Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wasteland 2 - poradnik do gry

Wasteland 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Wasteland 2 - Więzienie Radosna Dolina
Wasteland 2 - Więzienie Radosna Dolina
Toster zawierający Suszone Jagody Jałowca, możesz przekazać je sprzedawcy w Destylarni Gornikovicha.
Tu pierwszy raz spotkasz poborcę podatkowego, Chrisa VanOberbake'a wraz z jego świtą. Będziesz zmuszony zapłacić podatek za posiadania broni (100$). Jeśli odmówisz czeka cię dość ciężka walka i od razu zostaniesz wrogiem Czerwonych Skorpionów. Jeśli zapłacisz - Skorpiony odejdą i będziesz mógł później bez problemu przejść do Więzienia.
Jest to brama prowadząca do sklepu Reda, strzeżona przez dwie wieżyczki. By wyłączyć wieżyczki użyj hasła "ROSEBUD" na pobliskim komputerze (to hasło to ukłon w stronę graczy Wasteland 1 - nie ma możliwości by je od kogoś poznać, wszystkie hasła, które usłyszysz od mieszkańców nie będą działać).
Możesz też spróbować przebić się siłą, ale wieżyczki na dobrą sprawę będą zabijać jednym strzałem, więc albo od razu stosuj granaty, rakiety itp. albo ustaw snajpera będącego poza zasięgiem wieżyczek, a reszta niech wcale nie bierze udziału w walce. Wieżyczki są warte całkiem dużo doświadczenia. Możesz też zwyczajnie wyłączyć je stosując hasło, a następnie zniszczyć, jeśli chcesz to doświadczenie zdobyć, ale nie chcesz toczyć walki.

Alternatywną drogą do Reda jest przejście przez jaskinie - wyjdziesz wówczas z drugiej, zaminowanej strony.
Jak będziesz słyszał od każdego kogo zapytasz o Damontę - "Red zna do niej drogę". Powie, że leży na bardzo mocno napromieniowanych terenach i że potrzebujesz wyjątkowo mocnych kombinezonów antyradiacyjnych by się tam dostać. Dowiesz się od niego, że kombinezony może posiadać niejaki Baychowski przebywający aktualnie w więzieniu w Twierdzy Strażników.
Bardzo silnie obsadzony posterunek Czerwonych Skorpionów. Jeśli zapłaciłeś podatek za broń - możesz zwyczajnie przejść. Jeśli nie, Skorpiony od razu otworzą ogień i czeka cię ciężka walka by się przebić. Dwóch Skorpionów na barykadzie ma ciężkie karabiny - oni powinni być priorytetem. Obowiązkowo chowaj wszystkich członków drużyny za osłonami, ale uważaj bo CKM-y w końcu te osłony zniszczą, więc musisz działać jak najszybciej i wspomagać się materiałami wybuchowymi.
Dużo prościej będzie pójść na prawo, gdzie znajdziesz ściankę, którą możesz zniszczyć, lub jeszcze trochę dalej, do dźwigu - możesz wtedy zajść Skorpionów od tyłu albo ominąć ich całkowicie.
Prowadzi do jaskiń Czerwonych Skorpionów na terenie Więzienia. By je odblokować musisz zhakować pobliski dźwig. W jaskini jest parunastu Skorpionów, ale wchodząc z tej strony walka będzie prostsza, niż w przypadku skorzystania z głównego wejścia.
Pobliscy państwo Caminada będą wdzięczni jeśli naprawisz studnię. Potem możesz w niej uzupełnić wodę, otrzymasz również FAMASa od pani Caminda.
William Brown będzie chciał byś odzyskał jego świnie, zarekwirowane przez Czerwone Skorpiony. Znajdziesz je na farmie na terenie Wiezienia.
Pit Bull trzyma tu swoich niewolników. Możesz ich uwolnić (każda klatka ma alarm). Jeśli to zrobisz to za jakiś czas cie odnajdzie i zaatakuje wraz ze swoją świtą - jest dość ciężkim przeciwnikiem i używa granatów.
Może się też zdarzyć, że zabiłeś już Pit Bulla podczas wizyty w Obozie Kolejarzy - jeśli tak, to nie musisz się niczym przejmować (nawet alarmem) i możesz uwolnić wszystkich więźniów.
Frank wprowadzi cię w okolicę. Powie m.in. o Redzie, którzy może mieć kombinezony antyradiacyjne na sprzedaż.
Możesz użyć Zaklinania zwierząt na jego kozie, by ją uspokoić i Wyłamywania na jego nieuruchomionym wozie, by mu pomóc. Jeśli wypchniesz wóz będziesz mógł z nim pohandlować. Pokaże ci również na mapie lokalizację Tajemniczej Kapliczki. Idzie dalej swoją drogą, więc więcej już go tu nie spotkasz.
Przedstawiciel Skorpionów, sprzedaje jedzenie lokalnym mieszkańcom. Stanie się wrogi, gdy zaczniesz walczyć ze Skorpionami.
Naprawą mechaniczną możesz tu otworzyć drogę na skróty w głąb w obszaru, by uniknąć spotkania z Chrisem Van Overbakem.
+1 punkt umiejętności dla każdego w drużynie. Przed nią są dwa miodożery.
Będzie chciała by ją zabić. Wydaje się, że nie ma możliwości jej uratowania. Jeśli ją zabijesz pokaże się jeden z dzieciaków Browna, który będzie chciał donieść i powiedzieć wszystkim co zrobiliście. Możesz go przekonać, że postąpiliście słusznie (Cwaniak 1), zabić, lub pozwolić mu odejść. Jeżeli powie ojcu o tym co zrobiliście, nie będziesz mógł oddać mu świń.
By się tu dostać musisz wyłamać drzwi. W środku są trzy grupy zwierząt - miodożery, ropuchy i wilki. Szczególnie te pierwsze mogą stanowić wyzwanie ze względu na gruby pancerz, więc dobrze mieć broń z wysoką penetracją.
Przez jaskinie możesz dostać się do Reda.
Tutaj wyjdziesz, gdy przejdziesz przez jaskinię. Jest to alternatywna droga do Reda, gdy nie zna się hasła do bramy. Jest tu dużo min, więc nie obejdzie się bez Percepcji i Człowieka demolki.
Dodatkowo jest tu bardzo dużo kóz - jeśli bawią cię takie rzeczy i nie przeszkadza ci hałas - możesz je wszystkie pozaklinać z pomocą Zaklinania zwierząt i stworzyć podążającą za drużyną kozią armię.
Możesz ją rozbić, by zajść Skorpionów na posterunku od tyłu. Wymaga dość wysokiego (5, 6) Wyłamywania.
Używając na nim umiejętności Komputery możesz utworzyć przejście do Więzienia i odblokować wejście do jaskiń pod Więzieniem.
Możesz go rozbić Wyłamywaniem, by odblokować przejście.
Powiększ mapę

Radosna Dolina | Wasteland 2 poradnik Wasteland 2

Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019

Ciekawe miejsca, elementy nie powiązane z fabułą

Toster – Toster zawierający Suszone Jagody Jałowca, możesz przekazać je sprzedawcy w Destylarni Gornikovicha.

Miejsca, przedmioty, postacie - wątek główny

Chis VanOverbake – Tu pierwszy raz spotkasz poborcę podatkowego, Chrisa VanOberbake'a wraz z jego świtą. Będziesz zmuszony zapłacić podatek za posiadania broni (100$). Jeśli odmówisz czeka cię dość ciężka walka i od razu zostaniesz wrogiem Czerwonych Skorpionów. Jeśli zapłacisz - Skorpiony odejdą i będziesz mógł później bez problemu przejść do Więzienia.

Brama do Reda – Jest to brama prowadząca do sklepu Reda, strzeżona przez dwie wieżyczki. By wyłączyć wieżyczki użyj hasła "ROSEBUD" na pobliskim komputerze (to hasło to ukłon w stronę graczy Wasteland 1 - nie ma możliwości by je od kogoś poznać, wszystkie hasła, które usłyszysz od mieszkańców nie będą działać).
Możesz też spróbować przebić się siłą, ale wieżyczki na dobrą sprawę będą zabijać jednym strzałem, więc albo od razu stosuj granaty, rakiety itp. albo ustaw snajpera będącego poza zasięgiem wieżyczek, a reszta niech wcale nie bierze udziału w walce. Wieżyczki są warte całkiem dużo doświadczenia. Możesz też zwyczajnie wyłączyć je stosując hasło, a następnie zniszczyć, jeśli chcesz to doświadczenie zdobyć, ale nie chcesz toczyć walki.

Alternatywną drogą do Reda jest przejście przez jaskinie - wyjdziesz wówczas z drugiej, zaminowanej strony.

Red – Jak będziesz słyszał od każdego kogo zapytasz o Damontę - "Red zna do niej drogę". Powie, że leży na bardzo mocno napromieniowanych terenach i że potrzebujesz wyjątkowo mocnych kombinezonów antyradiacyjnych by się tam dostać. Dowiesz się od niego, że kombinezony może posiadać niejaki Baychowski przebywający aktualnie w więzieniu w Twierdzy Strażników.

Posterunek – Bardzo silnie obsadzony posterunek Czerwonych Skorpionów. Jeśli zapłaciłeś podatek za broń - możesz zwyczajnie przejść. Jeśli nie, Skorpiony od razu otworzą ogień i czeka cię ciężka walka by się przebić. Dwóch Skorpionów na barykadzie ma ciężkie karabiny - oni powinni być priorytetem. Obowiązkowo chowaj wszystkich członków drużyny za osłonami, ale uważaj bo CKM-y w końcu te osłony zniszczą, więc musisz działać jak najszybciej i wspomagać się materiałami wybuchowymi.
Dużo prościej będzie pójść na prawo, gdzie znajdziesz ściankę, którą możesz zniszczyć, lub jeszcze trochę dalej, do dźwigu - możesz wtedy zajść Skorpionów od tyłu albo ominąć ich całkowicie.

Ukryte przejście – Prowadzi do jaskiń Czerwonych Skorpionów na terenie Więzienia. By je odblokować musisz zhakować pobliski dźwig. W jaskini jest parunastu Skorpionów, ale wchodząc z tej strony walka będzie prostsza, niż w przypadku skorzystania z głównego wejścia.

Miejsca, przedmioty postacie - zadania poboczne

Zniszczona studnia – Pobliscy państwo Caminada będą wdzięczni jeśli naprawisz studnię. Potem możesz w niej uzupełnić wodę, otrzymasz również FAMASa od pani Caminda.

Farma Brownów – William Brown będzie chciał byś odzyskał jego świnie, zarekwirowane przez Czerwone Skorpiony. Znajdziesz je na farmie na terenie Wiezienia.

Niewolnicy Pitbulla – Pit Bull trzyma tu swoich niewolników. Możesz ich uwolnić (każda klatka ma alarm). Jeśli to zrobisz to za jakiś czas cie odnajdzie i zaatakuje wraz ze swoją świtą - jest dość ciężkim przeciwnikiem i używa granatów.
Może się też zdarzyć, że zabiłeś już Pit Bulla podczas wizyty w Obozie Kolejarzy - jeśli tak, to nie musisz się niczym przejmować (nawet alarmem) i możesz uwolnić wszystkich więźniów.

Ciekawe miejsca, elementy nie powiązane z fabułą

Frank Darvis – Frank wprowadzi cię w okolicę. Powie m.in. o Redzie, którzy może mieć kombinezony antyradiacyjne na sprzedaż.
Możesz użyć Zaklinania zwierząt na jego kozie, by ją uspokoić i Wyłamywania na jego nieuruchomionym wozie, by mu pomóc. Jeśli wypchniesz wóz będziesz mógł z nim pohandlować. Pokaże ci również na mapie lokalizację Tajemniczej Kapliczki. Idzie dalej swoją drogą, więc więcej już go tu nie spotkasz.

Cyril Verba – Przedstawiciel Skorpionów, sprzedaje jedzenie lokalnym mieszkańcom. Stanie się wrogi, gdy zaczniesz walczyć ze Skorpionami.

