Tyranny: Żelazo Zespolonych - zadanie poboczne

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Poniższy rozdział stanowi kompletny opis przebiegu rozgrywki w lokacjach Obóz Wzgardzonych (M2), Echowa Przeprawa(M5) i Echowa Wioska(M6) związanych z zadaniem Żelazo Zespolonych. Znajdziesz tutaj rozwiązanie czekających na ciebie zadań z wątku pobocznego opowieści, które pozwolą ukończyć opisane tutaj zadanie możliwie najkorzystniej.

Poszczególne zagadnienia zostały opisane w stosownych sekcjach.

Isotanis

Żeby aktywować zadanie musisz znaleźć Isotanisa w Obozie Wzgardzonych i rozpocząć z nim rozmowę. W czasie dialogu zwróci uwagę na braki w zaopatrzeniu Wzgardzonych i da do zrozumienia, że buntownicy mogli przejąć skrzynie z surowcem kluczowym dla wyniku wojny. Możesz odrzucić zadanie, lub zgodzić się na nie. W zależności od tego, czy postanowisz przyjąć zadanie jako gest wsparcia dla Wzgardzonych lub będziesz z nich drwił, możesz zdobyć odpowiednio ich Wrogość lub Przychylność.

Po zakończonej rozmowie zadanie pojawi się w dzienniku, ale lokacja w której będziesz je realizował będzie niedostępna. Żeby Echowa Przeprawa pojawiła się na mapie Studni Venrienda musisz wykonać zadanie Wola Hegemona i rozpocząć zadanie Bitwa o Echową Przeprawę (patrz rozdziały poświęcone zadaniom). Zadanie Żelazo Zespolonych będziesz realizował równolegle z zadaniem w Echowej Przeprawie i żeby móc zakończyć zadanie, musisz wykonać to wcześniej wspomniane.

Szukaj poszlak

Zanim dotrzesz do postaci, która odpowiedzialna jest za zniknięcie żelaza, możesz znaleźć kilka poszlak, które będą cię do niej przybliżać. W niektórych przypadkach poszlaka będzie związana z konkretnym przedmiotem, który trafi do twojego ekwipunku, a w innych dziennik zaktualizuje się po interakcji z lupą.

Pierwsze z nich znajdziesz w lokacji Echowa Przeprawa po drugiej stronie rzeki. Dostęp do nich uzyskasz po zakończeniu wszystkich akcji związanych z zadaniem Bitwa o Echową Przeprawę w tej lokacji.

Ostatnią znajdziesz w lokacji Echowa Wioska w pobliżu dziedzińca, gdzie czeka na ciebie pułapka. Dostęp do nich uzyskasz już w trakcie akcji związanych z zadaniem Bitwa o Echową Przeprawę w tej lokacji.

Odzyskaj żelazo

Niezależnie od decyzji podjętej w zadaniu Bitwa o Echową Przeprawę, w pobliżu dziedzińca zobaczysz mieszkańca wioski[1], a na drzwiach od pobliskiego domu pojawi się znak interakcji[2] - Żelazo Zespolonych - zadanie poboczne w Tyranny - Tyranny - poradnik do gry

Niezależnie od decyzji podjętej w zadaniu Bitwa o Echową Przeprawę, w pobliżu dziedzińca zobaczysz mieszkańca wioski[1], a na drzwiach od pobliskiego domu pojawi się znak interakcji[2]. W domu widocznym na powyższym obrazku znajdziesz żelazo, które polecił ci odzyskać Isotanis. Aby wejść do budynku musisz wyważyć drzwi (Wymagana Atletyka 34) lub otworzyć zamek wytrychem (Wymagana Przebiegłość 39).

Poniżej znajdziesz dwa sposoby na wykonanie misji.

