Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wasteland 2 - poradnik do gry

Wasteland 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Wasteland 2 - Rodia
Wasteland 2 - Rodia
Prawowity rządca Rodii zamknięty w klatce. Możesz go uwolnić z pomocą pobliskiego panelu, ale wówczas zostaniesz zaatakowany przez Denglera i jego ludzi.
Warto wcześniej otruć przybocznych Denglera (O'Biggun, Pat Topornik i Peter Tzanatos), by bardzo ułatwić sobie starcie.

Burmistrz da także zadanie uwolnienia jego syna Chrisa, który jest przetrzymywany w destylarni.
Jeśli je naprawisz możesz zamontować na nim wzmacniak. Do naprawy można użyć części z rozmontowanego radia w Angelorium lub Virgila, jeśli wykona się jego zadanie.
Montaż przynajmniej jednego wzmacniaka jest niezbędny, by ruszyć główny wątek fabularny i otrzymać ulepszone kostiumy antyradiacyjne.
Lider Skórzanych Drani. Zleci zadanie zmuszenia Jess by zasadziła agawę, a potem by zdobyć dla niego przepis na tequilę z banku.
Jeśli zgodzisz się pracować dla Denglera będziesz mógł bez przeszkód wejść na teren wieży radiowej.

Znajdziesz tu także Beatrice, jeśli widziałeś już jej rozmowę z Dante'm. Możesz ją namówić by spotkała się z mężem w jego szopie.

Po pierwszej wizycie u niego miasto zaatakuje grupa syntków, która będzie starać się przebić przez bramę.

Jeśli obalisz Denglera, to znajdziesz tu burmistrza von Graasa lub - jeśli on również nie żyje - jego syna.
Syn burmistrza von Graasa. Nie jest specjalnie zainteresowany ratunkiem, który mu niesiesz. Zamiast tego zaproponuje byś zabił zarówno jego ojca i Denglera, by samemu mógł przejąć władzę w mieście. Jeśli wykona się to zadanie, otrzymasz 100$ w nagrodę, a później możesz z nim porozmawiać jeszcze raz (będzie w byłym biurze Denglera), by otrzymać kolejną stówkę z udziałów w sprzedaży tequili.

Obok jego pokoju znajdziesz sejf, w którym jest klucz do kanałów (kanałami można się dostać do banku i jest w nich worek żwirku), oraz dziennik zdradzający kod do jego skrytki - 2369. W skrytce znajdziesz przepis na tequilę, który możesz dać jego ojcu lub Denglerowi, w zależności od tego kogo ustawiłeś przy władzy.
Opos Virgila. Daj mu przysmak otrzymany od Virgila przy rozpoczęciu zadania lub użyj na nim Zaklinacza zwierząt i przyprowadź do pana.
Może naprawić radio, ale najpierw musisz przekonać Dantego, że Beatrice i Dengler chcą tylko jego pieniędzy.
Przyprowadź mu także Szatana - wielkiego oposa z farmy. Jeśli chcesz wziąć ze sobą Szatana w świat, to możesz zakląć go ponownie, ale Virgil wówczas zaatakuje zespół i trzeba go będzie zabić, więc najlepiej odczekać z tym do momentu, kiedy nie będzie juz potrzebny (czyt. naprawi radio).
W środku znajdziesz szampon, który możesz dać Arjunowi w Angelorium z zadania "Pomóżcie zwalczyć łupież".
Ma kupić od oddziału agawę za 40 nabojów i zasadzić ją na swej farmie w ramach zadania dla Denglera. Można użyć umiejętności Lizus 6, ale i tak nie będzie chciała tego zrobić. Pozostanie albo ją zmusić, albo pozwolić nie zasadzać rośliny i zapłacić za nią 40 nabojów Denglerowi.
Barman. Daje zadanie, by otruć Pata Topornika. Potrzebny jest do tego wodzian chloralu, który znajdziesz w klinice. Jeśli otrujesz Pata, ten będzie wyraźnie osłabiony w walce o miasto po uwolnieniu burmistrza.
Jeden z przybocznych Denglera. Można go obudzić klikając na nim parę razy. Nie będzie zbyt rozmowny, a nawet zaatakuje (wraz z wszystkimi Draniami w barze) jeśli się go sprowokuje. Można go otruć otrzymując zadanie od barmana Kella, by go osłabić podczas walki o kontrolę nad miastem.
W sejfie. Potrzebny do otrucia Pata w barze.
Miejscowy doktor, sprzedaje medykamenty i leczy za trzy naboje.

Możesz mu pomóc opracować lekarstwo na chorobę nękającą Rodię. Potrzebny do tego mikroskop ze szpitala w Angelorium. Potem drużyna dostanie hak, który trzeba użyć na studni na północy miasteczka. Po ponownej wizycie u doktora dostaniesz dezynfektor, który oczyści studnię.
Po uleczeniu miasta otrzymasz torbę kociego żwirku, będziesz mógł się też u niego za darmo leczyć, ale nie będziesz mógł otruć Petera Tzanatosa!
Źródło choroby nękającej Rodię. Zarazisz się, gdy napijesz się z niej wody. Porozmawiaj z doktorem Horchatą jeśli chcesz ją oczyścić.

Napełniając pustą butelkę z destylarni zakażoną wodą (zanim wykonasz w pełni zadanie Horchaty), a później wręczając ją Tzanatosowi, osłabisz go podczas walki z Denglerem.
Przechodząc tu pierwszy raz będziesz świadkiem sceny między Dante, a jego żoną Beatrice. Po wszystkim Dante poprosi byś zaprowadził Beatrice (znajdziesz ją u Denglera) do jego szopy na farmach, gdzie ją następnie zamknie. Jeśli to zrobisz i uleczysz miasto (dr Horchata), otrzymasz worek żwirku od Dante'go, ale Dengler zaatakuje, gdy tylko pójdziesz z nim porozmawiać i nie będziesz mógł wykonać zadania dla Virgila, więc ten nie naprawi wieży radiowej.
Tu spotkaj się z Dante i Beatrice, jeśli kazałeś jej spotkać się z mężem. Jeśli potem otworzysz drzwi, Beatrice zaatakuje drużynę.
Bank Rodii operuje amunicją. Możesz założyć tu konto, do którego możesz coś zdeponować, ale z którego nie będziesz mógł nic pobrać przez wzgląd na trzydniowy termin zwłoki, który zdaje się nie mijać nawet, gdy wrócisz tu dużo później.

Frontalna próba włamania do banku skończy się walką. Do sejfów można się jednak przekraść kanałem (w którym jest żwirek dla kotów) korzystając z rury na północy obszaru. W bankowych skrytkach znajdziesz amunicję, książkę +1 do Kasiarza i przepis na Tequilę (kod do jego sejfu - 2369), który możesz dać Denglerowi.

Panu Gekko możesz także wręczyć szklaną gekonową faję z tostera w Hollywood w sklepie z martwymi szczurami w zamian za książkę +1 Handlarz. Zrób to jednak przed pozbyciem się Denglera, inaczej pan Gekko zniknie, a wraz z nim okazja do zdobycia książki.
U Samuela można uzupełnić zapasy i dowiedzieć się trochę o mieście.
Można ją zatkać używając Gwiazdy z Alei Sław z tostera w Hollywood.
By wejść do miasta należy zapłacić 6 naboi za osobę. Naboje są powszechną walutą w mieście. Ich rodzaj jest bez znaczenia, więc oczywiście najlepiej pozbywać się najtańszych.
Możesz wejść do miasta za darmo jeśli masz bilet do Rodii od Lindy Lou z Angelorium.
+1 punkt umiejętności oraz lokalizacja tajemniczej kapliczki.
W środku znajdziesz wielkie czarne dildo, które możesz dać Starszemu sierżantowi w Hollywodzkiej Izbie Handlowej w zamian za unikalną broń obuchową.
Zamknięta brama. Jeśli spróbujesz się tędy przebić, Dranie staną się wrodzy. Możesz przejść bez problemów jeśli pracujesz dla Denglera.
Rozbijając go Brutalem możesz się tędy po cichu dostać na teren Drani. Nie wysadzaj go w powietrze, bo hałas sprowokuje pobliskich strażników, by sprawdzić co się dzieje.
Zabawa kosztuje 20 złomu. Można się zarazić.
Można tu skorzystać z jednorękich bandytów lub zagrać w ruletkę i blackjacka. Wygrywa się naboje. Drużyna z dużym szczęściem może się nieźle dorobić. Z pomocą hakera albo mechanika możesz wymontować ogniwa energetyczna z jednorękich bandytów.
Można z nim porozmawiać o wydarzeniach w mieście.
Dostaniesz się nim do skarbca banku. Po drodze znajdziesz też torbę żwirku.
By dostać się do środka użyj Włamywacza lub klucza do kanałów, który znajdziesz w sejfie obok Chrisa von Graasa.
Zaczepi drużynę, gdy zobaczy was w destylarni. Używając Lizusa 6 można powiedzieć, że chcecie kupić tequilę, a zostawi was w spokoju.
Jest to jeden z przybocznych Denglera i będziesz z nim walczył, gdy uwolnisz burmistrza. Możesz go osłabić na czas walki, jeśli dasz mu zatrutą wodę. Weź jedną z pobliskich pustych butelek i napełń ją wodą ze studni na farmach (zanim pomożesz Horchacie z lekarstwem!), a potem mu ją wręcz.
Butelkę możesz napełnić wodą ze studni na farmach (zanim pomożesz Horchacie) by otruć nią Tzanatosa.
Można z nią porozmawiać o sytuacji w mieście. Jeśli planujesz walczyć z Denglerem to może ona zamknąć kilku jego ludzi w pobliskim pomieszczeniu, co ułatwi starcie.
Gdy przywrócisz burmistrza von Graasa do władzy zdradzi lokację Santa Moniki i małego skarbu, jaki tam schowała.
Jeden z przybocznych Denglera, z którym będziesz walczył jeśli uwolnisz burmistrza. Możesz go osłabić dając mu zatruty stek z oposa, który zdobędziesz od Willi.
Przyjmie batonik Babe Ruth z tostera w Angelorium dając w zamian książkę +1 Brutal.
Za 5 naboi możesz od niej kupić stek z chorego oposa Pogo. Stek daj później O'Biggunowi, by osłabić go podczas walki o miasto. Jeśli stosowna opcja dialogowa nie pojawi się w czasie pierwszej rozmowy, zagadaj z Willą jeszcze raz.
Jeśli Pete dał ci zadanie wyzwolenia Rodii, ale nie przyjąłeś go do grupy, w czasie rozmowy będziesz mógł poinformować Willę, że mężczyzna żyje i ma się dobrze.
Powiększ mapę

Rodia - lokacja | Wasteland 2 poradnik Wasteland 2

Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019

Miejsca, przedmioty, postacie - wątek główny

Burmistrz – Prawowity rządca Rodii zamknięty w klatce. Możesz go uwolnić z pomocą pobliskiego panelu, ale wówczas zostaniesz zaatakowany przez Denglera i jego ludzi.
Warto wcześniej otruć przybocznych Denglera (O'Biggun, Pat Topornik i Peter Tzanatos), by bardzo ułatwić sobie starcie.

Burmistrz da także zadanie uwolnienia jego syna Chrisa, który jest przetrzymywany w destylarni.

Radio – Jeśli je naprawisz możesz zamontować na nim wzmacniak. Do naprawy można użyć części z rozmontowanego radia w Angelorium lub Virgila, jeśli wykona się jego zadanie.
Montaż przynajmniej jednego wzmacniaka jest niezbędny, by ruszyć główny wątek fabularny i otrzymać ulepszone kostiumy antyradiacyjne.

