Tyranny: Półwrota (Halfgate) - opis i mapa lokacji
Aktualizacja:
Powyższa mapa prezentuje Półwrota. Podróż do powyższej lokacji pojawia się po zrealizowaniu zdań w Płonącej Książnicy z ramienia Wzgardzonych w drugim akcie gry. Zadania, które otrzymasz w lokacji są opcjonalne, ale możesz się ich podjąć zanim zaczniesz na dobre działać w imieniu Wzgardzonych w regionie Kamienne Morze, gdyż lokacje, które powiązane są ze wspomnianymi zadaniami, są zbieżne z wątkiem Wojny Domowej. Dowiesz się tutaj wielu ważnych informacji fabularnych, a także znajdziesz szereg skarbów oznaczonych na mapie.
Notatka do powyższej mapy została podzielona na dwie sekcje: pierwsza część opisu odnosi się do sytuacji, gdy w lokacji stacjonuje Szkarłatny Chór, a druga do sytuacji, gdy wszyscy członkowie wspomnianej frakcji zostaną przez ciebie wyeliminowani.
- Przeciwnicy w Półwrotach
- Zadania w Półwrotach
- Postaci niezależne w Półwrotach
- Przejście do dalszych lokacji z Półwrót
Szkarłatny Chór
Przeciwnicy w Półwrotach
Szkarłatny Chór - różnorodne siły Chóru. Typowo dla frakcji, jej członkowie zadają wysokie obrażenia, ale odznaczają się też słabą wytrzymałością na ataki.
Uraza - znajdziesz ją na głównym dziedzińcu lokacji. Dowodzi największym oddziałem z tych, które musisz pokonać w lokacji. Bardzo łatwo ją pokonać skupiając na niej obrażenia. Walczy dwiema broniami i zadaje spore obrażenia.
Jani Rozbójniczka - dowodzi pierwszą grupą Chóru, którą spotkasz w lokacji. Bardzo łatwo ją zastraszyć i tym samym sprawić, że opuści lokację. Jeśli to się nie uda lub nie dysponujesz atrybutami na wystarczającym poziomie, to będziesz musiał zmierzyć się z jej oddziałem.
Niedola - najsilniejszy przeciwnik w lokacji. W przeciwieństwie do pozostałych Chórzystów jest dość wytrzymały a przy tym zadaje spore obrażenia.
Wolne miasto
Zadania w Półwrotach
Zadanie główne: Centrum Władzy - w tej lokacji znajdziesz fragment znaku runicznego, który pozwoli aktywować portal w Wieży Jutrzenki. Można go kupić od handlarki Ireny za pierścienie. Więcej szczegółów znajdziesz w rozdziałach poświęconych zadaniu, a lokalizacja pergaminu oznaczona jest na mapie.
Zadanie poboczne: W okowach - w tej lokacji wypełnisz wszystkie zadania związane z misją. Więcej szczegółów znajdziesz w rozdziale dedykowanym zadaniu.
Zadanie poboczne: Na ratunek - zadanie otrzymasz od mieszkańca o imieniu Grayson. W ramach misji musisz udać się do lokacji Wąwóz Kamienne Dno i odnaleźć tam grupę mieszkańców Półwrót.
Postaci niezależne w Półwrotach
Aleros - kupiec. Udzieli ci kilku podstawowych informacji. Nie możesz z nim handlować.
Lewy-Pazur (Left-Claw) - schwytany Zwierzec. Związany bezpośrednio z zadaniem W okowach. Realizując wspomniane zadanie zadecydujesz o jego ostatecznym losie. Więcej szczegółów znajdziesz w rozdziale dedykowanym zadaniu.
Grayson - mieszkaniec osady. Możesz z nim porozmawiać w sprawie dowodów przeciwko Zwierzcowi. Jeśli poruszysz w rozmowie temat problemów osady, to wspomni ci o osadnikach, którzy zaginęli. Możesz tym samym podjąć kolejne zadanie poboczne - Na ratunek. W rozmowie możesz też zapytać o Wieże na Kamiennym Morzu, a dowiesz się, że jedna z nich znajduje się w pobliżu Wyjącej Skały.
Cera - mieszkanka osady. Możesz z nią porozmawiać w sprawie dowodów przeciwko Zwierzcowi.
Isadora - mieszkanka osady.
Haygren - mieszkaniec osady. Możesz z nim porozmawiać w sprawie dowodów przeciwko Zwierzcowi.
Merisa - mieszkanka osady. Najsilniej zaangażowana w sprawę Zwierzca. Będzie chciała jego śmierci. Otrzymasz od niej zadanie W okowach.
Irena (Irene) - kupiec. Jeśli zapytasz ją o Wieże w Kamiennym Morzu, to wspomni, że kupiła ostatnio pergamin z fragmentem odrysu. Możesz go od niej odkupić (wzór runiczny Wieży Jutrzenki).
Scovik - Kruszyciel, którego znajdziesz uwięzionego w jednym z domów w lokacji. Możesz go uwolnić lub zabić w zależności od decyzji, którą podejmiesz.
Przejście do dalszych lokacji z Półwrót
Nawet po wykonaniu wszystkich zadań w lokacji nie pojawią się żadne dodatkowe znaczniki na mapie świata. Z omawianej lokacji możesz udać się jedynie do dwóch domów, które znajdziesz w mieście.
- Tyranny - poradnik do gry
- Tyranny: Poradnik do gry
- Tyranny: Akt 2
- Tyranny: Kamienne morze
- Tyranny: Terasy zadrżą (The Tiers Will Shake) - zadanie główne
- Tyranny: Półwrota (Halfgate) - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Wąwóz Kamienne Dno (Stone Down Gorge) - opis i mapa lokacji
- Tyranny: W okowach (In Chains)
- Tyranny: Dziel i rządź (Divide and Conquer) - zadanie poboczne
- Tyranny: Oczyszczanie ścieżki (Carving the Path) - zadanie główne
- Tyranny: Wyjąca Skała (Howling Rock) - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Lśniące Otchłanie przy Starych Murach - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Zabezpieczanie Morza (Securing The Sea) - zadanie główne
- Tyranny: Kakofonia - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Symfonia Kuźni
- Tyranny: Fałszywy akord (A Broken Chord) - zadanie główne
- Tyranny: Nieoczekiwana ofensywa
- Tyranny: Obłaskawienie wrogów
- Tyranny: Szlak krwi
- Tyranny: Kamienne morze
- Tyranny: Akt 2
- Tyranny: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Niedawno zacząłem grę i coś mi się nie zgadza z poradnikiem. Kiedy Zwrotka zaczyna rozmawiać zemną w trakcie pierwszej wizyty w obozie Archonta Wojny nie mogę zdobyć jej Lojalności. Mam teksty które według poradnika powinny mi je dać ale punkty nabijają mi tylko odpowiedzi nabijające bojaźń. Tak samo ze strażnikiem obozu. Mogę zdobyć tylko wrogość dla Wzgardzonych a jestem za nimi.
Tamto juz dałem radę a powiedzcie mi dlaczego nmam na szaro rozstaje lethainy jak odblokować lokacje?
Jak przejsc zadanie główne kły i gniew w poradniku nie ma jestem na etapie udaj sie do lsnicej otchłani by rozwiązać spor miedzy kruszycielami a kamiennymi tropicielami - na mapie nie ma takiej lokacji jak ja odblokować?
Jak się dostać do pozostałych komnat w zakazanym przejściu?
Nie zgodzę się,że barik musi być typowym tankiem jak najbardziej można go zrobić wytrzymałym dps-em pod 2h bronie tak samo lantry może być spokojnie ofensywnym magiem
Masz rację - sugestie zawarte w poradniku są skierowane jednak dla osób niezdecydowanych, a szczególnie początkujących, którzy nie zawsze mogą poradzić sobie z dobrym doborem parametrów, gdy jest ich wiele. Tym bardziej, że zapewne wiele jest osób, które grają w Tyranny nie tyle dla walk, co dla fabuły ;)
Masz rację bo zacząłem nową grę i przyłączyłem się do Chaosu. W 2 akcie są inne misje i inne miejscówki. Niestety nie da się za jednym przejściem odkryć wszystkiego.
Podobnie jak Wiedźmin 2. :)
Wybrałem ścieżkę Wzgardzonych i takiej lokacji jak "Bliźniacze Rzeki" nie miałem. Staram się zaglądać w każdy kąt i rozmawiać z każdym o wszystkim. Czyżbym coś przeoczył czy niektóre lokacje są dostępne tylko dla np. Chóru? W starych murach Rozstaje Lechtiany też nie mam dostępu do całej lokacji. Nie pamiętam wyborów z prologu, być może tam tkwi rozwiązanie.
Z tego co się orientuję, to tak - niektóre lokacje są związane z określoną ścieżką (frakcje, zadania), dlatego gra tak usilnie stara się namówić gracza do podjęcia kolejnych prób jej ukończenia zaczynając od początku ;)
Mam nadzieję, że w przyszłości uzupełnicie poradnik o wszystkie warianty przejścia - ponieważ to kto będzie w danym miejscu zależy w dużym stopniu od wyborów podczas podboju - ja np miałem innych npców w Rozstajach Lethiany (także oprócz uzupełnienia infa o samych lokacjach przydałoby się info odnośnie skutków poszczególnych wyborów podczas podboju).
Btw - co trzeba zrobić, aby płonąca książnica była dostępna? Ja sprzymierzyłem się z Głosami a podczas podboju byłem w Krzepie i Wierzchołku - gre już kończe (jakieś 2-3 lokacje mi zostały) - a lokacja niedostępna. Następne przejscie chce zrobić magiem neutralnym/buntownikiem - i dostęp do skarbnicy wiedzy byłby jak najbardziej wskazany ;)
PS: I trochę złe info zamieszczacie - np napisaliście, że Sirina "woli trzymać się blisko szkarłatnego chóru" - wprost przeciwnie - nie cierpi ich - po prostu nie ma innego wyjścia.
Ja miałem dostęp do Książnicy jak wybrałem zdradę pod koniec 1 aktu. Bleden Mark nakazał mi zdobycie artefaktu z Książnicy i zakończenie Edyktu Ognia. Rozmawiałeś z nim w płonącym lesie?
Misje od bledena dostajemy tylko w ścieżce chaosu i tylko w niej można zwiedzić wszystkie lokacje, choć ograniczają sie do "wybij wszystko co się rusza", w ścieżce wzgardzonych dostajemy od Ascha wybór czy chcemy misje w rozstajach czy w książnicy (rozstaje i tak są dostępne, wiec lepiej wybrać tą drugą). W innych ścieżkach nie wiem, tylko w ścieżce rebeliantów w ogóle się nie da tam dostać, z tego co czytałem.
Na wszystkie listy odpowiadałem. Doczytałem na wiki, że przy wyborach jakie zrobiłem miałem krótkie okienko czasu na wybranie się tam zaraz po Rozstajach Lethiany - a, że kierowałem się cały czas zadaniami w dzienniku, a zadania nie było (trzeba było się po prostu udać do lokacji) - to to przegapiłem. Cóż - pozostaje mi teraz czekać do 2go przejścia - lub ewentualnie skorzystać z konsoli, aby odblokować lokacje.
@Xanas - ja nikogo nie zdradziłem - trzymałem się cały czas jednych - więc może dlatego.
Jeśli grając po stronie Wzgardzonych wybiorę questa z Rozstajami Lethiany to Płonąca Książnica zostaje zablokowana już do końca gry? A robiąc na odwrót to w Rozstajach nie wykonam już tam żadnego questa i nie zwiedzę wszystkich lokacji związanych z Rozstajami ?
Ogólnie masz do zebrania w głównej fabule 3 artefakty. Jeden z nich nazywa się hełm Zmorogromcy. Gdy przyjmiesz na niego zadanie koniec końców trafisz do lokacji "Bliźniacze Rzeki", a tam bedą kolejne ruiny "Stare Mury". Podczas zwiedzania ich zdobędziesz kolejne 3 ognio-klucze. Dwóch z nich będziesz mógł użyć na zamkach w ruinach pod Wieżą Morską, by odblokować skarby. :) Mam nadzieję że pomogłem :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
