Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wasteland 2 - poradnik do gry

Wasteland 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Handel w Wasteland 2 | Podstawy rozgrywki poradnik Wasteland 2

Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019

Okno handlu. - Handel w Wasteland 2 | Podstawy rozgrywki - Wasteland 2 - poradnik do gry
Okno handlu.

Weterani serii Fallout szybko rozpoznają znajomy system handlu. Opiera się on na wymianie przedmiotu za przedmiot z ewentualną dopłatą strony, która oddaje mniej cenny towar (lub nie daje nic). Kupców w świecie rozpoznasz po ikonie wózka sklepowego nad ich głowami.

Handlarz ma określoną ilość towaru i gotówki. By transakcja doszła do skutku, obie strony muszą dać pieniądze lub towary o zbliżonej wartości. Nie będziesz mógł sprzedać przedmiotów, jeśli ich wartość będzie większa niż suma pieniędzy posiadana przez kupca (znajdziesz ją pod jego portretem), chyba że dobierzesz z jego asortymentu towary, które zbilansują niedopłatę. By wybrać przedmioty na handel, po prostu przesuń je ze swojego ekwipunku na pole na środku ekranu lub kliknij prawym przyciskiem myszy. Kupno działa na takiej samej zasadzie. Ewentualne braki zostaną automatycznie wyrównane za pomocą gotówki, oczywiście o ile będzie to możliwe. Możesz także przełączać się między ekwipunkiem innych członków drużyny, klikając w ich portrety. Warto również wspomnieć o umiejętności Targowanie się (Barter). Każdy jej punkt daje 1% zniżki na towary. Jest to wartość wspólna dla całej drużyny, więc gdy jedna postać ma rozwiniętą tę umiejętność, to działa ona również na przedmioty kupowane przez innych.

Każdy sprzedany przedmiot zostaje na stałe u danego handlarza. Jeśli sprzedasz coś przez pomyłkę, zawsze będziesz mógł to odkupić, nawet po wielu godzinach rozgrywki. Użytecznie jest wszelkie "hurtowe wyprzedaże" urządzać u maksymalnie dwóch, trzech sprzedawców, najlepiej w dużych miastach. Tym sposobem nie będziesz musiał przeszukiwać z osobna każdego sklepu na pustkowiu, gdy będziesz musiał coś odkupić, a nie będziesz pamiętać, komu to sprzedałeś. Ponadto niektórzy sprzedawcy dają więcej za konkretne towary niż inni. Zostaniesz o takich sytuacjach poinformowany w swoim dzienniku. Przykładem jest tu Kwatermistrz w Twierdzy, który płaci wielokrotnie więcej za uszkodzone części broni (broken weapon parts) niż ktokolwiek inny.