Rockstar karze za mody w GTA V na PC. Nowa modyfikacja pozwala na grę poza oficjalnymi serwerami
Firma Rockstar zdecydowała się oznaczać użytkowników GTA V korzystających z fanowskich modyfikacji. Ponadto dziś ukazał się mod FiveM, pozwalający na granie w sieci na dedykowanych serwerach tworzonych przez użytkowników.

Firma Rockstar od początku zapowiadała walkę z modami w pecetowej wersji Grand Theft Auto V, głównie ze względu na nacisk położony na Grand Theft Auto Online – moduł rozgrywki sieciowej. Ostatni patch zablokował możliwość korzystania z fanowskich modyfikacji, a gdy twórcy tychże szybko obeszli te ograniczenia, firma zdecydowała się przyznawać ostrzeżenia za „ingerowanie w doświadczenie rozgrywki innych graczy”. Uwzględnia to zarówno nadużywanie mechanizmów rozgrywki, jak i ingerencję w dane gry (a więc także mody), przy czym każde ostrzeżenie może wiązać się z dodatkowymi karami, na przykład zablokowaniem komunikacji głosowej. W przypadku kilku wykroczeń lub poważniejszych naruszeń regulaminu (w tym sprzedaży kont), może się skończyć nawet na permanentnym zablokowaniu dostępu do GTA Online. Jak dotąd nie wiadomo, czy dotyczy to tylko rozgrywki sieciowej, czy też obejmuje także tryb single player, choć treśc maila zdaje się wskazywać na tę pierwszą opcję.
W tej sytuacji udostępnienie eksperymentalnej wersji FiveM – modyfikacji pozwalającej na granie w na serwerach dedykowanych (z pominięciem oficjalnych serwerów Rockstara) – może wywołać mieszane uczucia. Stworzona przez moderów skupionych wokół strony Citizen.re, umożliwia korzystanie z dodatkowej zawartości stworzonej przez fanów, takich jak nowe lokacje czy mody ingerujące w rozgrywkę, co stoi w jawnej opozycji z podejściem Rockstara. Z drugiej strony stanowi ona bezpieczną (bez ryzyka zbanowania) alternatywę dla graczy pragnących swobodnej rozgrywki z wykorzystaniem modyfikacji. Pozostaje jedynie czekać na reakcję Rockstara oraz dalsze usprawnienia FiveM (m.in. dodanie listy serwerów do interfejsu użytkownika).
- Oficjalna strona gry Grand Theft Auto V
- Recenzja gry GTA V na PC – Los Santos piękne jak nigdy przedtem
- Strona modyfikacji FiveM

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
kaszanka9 Legend

Nic takiego nie trzeba robić, a rozwiązanie jest bardzo proste, takie jak w crysis, tylko, że R leje ciepłym moczem.
zanonimizowany807066 Legionista
1. "Firma Rockstar od początku zapowiadała walkę z modami w pecetowej wersji Grand Theft Auto V."
Nie, nie zapowiadał, od początku Rockstar zapowiadał Wsparcie dla modów a nie z nimi walke.
2.Obejmuje także singla, ludzie korzystający z ScriptHook'a i dsound, są banowani nawet jeśli używali ich jedynie w singlu. Panowie z R* nie sprawdzają czy ktoś rzeczywiście użył hacków w multi czy może jedynie bawił się w singlu, banują jak leci. Pamiętamy biesiade i valve - płatne modyfikacje. W dwa dni społeczność Steam wybiła im to z głowy. Już jest modyfikacja pozwalająca grać na serwerach dedykowanych, niedługo może to być norma, a R* podzieli losy Activison i EA i zamiast hajsu z mikro płatności będzie gorzki smak nierównej walki ze społecznością graczy. Nie pozostaje nic innego jak na czas grania w singa wrzucić vitaminke, i czekać na nieoficjalne serwery np rp.
wwad Generał
Dobrze robią na oficjalnych serverach nie powinno być modów by gra była uczciwa a na prywatnych niech sobie ludzie robią co chcą :)
zanonimizowany1091364 Junior
Multi Theft Auto w planoe 3dm ma byc tez na V, wiec czego się spodziewać. gralem chwile na piracie, zainstalowalem oryginal pare dni temu. z tym co crack ich toolsy, jak trudno je usunąc i jak bardzo są trolujące przekonywalem się do dziś. Mam nadzieje ze jutro rano, sytuacjia nie bedzie podobna.
zanonimizowany1061689 Pretorianin
dotafan tak pisze a jak by zrobiono na innym serverze survival z gtaV to by pierwszy sciagał taka prawda....