Żelazo Zespolonych - zadanie poboczne w Tyranny
Aktualizacja:
Poniższy rozdział stanowi kompletny opis przebiegu rozgrywki w lokacjach Obóz Wzgardzonych (M2), Echowa Przeprawa(M5) i Echowa Wioska(M6) związanych z zadaniem Żelazo Zespolonych. Znajdziesz tutaj rozwiązanie czekających na ciebie zadań z wątku pobocznego opowieści, które pozwolą ukończyć opisane tutaj zadanie możliwie najkorzystniej.
Poszczególne zagadnienia zostały opisane w stosownych sekcjach.
Isotanis
Żeby aktywować zadanie musisz znaleźć Isotanisa w Obozie Wzgardzonych i rozpocząć z nim rozmowę. W czasie dialogu zwróci uwagę na braki w zaopatrzeniu Wzgardzonych i da do zrozumienia, że buntownicy mogli przejąć skrzynie z surowcem kluczowym dla wyniku wojny. Możesz odrzucić zadanie, lub zgodzić się na nie. W zależności od tego, czy postanowisz przyjąć zadanie jako gest wsparcia dla Wzgardzonych lub będziesz z nich drwił, możesz zdobyć odpowiednio ich Wrogość lub Przychylność.
Po zakończonej rozmowie zadanie pojawi się w dzienniku, ale lokacja w której będziesz je realizował będzie niedostępna. Żeby Echowa Przeprawa pojawiła się na mapie Studni Venrienda musisz wykonać zadanie Wola Hegemona i rozpocząć zadanie Bitwa o Echową Przeprawę (patrz rozdziały poświęcone zadaniom). Zadanie Żelazo Zespolonych będziesz realizował równolegle z zadaniem w Echowej Przeprawie i żeby móc zakończyć zadanie, musisz wykonać to wcześniej wspomniane.
Szukaj poszlak
Zanim dotrzesz do postaci, która odpowiedzialna jest za zniknięcie żelaza, możesz znaleźć kilka poszlak, które będą cię do niej przybliżać. W niektórych przypadkach poszlaka będzie związana z konkretnym przedmiotem, który trafi do twojego ekwipunku, a w innych dziennik zaktualizuje się po interakcji z lupą.
Pierwsze z nich znajdziesz w lokacji Echowa Przeprawa po drugiej stronie rzeki. Dostęp do nich uzyskasz po zakończeniu wszystkich akcji związanych z zadaniem Bitwa o Echową Przeprawę w tej lokacji.
Ostatnią znajdziesz w lokacji Echowa Wioska w pobliżu dziedzińca, gdzie czeka na ciebie pułapka. Dostęp do nich uzyskasz już w trakcie akcji związanych z zadaniem Bitwa o Echową Przeprawę w tej lokacji.
Odzyskaj żelazo
![Niezależnie od decyzji podjętej w zadaniu Bitwa o Echową Przeprawę, w pobliżu dziedzińca zobaczysz mieszkańca wioski[1], a na drzwiach od pobliskiego domu pojawi się znak interakcji[2] - Żelazo Zespolonych - zadanie poboczne w Tyranny - Tyranny - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1758/22850418.jpg)
Niezależnie od decyzji podjętej w zadaniu Bitwa o Echową Przeprawę, w pobliżu dziedzińca zobaczysz mieszkańca wioski[1], a na drzwiach od pobliskiego domu pojawi się znak interakcji[2]. W domu widocznym na powyższym obrazku znajdziesz żelazo, które polecił ci odzyskać Isotanis. Aby wejść do budynku musisz wyważyć drzwi (Wymagana Atletyka 34) lub otworzyć zamek wytrychem (Wymagana Przebiegłość 39).
Poniżej znajdziesz dwa sposoby na wykonanie misji.
Zabij starca i wejdź do budynku
Jeśli żaden z bohaterów nie dysponuje statystykami wymaganymi do otwarcia zamka, to możesz rozpocząć rozmowę ze Starcem Mua [1]. Nie będzie do ciebie przyjaźnie nastawiony i niezależnie od wybranej opcji pojawi się możliwość zabicia go bez żadnych konsekwencji. Przy jego ciele znajdziesz klucz do budynku. W środku znajdziesz dwie skrzynie, które możesz przeszukać. Jedna z nich kryje sztabę żelaza. Zabierz je, wyjdź z domu i skieruj się do Obozu Wzgardzonych.
Otwórz / Wyważ zamek i wejdź do budynku
Jeśli dowolny członek drużyny może skorzystać ze swoich umiejętności aby zneutralizować zamek to będziesz mógł wejść do budynku bez zabijania starca.

Na powyższym obrazku widzisz wnętrze jego domu. Niewiele jest tutaj obszarów do interakcji, a na obrazu oznaczono oba pojemniki, które możesz przeszukać. Beczka[1] kryje sztabę żelaza, a skrzynka[2] generuje losowe przedmioty.
Gdy tylko zabierzesz żelazo, do mieszkania wkroczy starzec i każe ci natychmiast je opuścić. Poniżej znajdziesz opis wszystkich linii dialogowych i ich konsekwencje.
Ścieżka nr 1
Zażądaj, by wyjaśnił ci skąd ma żelazo.
Wybór 1: Zapytaj czy buntownicy zmuszają go do współpracy - spluwa ci w twarz i mówi, że nie chce mieć nic wspólnego z wojną
- Wyjaśnij mu, że i tak zapłaci za zdradę - prosi o łaskę, niezależnie od wybranej kwestii zaczyna płakać
- Oszczędź go, ale zabierz żelazo - będzie ci wdzięczny i pozwoli zabrać żelazo
Wybór 2: Zapytaj czy Matani miała przejąć żelazo - nic nie wnosi do rozmowy
Wybór 3: Zabij go - Starzec Mua ginie, a ty możesz kontynuować misję.
Ścieżka nr 2
Zabij go - Starzec Mua ginie, a ty możesz kontynuować misję.
Podczas zadania pojawia się kilka sposobów by błyskawicznie go zabić, ale możesz poprowadzić rozmowę w taki sposób, aby ostatecznie przeżył. Patrząc w szerszej perspektywie jego los zależy od tego, jaką decyzję podjąłeś w kontekście wioski.
Odbierz nagrodę
Po odzyskaniu żelaza pozostaje ci już tylko skierować się do Obozu Wzgardzonych po odbiór nagrody. Biorąc pod uwagę lokalizację Echowej Wioski na mapie dzielnicy, możesz w pierwszej kolejności udać się do innych pobliskich lokacji, gdzie czekają na ciebie dalsze zadania, zanim wrócisz po nagrodę. Podróż do Obozu Wzgardzonych zajmuje 5 godzin i ten czas będziesz musiał odliczyć od dni, które pozostały na zrealizowanie głównego wątku w Akcie I.
W rozmowie z Isotanisem możesz podjąć następujące wybory:
Wybór 1: Skłam, że buntownicy przejęli całe żelazo
- Bleden Mark - zyskaj Średnią Wrogość
- Wzgardzeni - strać Średnią Przychylność
Nagroda: Sztaba żelaza
Wybór 2: Oddaj żelazo zespolonych
- Wzgardzeni - zyskaj Średnią Przychylność
Nagroda: 1000 miedzianych pierścieni
0
- Tyranny - poradnik do gry
- Tyranny - poradnik do gry
- Akt I - Studnia Vendriena
- Obóz Wzgardzonych
- Obóz Wzgardzonych M2 - opis i mapa lokacji | Tyranny
- Wola Hegemona - zadanie główne w Tyranny
- Bitwa o Echową Przeprawę - zadanie główne w Tyranny
- Echowa Przeprawa M5 - opis i mapa lokacji w Tyranny
- Echowa Wioska M6 - opis i mapa lokacji w Tyranny
- Żelazo Zespolonych - zadanie poboczne w Tyranny
- Wsparcie Kruszycieli - zadanie poboczne w Tyranny
- Obóz Wzgardzonych
- Akt I - Studnia Vendriena
- Tyranny - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Trygław Pretorianin
W poradniu brak opisu gry po stronie Teras lub swojej własnej.
zanonimizowany1173954 Senator
Jak przejsc zadanie główne kły i gniew w poradniku nie ma jestem na etapie udaj sie do lsnicej otchłani by rozwiązać spor miedzy kruszycielami a kamiennymi tropicielami - na mapie nie ma takiej lokacji jak ja odblokować?
zanonimizowany1173954 Senator
Tamto juz dałem radę a powiedzcie mi dlaczego nmam na szaro rozstaje lethainy jak odblokować lokacje?
ROGI Chorąży
Niedawno zacząłem grę i coś mi się nie zgadza z poradnikiem. Kiedy Zwrotka zaczyna rozmawiać zemną w trakcie pierwszej wizyty w obozie Archonta Wojny nie mogę zdobyć jej Lojalności. Mam teksty które według poradnika powinny mi je dać ale punkty nabijają mi tylko odpowiedzi nabijające bojaźń. Tak samo ze strażnikiem obozu. Mogę zdobyć tylko wrogość dla Wzgardzonych a jestem za nimi.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
