do oddania wam kamienia. Powiedzcie jej, że kamień może pomóc teraz innym ludziom, a odda wam go. W końcu zdobędziecie kamień - teraz musicie tylko zdecydować, komu go oddać.
Komu oddać kamień piorunowy?
Kamień możecie oddać Konie, zwrócić Tomlinowi lub zatrzymać dla siebie (mówiąc dowolnemu z nich, że go nie oddacie). Każda opcja wiąże się z innymi nagrodami:
- Kona w zamian za kamień zaoferuje wam 100 groszy (możecie zgodzić się lub odmówić). Zapewni wam także zniżkę u okolicznej sprzedawczyni koni oraz odblokuje naukę umiejętności Rzemieślnictwa u jej męża.
- Tomlin w zamian za kamień zaoferuje wam 150 groszy lub darmowy trening walki na pięści (trochę doświadczenia w Walce wręcz).
- Jeśli zatrzymacie kamień, otrzymacie specjalny buff posiadając go w ekwipunku. Daje wam on niewielki bonus do regeneracji wytrzymałości i zmniejsza koszt wytrzymałości przy atakach i blokach.
Po podjęciu decyzji zadanie zakończy się.
- Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry
- Kingdom Come Deliverance 2: Poradnik do gry
- Kingdom Come Deliverance 2: FAQ
- Kingdom Come Deliverance 2: Zadania i zagadki
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak zdobyć konia?
- Kingdom Come Deliverance 2: Gdzie jest pies (Orzech)?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak odnaleźć Paulinę? (Zła krew)
- Kingdom Come Deliverance 2: Co zrobić z Kumanami? (Najeźdźcy)
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak znaleźć Topór z jeziora? (Topór z jeziora)
- Kingdom Come Deliverance 2: Gdzie jest skarb znad Widlaka?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak znaleźć skarb z Mapy Bohuty?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak odnaleźć Marikę? (Miri Fajta)
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak zdobyć ubranie na wesele?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak wypędzić demony z zamku? (Troseckie demony)
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak znaleźć kamień piorunowy? (Kamień piorunowy)
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak przepędzić demona z kopalni? (Piekielna otchłań)
- Kingdom Come Deliverance 2: Zadania i zagadki
- Kingdom Come Deliverance 2: FAQ
- Kingdom Come Deliverance 2: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Czy poradnik będzie jeszcze aktualizowany?
Trochę jestem zawiedziony że brak chociaż listy zadań pobocznych i aktywności.
Następnie porozmawiajcie ze skrybą, a potem z żoną aptekarza, Gerdą
Znalezione w poradniku do zadania dla kowala (Pustelnik)
A skryba to taki dobry pasterz, że tak samo dużo wie o tej sprawie, jak wójt w Troskowicach.
Rzecz jasna jest tutaj drobny błąd - udajemy się najpierw do wspomnianego pasterza, a potem do Gerdy. Opcjonalnie można też porozmawiać z Barą, ale jedynie potwierdzi to, co usłyszałeś od oberżystki.
W zadaniu Via Argentum . Najpierw przyjąłem łapówkę a później oddaliłem się i z łuku wyeliminowałem tego gościa strażnicy nawet się nie obudzili mogłem ich zabić po cichu ograbić wszystkie skrzynie i wyjść z tej mennicy
Co do kumanów to zrobiłem to zadanie na dwa sposoby na raz. Najpierw się z nimi napiłem tak by obiecali mi że już więcej nie pojadą do wsi. A gdy rano się obudziłem i wszyscy spali na kacu to wszystkich zamordowałem xd zobaczymy jak to wyjdzie fabularnie
Witam,
Po znalezieniu Orzecha w związku z faktem, iż szybko zaczęła mu spadać lojalnośc odesłałem go do domu ( nie wiedziałem że to normalne i że wróci). Problem jest że nigdzie go nie mogę znaleźć. Tu pytanie gdzie jest ten dom? w chwili obecnej jedyne łóżka na stałe mam u kowala i Bożeny, jednak tam psa nie ma. Oblazłem pół mapy, gwiżdząc jak po@#ny, bez rezultatu. Jakies pomysły ?
Karczma pod Żelejowem. Tutaj powinieneś szukać.
Okey, pies znaleziony ale .... jak go przyłączyć nie mam opcji dialogowych, na gwizd nie reaguje, w menu kompanow go nie ma....
wersja na ps5
Pogadaj z oberżystą. Powinna być opcja zabrania ze sobą psa.
Warto wiedzieć, że przy okazji robienia zadań dla Krejzla (po jego pierwszym zadaniu lub (chyba) po wypadku z mąką) możemy potem donieść na niego do wójta w Troskowicach. Tak, pojawia się nowy dialog u niego i tak, możemy zostać informatorem wójta.
Jak widzę, ta gra może zaskakiwać zadaniami, którymi nieraz gra nas nie informuje, że jest dostępna. To już w sumie drugie zadanie, które odnalazłem w taki sposób (pierwsze takie zadanie pojawiło się po zadaniu Miri Fajta u Aranki). Trzeba często badać i czasami nawet wracać do tych samych NPC'ów.
W zadaniu " Boski posłaniec " wcześniej wymordowałem cały garnizon, przez co kiedy dochodzi do obrony jest 2/10 i nie ma szans na wygraną, na dodatek zdrowie przeciwników się odradza.. Chyba pozostaje czekać na patcha :( ktoś ma jakieś pomysły?
U mnie to samo, kilkadziesiąt prób kończy się śmiercią. Jakieś pomysły ?
Co do najlepszych atutów, warto też się interesować tymi atutami, które dają dodatkowe doświadczenie do danej dziedziny. Przykładowo, atut "Paser" (10 poziom Retoryki) oprócz łatwiejszego sprzedawania kradzionych dóbr, zdobywamy też doświadczenie do skradania się i złodziejstwa w razie powodzenia przy sprzedaży kradzionych dóbr (co w praktyce oznacza, że sprzedając te rzeczy paserom, mamy 100% szanse na dodatkowe doświadczenie, a złodziejstwo (które jest potrzebne również do otwierania zamków) ciężej rozwinąć (zwłaszcza na początku) niż w jedynce). Wspomniany atut "Pomocna Dłoń" warto łączyć z innym atutem "Bystre oko" (Rzemiosło 10). Nie tylko będziemy mieć tańsze naprawy, ale też zyskamy po drodze dodatkowe doświadczenie do rzemiosła przy naprawianiu rzeczy u rzemieślników (w zależności od ceny napraw).
A co do osobistych atutów, warto zainteresować się atutami "Cichy grajek" (Złodziejstwo 6) i "Mistrz narzędzi" (Złodziejstwo 8). Nie chcemy przecież, by hałas łamanego wytrycha zaalarmował otoczenie, a drugi atut sprawi, że złamanie wytrycha nastąpi później.
Najlepsze, ale coś tylko na start gry.
Bo tak naprawdę to w każdej dziedzicie będziemy mieli wszyskie perki włączone odblokowane, jak wymaksujemy do 30 poziomu. Więc tak naprawdę nie ma się co rozwodzić co wybrać jak i tak siłą rzeczy będziemy to mieli.
Mogłem się spodziewać, że to powiesz. Ale zanim dojdzie się do 30 poziomu, to trochę czasu musi minąć. I wierz mi, rozwijanie cięższych umiejętności jak retoryka czy złodziejstwo zajmuje o wiele więcej czasu (w dodatku zanim dojdziemy do 10 poziomu, to praktycznie żadnych skrzyń na średnim poziomie (mam na myśli tych skrzyń, które są w dziczy) nie otworzymy, jeśli mamy za niski poziom złodziejstwa), a i tak możemy połamać dużo wytrychów. Z rzemiosłem jest podobnie, jeśli albo nie mamy pieniędzy, albo nie mamy zestawów naprawczych bądź mydeł, albo nie mamy materiałów, by wykuć lepsze rzeczy w kuźni.
A co to jest za ikonka czerwonej tarczy przekreślona w znak kratki, wyświetla się to obok kompasu po lewej, nigdzie niema wytłumaczenia oco chodzi. Się pojawiło niewiem czemu i co to robi.
Hej - to oznacza że coś przeskrobałeś i Henryk jest poszukiwany przez miejscową straż. Strażnicy w tym obszarze będą próbować cię aresztować, a ikonka zniknie dopiero, kiedy opłacisz grzywnę, wymigasz się od kary perswazją lub przyjmiesz karę.
To dziwne straszne. Bo chodze tam i nikt nie ściga. Chodze wokół strażników i nic. Nic nie przeskrobałem, chyba że mój pies zaatakował jakiegoś świniaka. Ale w każdym bądź razie mam tą ikonkę a nikt mnie nie ściga itd.
To czyli mi zabugowało gre?
Coś definitywnie musiałeś coś zrobić na oczach co najmniej jednego świadka. Wydarzenia na drodze również się w to wliczają. Jeśli ktoś np. zobaczył cię, jak przeszukujesz zwłoki, to świadek może powiadomić straż. A jeśli podniesiesz lub będziesz niósł zwłoki i ktoś to zobaczy, to świadek może nawet z miejsca zaatakować. Twoja reputacja również gra dużą rolę.
Zabicie czyjejś świni również jest karalne, jeśli jedna osoba zobaczyła to.
Czyli to od tej świni co pies coś przyświrował. To jak mam to odkręcić teraz, a nikt mnie nie chce zatrzymać i powiedzieć oco chodź. Bo tak, to w takim razie będę mi się to cały czas świeciło.
A reputacje to mam prawie maxy oprócz straży.
Będziesz musiał zrobić coś, by straż się tobą zainteresował w danym miejscu, jak np. kradzież kieszonkowa albo włamanie. Jeśli ktoś to zgłosi straży, to straż powinna przyjść po ciebie z zamiarem aresztowania cię. Wtedy powinieneś móc opłacić karę lub ją przyjąć.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.