Dengler – Lider Skórzanych Drani. Zleci zadanie zmuszenia Jess by zasadziła agawę, a potem by zdobyć dla niego przepis na tequilę z banku.
Jeśli zgodzisz się pracować dla Denglera będziesz mógł bez przeszkód wejść na teren wieży radiowej.

Znajdziesz tu także Beatrice, jeśli widziałeś już jej rozmowę z Dante'm. Możesz ją namówić by spotkała się z mężem w jego szopie.

Po pierwszej wizycie u niego miasto zaatakuje grupa syntków, która będzie starać się przebić przez bramę.

Jeśli obalisz Denglera, to znajdziesz tu burmistrza von Graasa lub - jeśli on również nie żyje - jego syna.

Chris von Graas – Syn burmistrza von Graasa. Nie jest specjalnie zainteresowany ratunkiem, który mu niesiesz. Zamiast tego zaproponuje byś zabił zarówno jego ojca i Denglera, by samemu mógł przejąć władzę w mieście. Jeśli wykona się to zadanie, otrzymasz 100$ w nagrodę, a później możesz z nim porozmawiać jeszcze raz (będzie w byłym biurze Denglera), by otrzymać kolejną stówkę z udziałów w sprzedaży tequili.

Obok jego pokoju znajdziesz sejf, w którym jest klucz do kanałów (kanałami można się dostać do banku i jest w nich worek żwirku), oraz dziennik zdradzający kod do jego skrytki - 2369. W skrytce znajdziesz przepis na tequilę, który możesz dać jego ojcu lub Denglerowi, w zależności od tego kogo ustawiłeś przy władzy.

Miejsca, przedmioty postacie - zadania poboczne

Szatan – Opos Virgila. Daj mu przysmak otrzymany od Virgila przy rozpoczęciu zadania lub użyj na nim Zaklinacza zwierząt i przyprowadź do pana.

Virgil – Może naprawić radio, ale najpierw musisz przekonać Dantego, że Beatrice i Dengler chcą tylko jego pieniędzy.
Przyprowadź mu także Szatana - wielkiego oposa z farmy. Jeśli chcesz wziąć ze sobą Szatana w świat, to możesz zakląć go ponownie, ale Virgil wówczas zaatakuje zespół i trzeba go będzie zabić, więc najlepiej odczekać z tym do momentu, kiedy nie będzie juz potrzebny (czyt. naprawi radio).

Toster – W środku znajdziesz szampon, który możesz dać Arjunowi w Angelorium z zadania "Pomóżcie zwalczyć łupież".

Jess – Ma kupić od oddziału agawę za 40 nabojów i zasadzić ją na swej farmie w ramach zadania dla Denglera. Można użyć umiejętności Lizus 6, ale i tak nie będzie chciała tego zrobić. Pozostanie albo ją zmusić, albo pozwolić nie zasadzać rośliny i zapłacić za nią 40 nabojów Denglerowi.

Ulric Kell – Barman. Daje zadanie, by otruć Pata Topornika. Potrzebny jest do tego wodzian chloralu, który znajdziesz w klinice. Jeśli otrujesz Pata, ten będzie wyraźnie osłabiony w walce o miasto po uwolnieniu burmistrza.

Pat Topornik – Jeden z przybocznych Denglera. Można go obudzić klikając na nim parę razy. Nie będzie zbyt rozmowny, a nawet zaatakuje (wraz z wszystkimi Draniami w barze) jeśli się go sprowokuje. Można go otruć otrzymując zadanie od barmana Kella, by go osłabić podczas walki o kontrolę nad miastem.

Wodzian chloralu – W sejfie. Potrzebny do otrucia Pata w barze.

Dr Horchata – Miejscowy doktor, sprzedaje medykamenty i leczy za trzy naboje.

Możesz mu pomóc opracować lekarstwo na chorobę nękającą Rodię. Potrzebny do tego mikroskop ze szpitala w Angelorium. Potem drużyna dostanie hak, który trzeba użyć na studni na północy miasteczka. Po ponownej wizycie u doktora dostaniesz dezynfektor, który oczyści studnię.
Po uleczeniu miasta otrzymasz torbę kociego żwirku, będziesz mógł się też u niego za darmo leczyć, ale nie będziesz mógł otruć Petera Tzanatosa!