Uszkodzony wózek widłowy – Naprawą mechaniczną możesz tu otworzyć drogę na skróty w głąb w obszaru, by uniknąć spotkania z Chrisem Van Overbakem.

Statua – +1 punkt umiejętności dla każdego w drużynie. Przed nią są dwa miodożery.

Anna Hegedus – Będzie chciała by ją zabić. Wydaje się, że nie ma możliwości jej uratowania. Jeśli ją zabijesz pokaże się jeden z dzieciaków Browna, który będzie chciał donieść i powiedzieć wszystkim co zrobiliście. Możesz go przekonać, że postąpiliście słusznie (Cwaniak 1), zabić, lub pozwolić mu odejść. Jeżeli powie ojcu o tym co zrobiliście, nie będziesz mógł oddać mu świń.

Jaskinia – By się tu dostać musisz wyłamać drzwi. W środku są trzy grupy zwierząt - miodożery, ropuchy i wilki. Szczególnie te pierwsze mogą stanowić wyzwanie ze względu na gruby pancerz, więc dobrze mieć broń z wysoką penetracją.
Przez jaskinie możesz dostać się do Reda.

Pole minowe – Tutaj wyjdziesz, gdy przejdziesz przez jaskinię. Jest to alternatywna droga do Reda, gdy nie zna się hasła do bramy. Jest tu dużo min, więc nie obejdzie się bez Percepcji i Człowieka demolki.
Dodatkowo jest tu bardzo dużo kóz - jeśli bawią cię takie rzeczy i nie przeszkadza ci hałas - możesz je wszystkie pozaklinać z pomocą Zaklinania zwierząt i stworzyć podążającą za drużyną kozią armię.

Ścianka – Możesz ją rozbić, by zajść Skorpionów na posterunku od tyłu. Wymaga dość wysokiego (5, 6) Wyłamywania.

Dźwig – Używając na nim umiejętności Komputery możesz utworzyć przejście do Więzienia i odblokować wejście do jaskiń pod Więzieniem.

Płot – Możesz go rozbić Wyłamywaniem, by odblokować przejście.

Legenda Wasteland 2 - Więzienie Radosna Dolina

Miejsca, przedmioty, postacie - wątek główny

Ciekawe miejsca, elementy nie powiązane z fabułą

Miejsca, przedmioty postacie - zadania poboczne

Skarby (skrzynie, sejfy, zakopane skrytki)

Radosna Dolina

Na teren Więzienia zostaniesz skierowany po nieudanej próbie montażu drugiego wzmacniaka. Głównym celem jest tu odnalezienie informacji o drodze do Damonty. Więzienie było siedzibą Strażników Pustyni piętnaście lat temu, ale aktualnie przejął je były gang - Czerwone Skorpiony, pod których jurysdykcją są lokalni mieszkańcy, a także wszyscy odwiedzający - więc technicznie także i nasz oddział Strażników.

Musisz zapłacić podatek, jeśli chcesz swobodnie poruszać się po dolinie - Radosna Dolina | Wasteland 2 - Wasteland 2 - poradnik do gry
Musisz zapłacić podatek, jeśli chcesz swobodnie poruszać się po dolinie

W zasadzie jest to lokacja quasi-opcjonalna. Nie musisz wtrącać się w sprawy Skorpionów, a co więcej - podczas pierwszej wizyty w tym regionie nie będziesz ich nawet w stanie pokonać. O Damoncie dowiesz się rozmawiając z Redem i ta rozmowa to w sumie wszystko, co jest tu do zrobienia. Niemniej możesz spróbować pomóc trochę okolicznym mieszkańcom i ewentualnie od razu przetrzepać nieco szeregi Czerwonych Skorpionów. W centralnej części mapy zostaniesz zaczepiony przez ich poborcę podatkowego, Chrisa VanOverbake'a, który będzie domagał się opłaty za posiadaną broń. Jeśli nie zapłacisz - zostaniecie wrogami. Jeśli zapłacisz - możesz swobodnie przemieszczać się po obszarze doliny.