Tyranny: Żelazo Zespolonych - zadanie poboczne
Aktualizacja:
Poniższy rozdział stanowi kompletny opis przebiegu rozgrywki w lokacjach Obóz Wzgardzonych (M2), Echowa Przeprawa(M5) i Echowa Wioska(M6) związanych z zadaniem Żelazo Zespolonych. Znajdziesz tutaj rozwiązanie czekających na ciebie zadań z wątku pobocznego opowieści, które pozwolą ukończyć opisane tutaj zadanie możliwie najkorzystniej.
Poszczególne zagadnienia zostały opisane w stosownych sekcjach.
Isotanis
Żeby aktywować zadanie musisz znaleźć Isotanisa w Obozie Wzgardzonych i rozpocząć z nim rozmowę. W czasie dialogu zwróci uwagę na braki w zaopatrzeniu Wzgardzonych i da do zrozumienia, że buntownicy mogli przejąć skrzynie z surowcem kluczowym dla wyniku wojny. Możesz odrzucić zadanie, lub zgodzić się na nie. W zależności od tego, czy postanowisz przyjąć zadanie jako gest wsparcia dla Wzgardzonych lub będziesz z nich drwił, możesz zdobyć odpowiednio ich Wrogość lub Przychylność.
Po zakończonej rozmowie zadanie pojawi się w dzienniku, ale lokacja w której będziesz je realizował będzie niedostępna. Żeby Echowa Przeprawa pojawiła się na mapie Studni Venrienda musisz wykonać zadanie Wola Hegemona i rozpocząć zadanie Bitwa o Echową Przeprawę (patrz rozdziały poświęcone zadaniom). Zadanie Żelazo Zespolonych będziesz realizował równolegle z zadaniem w Echowej Przeprawie i żeby móc zakończyć zadanie, musisz wykonać to wcześniej wspomniane.
Szukaj poszlak
Zanim dotrzesz do postaci, która odpowiedzialna jest za zniknięcie żelaza, możesz znaleźć kilka poszlak, które będą cię do niej przybliżać. W niektórych przypadkach poszlaka będzie związana z konkretnym przedmiotem, który trafi do twojego ekwipunku, a w innych dziennik zaktualizuje się po interakcji z lupą.
Pierwsze z nich znajdziesz w lokacji Echowa Przeprawa po drugiej stronie rzeki. Dostęp do nich uzyskasz po zakończeniu wszystkich akcji związanych z zadaniem Bitwa o Echową Przeprawę w tej lokacji.
Ostatnią znajdziesz w lokacji Echowa Wioska w pobliżu dziedzińca, gdzie czeka na ciebie pułapka. Dostęp do nich uzyskasz już w trakcie akcji związanych z zadaniem Bitwa o Echową Przeprawę w tej lokacji.
Odzyskaj żelazo
![Niezależnie od decyzji podjętej w zadaniu Bitwa o Echową Przeprawę, w pobliżu dziedzińca zobaczysz mieszkańca wioski[1], a na drzwiach od pobliskiego domu pojawi się znak interakcji[2] - Żelazo Zespolonych - zadanie poboczne w Tyranny - Tyranny - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/1758/22850418.jpg)
Niezależnie od decyzji podjętej w zadaniu Bitwa o Echową Przeprawę, w pobliżu dziedzińca zobaczysz mieszkańca wioski[1], a na drzwiach od pobliskiego domu pojawi się znak interakcji[2]. W domu widocznym na powyższym obrazku znajdziesz żelazo, które polecił ci odzyskać Isotanis. Aby wejść do budynku musisz wyważyć drzwi (Wymagana Atletyka 34) lub otworzyć zamek wytrychem (Wymagana Przebiegłość 39).
Poniżej znajdziesz dwa sposoby na wykonanie misji.
Zabij starca i wejdź do budynku
Jeśli żaden z bohaterów nie dysponuje statystykami wymaganymi do otwarcia zamka, to możesz rozpocząć rozmowę ze Starcem Mua [1]. Nie będzie do ciebie przyjaźnie nastawiony i niezależnie od wybranej opcji pojawi się możliwość zabicia go bez żadnych konsekwencji. Przy jego ciele znajdziesz klucz do budynku. W środku znajdziesz dwie skrzynie, które możesz przeszukać. Jedna z nich kryje sztabę żelaza. Zabierz je, wyjdź z domu i skieruj się do Obozu Wzgardzonych.
Otwórz / Wyważ zamek i wejdź do budynku
Jeśli dowolny członek drużyny może skorzystać ze swoich umiejętności aby zneutralizować zamek to będziesz mógł wejść do budynku bez zabijania starca.

Na powyższym obrazku widzisz wnętrze jego domu. Niewiele jest tutaj obszarów do interakcji, a na obrazu oznaczono oba pojemniki, które możesz przeszukać. Beczka[1] kryje sztabę żelaza, a skrzynka[2] generuje losowe przedmioty.
Gdy tylko zabierzesz żelazo, do mieszkania wkroczy starzec i każe ci natychmiast je opuścić. Poniżej znajdziesz opis wszystkich linii dialogowych i ich konsekwencje.
Ścieżka nr 1
Zażądaj, by wyjaśnił ci skąd ma żelazo.
Wybór 1: Zapytaj czy buntownicy zmuszają go do współpracy - spluwa ci w twarz i mówi, że nie chce mieć nic wspólnego z wojną
- Wyjaśnij mu, że i tak zapłaci za zdradę - prosi o łaskę, niezależnie od wybranej kwestii zaczyna płakać
- Oszczędź go, ale zabierz żelazo - będzie ci wdzięczny i pozwoli zabrać żelazo
Wybór 2: Zapytaj czy Matani miała przejąć żelazo - nic nie wnosi do rozmowy
Wybór 3: Zabij go - Starzec Mua ginie, a ty możesz kontynuować misję.
Ścieżka nr 2
Zabij go - Starzec Mua ginie, a ty możesz kontynuować misję.
Podczas zadania pojawia się kilka sposobów by błyskawicznie go zabić, ale możesz poprowadzić rozmowę w taki sposób, aby ostatecznie przeżył. Patrząc w szerszej perspektywie jego los zależy od tego, jaką decyzję podjąłeś w kontekście wioski.
Odbierz nagrodę
Po odzyskaniu żelaza pozostaje ci już tylko skierować się do Obozu Wzgardzonych po odbiór nagrody. Biorąc pod uwagę lokalizację Echowej Wioski na mapie dzielnicy, możesz w pierwszej kolejności udać się do innych pobliskich lokacji, gdzie czekają na ciebie dalsze zadania, zanim wrócisz po nagrodę. Podróż do Obozu Wzgardzonych zajmuje 5 godzin i ten czas będziesz musiał odliczyć od dni, które pozostały na zrealizowanie głównego wątku w Akcie I.
W rozmowie z Isotanisem możesz podjąć następujące wybory:
Wybór 1: Skłam, że buntownicy przejęli całe żelazo
- Bleden Mark - zyskaj Średnią Wrogość
- Wzgardzeni - strać Średnią Przychylność
Nagroda: Sztaba żelaza
Wybór 2: Oddaj żelazo zespolonych
- Wzgardzeni - zyskaj Średnią Przychylność
Nagroda: 1000 miedzianych pierścieni
- Tyranny - poradnik do gry
- Tyranny: Poradnik do gry
- Tyranny: Akt 1 - Studnia Vendriena
- Tyranny: Obóz Wzgardzonych
- Tyranny: Obóz Wzgardzonych - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Wola Hegemona - zadanie główne
- Tyranny: Bitwa o Echową Przeprawę - zadanie główne
- Tyranny: Echowa Przeprawa - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Echowa Wioska - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Żelazo Zespolonych - zadanie poboczne
- Tyranny: Wsparcie Kruszycieli - zadanie poboczne
- Tyranny: Obóz Wzgardzonych
- Tyranny: Akt 1 - Studnia Vendriena
- Tyranny: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Niedawno zacząłem grę i coś mi się nie zgadza z poradnikiem. Kiedy Zwrotka zaczyna rozmawiać zemną w trakcie pierwszej wizyty w obozie Archonta Wojny nie mogę zdobyć jej Lojalności. Mam teksty które według poradnika powinny mi je dać ale punkty nabijają mi tylko odpowiedzi nabijające bojaźń. Tak samo ze strażnikiem obozu. Mogę zdobyć tylko wrogość dla Wzgardzonych a jestem za nimi.
Tamto juz dałem radę a powiedzcie mi dlaczego nmam na szaro rozstaje lethainy jak odblokować lokacje?
Jak przejsc zadanie główne kły i gniew w poradniku nie ma jestem na etapie udaj sie do lsnicej otchłani by rozwiązać spor miedzy kruszycielami a kamiennymi tropicielami - na mapie nie ma takiej lokacji jak ja odblokować?
Jak się dostać do pozostałych komnat w zakazanym przejściu?
Nie zgodzę się,że barik musi być typowym tankiem jak najbardziej można go zrobić wytrzymałym dps-em pod 2h bronie tak samo lantry może być spokojnie ofensywnym magiem
Masz rację - sugestie zawarte w poradniku są skierowane jednak dla osób niezdecydowanych, a szczególnie początkujących, którzy nie zawsze mogą poradzić sobie z dobrym doborem parametrów, gdy jest ich wiele. Tym bardziej, że zapewne wiele jest osób, które grają w Tyranny nie tyle dla walk, co dla fabuły ;)
Masz rację bo zacząłem nową grę i przyłączyłem się do Chaosu. W 2 akcie są inne misje i inne miejscówki. Niestety nie da się za jednym przejściem odkryć wszystkiego.
Podobnie jak Wiedźmin 2. :)
Wybrałem ścieżkę Wzgardzonych i takiej lokacji jak "Bliźniacze Rzeki" nie miałem. Staram się zaglądać w każdy kąt i rozmawiać z każdym o wszystkim. Czyżbym coś przeoczył czy niektóre lokacje są dostępne tylko dla np. Chóru? W starych murach Rozstaje Lechtiany też nie mam dostępu do całej lokacji. Nie pamiętam wyborów z prologu, być może tam tkwi rozwiązanie.
Z tego co się orientuję, to tak - niektóre lokacje są związane z określoną ścieżką (frakcje, zadania), dlatego gra tak usilnie stara się namówić gracza do podjęcia kolejnych prób jej ukończenia zaczynając od początku ;)
Mam nadzieję, że w przyszłości uzupełnicie poradnik o wszystkie warianty przejścia - ponieważ to kto będzie w danym miejscu zależy w dużym stopniu od wyborów podczas podboju - ja np miałem innych npców w Rozstajach Lethiany (także oprócz uzupełnienia infa o samych lokacjach przydałoby się info odnośnie skutków poszczególnych wyborów podczas podboju).
Btw - co trzeba zrobić, aby płonąca książnica była dostępna? Ja sprzymierzyłem się z Głosami a podczas podboju byłem w Krzepie i Wierzchołku - gre już kończe (jakieś 2-3 lokacje mi zostały) - a lokacja niedostępna. Następne przejscie chce zrobić magiem neutralnym/buntownikiem - i dostęp do skarbnicy wiedzy byłby jak najbardziej wskazany ;)
PS: I trochę złe info zamieszczacie - np napisaliście, że Sirina "woli trzymać się blisko szkarłatnego chóru" - wprost przeciwnie - nie cierpi ich - po prostu nie ma innego wyjścia.
Ja miałem dostęp do Książnicy jak wybrałem zdradę pod koniec 1 aktu. Bleden Mark nakazał mi zdobycie artefaktu z Książnicy i zakończenie Edyktu Ognia. Rozmawiałeś z nim w płonącym lesie?
Misje od bledena dostajemy tylko w ścieżce chaosu i tylko w niej można zwiedzić wszystkie lokacje, choć ograniczają sie do "wybij wszystko co się rusza", w ścieżce wzgardzonych dostajemy od Ascha wybór czy chcemy misje w rozstajach czy w książnicy (rozstaje i tak są dostępne, wiec lepiej wybrać tą drugą). W innych ścieżkach nie wiem, tylko w ścieżce rebeliantów w ogóle się nie da tam dostać, z tego co czytałem.
Na wszystkie listy odpowiadałem. Doczytałem na wiki, że przy wyborach jakie zrobiłem miałem krótkie okienko czasu na wybranie się tam zaraz po Rozstajach Lethiany - a, że kierowałem się cały czas zadaniami w dzienniku, a zadania nie było (trzeba było się po prostu udać do lokacji) - to to przegapiłem. Cóż - pozostaje mi teraz czekać do 2go przejścia - lub ewentualnie skorzystać z konsoli, aby odblokować lokacje.
@Xanas - ja nikogo nie zdradziłem - trzymałem się cały czas jednych - więc może dlatego.
Jeśli grając po stronie Wzgardzonych wybiorę questa z Rozstajami Lethiany to Płonąca Książnica zostaje zablokowana już do końca gry? A robiąc na odwrót to w Rozstajach nie wykonam już tam żadnego questa i nie zwiedzę wszystkich lokacji związanych z Rozstajami ?
Ogólnie masz do zebrania w głównej fabule 3 artefakty. Jeden z nich nazywa się hełm Zmorogromcy. Gdy przyjmiesz na niego zadanie koniec końców trafisz do lokacji "Bliźniacze Rzeki", a tam bedą kolejne ruiny "Stare Mury". Podczas zwiedzania ich zdobędziesz kolejne 3 ognio-klucze. Dwóch z nich będziesz mógł użyć na zamkach w ruinach pod Wieżą Morską, by odblokować skarby. :) Mam nadzieję że pomogłem :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