Studnia – Źródło choroby nękającej Rodię. Zarazisz się, gdy napijesz się z niej wody. Porozmawiaj z doktorem Horchatą jeśli chcesz ją oczyścić.

Napełniając pustą butelkę z destylarni zakażoną wodą (zanim wykonasz w pełni zadanie Horchaty), a później wręczając ją Tzanatosowi, osłabisz go podczas walki z Denglerem.

Dante – Przechodząc tu pierwszy raz będziesz świadkiem sceny między Dante, a jego żoną Beatrice. Po wszystkim Dante poprosi byś zaprowadził Beatrice (znajdziesz ją u Denglera) do jego szopy na farmach, gdzie ją następnie zamknie. Jeśli to zrobisz i uleczysz miasto (dr Horchata), otrzymasz worek żwirku od Dante'go, ale Dengler zaatakuje, gdy tylko pójdziesz z nim porozmawiać i nie będziesz mógł wykonać zadania dla Virgila, więc ten nie naprawi wieży radiowej.

Szopa – Tu spotkaj się z Dante i Beatrice, jeśli kazałeś jej spotkać się z mężem. Jeśli potem otworzysz drzwi, Beatrice zaatakuje drużynę.

Bank – Bank Rodii operuje amunicją. Możesz założyć tu konto, do którego możesz coś zdeponować, ale z którego nie będziesz mógł nic pobrać przez wzgląd na trzydniowy termin zwłoki, który zdaje się nie mijać nawet, gdy wrócisz tu dużo później.

Frontalna próba włamania do banku skończy się walką. Do sejfów można się jednak przekraść kanałem (w którym jest żwirek dla kotów) korzystając z rury na północy obszaru. W bankowych skrytkach znajdziesz amunicję, książkę +1 do Kasiarza i przepis na Tequilę (kod do jego sejfu - 2369), który możesz dać Denglerowi.

Panu Gekko możesz także wręczyć szklaną gekonową faję z tostera w Hollywood w sklepie z martwymi szczurami w zamian za książkę +1 Handlarz. Zrób to jednak przed pozbyciem się Denglera, inaczej pan Gekko zniknie, a wraz z nim okazja do zdobycia książki.

Ciekawe miejsca, elementy nie powiązane z fabułą

Handlarz – U Samuela można uzupełnić zapasy i dowiedzieć się trochę o mieście.

Dziura w płocie – Można ją zatkać używając Gwiazdy z Alei Sław z tostera w Hollywood.

Brama – By wejść do miasta należy zapłacić 6 naboi za osobę. Naboje są powszechną walutą w mieście. Ich rodzaj jest bez znaczenia, więc oczywiście najlepiej pozbywać się najtańszych.
Możesz wejść do miasta za darmo jeśli masz bilet do Rodii od Lindy Lou z Angelorium.

Statua – +1 punkt umiejętności oraz lokalizacja tajemniczej kapliczki.

Toster – W środku znajdziesz wielkie czarne dildo, które możesz dać Starszemu sierżantowi w Hollywodzkiej Izbie Handlowej w zamian za unikalną broń obuchową.

Wejście na teren Drani – Zamknięta brama. Jeśli spróbujesz się tędy przebić, Dranie staną się wrodzy. Możesz przejść bez problemów jeśli pracujesz dla Denglera.

Murek – Rozbijając go Brutalem możesz się tędy po cichu dostać na teren Drani. Nie wysadzaj go w powietrze, bo hałas sprowokuje pobliskich strażników, by sprawdzić co się dzieje.

Zamtuz – Zabawa kosztuje 20 złomu. Można się zarazić.

Kasyno – Można tu skorzystać z jednorękich bandytów lub zagrać w ruletkę i blackjacka. Wygrywa się naboje. Drużyna z dużym szczęściem może się nieźle dorobić. Z pomocą hakera albo mechanika możesz wymontować ogniwa energetyczna z jednorękich bandytów.

Earl – Można z nim porozmawiać o wydarzeniach w mieście.

Kanał – Dostaniesz się nim do skarbca banku. Po drodze znajdziesz też torbę żwirku.
By dostać się do środka użyj Włamywacza lub klucza do kanałów, który znajdziesz w sejfie obok Chrisa von Graasa.

Peter Tzanatos – Zaczepi drużynę, gdy zobaczy was w destylarni. Używając Lizusa 6 można powiedzieć, że chcecie kupić tequilę, a zostawi was w spokoju.
Jest to jeden z przybocznych Denglera i będziesz z nim walczył, gdy uwolnisz burmistrza. Możesz go osłabić na czas walki, jeśli dasz mu zatrutą wodę. Weź jedną z pobliskich pustych butelek i napełń ją wodą ze studni na farmach (zanim pomożesz Horchacie z lekarstwem!), a potem mu ją wręcz.

Puste butelki – Butelkę możesz napełnić wodą ze studni na farmach (zanim pomożesz Horchacie) by otruć nią Tzanatosa.

May – Można z nią porozmawiać o sytuacji w mieście. Jeśli planujesz walczyć z Denglerem to może ona zamknąć kilku jego ludzi w pobliskim pomieszczeniu, co ułatwi starcie.
Gdy przywrócisz burmistrza von Graasa do władzy zdradzi lokację Santa Moniki i małego skarbu, jaki tam schowała.

O'Biggun – Jeden z przybocznych Denglera, z którym będziesz walczył jeśli uwolnisz burmistrza. Możesz go osłabić dając mu zatruty stek z oposa, który zdobędziesz od Willi.
Przyjmie batonik Babe Ruth z tostera w Angelorium dając w zamian książkę +1 Brutal.

Willa – Za 5 naboi możesz od niej kupić stek z chorego oposa Pogo. Stek daj później O'Biggunowi, by osłabić go podczas walki o miasto. Jeśli stosowna opcja dialogowa nie pojawi się w czasie pierwszej rozmowy, zagadaj z Willą jeszcze raz.
Jeśli Pete dał ci zadanie wyzwolenia Rodii, ale nie przyjąłeś go do grupy, w czasie rozmowy będziesz mógł poinformować Willę, że mężczyzna żyje i ma się dobrze.

Legenda Wasteland 2 - Rodia

Miejsca, przedmioty, postacie - wątek główny

Ciekawe miejsca, elementy nie powiązane z fabułą

Miejsca, przedmioty postacie - zadania poboczne

Skarby (skrzynie, sejfy, zakopane skrytki)

Rodia to teren tzw. Watts Towers, słynnych wież skonstruowanych przez Simona Rodię. W grze w lokacji żyła swobodnie mała farmerska społeczność, ale aktualnie jest uciskana przez rządy gangu, Skórzanych Drani (Leather Jerks). Gracz może uwolnić prawowitego burmistrza miasteczka i przegonić Drani lub wprost przeciwnie - pomóc gangowi w rozwinięciu kontroli nad miastem. Istnieje także trzecia opcja - usadowienia na tronie rozszczekanego syna burmistrza.

W mieście powszechną walutą są naboje. To za ich sprawą korzysta się z głównych udogodnień jak np. z usług lekarza. Nawet samo wejście do Rodii kosztować będzie drużynę 6 pocisków (chyba, że masz bilet do Rodii z Angelorium lub postanowisz uiścić opłatę wystrzeliwaniem naboi, a nie ich wręczaniem). Co ważne, rodzaj pocisku nie ma znaczenia, więc równie dobrze mogą to być tanie i na tym etapie gry już całkowicie bezużyteczne naboje 38mm.

W mieście możesz zdobyć potencjalnie aż cztery z niezbędnych siedmiu worków kociego żwirku. Jest tu też wieża radiowa, na której można zamontować wzmacniak.