Wiadomość kompendia 10 listopada 2016, 20:51

autor: Góral

Grand Theft Auto V - kompendium wiedzy [Aktualizacja #13: wyniki sprzedaży i informacje o dodatku Deadline]

Przygotowaliśmy dla Was kolejne kompendium wiedzy, tym razem skupiające się na słynnej grze Grand Theft Auto V, w tym przede wszystkim na jej nowej wersji, dedykowanej konsolom PlayStation 4, Xbox One i komputerom PC.

Aktualizacja #1: dodaliśmy nowe informacje o trybie FPP i rozdzielczości na konsolach (dział 5.1) oraz ścieżce dźwiękowej (dział 6).

Aktualizacja #2: aktualizacja popremierowa (wersja PS4 / XOne – działy 6, 6.1 i 7).

Aktualizacja #3: przesunięcie daty premiery PC-towej wersji, wymagania sprzętowe, dodatki do PC-towej wersji (dział 1.1, 5.1 i 5.4).

Aktualizacja #4: kolejne przesunięcie daty premiery PC-towej wersji, wyniki sprzedaży i napady online (dział 1.1, 4.1 i 6.3).

Aktualizacja #5: wrażenia z pokazu PC-towej wersji w Londynie, brak steamowego klucza w pudełkowym wydaniu i inne informacje (działy 5.5 i 6).

Aktualizacja #6: premiera PC-towej wersji (dział 6.3).

Aktualizacja #7: informacje o modach i sprzedaży PC-towej wersji (działy 6.2 i 6.4).

Aktualizacja #8: dane dotyczące sprzedaży gry oraz całej serii Grand Theft Auto, modyfikacja z oszałamiającą grafiką, film The Gamechangers, Rockstar Editor na konsolach, Freemode Events i brak fabularnych dodatków (działy 4.2, 5.3, 5.5, 6.2, 6.4, 6.5).

Aktualizacja #9: kolejne informacje dotyczące sprzedaży gry, popularności Grand Theft Auto Online, aktualizacji Executives and Other Criminals i ciekawych modyfikacjach (działy 4.3, 4.4, 6.2, 6.4).

Aktualizacja #10: dodatek Further Adventures in Finance and Felony do GTA Online (dział 4.4).

Aktualizacja #11: dodatek Cunning Stunts do GTA Online oraz informacje o modzie GTA V Redux (dział 4.5 i 6.4).

Aktualizacja #12: dodatek Bikers do GTA Online (dział 4.7).

Aktualizacja #13: zaktualizowane wyniki sprzedaży i informacje o dodatku Deadline (dział 4.8 i 6.2).

1. Informacje ogólne

Spis treści:
  • 1. Informacje ogólne (1.1. Przesunięcie premiery PC-towej wersji)
  • 2. Fabuła (2.1. Informacje o postaciach, 2.2. Informacje o miejscu akcji)
  • 3. Rozgrywka
  • 4. Grand Theft Auto Online (4.1. Napady online, 4.2. Freemode Events, 4.3. Executives and Other Criminals, 4.4. Further Adventures in Finance and Felony, 4.5. Cunning Stunts, 4.6. Popularność, 4.7. Bikers, 4.8. Deadline)
  • 5. Nowości w wersji PS4 / XOne / PC (5.1. Technologia, 5.2. Dane, 5.3. Dodatki, 5.4. Dodatki PC-towej wersji, 5.5. Informacje z pokazu PC-towej wersji w Londynie)
  • 6. Ciekawostki (6.1. Odbiór mediów, 6.2. Sprzedaż 6.3. Premiera PC-towej wersji, 6.4. Mody, 6.5. Film The Gamechangers)
  • 7. Multimedia

Pierwotnie Grand Theft Auto V ukazało się 17 września 2013 roku na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3 i w ciągu niecałego roku rozeszło się w nakładzie 34 milionów egzemplarzy, przy okazji zgarniając znakomite opinie w mediach. Po wielu spekulacjach studio Rockstar ujawniło w czerwcu 2014 roku, że produkcja ukaże się w ulepszonej wersji także na PlayStation 4, Xboksie One oraz komputerach osobistych. Najnowsze urządzenia koncernów Sony i Microsoft otrzymały Grand Theft Auto V 18 listopada 2014 roku, a użytkownicy PC-tów poczekają do 24 marca 2015 roku, ze względu na konieczność poświęcenia tej edycji większej uwagi, co wyjaśniono w oficjalnym oświadczeniu. Wszystkie wydania ukazały się w naszym kraju nakładem firmy Cenega i sprzedawane są w polskiej wersji językowej (napisy).

1.1. Przesunięcie premiery PC-towej wersji

Firma Rockstar ujawniła, że PC-towe wydanie produkcji nie ukaże się zgodnie z planem. Tytuł miał zadebiutować 27 stycznia, jednak użytkownicy komputerów osobistych poczekają do 24 marca. Okazało się, że deweloperzy potrzebują trochę więcej czasu na dopieszczenie swojego dzieła.

Kolejne przesunięcie premiery PC-towej wersji

Gdy wydawało się, że marcowa premiera GTA V na PC-tach jest już ostateczna, studio Rockstar postanowiło ponownie sprawić graczom niemiłą niespodziankę. Na szczęście tym razem obsuwa nie jest wielka i zamiast 24 marca, tytuł pojawi się na rynku 14 kwietnia. W ramach rekompensaty osoby, które zamówiły projekt w przedsprzedaży, otrzymają dodatkowe 200 tysięcy wirtualnych dolarów do wykorzystania w grze.

Grand Theft Auto V - kompendium wiedzy [Aktualizacja #13: wyniki sprzedaży i informacje o dodatku Deadline] - ilustracja #1

2. Fabuła

Grand Theft Auto V opowiada o przygodach nie jednej, a aż trzech postaci – Michaela, Trevora oraz Franklina. Akcja rozpoczyna się kilka lat po nieudanym napadzie w Ludendorff, w którym uczestniczyli pierwsi dwaj bohaterowie. Michael wiedzie spokojne życie w mieście Los Santos, w ramach programu ochrony świadków. Pewnego dnia odkrywa jednak, że jego żona zdradza go z trenerem tenisa. W wielkiej złości rusza w pościg za kochankiem swojej drugiej połówki i niszczy jego dom. Okazuje się jednak, że posiadłość należy do Martina Madrazo – narkotykowego barona, który domaga się odszkodowania. Michael postanawia ponownie wykonać skok, by spłacić wierzyciela. Do roboty werbuje Franklina, a po udanej akcji o wszystkim dowiaduje się Trevor, który odnajduje swojego dawnego przyjaciela, rozpoczynając w ten sposób nielegalną działalność całej trójki.