Zabij starca i wejdź do budynku

Jeśli żaden z bohaterów nie dysponuje statystykami wymaganymi do otwarcia zamka, to możesz rozpocząć rozmowę ze Starcem Mua [1]. Nie będzie do ciebie przyjaźnie nastawiony i niezależnie od wybranej opcji pojawi się możliwość zabicia go bez żadnych konsekwencji. Przy jego ciele znajdziesz klucz do budynku. W środku znajdziesz dwie skrzynie, które możesz przeszukać. Jedna z nich kryje sztabę żelaza. Zabierz je, wyjdź z domu i skieruj się do Obozu Wzgardzonych.

Otwórz / Wyważ zamek i wejdź do budynku

Jeśli dowolny członek drużyny może skorzystać ze swoich umiejętności aby zneutralizować zamek to będziesz mógł wejść do budynku bez zabijania starca.

Na powyższym obrazku widzisz wnętrze jego domu - Żelazo Zespolonych - zadanie poboczne w Tyranny - Tyranny - poradnik do gry

Na powyższym obrazku widzisz wnętrze jego domu. Niewiele jest tutaj obszarów do interakcji, a na obrazu oznaczono oba pojemniki, które możesz przeszukać. Beczka[1] kryje sztabę żelaza, a skrzynka[2] generuje losowe przedmioty.

Gdy tylko zabierzesz żelazo, do mieszkania wkroczy starzec i każe ci natychmiast je opuścić. Poniżej znajdziesz opis wszystkich linii dialogowych i ich konsekwencje.

Ścieżka nr 1

Zażądaj, by wyjaśnił ci skąd ma żelazo.

Wybór 1: Zapytaj czy buntownicy zmuszają go do współpracy - spluwa ci w twarz i mówi, że nie chce mieć nic wspólnego z wojną

  1. Wyjaśnij mu, że i tak zapłaci za zdradę - prosi o łaskę, niezależnie od wybranej kwestii zaczyna płakać
  2. Oszczędź go, ale zabierz żelazo - będzie ci wdzięczny i pozwoli zabrać żelazo

Wybór 2: Zapytaj czy Matani miała przejąć żelazo - nic nie wnosi do rozmowy

Wybór 3: Zabij go - Starzec Mua ginie, a ty możesz kontynuować misję.

Ścieżka nr 2

Zabij go - Starzec Mua ginie, a ty możesz kontynuować misję.

Podczas zadania pojawia się kilka sposobów by błyskawicznie go zabić, ale możesz poprowadzić rozmowę w taki sposób, aby ostatecznie przeżył. Patrząc w szerszej perspektywie jego los zależy od tego, jaką decyzję podjąłeś w kontekście wioski.

Odbierz nagrodę

Po odzyskaniu żelaza pozostaje ci już tylko skierować się do Obozu Wzgardzonych po odbiór nagrody. Biorąc pod uwagę lokalizację Echowej Wioski na mapie dzielnicy, możesz w pierwszej kolejności udać się do innych pobliskich lokacji, gdzie czekają na ciebie dalsze zadania, zanim wrócisz po nagrodę. Podróż do Obozu Wzgardzonych zajmuje 5 godzin i ten czas będziesz musiał odliczyć od dni, które pozostały na zrealizowanie głównego wątku w Akcie I.

W rozmowie z Isotanisem możesz podjąć następujące wybory:

Wybór 1: Skłam, że buntownicy przejęli całe żelazo

  1. Bleden Mark - zyskaj Średnią Wrogość
  2. Wzgardzeni - strać Średnią Przychylność

Nagroda: Sztaba żelaza

Wybór 2: Oddaj żelazo zespolonych

  1. Wzgardzeni - zyskaj Średnią Przychylność

Nagroda: 1000 miedzianych pierścieni

Tyranny

10 listopada 2016

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2024-02-24
16:38

boy3 Legend

1

Brakuje w poradniku dodatku Bastard's Wound

Komentarz: boy3
2018-06-09
00:48

ROGI Chorąży

1

Niedawno zacząłem grę i coś mi się nie zgadza z poradnikiem. Kiedy Zwrotka zaczyna rozmawiać zemną w trakcie pierwszej wizyty w obozie Archonta Wojny nie mogę zdobyć jej Lojalności. Mam teksty które według poradnika powinny mi je dać ale punkty nabijają mi tylko odpowiedzi nabijające bojaźń. Tak samo ze strażnikiem obozu. Mogę zdobyć tylko wrogość dla Wzgardzonych a jestem za nimi.

Komentarz: ROGI
2017-02-27
11:18

zanonimizowany1173954 Senator

-1

Tamto juz dałem radę a powiedzcie mi dlaczego nmam na szaro rozstaje lethainy jak odblokować lokacje?

Komentarz: zanonimizowany1173954
2017-02-27
10:14

zanonimizowany1173954 Senator

-1

Jak przejsc zadanie główne kły i gniew w poradniku nie ma jestem na etapie udaj sie do lsnicej otchłani by rozwiązać spor miedzy kruszycielami a kamiennymi tropicielami - na mapie nie ma takiej lokacji jak ja odblokować?

Komentarz: zanonimizowany1173954
2017-02-02
09:19

Trygław Pretorianin

1
Trygław

W poradniu brak opisu gry po stronie Teras lub swojej własnej.

Komentarz: Trygław
2017-01-07
11:26

SilverGTA Junior

Jak się dostać do pozostałych komnat w zakazanym przejściu?

Komentarz: SilverGTA
2016-11-29
10:09

zanonimizowany1032801 Chorąży

-1

Nie zgodzę się,że barik musi być typowym tankiem jak najbardziej można go zrobić wytrzymałym dps-em pod 2h bronie tak samo lantry może być spokojnie ofensywnym magiem

Komentarz: zanonimizowany1032801
2016-11-30
01:13

YxU Pretorianin

YxU

Masz rację - sugestie zawarte w poradniku są skierowane jednak dla osób niezdecydowanych, a szczególnie początkujących, którzy nie zawsze mogą poradzić sobie z dobrym doborem parametrów, gdy jest ich wiele. Tym bardziej, że zapewne wiele jest osób, które grają w Tyranny nie tyle dla walk, co dla fabuły ;)

Komentarz: YxU
2016-11-25
10:05

Scorpi_80 Generał

Scorpi_80

Masz rację bo zacząłem nową grę i przyłączyłem się do Chaosu. W 2 akcie są inne misje i inne miejscówki. Niestety nie da się za jednym przejściem odkryć wszystkiego.

Komentarz: Scorpi_80
2016-11-29
09:23

zanonimizowany307509 Legend

Podobnie jak Wiedźmin 2. :)

Komentarz: zanonimizowany307509
2016-11-23
22:19

Scorpi_80 Generał

Scorpi_80

Wybrałem ścieżkę Wzgardzonych i takiej lokacji jak "Bliźniacze Rzeki" nie miałem. Staram się zaglądać w każdy kąt i rozmawiać z każdym o wszystkim. Czyżbym coś przeoczył czy niektóre lokacje są dostępne tylko dla np. Chóru? W starych murach Rozstaje Lechtiany też nie mam dostępu do całej lokacji. Nie pamiętam wyborów z prologu, być może tam tkwi rozwiązanie.

Komentarz: Scorpi_80
2016-11-24
14:26

YxU Pretorianin

YxU

Z tego co się orientuję, to tak - niektóre lokacje są związane z określoną ścieżką (frakcje, zadania), dlatego gra tak usilnie stara się namówić gracza do podjęcia kolejnych prób jej ukończenia zaczynając od początku ;)

Komentarz: YxU
2016-11-22
22:44

MrocznyWędrowiec Generał

1
MrocznyWędrowiec

Mam nadzieję, że w przyszłości uzupełnicie poradnik o wszystkie warianty przejścia - ponieważ to kto będzie w danym miejscu zależy w dużym stopniu od wyborów podczas podboju - ja np miałem innych npców w Rozstajach Lethiany (także oprócz uzupełnienia infa o samych lokacjach przydałoby się info odnośnie skutków poszczególnych wyborów podczas podboju).

Btw - co trzeba zrobić, aby płonąca książnica była dostępna? Ja sprzymierzyłem się z Głosami a podczas podboju byłem w Krzepie i Wierzchołku - gre już kończe (jakieś 2-3 lokacje mi zostały) - a lokacja niedostępna. Następne przejscie chce zrobić magiem neutralnym/buntownikiem - i dostęp do skarbnicy wiedzy byłby jak najbardziej wskazany ;)

PS: I trochę złe info zamieszczacie - np napisaliście, że Sirina "woli trzymać się blisko szkarłatnego chóru" - wprost przeciwnie - nie cierpi ich - po prostu nie ma innego wyjścia.

Komentarz: MrocznyWędrowiec
2016-11-23
10:49

Xanas10 Centurion

Xanas10

Ja miałem dostęp do Książnicy jak wybrałem zdradę pod koniec 1 aktu. Bleden Mark nakazał mi zdobycie artefaktu z Książnicy i zakończenie Edyktu Ognia. Rozmawiałeś z nim w płonącym lesie?

Komentarz: Xanas10
2016-11-23
13:01

Xanas10 Centurion

Xanas10

Z tego co pamiętam trzeba było odpowiadać chyba na listy by móc z nim się spotkać w lesie.

Komentarz: Xanas10
2016-11-23
16:19

Vender Pretorianin

Vender

Misje od bledena dostajemy tylko w ścieżce chaosu i tylko w niej można zwiedzić wszystkie lokacje, choć ograniczają sie do "wybij wszystko co się rusza", w ścieżce wzgardzonych dostajemy od Ascha wybór czy chcemy misje w rozstajach czy w książnicy (rozstaje i tak są dostępne, wiec lepiej wybrać tą drugą). W innych ścieżkach nie wiem, tylko w ścieżce rebeliantów w ogóle się nie da tam dostać, z tego co czytałem.

Komentarz: Vender
2016-11-23
23:41

MrocznyWędrowiec Generał

MrocznyWędrowiec

Na wszystkie listy odpowiadałem. Doczytałem na wiki, że przy wyborach jakie zrobiłem miałem krótkie okienko czasu na wybranie się tam zaraz po Rozstajach Lethiany - a, że kierowałem się cały czas zadaniami w dzienniku, a zadania nie było (trzeba było się po prostu udać do lokacji) - to to przegapiłem. Cóż - pozostaje mi teraz czekać do 2go przejścia - lub ewentualnie skorzystać z konsoli, aby odblokować lokacje.
@Xanas - ja nikogo nie zdradziłem - trzymałem się cały czas jednych - więc może dlatego.

Komentarz: MrocznyWędrowiec
2016-11-17
18:15

zzzzzzzz Junior

jak mozna zdezaktywowac duchowa pułapke

Komentarz: zzzzzzzz
2016-11-17
03:43

zanonimizowany337608 Centurion

Jeśli grając po stronie Wzgardzonych wybiorę questa z Rozstajami Lethiany to Płonąca Książnica zostaje zablokowana już do końca gry? A robiąc na odwrót to w Rozstajach nie wykonam już tam żadnego questa i nie zwiedzę wszystkich lokacji związanych z Rozstajami ?

Komentarz: zanonimizowany337608
2016-11-17
02:24

Xanas10 Centurion

Xanas10

Ogólnie masz do zebrania w głównej fabule 3 artefakty. Jeden z nich nazywa się hełm Zmorogromcy. Gdy przyjmiesz na niego zadanie koniec końców trafisz do lokacji "Bliźniacze Rzeki", a tam bedą kolejne ruiny "Stare Mury". Podczas zwiedzania ich zdobędziesz kolejne 3 ognio-klucze. Dwóch z nich będziesz mógł użyć na zamkach w ruinach pod Wieżą Morską, by odblokować skarby. :) Mam nadzieję że pomogłem :)

Komentarz: Xanas10

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl