Zabezpieczanie Morza (Securing The Sea) - zadanie główne | Solucja Tyranny
Aktualizacja:
Poniższy rozdział stanowi kompletny opis przebiegu rozgrywki w lokacjach Żelazne Domostwo(M13), Wyjąca Skała(M34) i Lśniące Otchłanie przy Starych Murach(M40) związanych z zadaniem Zabezpieczanie Morza. Znajdziesz tutaj rozwiązanie czekających na ciebie zadań z wątku głównego opowieści, które pozwolą ukończyć opisane tutaj zadanie możliwie najkorzystniej.
Poszczególne zagadnienia zostały opisane w stosownych sekcjach.
Rozpocznij zadanie
Zadanie pojawi się w dzienniku po zakończeniu rozmowy z Grobowym Ashe, w której zdasz mu raport z działań w ramach zadania Oczyszczanie ścieżki. Pierwszą czynnością, jaką musisz podjąć w ramach zadania, jest poinformowanie Radiksa, że Ashe zgadza się na przeprowadzenie rytuału. W tym celu udaj się ponownie na Wyjącą Skałę i porozmawiaj ze Wzgardzonym.
Przygotowania do rytuału
Gdy przekażesz informację dowódcy Kruszycieli, to dowiesz się, że Radix rozpoczął już wstępne przygotowanie do obrzędu. Jednocześnie poprosi cię o pomoc w dwóch ważnych zadaniach, bez których rytuał nie może się odbyć. Pierwszym z nich jest zebranie trzech kryształów czystego lazurolitu, które możesz znaleźć w rozmaitych lokacjach w regionie Kamienne Morze. Jeśli zebrałeś je wcześniej to ten punkt zadania będzie od razu zrealizowany, co zobaczysz w lewym górnym rogu ekranu. Poniżej znajdziesz mapy z lokalizacją przedmiotów.
Wąwóz Kamienne Dno

1. Wymagana Atletyka - 51 punktów.
2. Wymagana Atletyka - 52 punkty.
Wyjąca Skała

1. Wymagana Atletyka - 55 punktów.
Lśniące Otchłanie przy Starych Murach

Wszystkie Kryształy: Wymagana Atletyka - 56 punktów.
Pamiętaj, że do zadania potrzebne są jedynie trzy odłamki, więc z pewnością w toku rozgrywki uda ci się je zdobyć.
Pomóż Kruszycielom
Drugim zadaniem, jakie otrzymasz od Radiksa obok zbierania kryształów, jest odnalezienie grupy Kruszycieli, która wybrała się na poszukiwanie lazurolitu do Lśniących Otchłani.

Po wejściu do lokacji trafisz na mieszkańca Kamiennego Morza w towarzystwie oddziału Kruszycieli. Gdy tylko zbliżysz się do nich zostaniesz zaczepiony przez kartografa o imieniu Lycon. Poinformuje cię, że w lokacji jest mnóstwo Zwierzców. Do rozmowy wtrąci się też jeden z Kruszycieli, a wtedy Lycon ucieknie z lokacji.
Porozmawiaj z dowódcą oddziału - Basilonem i zapytaj jak przedstawia się ich sytuacja. Okazuje się, że plemię Kamiennych Tropicieli zaatakowało Kruszycieli, po czym przywódczyni plemienia ukryła się w Wieży Jutrzenki. W rozmowie z Basilonem możesz zadecydować, czy postanowisz rozwiązać problem drogą pokojową, czy od razu zaczniesz zabijać Zwierzce.
Jeśli zdecydujesz się użyć siły, to nie pozostaje ci nic innego jak walka z plemieniem Kamiennych Tropicieli i wybicie wszystkich przeciwników w lokacjach Lśniące Otchłanie i Sala Runiczna Wieży Jutrzenki.
Wybierając drugą opcję musisz się skierować na wschód lokacji, schodząc drewnianymi mostami na niższe jej poziomy. Ostatecznie zatrzymają cię strażnicy, którym musisz dać do zrozumienia, że nie zamierzasz kraść kryształów i muszą cię przepuścić.

Wejdź do Sali Runicznej, gdzie będziesz mógł kontynuować zadanie. Czeka tam na ciebie oddział Kamiennych Tropicieli pod wodzą Zwierzycy Czerwona-Kieł. Niezależnie od wybranej kwestii dialogowej nie będziesz miał możliwości zakończenia negocjacji drogą pokojową. Gdy tylko zaproponujesz pokój Zwierzyce rzucą się do atak i będziesz musiał stawić im czoła. Walka będzie bardzo trudna, więc zanim przystąpisz do negocjacji postaraj się zapewnić wszystkim członkom drużyny niezbędne wyposażenie. Po wygranej walce wróć do Lśniących Otchłani.
Teraz nie pozostaje ci nic innego jak wyeliminowanie wszystkich Zwierzców jakie pozostały w lokacji. Nie musisz martwić się o los walczących z nimi Kruszycieli, gdyż na tym etapie zadania są nieśmiertelni. Po zakończonej walce zgłoś się do Basilona.
Otrzymasz od niego Rdzeń zaklęcia - Sigil Siły. Jednocześnie poprosi cię o dostarczenie odłamków lazurolitu Radiksowi. Dalsza część zadania prowadzi z powrotem na Wyjącą Skałę.
Rytuał Ugoru
Po powrocie do Radiksa dowiesz się, że wszystkie przygotowania do rytuału zostały zakończone. W czasie rozmowy przekażesz mu zebrany wcześniej lazurolit, a następnie musisz potwierdzić swoją gotowość do udziału w obrzędzie. Jest to o tyle ważne, że gdy tylko rozpocznie się rytuał, w lokacji pojawi się kilka oddziałów Szkarłatnego Chóru które musisz pokonać, aby zadanie zakończyło się powodzeniem.

Poza tym pozostaje też druga część zadania. W czasie starcia Chór będzie próbował zdestabilizować kryształy lazurolitu, żeby przerwać proces. Po pokonaniu każdego z oddziałów wroga musisz wejść w interakcję w kryształem i umieścić w nim laskę Kruszycieli. Kryształy rozpoznasz z pewnością, a wyglądają identycznie jak ten zaznaczony na powyższym obrazku. W ciąga całego zadania będziesz musiał wykonać akcję trzykrotnie, a dodatkowo wiedz, że nie wymaga ona żadnego ze współczynników, więc poziom rozwoju postaci jest bez znaczenia.
Walkę z Chórem możemy podzielić na dwa etapy, których opis znajdziesz poniżej.
Etap I

1. Najpierw pokonaj wszystkich Chórzystów zebranych w pobliżu wejścia do obozu Kruszycieli. Wzgardzeni pomogą ci w walce, ale są już podatni na ciosy, więc musisz działać dosyć sprawnie, żeby nie stracić przewagi liczebnej.
2. Umieść laskę Kruszycieli w złożu lazorulitu.
3. Pokonaj zebrane oddziały Chóru. Tutaj nasilenie sojuszników jest zdecydowanie mniejsze i większość postaci, którą wcześniej tu spotkałeś zginie zanim zdążysz tu dotrzeć. Miej na uwadze, że po stronie przeciwnika znajdziesz tutaj wielu Zwierzców.
4. Umieść laskę Kruszycieli w złożu lazorulitu.
Po wykonaniu powyższych działań przejdziesz płynnie do drugiego etapu starcia.
Etap II

1. Pokonaj oddział Chóru, który odetnie ci drogę do Kopca. Znajdziesz tutaj głównie szeregowych wojowników Chóru, ale towarzyszy im Zwierzec.
2. Pokonaj ostatni oddział Chóru. Walka jest dosyć ułatwiona, gdyż bierze w niej udział Radix, który zadaje spore obrażenia obszarowe.
3. Umieść laskę Kruszycieli w złożu lazorulitu.
Po zakończeniu powyższych działań rytuał będzie zakończony, Kopiec umrze, a ty przerwiesz Edykt Kamienia. Jednocześnie Radix poprosi cię, żebyś udał się do Żelaznego Domostwa i poinformował Grobowego Ashe o sukcesie na Kamiennym Morzu. Zanim opuścisz lokację zabierz kawałek Kopca, żeby powiększyć zakres swojej potęgi.
Zakończenie zadania
Po powrocie do Archonta Wojny poinformuj go o dokonaniach w regionie Kamienne Morze. Otrzymasz od niego broń Wzgardzonych, a wspomniany region znajdzie się teraz pod jego kontrolą. Podczas rozmowy pojawi się posłaniec, który przekaże ci informacje, że Szkarłatny Chór przypuścił atak na Wieżę Górską. Ogłoś, że wyruszysz tam bronić swoich włości, a zadanie zostanie zakończone. Jednocześnie w dzienniku pojawi się nowa misja - Opoka, której solucję znajdziesz w osobnym rozdziale.
0
- Tyranny - poradnik do gry
- Tyranny - poradnik do gry
- Akt II
- Kamienne morze
- Terasy zadrżą (The Tiers Will Shake) - zadanie główne | Solucja Tyranny
- Półwrota M32 (Halfgate) - opis i mapa lokacji | Solucja Tyranny
- Wąwóz Kamienne Dno M33 (Stone Down Gorge) - opis i mapa lokacji
- W okowach (In Chains) | Na ratunek (Search and Rescue) - zadania poboczne
- Dziel i rządź (Divide and Conquer) - zadanie poboczne | Solucja Tyranny
- Oczyszczanie ścieżki (Carving the Path) - zadanie główne | Solucja Tyranny
- Wyjąca Skała M34 (Howling Rock) - opis i mapa lokacji | Solucja Tyranny
- Lśniące Otchłanie przy Starych Murach M40 - opis i mapa lokacji | Tyranny
- Zabezpieczanie Morza (Securing The Sea) - zadanie główne | Solucja Tyranny
- Kakofonia M14 - opis i mapa lokacji | Solucja Tyranny
- Symfonia Kuźni | Solucja Tyranny
- Fałszywy akord (A Broken Chord) - zadanie główne | Solucja Tyranny
- Nieoczekiwana ofensywa | Solucja Tyranny
- Obłaskawienie wrogów | Solucja Tyranny
- Szlak krwi | Próba lojalności | Tajemne kontrakty - zadania poboczne
- Kamienne morze
- Akt II
- Tyranny - poradnik do gry
Komentarze czytelników
MrocznyWędrowiec Generał
Mam nadzieję, że w przyszłości uzupełnicie poradnik o wszystkie warianty przejścia - ponieważ to kto będzie w danym miejscu zależy w dużym stopniu od wyborów podczas podboju - ja np miałem innych npców w Rozstajach Lethiany (także oprócz uzupełnienia infa o samych lokacjach przydałoby się info odnośnie skutków poszczególnych wyborów podczas podboju).
Btw - co trzeba zrobić, aby płonąca książnica była dostępna? Ja sprzymierzyłem się z Głosami a podczas podboju byłem w Krzepie i Wierzchołku - gre już kończe (jakieś 2-3 lokacje mi zostały) - a lokacja niedostępna. Następne przejscie chce zrobić magiem neutralnym/buntownikiem - i dostęp do skarbnicy wiedzy byłby jak najbardziej wskazany ;)
PS: I trochę złe info zamieszczacie - np napisaliście, że Sirina "woli trzymać się blisko szkarłatnego chóru" - wprost przeciwnie - nie cierpi ich - po prostu nie ma innego wyjścia.
Scorpi_80 Generał
Wybrałem ścieżkę Wzgardzonych i takiej lokacji jak "Bliźniacze Rzeki" nie miałem. Staram się zaglądać w każdy kąt i rozmawiać z każdym o wszystkim. Czyżbym coś przeoczył czy niektóre lokacje są dostępne tylko dla np. Chóru? W starych murach Rozstaje Lechtiany też nie mam dostępu do całej lokacji. Nie pamiętam wyborów z prologu, być może tam tkwi rozwiązanie.
Scorpi_80 Generał
Masz rację bo zacząłem nową grę i przyłączyłem się do Chaosu. W 2 akcie są inne misje i inne miejscówki. Niestety nie da się za jednym przejściem odkryć wszystkiego.
zanonimizowany1032801 Chorąży
Nie zgodzę się,że barik musi być typowym tankiem jak najbardziej można go zrobić wytrzymałym dps-em pod 2h bronie tak samo lantry może być spokojnie ofensywnym magiem
SilverGTA Junior
Jak się dostać do pozostałych komnat w zakazanym przejściu?
Trygław Pretorianin
W poradniu brak opisu gry po stronie Teras lub swojej własnej.
zanonimizowany1173954 Senator
Jak przejsc zadanie główne kły i gniew w poradniku nie ma jestem na etapie udaj sie do lsnicej otchłani by rozwiązać spor miedzy kruszycielami a kamiennymi tropicielami - na mapie nie ma takiej lokacji jak ja odblokować?
zanonimizowany1173954 Senator
Tamto juz dałem radę a powiedzcie mi dlaczego nmam na szaro rozstaje lethainy jak odblokować lokacje?
ROGI Chorąży
Niedawno zacząłem grę i coś mi się nie zgadza z poradnikiem. Kiedy Zwrotka zaczyna rozmawiać zemną w trakcie pierwszej wizyty w obozie Archonta Wojny nie mogę zdobyć jej Lojalności. Mam teksty które według poradnika powinny mi je dać ale punkty nabijają mi tylko odpowiedzi nabijające bojaźń. Tak samo ze strażnikiem obozu. Mogę zdobyć tylko wrogość dla Wzgardzonych a jestem za nimi.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