2.1. Informacje o postaciach

Michael to jeden z najlepszych rabusiów banków ze wschodniego wybrzeża, który przeszedłszy na emeryturę ewidentnie nie może odnaleźć się w nowej sytuacji, mając chociażby poważne problemy z dogadywaniem się ze swoją rodziną. Trevor to prawdopodobnie jedną z najbardziej kontrowersyjnych postaci w historii gier wideo. Jest to były pilot wojskowy, cierpiący na zaburzenia psychiczne, po którym można się spodziewać dosłownie wszystkiego. Natomiast Franklin to klasyczny przykład chłopaka z getta, który chce się dorobić, niekoniecznie pozostając w zgodzie z prawem.

2.2. Informacje o miejscu akcji

Miejscem akcji Grand Theft Auto V jest miasto Los Santos, oparte na Los Angeles. Metropolia po raz pierwszy pojawiła się w Grand Theft Auto: San Andreas, ale skrzydła rozwinęła w „piątce”. Lokacja została stworzona na podstawie ponad 250 tys. zdjęć wykonanych przez pracowników studia Rockstar i podzielona jest na zróżnicowane obszary – od terenów przemysłowych, aż po nowoczesne osiedla. Miasto oczywiście oferuje szereg rozmaitych aktywności i występują w nim zarówno zmienne warunki pogodowe, jak i cykl dobowy.

Grand Theft Auto V - kompendium wiedzy [Aktualizacja #13: wyniki sprzedaży i informacje o dodatku Deadline] - ilustracja #2

3. Rozgrywka

GTA V, pomimo udostępnienia trzech grywalnych postaci, nie odbiega w znacznym stopniu od tego, z czym mieliśmy do czynienia w poprzednich odsłonach. Oznacza to, że podczas zabawy przemierzamy otwarty świat, bierzemy udział w rozmaitych misjach głównych, zadaniach pobocznych oraz bawimy się w mini gierkach (m.in. tenis, joga, golf czy też wyścigi). W międzyczasie kradniemy pojazdy, uciekamy przed policją, uczestniczymy w strzelaninach, robimy zakupy, ale najważniejszym elementem są skoki.

Podzielone są one na kilka etapów. W pierwszym wybieramy jedną z dwóch możliwości przeprowadzenia danej akcji, następnie wynajmujemy odpowiednich ludzi i przygotowujemy potrzebne rzeczy, by w końcu wykonać napad. W naszej recenzji Hed stwierdził, że:

„Gangsterskie skoki są najjaśniejszym punktem GTA V i rzeczą, która naprawdę się udała. Wykonano je z polotem, mają swój klimat i nie dają nam odczuć, że odgrywamy zarejestrowane wcześniej scenki – nawet jeśli po części nimi są. Dlatego jedyny poważny minus kampanii stanowi dla mnie fakt, że owych skoków jest tak mało.”

Grand Theft Auto V - kompendium wiedzy [Aktualizacja #13: wyniki sprzedaży i informacje o dodatku Deadline] - ilustracja #3

4. Grand Theft Auto Online

Oprócz single playera, deweloperzy studia Rockstar zatroszczyli się również o rozbudowany tryb multiplayer, nazwany Grand Theft Auto Online. Twórcy nie ograniczyli się tylko do oddania kilku popularnych opcji, typu Deathmatch, lecz pozwalają kilkunastu graczom na dowolne przemierzanie Los Santos, w którym na chętnych czeka mnóstwo atrakcji. Na początku wieloosobowej przygody tworzymy bohatera, wykorzystując niecodzienny edytor postaci (zamiast wybierania poszczególnych cech wyglądu, ustalamy jak wyglądali dziadkowie naszego herosa i na tej podstawie program określa jego aparycję).

Po uporaniu się z tym elementem przechodzimy do głównego dania. Deweloperzy pozwalają na zabawę m.in. w fabularyzowanych misjach, starciach gangów, potyczkach free-for-all, wyścigach (m.in. samochodami, samolotami czy też rowerami). Do tego wszystkiego dochodzą także mini gierki pokroju golfa, tenisa, skoków spadochronowych, siłowania się na rękę czy rzucania rzutkami do tarczy.

Podczas rozgrywki (także w singlu) zdobywamy pieniądze, które przeznaczamy na zakup m.in. nowej broni, ubrań, garaży, pojazdów, apartamentów itd. Nie zabrakło również systemu reputacji. Za wykonywanie poszczególnych zadań otrzymujemy punkty wpływające na poziom bohatera. Dzięki temu z biegiem czasu uzyskujemy dostęp do nowych gadżetów, broni i nie tylko.

Grand Theft Auto Online jest cały czas rozwijane, a jedną z najbardziej wyczekiwanych opcji są kooperacyjne napady.

4.1. Napady online

Studio Rockstar, po wielu miesiącach oczekiwania, ujawniło datę premiery napadów online. Premiera tego trybu odbędzie się 10 marca, a zabawa w nim polegać ma na planowaniu i przeprowadzaniu tytułowych napadów w ramach współpracy z innymi graczami. Obecnie nie posiadamy wszystkich informacji na ten temat, ale według ostatnich plotek, Rockstar zaoferuje graczom pięć dużych misji podzielonych na nieco ponad 20 mniejszych etapów, natomiast w tym miejscu obejrzycie grafiki dotyczące rzeczonego trybu.

Trevor – jedna z ikon gry Grand Theft Auto V. - Grand Theft Auto V - kompendium wiedzy [Aktualizacja #13: wyniki sprzedaży i informacje o dodatku Deadline] - wiadomość - 2016-11-10
Trevor – jedna z ikon gry Grand Theft Auto V.

4.2. Freemode Events

15 września 2015 roku sieciowy moduł GTA V został wzbogacony o system Freemode Events, czyli wydarzenia pojawiające się w trybie swobodnego zwiedzania, rozpoczynające się bez potrzeby przechodzenia do osobnego menu. Wśród przygotowanych atrakcji znalazły się takie tryby jak King of the Castle (zabawa w zakładanie, rozwijanie, bronienie i atakowanie zamków) czy Hunt the Beast (szybki i silny gracz-bestia ucieka przed pozostałymi zawodnikami). Ponadto pojawiły się nowe wyzwania, a także dwa nowe Adversary Mode – Hunting Pack oraz Cross the Line.

4.3. Executives and Other Criminals

W połowie grudnia 2015 roku Grand Theft Auto Online (wersja PC, PS4 i XOne) doczekało się aktualizacji Executives and Other Criminals, która wprowadziła szereg poprawek, nowe samochody oraz posiadający własną obsługę Super Jacht, dostępny w trzech wariantach, wycenionych na 6, 7 i 8 milionów wirtualnych dolarów. Dodatkowo pojawił się specjalny dom palifat, wzniesiony na palach w Vinewood Hills.

Główną atrakcją aktualizacji jest jednak możliwość wcielenia się w mafijnego bossa. Podczas zabawy musimy walczyć o wpływy z innymi szefami, toczyć potyczki w trybie Ewakuacja (jeden zespół broni bossa przed przeciwną ekipą), a do ochrony siebie samego wynajmujemy ochroniarzy, którymi są gracze chcący sobie w ten sposób dorobić (otrzymują zarówno pieniądze, jak i bonusy do statystyk i reputacji).

Grand Theft Auto Online Executives and Other Criminals

Grand Theft Auto Online Executives and Other Criminals [1:12]

Zwiastun aktualizacji Executives and Other Criminals do gry Grand Theft Auto Online.

4.4. Further Adventures in Finance and Felony

7 czerwca 2016 roku GTA Online doczekało się kolejnego dodatku. Further Adventures in Finance and Felony według studia Rockstar jest największym wypuszczonym do tej pory rozszerzeniem do trybu sieciowego GTA V. Podczas zabawy możemy wcielić się w dyrektora generalnego organizacji przestępczej, a naszym zadaniem jest kupowanie rozmaitych towarów i sprzedawanie ich w odpowiednim momencie w wyższej cenie. W praktyce przekłada się to na konieczność wykonywania często bardzo ryzykownych misji. Dodatkowo na graczy czekają też kolejne nowe zadania i wyzwania, w tym Headhunter (eliminowanie celów w wyznaczonym czasie) oraz Haulage (dostarczenie towaru do nowego właściciela).

Deweloperzy zatroszczyli się również o rozmaite gadżety – od modyfikacji broni, przez dodatkowe ubrania, aż po kolejne pojazdy. Wśród nich znajdują się m.in. luksusowe Buckingham Nimbus i Volatus oraz sportowe Pegassi Reaper, Vapid FMJ, Grotti Bestia GTS i Enus Windsor Drop. Ponadto dyrektor generalny nie może zarządzać swoimi podwładnymi z jakiejś dziury, w związku z czym możemy nabyć jeden z ekskluzywnych apartamentów biznesowych. Innym ważnym, a wręcz niezbędnym elementem do prowadzenia naszej działalności, są magazyny, w których przetrzymujemy łupy. Trzeba mieć je jednak zawsze na oku, gdyż mogą zostać zaatakowane przez konkurencję.

Further Adventures in Finance and Felony dostępne jest za darmo na konsolach PlayStation 4, Xbox One oraz komputerach osobistych.

Grand Theft Auto Online Further Adventures in Finance and Felony

Grand Theft Auto Online Further Adventures in Finance and Felony [1:08]

Zwiastun aktualizacji Further Adventures in Finance and Felony do gry Grand Theft Auto Online. Nowa zawartość zostanie udostępniona 7 czerwca.

4.5. Cunning Stunts

12 lipca 2016 roku GTA Online doczekało się kolejnej aktualizacji, nazwanej Cunning Stunts (Karkołomne wyczyny). Deweloper wprowadził w niej szesnaście zwariowanych torów, pełnych ramp, pętli itd., znajdujących się chociażby w towarzystwie najwyższych wieżowców w Los Santos. Na start oddano do naszej dyspozycji: Canyon Crossing, City Air, Downtown Loop, Duel, East Coast, Maze Bank Ascent, Nightlife, Over and Under, Plummet, Racing Alley, Rally, Splits, Threading the Needle, Trench I, Turbine oraz Vinewood Downhill, które można znaleźć w mieście, szukając różowych oznaczeń.

Oprócz tego w aktualizacji pojawiły się także wyścigi Premium, w których stajemy do walki z siedmioma przeciwnikami i staramy się wygrać dużo większe nagrody, niż podczas normalnych zawodów. Związane są jednak z nimi pewne ograniczenia dotyczące pojazdów oraz ich klas. Ponadto nie są one dostępne przez cały czas, więc najlepiej jest śledzić stronę producenta, gdzie publikowane są informacje o kolejnych zmaganiach.

Poza tym Cunning Stunts to także nowe maszyny, ubrania czy też tatuaże. Twórcy udostępnili trzynaście pojazdów, w tym Annis RE-7B, Emperor ETR1, Progen Tyrus, Grotti Brioso R/A, Nagasaki BF400 i Western Gargoyle. To jednak nie wszystko, gdyż kolejne zawody, samochody i inne elementy są cały czas dodawane. Np. kilkanaście dni po premierze aktualizacji opublikowano sześć kolejnych wyścigów i trzy następne fury – Ocelot Lynx, Declasse Drift Tampa oraz Western Cliffhanger.

Grand Theft Auto Online Cunning Stunts

Grand Theft Auto Online Cunning Stunts [0:51]

Prezentacja nowej zawartości w Grand Theft Auto Online, sieciowym module z Grand Theft Auto V. Już wkrótce gracze będą mogli wykonywac iście kaskaderskie ewolucje samochodowe.

4.6. Popularność

Ostatnie oficjalne dane dotyczące popularności GTA Online pochodzą z listopada 2015 roku i mówią o 8 milionach graczy tygodniowo. Nie znamy aktualnych liczb, ale w lutym 2016 roku dyrektor generalny firmy Take Two Strauss Zelnick pochwalił się, że okres świąt Bożego Narodzenia w 2015 roku okazał się najlepszym w historii produkcji pod kątem liczby aktywnych graczy oraz przychodów. Analitycy branżowi przewidują, że moduł sieciowy może generować nawet 250 milionów dolarów rocznie.

4.7. Bikers

Następnym dodatkiem do GTA Online jest Bikers (premiera 4 października 2016 roku). Rozszerzenie wprowadza do multiplayera tytułowe motocykle, przy czym nie chodzi tylko o same pojazdy, ale przede wszystkim o zakosztowanie życia motocyklisty-gangstera. Gracze mogą bowiem zakładać kluby składające się z maksymalnie ośmiu osób, gdzie każdy pełni inną rolę, ale wszyscy uczestniczą w nowych zadaniach, w których liczy się konkurowanie z innymi motocyklistami lub współpraca.

W tego typu aktualizacji nie mogło zabraknąć nowych modeli motocykli oraz specjalnych klubów, w których możemy skorzystać z usług mechanika oraz sfinalizować szemrane interesy. Ponadto nie zabrakło kolejnych broni, tatuaży i innych elementów pozwalających nam wyrażać swoją motocyklową duszę w świecie GTA Online.

Grand Theft Auto V - kompendium wiedzy [Aktualizacja #13: wyniki sprzedaży i informacje o dodatku Deadline] - ilustracja #8

4.8. Deadline

Kolejnym dodatkiem do Grand Theft Auto Online na konsolach PlayStation 4, Xbox One i PC-tach jest Deadline. Aktualizacja ukazała się w listopadzie 2016 roku i wprowadziła do produkcji tytułowy tryb zabawy. Rozgrywka w nim polega na ściganiu się futurystycznymi motocyklami Nagasaki Shotaro, które zostawiają za sobą promień energii. Jeżeli inny zawodnik w niego wjedzie, natychmiast wybucha. Ponadto w trakcie zmagań korzystamy z dopalacza, skoku czy też spowolnienia czasu. Wraz z aktualizacją pojawiły się także nowe ciuchy, wspomniany już motor dostępny w Legendary Motorsport i to właściwie wszystko.

Grand Theft Auto Online Deadline

Grand Theft Auto Online Deadline [0:38]

Dzięki nowej aktualizacji pt. Deadline, w grze Grand Theft Auto Online możemy teraz wziąć udział w motocyklowych zawodach rodem z filmu TRON.

5. Nowości w wersji PS4 / XOne / PC

Z wszystkimi powyższymi rzeczami zapewne spora część fanów miała już do czynienia przy okazji Grand Theft Auto V na konsole Xbox 360 i PlayStation 3. Czas więc przyjrzeć się bliżej temu, co oferuje ulepszona edycja na PlayStation 4, Xboksa One i komputery osobiste.

5.1. Technologia

GTA V wycisnęło z past-genów wszystkie soki, a next-genowa edycja nie ograniczyła się tylko do podbicia rozdzielczości. Zwiększono m.in. odległość rysowania obiektów i natężenie ruchu na ulicach miasta, ulepszono system zniszczeń, efekty pogodowe, a większego zróżnicowania doczekała się fauna. Do tego dochodzą także bardziej szczegółowe modele postaci. Wszystko to uzupełniane jest przez ponad 100 nowych utworów oraz zwiększony limit graczy w GTA Online ( z 16 do 30 osób).

Tryb FPP

4 listopada 2014 roku studio Rockstar oficjalnie zapowiedziało plotkowany wcześniej widok pierwszoosobowy, który został udostępniony w wersji na konsole PlayStation 4, Xbox One i komputery osobiste. Nie ogranicza się on tylko do zmiany kamery, gdyż deweloperzy przyłożyli się do swojej roboty, troszcząc się o masę szczegółów, jak chociażby odwzorowanie wnętrz pojazdów, zmieniony system celowania, czy też dodanie mnóstwa nowych animacji. Tryb FPP jest w pełni opcjonalny i można go włączyć w trybie dla jednego gracza oraz w GTA Online. Poniżej znajdziecie jego prezentację.

Grand Theft Auto V tryb FPP

Grand Theft Auto V tryb FPP [3:03]

Trailer pokazuje tryb pierwszoosobowy, będący jedną z atrakcji gry Grand Theft Auto V w wersji na PC, PlayStation 4 oraz Xbox One. Jak zawsze w przypadku studia Rockstar, tryb FPP został przygotowany z dużą pieczołowitością i dbałością o detale.

Rozdzielczość na konsolach

Tytuł działa w rozdzielczości 1080p przy 30 klatkach na sekundę w wersji na konsole PlayStation 4 i Xbox One. Krótko pisząc, oba „next-genowe” wydania produkcji są prawie takie same. PC-towa edycja wspierać ma rozdzielczość 4K.

Wymagania sprzętowe PC-towej wersji

Kilkanaście dni przed premierą komputerowej wersji GTA V firma Rockstar poinformowała o przesunięciu debiutu oraz opublikowała wymagania sprzętowe tytułu. Okazało się, że nie są one tak straszne, jak podejrzewało wiele osób i produkcję uciągną komputery wyposażone w następujące podzespoły:

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Windows Vista, Windows 7 SP1, Windows 8 lub Windows 8.1 (wszystkie 64-bitowe)
  • Procesor: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz (cztery rdzenie) lub AMD Phenom 9850 2.5 GHz (cztery rdzenie)
  • Pamięć RAM: 4 GB
  • Karta grafiki: GeForce 9800 GT (1 GB pamięci) lub Radeon HD 4870 (1 GB pamięci)
  • Karta dźwiękowa: kompatybilna z DrectX 10
  • Wolne miejsce na dysku: 65 GB

Rekomendowane wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Windows 7 SP1, Windows 8 lub Windows 8.1 (wszystkie 64-bitowe)
  • Procesor: Intel Core i5 3470 3.2 GHz (cztery rdzenie) lub AMD X8 FX-8350 4 GHz (osiem rdzeni)
  • Pamięć RAM: 8 GB
  • Karta grafiki: GeForce GTX 660 GT (2 GB pamięci) lub Radeon HD 7870 (2 GB pamięci)
  • Karta dźwiękowa: kompatybilna z DrectX 10
  • Wolne miejsce na dysku: 65 GB
GTA V – tryb FPP zarezerwowany jest tylko dla wersji PC / XOne / PS4. - Grand Theft Auto V - kompendium wiedzy [Aktualizacja #13: wyniki sprzedaży i informacje o dodatku Deadline] - wiadomość - 2016-11-10
GTA V – tryb FPP zarezerwowany jest tylko dla wersji PC / XOne / PS4.

5.2. Dane

Osoby, które spędziły setki godzin w GTA V na PS3 i X360 nie muszą się obawiać utraty danych. Rockstar pozwoliło bowiem na przeniesienie zapisanych stanów gry i wszystkich statystyk niezależnie od posiadanej obecnie wersji. Oznacza to, że grając wcześniej np. na PlayStation 3, można kontynuować zabawę chociażby na PC-tach. Transfer obejmuje postacie z GTA Online, bronie, pieniądze, perki, elementy z wydań kolekcjonerskich. Przeniesienie danych może się odbyć tylko jeden raz i dalsze postępy czynione w starszej wersji nie są dalej uwzględniane.

5.3. Dodatki

Osoby, które zamówiły nową wersję (PS4 / XOne) GTA V przed premierą otrzymały w dniu jej debiutu milion dolarów do wykorzystania w singlu i multiplayerze, ale to nie wszystko. Deweloperzy postanowili bowiem wynagrodzić posiadaczy wcześniejszych wydań, którzy skusili się na zakup jednej z nowych edycji.

Rockstar udostępnił m.in. nowe wydarzenia i wyzwania, w tym Murder Mystery, czyli serię misji, w których Michael musi rozwiązać zagadkę makabrycznych zbrodni, a w nagrodę otrzymuje się dwa filtry graficzne, nadające grze klimat filmu noir. Pojawiło się również nowe uzbrojenie (m.in. futurystyczny Rail Gun), pojazdy (m.in. Dodo Seaplane, Cheval Marshall czy też batyskaf Kraken Sub wykorzystywany podczas poszukiwania unikalnych okazów fauny i flory). Do tego wszystkiego doszły wyścigi muscle carów oraz wyzwania Monkey Mosaics, w których fotografujemy małpie logo pewnej grupy artystów ulicznych.

Grand Theft Auto V - kompendium wiedzy [Aktualizacja #13: wyniki sprzedaży i informacje o dodatku Deadline] - ilustracja #12

Aktualizacja z września 2015 roku

W wywiadzie dla serwisu IGN, deweloperzy ze studia Rockstar ujawnili, że skupiają się głównie na rozwoju Grand Theft Auto Online, czyli multiplayera GTA V. Twórcy cały czas pracują nad kolejnymi usprawnieniami, w tym możliwością zmiany wystroju wnętrz mieszkań. W związku z tym, w najbliższym czasie nie ma co liczyć na fabularne dodatki do single playera.

5.4. Dodatki PC-towej wersji

Z powodu przesunięcia premiery PC-towego wydania GTA V, firma Rockstar postanowiła w pewien sposób wynagrodzić fanom tę niedogodność. Zamawiając grę w cyfrowym sklepie studia, otrzymuje się drugi tytuł gratis. Do wyboru oddano następujące projekty: Max Payne 3, L.A. Noire: The Complete Edition, Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City, Grand Theft Auto IV, Bully: Scholarship Edition, Grand Theft Auto: San Andreas, Manhunt, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, Grand Theft Auto: Vice City, Midnight Club oraz Grand Theft Auto III. Niestety koszt zakupu produkcji bezpośrednio u dewelopera jest nieopłacalny z punktu widzenia polskiego gracza, gdyż tytuł wyceniono na 59,99 euro, czyli około 259 zł, a u rodzimych sprzedawców za projekt zapłacimy nieco ponad 150 zł (w zależności od sklepu).

Warto jednak wspomnieć, że osoby, które zamówią GTA V przed premierą dostaną milion wirtualnych dolarów do wykorzystania w czasie zabawy (500 tysięcy do wydania podczas kampanii i tyle samo w GTA Online).

5.5. Informacje z pokazu PC-towej wersji w Londynie

Grafika

Niedługo przed premierą GTA V na PC-tach mieliśmy okazję pograć w tytuł przez kilka godzin w londyńskim oddziale Rockstara. Dzięki temu dowiedzieliśmy się przede wszystkim, jak gra radzi sobie na „blaszkach”, a radzi sobie bardzo dobrze. Deweloper udostępnił bowiem szereg opcji, pozwalających dostosować ustawienia graficzne, dzięki czemu tytuł działa dobrze zarówno na słabszych komputerach, które spełniają minimalne wymagania sprzętowe, jak i zmusza do porządnego wysiłku bardzo mocny sprzęt. Rewolucji względem konsol PlayStation 4 i Xbox One nie ma, ale twórcy zatroszczyli się o nieco lepsze modele postaci, efekty cząsteczkowe czy też zwiększenie odległości rysowania obiektów. Osiągnięcie maksymalnych detali i jednoczesne utrzymywanie płynności (60 klatek na sekundę w 1080p) nie będzie jednak dostępne dla wszystkich graczy. Tytuł bowiem testowaliśmy w siedzibie Rockstara na komputerze o nast. parametrach:

  • procesor: Intel Core i7-4770K 3,5Ghz;
  • karta graficzna: 2 x Nvidia GeForce GTX 980 4 GB w SLI;
  • pamięć operacyjna: 32 GB RAM;
  • dysk twardy: 256 GB SSD.

Mody

Deweloperzy nie przygotowali oficjalnych narzędzi do modowania, ale też nie utrudniają życia moderom. Według ich zapewnień, tytuł w kwestii modyfikacji pozwala na tyle samo, a nawet i na więcej niż GTA IV.

Inne

Twórcy oddali PC-towym graczom kilka ciekawych możliwości. Przede wszystkim możemy zaimportować własną muzykę do gry – wystarczy skopiować ulubione kawałki do odpowiedniego folderu, by posłuchać ich w grze, w dedykowanej stacji radiowej. Oprócz tego komputerowa edycja może się pochwalić ponad dwoma godzinami całkowicie nowej ścieżki dźwiękowej.

Kolejną nowinką jest tryb reżysera oraz Rockstar Editor, czyli narzędzia pozwalające na tworzenie własnych filmowych scenariuszy w grze. Umożliwiają one wybranie dowolnej postaci, ubranie jej, wyposażenie w broń, gadżety itd. Po ustawieniu wszystkich opcji rozpoczynamy zabawę, robiąc dowolne rzeczy i nagrywając je. Następnie przechodzimy do Rockstar Editora i obrabiamy materiał (tniemy go, ustalamy kolejność poszczególnych fragmentów, dodajemy efekty graficzne, dźwiękowe itd.). Gotowe filmiki da się publikować w serwisie YouTubie lub w Rockstar Games Social Club.

Aktualizacja z września 2015 roku

Opisany powyżej Rockstar Editor ukazał się 15 września na konsolach PlayStation 4 i Xbox One.

Grand Theft Auto V zwiastun wersji PC w 60 fps

Grand Theft Auto V zwiastun wersji PC w 60 fps [1:19]

Zwiastun gry Grand Theft Auto V nagrany w 60 klatkach na sekundę.

6. Ciekawostki

Kilka ciekawostek związanych z Grand Theft Auto V:

  • od 1 października 2013 roku do 31 października 2014 roku w GTA Online gracze spędzili nieco ponad 2,3 miliarda godzin i zarejestrowano prawie 34 milionów osób;
  • 9 grudnia 2014 roku ukaże się limitowana ścieżka dźwiękowa, zawierająca 59 utworów takich artystów jak A$AP Rocky, Tyler, The Creator, Twin Shadow, Wavves, Flying Lotus czy też Yeasayer oraz piosenki z pierwotnej wersji gry na PlayStation 3 / Xboksa 360 m.in. od Tangerine Dream, Woody Jackson, The Alchemist i Oh No zmiksowane przez DJ Shadowa. Sprzedawane będą dwa zestawy – pierwszy z sześcioma płytami winylowymi, ilustrowaną książeczką i litografią oraz drugi z trzema krążkami CD, pendrivem, szkicem koncepcyjnym i plakatem. Nakład zostanie ograniczony tylko do niecałych pięciu tysięcy egzemplarzy;
  • opublikowano pełną listę piosenek z next-genowej wersji gry, którą znajdziecie w tym miejscu;
  • głośnym echem odbiła się afera związana z piosenkarką i aktorką Lindsay Lohan, która w grudniu 2013 roku pozwała twórców o bezprawne wykorzystanie jej wizerunku, a kilka miesięcy później stanęła nawet w obronie wszystkich celebrytów;
  • podobny pozew wystosowała córka byłego gangstera;
  • produkcja zdobyła szereg branżowych nagród i wyróżnień, w tym okazała się być najlepszym tytułem 2013 roku według danych pochodzących z serwisu Metacritic;
  • w pracach nad projektem brało udział ponad 1000 osób;
  • w ciągu pierwszego tygodnia sprzedaży w Polsce, tytuł trafił do 100 tysięcy graczy;
  • gra pobiła kilka rekordów Guinnessa;
  • w wydaniu pudełkowym PC-towej wersji GTA V brakuje steamowego klucza. By mieć tę edycję produkcji, należy zakupić ją bezpośrednio w sklepie firmy Valve. Wersja retail, i ta ze sklepu Rockstar Warehouse, zawiera jedynie kod Rockstar Activation Code, służący do aktywowania produkcji w Social Club. Jednocześnie Rockstar udostępniło możliwość pominięcia instalacji gry z płyt (łącznie aż siedem DVD) – wystarczy wykorzystać wspomniany klucz i pobrać grę z Rockstar Warehouse. Naturalnie rozwiązanie to sprawdzi się jedynie w przypadku użytkowników szybkich łącz internetowych.

6.1. Odbiór mediów

18 listopada 2014 roku Grand Theft Auto V ukazało się na konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Zgodnie z oczekiwaniami, tytuł okazał się być znakomitą produkcją, która zebrała bardzo wysokie oceny w światowych mediach. Grze zarzucono właściwie tylko potrafiącą czasami zwolnić animację, ale wszystkie pozostałe elementy, w tym tryb FPP, zasługują na uznanie.

Wybrane recenzje Grand Theft Auto V (PS4 / XOne):

6.2. Sprzedaż

W lutym 2015 roku, dzięki raportowi finansowemu firmy Take-Two, dowiedzieliśmy się, że do końca grudnia 2014 roku, do sklepów na całym świecie wysłano ponad 45 mln egzemplarzy Grand Theft Auto V. Niestety nie wiemy ile kopii faktycznie trafiło w ręce graczy, ale i tak liczba robi ogromne wrażenie i jest nieosiągalna dla większości produkcji.

Sprzedaż PC-towej wersji

Z danych opublikowanych w serwisie Steam Spy wynika, że w ciągu dwóch tygodni od premiery gry, sprzedano na Steamie około 2 mln egzemplarzy produkcji. Tytuł cieszy się także sporym wzięciem w Polsce. Zasięgnęliśmy informacji u niektórych rodzimych sprzedawców i okazało się, że w wielu przypadkach popyt przekraczał liczbę egzemplarzy nadesłanych przez firmę Cenega – rodzimego dystrybutora gry. Dodatkowo, podobnie jak Steam Spy, wykorzystaliśmy API Steama i udało nam się ustalić, że GTA V w sklepie firmy Valve zostało przypisane do około 37 tys. polskich kont (stan na 21 kwietnia 2015 roku).

Stan na sierpień 2015 roku

W ostatnim raporcie finansowym firmy Take-Two Interactive, obejmującym okres do 30 czerwca 2015 roku, ujawniono, że do sklepów wysłano ponad 54 miliony egzemplarzy Grand Theft Auto V. Niedługo później dowiedzieliśmy się, że w ciągu całej historii cyklu Grand Theft Auto do sprzedawców powędrowało przeszło 220 milionów egzemplarzy wszystkich odsłon serii.

Stan na grudzień 2015 roku

Firma Take-Two Interactive w kolejnym raporcie finansowym ujawniła, że do końca grudnia 2015 roku Grand Theft Auto V zostało wysłane do sklepów w ponad 60 milionach egzemplarzy.

Stan na marzec 2016 roku

Do końca marca 2016 roku GTA V zostało wysłane do sklepów w ponad 65 milionach egzemplarzy.

Stan na wrzesień 2016 roku

Do końca września 2016 roku do sklepów wysłano 70 milionów egzemplarzy GTA V. Oznacza to wzrost o 5 milionów w porównaniu do marca tego samego roku.

6.3. Premiera PC-towej wersji

14 kwietnia 2015 roku odbyła się wyczekiwana premiera PC-towej wersji Grand Theft Auto V. Nie obyła się ona bez problemów związanych m.in. z działaniem launchera gry (kilka dni później ukazał się pierwszy patch, niwelujący niektóre niedogodności), czy też niezbyt dobrze działającymi serwerami. Mimo wszystko gracze rzucili się na tytuł jak szaleni. Z danych opublikowanych w serwisie Steam Spy wynika, że już po jednym dniu sprzedaży projekt mógł się pochwalić około milionem graczy na Steamie, przy czym pudełkowe edycje i te zakupione w innych sklepach posiadają kod do Social Club, więc faktyczna popularność gry była jeszcze większa.

Produkcja, pomimo wspomnianych już problemów wieku dziecięcego, okazała się znakomitym portem. Deweloperzy zatroszczyli się o dobrą optymalizację i szereg opcji pozwalających dostosować tytuł pod posiadany sprzęt (szczegóły na ten temat znajdziecie na poniższym materiale wideo i w naszej recenzji). W związku z tym tytuł został świetnie przyjęty przez media (średnia w serwisie Metacritic wynosi 97 punktów). Poniżej prezentujemy kilka wybranych ocen:

Gramy w GTA V na PC - jak Rockstar poradził sobie z optymalizacją?

Gramy w GTA V na PC - jak Rockstar poradził sobie z optymalizacją? [9:29]

Pamiętacie pecetową premierę GTA IV? Oj, działo się na forach. Rockstar ewidentnie nie poradził sobie z optymalizacją tamtej gry, więc wszyscy zastnawialiśmy się, czy podobnie będzie z GTA V. Jak pokazuje nasz film, ta długo oczekiwana przez pecetowców odsłona serii, nie będzie postrachem naszych komputerów.

6.4. Mody

W przypadku Grand Theft Auto V, wbrew wcześniejszym informacjom, sprawa modów w pierwszych dniach po premierze nie była do końca jasna. Okazało się bowiem, że w jednym z patchów Rockstar uniemożliwił korzystanie z modyfikacji, a część osób bawiących się twórczością fanów została ukarana. Na szczęście sprawa dość szybko została wyjaśniona. Okazało się, że mody do Grand Theft Auto V są mile widziane, ich blokada była zupełnie przypadkowa, a kary stosowane są tylko w przypadku osób wpływających na rozgrywkę w Grand Theft Auto Online. W stosownym komunikacie napisano:

„Kreatywna twórczość społeczności moderów zawsze była przez nas mile widziana i nadal czule wspominamy niesamowity mod z inwazją zombie, mapę GTA i inne klasyki dla PC-towego GTA IV. Żeby było jasne, nasza polityka dotycząca modów nie zmieniła się od czasów „czwórki”. Ostatnia aktualizacja PC-towego GTA V niechcący zablokowała możliwość bawienia się niektórymi modyfikacjami w single playerze. Nie było to zamierzone i nikt nie został zbanowany za używanie takich modów. Nie musicie się martwić, że zostaniecie wrzuceni do jednego worka z oszustami za korzystanie z modów do singla. Naszym głównym celem jest ochrona GTA Online przed modyfikacjami, które mogą dać graczom niesprawiedliwą przewagę i które zakłócają rozgrywkę.”

Krótko pisząc, z modów single player można korzystać do woli, bez obaw o jakiekolwiek negatywne konsekwencje. Jednocześnie twórca popularnej modyfikacji iCEnhance do GTA IV, Hayssam Keilany, ujawnił, że pracuje już nad odpowiednim projektem dla GTA V, a pierwsze efekty jego starań obejrzycie poniżej.

Toddyhancer

Jedną z najciekawszych modyfikacji GTA V jest powstający Toddyhancer, którego autor skupia się głównie na ulepszeniu oprawy graficznej. Pierwszy materiał przedstawiający efekty pracy opublikowano w sierpniu 2015 roku i obejrzycie go poniżej. Trzeba przyznać, że grafika robi wrażenie, jednak na premierę modyfikacji jeszcze sobie poczekamy, gdyż obecnie autor sam nie wie, kiedy ukończony swój projekt.

GTA V: Watch_Dogs

Moder o ksywce JulioNIB postanowił wprowadzić do GTA V elementy rozgrywki znanej z Watch_Dogs. W ten sposób powstała modyfikacja umożliwiająca hakowanie otoczenia. Oprócz tego projekt wprowadził kilka nowinek, których nie znaleźliśmy w hicie Ubisoftu, np. wysadzanie hydrantów czy też zdalne przyśpieszanie samochodów. Pobierzecie go z tego miejsca.

GTA 5 Redux

26 sierpnia 2016 roku zadebiutuje modyfikacja GTA 5 Redux autorstwa Josha Romito. Projekt jest następcą anulowanego The Pinnacle of V i skupia się na usprawnieniach graficznych. Deweloper wprowadził do gry przebudowany system pogodowy, nowe tekstury, efekty, zmieniony system prowadzenia pojazdów, usprawnione działanie broni oraz szereg innych elementów.

Grand Theft Auto V mod GTA 5 Redux

Grand Theft Auto V mod GTA 5 Redux [2:11]

Zwiastun projektu GTA 5 Redux autorstwa Josha Romito, prezentujący graficzne możliwości swojej modyfikacji do Grand Theft Auto V.

6.5. Film The Gamechangers

Stacja telewizyjna BBC postanowiła nakręcić film dokumentalny The Gamechangers mający w założeniach przedstawić serię GTA oraz studio Rockstar. Obraz, w którym wystąpił m.in. Daniel Radcliffe (jako Sam Houser) i Bill Paxton (prawnik Jack Thompson), powstał jednak bez konsultacji z deweloperami i podczas produkcji wykorzystano inne źródła (wywiady, dokumenty sądowe, książka Jacked: The Outlaw Story of Grand Theft Auto). W efekcie, w opinii studia Rockstar Games, wyszły z niego „nieuporządkowane, zmyślone bzdury”. Film został wyemitowany 15 września 2015 roku na antenie BBC Two.

The Gamechangers - trailer filmu

The Gamechangers - trailer filmu [0:30]

Zwiastun filmu Game Changer, reżyseria: Owen Harris, światowa premiera: 15 września 2015. Występują: Daniel Radcliffe, Bill Paxton, Joe Dempsie, Lex King, Nick Boraine, D. David Morin, James Alexander, Shannon Esra.

7. Multimedia

  1. Galeria screenów z wersji PS4 / XOne / PC
Grand Theft Auto V zwiastun na premierę wersji na PS4 i XONE

Grand Theft Auto V zwiastun na premierę wersji na PS4 i XONE [1:01]

Film na premierę gry Grand Theft Auto V w wersji na konsole PS4 i Xbox One.

Grand Theft Auto V porównanie PS4 vs PS3

Grand Theft Auto V porównanie PS4 vs PS3 [1:34]

Film pokazuje różnice graficzne pomiędzy grą w wersji na konsolę PlayStation 4 i PlayStation 3.

Grand Theft Auto V na PC i next-geny - czego się spodziewać?

Grand Theft Auto V na PC i next-geny - czego się spodziewać? [5:00]

Grand Theft Auto V zmierza na PCty i konsole nowej generacji. Czego możemy się spodziewać po kolejnej wycieczce do Los Santos? Jakie zmiany przygotował Rockstar? Czy warto odwiedzić jeszcze raz gangsterski świat?

Grand Theft Auto V Płot i pies imieniem Skip trailer (PL)

Grand Theft Auto V Płot i pies imieniem Skip trailer (PL) [1:15]

Zwiastun gry Grand Theft Auto V opublikowany przy okazji ogłoszenia dat premier wersji na konsole ósmej generacji (Sony PlayStation 4 i Microsoft Xbox One) oraz PC.

Grand Theft Auto V E3 2014 - trailer

Grand Theft Auto V E3 2014 - trailer [1:17]

Zwiastun opublikowany z okazji targów E3 2014.

Grand Theft Auto V - kompendium wiedzy [Aktualizacja #13: wyniki sprzedaży i informacje o dodatku Deadline] - ilustracja #22

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Zagraj w najlepsze gry!

Komentarze Czytelników (32)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
03.11.2014 15:51
odpowiedz
menvalor
23
Chorąży

Cod z czesci na czesci lepszy? Hahahaha tyle na ten temat , nie ma co porównywać cod'a do gta nawet.

03.11.2014 17:59
odpowiedz
UbaBuba
66
Generał

CoD to tylko zmiana tekstur, i nic wiecej. Nawet nowy Advanced Warfare to juz wiekszy skok bo nowy silnik, ale grafika nie zachwyca wiec... gameplay to niemal 100% kopia poprzednich codow, uklad map tez.

GTA przechodzilo mega metamorfozy z czesci na czesc.
GTA 1 - pierwsza odslona w 2D ktora okazala sie hitem.
GTA 2 - mocno ulepszona (masa nowego contentu) czesc, z fenomenalna, jeszcze lepsza grafika.
GTA 3 - pierwsza czesc w 3D, na poczatku mocno hejtowana ale byl to poligon doswiadczalny dla R* i postanowili brnac w to dalej...
GTA VC - ...legendarna juz czesc, klimat wylewal sie z monitora i do dzis jest to jedna z najlepszych (dla wielu najlepsza) czesci. W dodatku R* mocno postawil na "komiksowa" lekko stonowana, oprawe graficzna
GTA SA - rozwiniecie VC, klimaty inne, za to swiat byl gigantyczny i niespotykany na ta skale w grach. 3 wielkie miasta i 12 wiosek, a jazda miedzy nimi to bylo cos pieknego.
GTA IV - pierwsze "powazne" podejscie do serii, realistyczna, troche ponura grafika Nowego Jorku. Kolejny poligon doswiadczalny, bo sama gra nie byla tak duza jak San Andreas.
GTA V - mozna poweidziec ze to takie San Andreas z grafika GTA IV, ale klimatem przypominajace Vice City. Najlepsza odslona serii bez dwoch zdan.
GTA VI - jak mowilem przed premiera V, to bedzie bardzo dobra gra, ale dopiero GTA VI ktore wyjdzie tylko na "next geny" to bedzie rewolucja, ja sie spodziewalem czegos na miare San Andreas. Czuje rozmach. :D

03.11.2014 18:26
odpowiedz
BOLOYOO
74
Generał

Ja nie mam pojęcia co musieliby zrobić w VI, żeby mnie jakoś bardzo zaskoczyć. Na pewno będzie to kolejna solidna gra, ale czy nie skończyły im się pomysły? W końcu, ile można?

03.11.2014 18:27
odpowiedz
bizon1807
25
Legend

ale czy nie skończyły im się pomysły? W końcu, ile można?
Rockstar powiedział że mają pomysłów na GTA na następne 45 lat więc można.

03.11.2014 19:27
odpowiedz
dj_sasek
70
Freelancer

Moim zdaniem kolejne GTA może nawiązywać do wielbionego przez wielu Vice City i tamtych klimatów. Sukces kolejnej części byłby murowany. R* potrafi uderzyć w czuły punkt, ale ostatnio nie podoba mi się ich sposób działania.

03.11.2014 20:02
odpowiedz
KochamKonsole
35
Generał

Z wszystkim mogę się zgodzic, ale nie z tym: ale klimatem przypominajace Vice City GTA V jest super, ale klimatu VC nie dosięgnie już żadne GTA. Sory.
Ja też się zastanawiam, co R* zrobi w GTA VI, żeby przebić V. Nie mam zadnego pomysłu. Raczej nie wprowadzą większej ilości bohaterów, bo to by była przesada. Siostra mówi, że w koncu bohaterka mogłaby zostac jakaś kobieta, coś a'la 'Snajper, super doskonały i zimny zabójca na zlecenie'
Chociaż ja jakoś nie mogę sobie wyobrazić bohaterki GTA chadzającej na striptiz i prostytutki, a to przecież nieodłączna część GTA :)

03.11.2014 20:14
odpowiedz
BOLOYOO
74
Generał

Nie, nie, nie, kobieta odpada. Może w końcu Europa? Tylko co tutaj ciekawego można pokazać? Zostaje nam jeszcze jakieś 5 lat zastanawiania się ;)

03.11.2014 20:30
odpowiedz
KochamKonsole
35
Generał

w sumie GTA mogłoby sie dziać np. w Rosji, tam są przeciez potężne mafie.

spoiler start

Nie, nie mówię o rosyjskim rządzie

spoiler stop


Ale wątpię, że GTA kiedyś będzie w Europie. USA to idealny kraj do GTA, głównie przez wszechobecną i łatwo dostępną broń.
Myślicie że kolejne GTA trafi jeszcze na 8. generację, czy już tylko na 9. ?

03.11.2014 23:12
odpowiedz
Ogame_fan
79
Senator

Jutro gameplay z nowej wersji GTA5 ;)

21.11.2014 20:04
odpowiedz
Valzar
14
Cenzura_Emerytura

.

19.01.2015 12:33
odpowiedz
Cziczaki
105
Renifer

KochamKonsole, GTA już kiedyś miało miejsce akcji w Londynie (GTA London), szału nie zrobiło, nawet jakby zrobili GTA Paris albo GTA Amsterdam to po prostu nie będzie działać tak jak Ameryka. ;)

19.01.2015 15:53
odpowiedz
Wolf€x
46
Chorąży

Valzar - skoro Cię nie obchodzi GTA, to dlaczego wszedłeś na kompendium wiedzy o GTA V? Tylko po to, żeby napisać tego posta? Mamy Ci współczuć, czy zazdrościć, że Ciebie ta gra nie interesuje?

20.01.2015 08:38
odpowiedz
damianyk
52
Pretorianin

no no, zaciekawiliście mnie tym artykułem. Do tej pory GTA 5 tak średnio mnie interesowała, ale teraz chyba spróbuję, jak będę miał okazję

22.01.2015 04:28
odpowiedz
Bl4st3R
16
Legionista

zwiększyli limit online z 16 do 30 graczy hmm teraz to już można będzie grać ;)

25.02.2015 17:07
odpowiedz
elosidzej
44
Konsul

Jebać GTA :D

25.02.2015 18:52
odpowiedz
yadin
86
Senator

O niczym innym nie marzę, jak o GTA V na peceta. Łahahaha!!!

26.02.2015 14:49
odpowiedz
Sonic the Hedgehog Shadow
6
Centurion

yadin@ zabawne

04.03.2015 17:55
odpowiedz
kawka0
4
Legionista

Jak te wymagania maja sie w porównaniu do laptopów? Na jakim poziomie pójdzie mi piatka gdy specyfikacja mojego laptopa to:

Procesor: Intel Core i7-4700MQ (2.4 GHz, 3.4 GHz Turbo, 6 MB Cache)
8GB RAMU
Karta graficzna NVIDIA GeForce GT 755M 2GB

Z góry dzięki za pomoc ;)

10.04.2015 11:56
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
127
VR Evangelist

Zacznijcie grac w GTA z kamery FPP i rosnie konkurent dla FarCry'a!

10.04.2015 12:42
odpowiedz
Taumantis
35
Chorąży

Dziękuję konsolowcom za testy beta i opłacenie prac dla wersji PC (troll level 10/10 isane)

12.04.2015 17:08
odpowiedz
Seboolek
119
Ssak Naczelny

Kotaku musi byc niezle ujarane.

Cheat Code Central – 4,9/5
US Gamer – 4,5/5
Gamespot – 9/10
Kotaku – Tak.

19.04.2015 13:34
odpowiedz
Merov
12
Legionista

Optymalizacja, optymalizacja, blablabla... co z optymalizacji, jeżeli blisko połowie graczy co chwilę wyrzuca grę do pulpitu?

19.04.2015 15:16
odpowiedz
aro15arti
14
Centurion

Merov sam przyznajesz się do tego że grasz na piracie bo tylko tam są takie problemy powodowane przez crack.

19.04.2015 16:14
odpowiedz
Merov
12
Legionista

@aro15arti
A widzisz mistrzu dedukcji, mylisz się: kupiłem przedpremierowo na Steam za 60 euro i tym bardziej żałuję, że wydałem te pieniądze, bo dostałem produkt który dosłownie sam popełnia samobójstwo

19.04.2015 16:21
odpowiedz
djbacu
31
Pretorianin

Tyle ją ponoć "szlifowali" a i tak wywala do pulpitu lub nie ładuję kolejnych misji.... dobrze że nie złożyłem predatora, poczekam jakiś rok jak coś ogarną... albo i nie... tyle już tego sprzedali że raczej im się spieszyć nie będzie...

19.04.2015 21:44
odpowiedz
premium274090
15
Legionista

nie wiem jakie wy macie własnej roboty karty graficzne, procesory albo inne lewe kopie z jeszcze bardziej lewym crackiem ale ja od czasu premiery nie miałem ANI JEDNEGO wyrzucenia do pulpitu

ANI JEDNEGO

i nie żałuje ani złotówki jaką wydałem na GTA V

19.04.2015 23:55
odpowiedz
Bartazel
36
Czołgista

@Merov No widzisz, ty wydałeś 60 euro, a u mnie wszystko śmiga. Teraz szukam jakoś po taniości, bo 200 zł to ja na grę nie mam.

20.04.2015 02:57
odpowiedz
Merov
12
Legionista

@Bartazel
Na tak niesamowitą grę mógłbym wydać nawet 300 zł, ale pod warunkiem, że żadne luki w kodzie nie będą mi uniemożliwiały się nią cieszyć. To nie kwestia ceny, tylko tego, że nabyłem wadliwy produkt. Nigdy więcej niczego w ciemno od nich nie kupię...

28.04.2015 17:11
odpowiedz
bulwa_francuska
1
Junior

W końcu się doczekałam na PC

16.12.2015 21:29
odpowiedz
kalisiakmaciej2002
5
Legionista

Dlaczego kompendium jest zaniedbane?

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze