Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wasteland 2 - poradnik do gry

Wasteland 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Umiejętności w Wasteland 2 | Rozwój postaci poradnik Wasteland 2

Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019

Umiejętność to wiedza postaci w jakiejś dziedzinie, np. w handlu lub w posługiwaniu się karabinem maszynowym. W przeciwieństwie do atrybutów wiedza może rosnąć wraz z awansem na wyższy poziom doświadczenia. Umiejętności podzielone są na trzy kategorie - Ogólne, Broń i Wiedza (General, Weapon, Knowledge). Umiejętność może być pasywna lub wymagać ręcznego aktywowania. Broń to umiejętności pasywne (obsługa broni), Wiedza - aktywowane (np. otwarcie sejfu), zaś w Ogólnych znajdziesz oba typy.

Umiejętności Ogólne (General Skills)

Zaklinacz zwierząt (Animal Whisperer) - możliwość oswajania dzikich (i nie tylko) zwierząt. Zwierzę takie nie będzie atakować, a w niektórych przypadkach dołączy nawet do zespołu i będzie brało udział w walkach. Choć nie można tu mówić o jakimś dużym wzroście siły rażenia, to może ono pełnić rolę mięsa armatniego i odwracać uwagę od członków oddziału. Dodatkowo po oswojeniu postać otrzyma wzrost którejś statystyki w zależności od rodzaju zwierzęcia (np. +1 Charyzmy za psa). Raczej średnio użyteczna umiejętność, choć czasami przyda się w niektórych zadaniach, by np. uspokoić przerażone bydło, czy zaprowadzić komuś zagubionego psa.

Handlarz (Barter) - każdy punkt zmniejsza o 1% koszt przedmiotów w sklepie. Jest to wartość wspólna dla całej drużyny. Na początku może być przydatne, bo pewnie będziesz cierpiał na niedobór amunicji, jednak wbrew pozorom nie jest aż tak istotne, by rozwijać do maksimum. Gdy gra wejdzie w zawansowany stopień rozgrywki, pieniądze raczej nie powinny być już problemem.

Brutal (Brute Force) - pozwala przebijać się przez blokady i nadwyrężone ściany. To przydatna umiejętność i jest wskazane, by jedna postać w drużynie miała ją w okolicach 5. poziomu. Nie musi to być jednak nikt ze startowego oddziału. Zaraz po starcie gry będziesz miał możliwość dołączenia do drużyny NPC-a z wysokim poziomem tej umiejętności.

Cwaniak, Zakapior, Lizus (Smart Ass, Hard Ass, Kiss Ass) - trzy osobne, choć działające tak samo umiejętności. Będziesz mógł stosować je podczas rozmów, by wyciągnąć od rozmówcy dodatkowe informacje lub odkryć nowe rozwiązanie problemu. Warto stosunkowo szybko dobić do przynajmniej 3. poziomu w każdej dziedzinie.

Dowódca (Leadership) - postać z tą umiejętnością zwiększa szansę na trafienie pobliskim członkom drużyny. Ponadto zmniejsza szansę, że NPC wyrwie się spod kontroli i sam wykona swoją turę. Startowa czwórka strażników to podstawowy trzon oddziału, na którym zawsze możesz polegać. Niemniej jednak wszyscy dodatkowi mają już własną wolę i mogą uciec, gdy będą ranni lub zdecydować, że wolą zabijać po swojemu. Wysoki poziom umiejętności Dowódca zmniejsza ten czynnik niezależności. Na początku możesz zignorować, ale z czasem warto się tym zainteresować. Zasięg działania tej umiejętności określa Charyzma, więc wskazane jest, by rozwijać ją na postaci, która ma sporo punktów włożone w ten atrybut.

Traper (Outdoorsman) - pozwala unikać losowych walk podczas podróży po pustkowiach. Będziesz atakowany dość często podczas wędrówki. Plusem jest szansa na dodatkowe doświadczenie i łup. Minusem - marnowanie amunicji, apteczek, a chyba przede wszystkim czasu na mało istotne "wypełniacze". Wystarczy, że jedna postać będzie miała tę umiejętność. Poziom 4. powinien zapewnić ci możliwość ucieczki od prawie każdego losowego zagrożenia w Arizonie, ale w Kalifornii trzeba będzie szybko dobić znacznie wyższy poziom. Sporadycznie można też używać Trapera podczas normalnej gry. Na przykład by ratować naukowców uwięzionych w zaroślach w Agrocentrum.

Percepcja (Perception) - możliwość zauważania interesujących rzeczy podczas swoich wojaży jak ukryte przejścia w lokacjach czy schowki z amunicją i kapliczki podczas wędrowania po mapie świata. Jeśli jakiegoś przedmiotu będzie można użyć, to zostanie podświetlony. Często odkryjesz też z pomocą Percepcji różne przydatne wskazówki dotyczące aktualnie wykonywanego zadania. Zdarzyć się też może, że zauważysz coś nietypowego u swojego rozmówcy, o co będziesz mógł go następnie zapytać. Przydatne także do odkrywania pułapek, np. w sejfach. Jedna postać z Percepcją 4-5 powinna wyraźnie uprzyjemnić rozgrywkę. W raz z rozwojem gry powinieneś szybko dążyć do 10 poziomu.

Rusznikarz(Weaponsmithing) - możliwość rozmontowywania broni w nadziei na zdobycie modów, które można później zamontować w innej broni. By stosować mod, trzeba mieć wyuczone Rusznikarstwo, więc jest to jedna z niewielu umiejętności, którą warto mieć na więcej niż jednej postaci (ale i nie na wszystkich - np. jeśli ktoś używa tylko ciężkiej broni i materiałów wybuchowych, to żadna modyfikacja nie jest mu potrzebna). Dodatkowo, nawet jeśli nie wytworzysz modu, dostaniesz Uszkodzone części broni (Broken weapon parts), które możesz sprzedać za przyzwoite pieniądze w Twierdzy Strażników (Ranger Citadel), więc nie będziesz nawet stratny na całym procesie. Dopóki będziesz w Arizonie, demontuj prawie każdą broń, której wiesz, że na pewno nie użyjesz.

Zostało jeszcze 62% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie