Kingdom Come Deliverance 2: Głód i rozpacz (Hunger and Despair)

Głód i rozpacz to zadanie główne w finałowym akcie KCD 2. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak znaleźć jedzenie dla Ptaszka, odeprzeć atak na wieżę i przygotować się do opuszczenia fortecy.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Głód i rozpacz to zadanie główne w finałowym akcie Kingdom Come 2. Jest ono częścią oblężenia Suchdola, ostatniej bitwy w głównym wątku fabularnym. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak znaleźć jedzenie dla Ptaszka, odeprzeć atak na wieżę i przygotować się do opuszczenia fortecy.

Jak znaleźć jedzenie dla Ptaszka?

Obrońcom Suchdola skończyło się jedzenie, a nikłe racje nie wystarczają by zaspokoić głód. Waszym zadaniem jest znaleźć coś dla siebie i Ptaszka. Macie kilka sposobów na zaspokojenie głodu:

  1. Porozmawiajcie z Musą z Mali na głównym dziedzińcu, a wpadnie on na pomysł zrobienia zupy z butów pani Frencl. Możecie włamać się do skrzyni w jej pokoju (Trudny zamek) lub przekonać siedzącą piętro niżej kobietę by dostać klucz (Retoryka, Dominacja - Bardzo Trudny, Przerażenie - Średni). Zanieście buty Musie by dostać zupę z butów.
  2. Porozmawiajcie ze stajennym na zewnętrznym dziedzińcu. Poprosi was, byście oswoili dzikiego konia. Kilka razy przejedźcie się po dziedzińcu, a dostaniecie bimber, który możecie dać Ptaszkowi.
  3. Porozmawiajcie z Janoszem. Do rozmowy wtrąci się Suchy Czart i żąda, abyście zabili i ugotowali waszego psa, Orzecha. Jeśli się zgodzicie, otrzymacie zupę, ale permanentnie stracicie psa. Jeśli odmówicie, będziecie musieli przekonać Czarta do zmiany zdania (Retoryka, Przerażenie - Trudny) lub pokonać go w walce na pięści.

Wręczcie zdobyte jedzenie Ptaszkowi (lub powiedzcie mu, że nie macie jedzenia) by kontynuować zadanie. Jako Boguta będziecie musieli wygłosić mowę pogrzebową ku poległym. Możecie zdecydować się recytować formuły kościelne lub mówić od serca - oba testy umiejętności zakończą się sukcesem. W środku pogrzebu dojdzie jednak do kolejnego ataku prażan.

Jak odeprzeć atak na wieżę?

Czeka was kolejna bitwa z prażanami. Wiecie już, co robić - musicie ponownie przewrócić cztery drabiny bronią drzewcową. Wbiegnijcie po schodach na mury i zacznijcie przewracać drabiny. Jeśli stoją przy nich wrodzy prażanie skupcie się na walce z nimi - zajmijcie ich, aby wasi sojusznicy mogli obalić drabiny za was.

Prażanie przedrą się do wieży - wejdźcie w interakcję z drzwiami by je wyłamać i pozbądźcie się wrogów w środku, na wszystkich trzech piętrach wieży. Następnie przejdźcie przez wieżę na drugą stronę murów i przewróćcie dwie drabiny, które tam znajdziecie. Pokonanie wszystkich prażan na murach zakończy starcie. Obejrzyjcie cutscenkę. Nie dacie rady odeprzeć następnego ataku, więc obrońcy zdecydują się na niemal samobójczą misję. Henryk i Samuel uciekną z fortecy, przedrą się przez obóz prażan, ukradną konia i pojadą po pomoc.

Jak przygotować się do opuszczenia fortecy?

Jeśli macie jeszcze tabard prażan, który otrzymaliście w zadaniu Leże lwa, zabierzcie go ze sobą. Pozwoli wam on przebrać się za praskiego żołnierza i swobodnie eksplorować obóz, co uczyni następne zadanie znacznie łatwiejszym.

Zanim opuścicie Suchdol, załatwcie wszystkie niedokończone sprawy. Porozmawiajcie z Musą z Mali w szpitalu polowym, który uleczy wasze rany i przywróci was do pełni zdrowia. Pożegnajcie się także z Katarzyną i Ptaszkiem. Jeśli podążaliście ich wątkami romansowymi, tutaj dobiegną one kulminacji. Gdy będziecie gotowi, udajcie się na mury i poczekajcie na Samuela. Razem wyruszycie do wrogiego obozu, co zakończy zadanie.

Więcej na temat opisu przejścia:

  1. Lista wszystkich zadań głównych.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2025-07-19
19:04

Bartuno96 Chorąży

Bartuno96

Czy poradnik będzie jeszcze aktualizowany?

Trochę jestem zawiedziony że brak chociaż listy zadań pobocznych i aktywności.

Komentarz: Bartuno96
2025-02-25
19:01

Necross123 Konsul

Następnie porozmawiajcie ze skrybą, a potem z żoną aptekarza, Gerdą

Znalezione w poradniku do zadania dla kowala (Pustelnik)

A skryba to taki dobry pasterz, że tak samo dużo wie o tej sprawie, jak wójt w Troskowicach.
Rzecz jasna jest tutaj drobny błąd - udajemy się najpierw do wspomnianego pasterza, a potem do Gerdy. Opcjonalnie można też porozmawiać z Barą, ale jedynie potwierdzi to, co usłyszałeś od oberżystki.

Komentarz: Necross123
2025-02-24
23:05

Turmalinowy Junior

😜

W zadaniu Via Argentum . Najpierw przyjąłem łapówkę a później oddaliłem się i z łuku wyeliminowałem tego gościa strażnicy nawet się nie obudzili mogłem ich zabić po cichu ograbić wszystkie skrzynie i wyjść z tej mennicy

Komentarz: Turmalinowy
2025-02-19
13:08

Turmalinowy Junior

😁

Co do kumanów to zrobiłem to zadanie na dwa sposoby na raz. Najpierw się z nimi napiłem tak by obiecali mi że już więcej nie pojadą do wsi. A gdy rano się obudziłem i wszyscy spali na kacu to wszystkich zamordowałem xd zobaczymy jak to wyjdzie fabularnie

Komentarz: Turmalinowy
2025-02-19
08:07

brebr98957048d6 Junior

Witam,
Po znalezieniu Orzecha w związku z faktem, iż szybko zaczęła mu spadać lojalnośc odesłałem go do domu ( nie wiedziałem że to normalne i że wróci). Problem jest że nigdzie go nie mogę znaleźć. Tu pytanie gdzie jest ten dom? w chwili obecnej jedyne łóżka na stałe mam u kowala i Bożeny, jednak tam psa nie ma. Oblazłem pół mapy, gwiżdząc jak po@#ny, bez rezultatu. Jakies pomysły ?

Komentarz: brebr98957048d6
2025-02-19
09:11

Necross123 Konsul

Karczma pod Żelejowem. Tutaj powinieneś szukać.

Komentarz: Necross123
2025-02-20
16:13

brebr98957048d6 Junior

Okey, pies znaleziony ale .... jak go przyłączyć nie mam opcji dialogowych, na gwizd nie reaguje, w menu kompanow go nie ma....
wersja na ps5

Komentarz: brebr98957048d6
2025-02-20
16:42

Necross123 Konsul

Pogadaj z oberżystą. Powinna być opcja zabrania ze sobą psa.

Komentarz: Necross123
2025-02-18
16:25

Necross123 Konsul

Warto wiedzieć, że przy okazji robienia zadań dla Krejzla (po jego pierwszym zadaniu lub (chyba) po wypadku z mąką) możemy potem donieść na niego do wójta w Troskowicach. Tak, pojawia się nowy dialog u niego i tak, możemy zostać informatorem wójta.

Jak widzę, ta gra może zaskakiwać zadaniami, którymi nieraz gra nas nie informuje, że jest dostępna. To już w sumie drugie zadanie, które odnalazłem w taki sposób (pierwsze takie zadanie pojawiło się po zadaniu Miri Fajta u Aranki). Trzeba często badać i czasami nawet wracać do tych samych NPC'ów.

Komentarz: Necross123
2025-02-16
22:29

Insinie Junior

W zadaniu " Boski posłaniec " wcześniej wymordowałem cały garnizon, przez co kiedy dochodzi do obrony jest 2/10 i nie ma szans na wygraną, na dodatek zdrowie przeciwników się odradza.. Chyba pozostaje czekać na patcha :( ktoś ma jakieś pomysły?

Komentarz: Insinie
2025-03-20
21:37

miroslawk25 Junior

U mnie to samo, kilkadziesiąt prób kończy się śmiercią. Jakieś pomysły ?

Komentarz: miroslawk25
2025-02-14
15:41

Necross123 Konsul

Co do najlepszych atutów, warto też się interesować tymi atutami, które dają dodatkowe doświadczenie do danej dziedziny. Przykładowo, atut "Paser" (10 poziom Retoryki) oprócz łatwiejszego sprzedawania kradzionych dóbr, zdobywamy też doświadczenie do skradania się i złodziejstwa w razie powodzenia przy sprzedaży kradzionych dóbr (co w praktyce oznacza, że sprzedając te rzeczy paserom, mamy 100% szanse na dodatkowe doświadczenie, a złodziejstwo (które jest potrzebne również do otwierania zamków) ciężej rozwinąć (zwłaszcza na początku) niż w jedynce). Wspomniany atut "Pomocna Dłoń" warto łączyć z innym atutem "Bystre oko" (Rzemiosło 10). Nie tylko będziemy mieć tańsze naprawy, ale też zyskamy po drodze dodatkowe doświadczenie do rzemiosła przy naprawianiu rzeczy u rzemieślników (w zależności od ceny napraw).

A co do osobistych atutów, warto zainteresować się atutami "Cichy grajek" (Złodziejstwo 6) i "Mistrz narzędzi" (Złodziejstwo 8). Nie chcemy przecież, by hałas łamanego wytrycha zaalarmował otoczenie, a drugi atut sprawi, że złamanie wytrycha nastąpi później.

Komentarz: Necross123
2025-02-14
16:13

Lateralus Senator

Lateralus

Najlepsze, ale coś tylko na start gry.
Bo tak naprawdę to w każdej dziedzicie będziemy mieli wszyskie perki włączone odblokowane, jak wymaksujemy do 30 poziomu. Więc tak naprawdę nie ma się co rozwodzić co wybrać jak i tak siłą rzeczy będziemy to mieli.

Komentarz: Lateralus
2025-02-14
16:55

Necross123 Konsul

Mogłem się spodziewać, że to powiesz. Ale zanim dojdzie się do 30 poziomu, to trochę czasu musi minąć. I wierz mi, rozwijanie cięższych umiejętności jak retoryka czy złodziejstwo zajmuje o wiele więcej czasu (w dodatku zanim dojdziemy do 10 poziomu, to praktycznie żadnych skrzyń na średnim poziomie (mam na myśli tych skrzyń, które są w dziczy) nie otworzymy, jeśli mamy za niski poziom złodziejstwa), a i tak możemy połamać dużo wytrychów. Z rzemiosłem jest podobnie, jeśli albo nie mamy pieniędzy, albo nie mamy zestawów naprawczych bądź mydeł, albo nie mamy materiałów, by wykuć lepsze rzeczy w kuźni.

Komentarz: Necross123
2025-02-14
12:22

Lateralus Senator

Lateralus

A co to jest za ikonka czerwonej tarczy przekreślona w znak kratki, wyświetla się to obok kompasu po lewej, nigdzie niema wytłumaczenia oco chodzi. Się pojawiło niewiem czemu i co to robi.

Komentarz: Lateralus
2025-02-14
12:51

Drepag Legionista

Hej - to oznacza że coś przeskrobałeś i Henryk jest poszukiwany przez miejscową straż. Strażnicy w tym obszarze będą próbować cię aresztować, a ikonka zniknie dopiero, kiedy opłacisz grzywnę, wymigasz się od kary perswazją lub przyjmiesz karę.

Komentarz: Drepag
2025-02-14
13:23

Lateralus Senator

Lateralus

To dziwne straszne. Bo chodze tam i nikt nie ściga. Chodze wokół strażników i nic. Nic nie przeskrobałem, chyba że mój pies zaatakował jakiegoś świniaka. Ale w każdym bądź razie mam tą ikonkę a nikt mnie nie ściga itd.
To czyli mi zabugowało gre?

Komentarz: Lateralus
2025-02-14
13:43

Necross123 Konsul

Coś definitywnie musiałeś coś zrobić na oczach co najmniej jednego świadka. Wydarzenia na drodze również się w to wliczają. Jeśli ktoś np. zobaczył cię, jak przeszukujesz zwłoki, to świadek może powiadomić straż. A jeśli podniesiesz lub będziesz niósł zwłoki i ktoś to zobaczy, to świadek może nawet z miejsca zaatakować. Twoja reputacja również gra dużą rolę.

Zabicie czyjejś świni również jest karalne, jeśli jedna osoba zobaczyła to.

Komentarz: Necross123
2025-02-14
13:48

Lateralus Senator

Lateralus

Czyli to od tej świni co pies coś przyświrował. To jak mam to odkręcić teraz, a nikt mnie nie chce zatrzymać i powiedzieć oco chodź. Bo tak, to w takim razie będę mi się to cały czas świeciło.
A reputacje to mam prawie maxy oprócz straży.

Komentarz: Lateralus
2025-02-14
14:28

Necross123 Konsul

Będziesz musiał zrobić coś, by straż się tobą zainteresował w danym miejscu, jak np. kradzież kieszonkowa albo włamanie. Jeśli ktoś to zgłosi straży, to straż powinna przyjść po ciebie z zamiarem aresztowania cię. Wtedy powinieneś móc opłacić karę lub ją przyjąć.

Komentarz: Necross123

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl