Rockstar karze za mody w GTA V na PC. Nowa modyfikacja pozwala na grę poza oficjalnymi serwerami

Firma Rockstar zdecydowała się oznaczać użytkowników GTA V korzystających z fanowskich modyfikacji. Ponadto dziś ukazał się mod FiveM, pozwalający na granie w sieci na dedykowanych serwerach tworzonych przez użytkowników.

Jakub Błażewicz

Miłośnicy modyfikacji muszą liczyć się z karami za korzystanie z nich w GTA V. - Rockstar kara za mody w GTA V na PC. Nowa modyfikacja pozwala na grę poza oficjalnymi serwerami - wiadomość - 2015-05-04
Miłośnicy modyfikacji muszą liczyć się z karami za korzystanie z nich w GTA V.

Firma Rockstar od początku zapowiadała walkę z modami w pecetowej wersji Grand Theft Auto V, głównie ze względu na nacisk położony na Grand Theft Auto Online – moduł rozgrywki sieciowej. Ostatni patch zablokował możliwość korzystania z fanowskich modyfikacji, a gdy twórcy tychże szybko obeszli te ograniczenia, firma zdecydowała się przyznawać ostrzeżenia za „ingerowanie w doświadczenie rozgrywki innych graczy”. Uwzględnia to zarówno nadużywanie mechanizmów rozgrywki, jak i ingerencję w dane gry (a więc także mody), przy czym każde ostrzeżenie może wiązać się z dodatkowymi karami, na przykład zablokowaniem komunikacji głosowej. W przypadku kilku wykroczeń lub poważniejszych naruszeń regulaminu (w tym sprzedaży kont), może się skończyć nawet na permanentnym zablokowaniu dostępu do GTA Online. Jak dotąd nie wiadomo, czy dotyczy to tylko rozgrywki sieciowej, czy też obejmuje także tryb single player, choć treśc maila zdaje się wskazywać na tę pierwszą opcję.

W tej sytuacji udostępnienie eksperymentalnej wersji FiveM – modyfikacji pozwalającej na granie w na serwerach dedykowanych (z pominięciem oficjalnych serwerów Rockstara) – może wywołać mieszane uczucia. Stworzona przez moderów skupionych wokół strony Citizen.re, umożliwia korzystanie z dodatkowej zawartości stworzonej przez fanów, takich jak nowe lokacje czy mody ingerujące w rozgrywkę, co stoi w jawnej opozycji z podejściem Rockstara. Z drugiej strony stanowi ona bezpieczną (bez ryzyka zbanowania) alternatywę dla graczy pragnących swobodnej rozgrywki z wykorzystaniem modyfikacji. Pozostaje jedynie czekać na reakcję Rockstara oraz dalsze usprawnienia FiveM (m.in. dodanie listy serwerów do interfejsu użytkownika).

Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto V

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 17 września 2013

Informacje o Grze
8.9

GRYOnline

8.7

Gracze

8.8

Steam

9.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

2

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2015-05-04
23:22

kaszanka9 Legend

kaszanka9

Nic takiego nie trzeba robić, a rozwiązanie jest bardzo proste, takie jak w crysis, tylko, że R leje ciepłym moczem.

Komentarz: kaszanka9
2015-05-05
02:47

zanonimizowany807066 Legionista

1. "Firma Rockstar od początku zapowiadała walkę z modami w pecetowej wersji Grand Theft Auto V."

Nie, nie zapowiadał, od początku Rockstar zapowiadał Wsparcie dla modów a nie z nimi walke.

2.Obejmuje także singla, ludzie korzystający z ScriptHook'a i dsound, są banowani nawet jeśli używali ich jedynie w singlu. Panowie z R* nie sprawdzają czy ktoś rzeczywiście użył hacków w multi czy może jedynie bawił się w singlu, banują jak leci. Pamiętamy biesiade i valve - płatne modyfikacje. W dwa dni społeczność Steam wybiła im to z głowy. Już jest modyfikacja pozwalająca grać na serwerach dedykowanych, niedługo może to być norma, a R* podzieli losy Activison i EA i zamiast hajsu z mikro płatności będzie gorzki smak nierównej walki ze społecznością graczy. Nie pozostaje nic innego jak na czas grania w singa wrzucić vitaminke, i czekać na nieoficjalne serwery np rp.

Komentarz: zanonimizowany807066
2015-05-06
03:07

wwad Generał

Dobrze robią na oficjalnych serverach nie powinno być modów by gra była uczciwa a na prywatnych niech sobie ludzie robią co chcą :)

Komentarz: wwad
2015-05-07
17:28

zanonimizowany1091364 Junior

Multi Theft Auto w planoe 3dm ma byc tez na V, wiec czego się spodziewać. gralem chwile na piracie, zainstalowalem oryginal pare dni temu. z tym co crack ich toolsy, jak trudno je usunąc i jak bardzo są trolujące przekonywalem się do dziś. Mam nadzieje ze jutro rano, sytuacjia nie bedzie podobna.

Komentarz: zanonimizowany1091364
2015-05-09
21:56

zanonimizowany1061689 Pretorianin

dotafan tak pisze a jak by zrobiono na innym serverze survival z gtaV to by pierwszy sciagał taka prawda....

Komentarz: zanonimizowany1061689

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl