2 Rok Podboju | Podbój - decyzje na mapie świata w Tyranny
Aktualizacja:
W drugim roku podboju możesz wybrać krainę, w której zdobyciu weźmiesz udział. Do wyboru masz dwie lokacje:
Wierzchołek

Etap 1
Bitwa na Przełęczy Obrzeżnej
Możesz wziąć stronę jednej z armii w konflikcie wewnętrznym. Chór domaga się rekompensaty od Wzgardzonych za brak jeńców wojennych. Możesz pogratulować Wzgardzonym lub oddać najmłodszych Wzgardzonych do Armii Chóru. Ci drudzy będą się cieszyć ze świeżej krwi lub będą ci to wypominać, jeśli pogratulujesz Wzgardzonym. (Przejście do Etapu: 2.1)
Powstrzymanie siły
Możesz przychylić się do zdania Wzgardzonych i zabić wszystkich magów albo złapać ich żywcem i wcielić do armii Chóru. Chór będzie wychwalał twoje imię, jeśli pozwolisz im wcielić magów do swej armii. (Przejście do Etapu: 2.2)

Etap 2.1
Rozejm małżeński
Tradycja Południa nakazywała obchody świąt akurat tego dnia, w którym wojska zaplanowały atak. Wzgardzeni chcieli zaatakować mimo święta, a Chór chciał przeczekać, jako że niektórzy z ich armii również obchodzili to święto. Jeśli nakażesz przeczekać święto, następnego dnia Wzgardzeni nie dołączą do walki. Jeśli jednak zaatakujesz, to Chór nie dołączy do bitwy. (Przejście do Etapu: 3.1)
Miecz Poległych
Okazuje się, że niektórzy żołnierze Szkarłatnego Chóru przywłaszczyli sobie zbroje poległych Wzgardzonych. Ci wpadli w szał i zażądali kary dla złodziei i zwrotu pancerzy. Musisz zdecydować czy ukarać Chór, czy nie. Jeśli zdecydujesz się ukarać rabusiów, Chór zamówi u ciebie setki pancerzy przez co będzie to dla ciebie biurowym koszmarem. (Przejście do Etapu: 3.1)
Etap 2.2
Schwytany kapitan
Kolejny wewnętrzny konflikt. Wzgardzeni chcieli, by bohatera wojennego przeciwników puścić wolno jako akt łaski, a Chór domagał się nabicia go na pal. Jeśli puścisz go wolno, ten odda ci hołd i przekaże wieści o twoim miłosierdziu. (Przejście do Etapu: 3.1)
Zatruta Studnia
Szkarłatny Chór zatruł miejscową studnię w nadziei na przełamanie oblężenia. Jednak nie powiedzieli o tym Wzgardzonym przez co kilku ich żołnierzy zmarło. Wzgardzeni chcieli, by wydać im odpowiedzialnych agentów. Jeśli to zrobisz, zasiejesz ziarno niezgody między armiami, a jeśli nie to doprowadzi to prawie do buntu Wzgardzonych. (Przejście do Etapu: 3.1)

Etap 3.1
Wynegocjuj kapitulację
Udało ci się wynegocjować kapitulację Wierzchołka. (Królowa przeżyje).
Uwagi: Dzięki pokojowej kapitulacji w przyszłości będzie ci łatwiej nawiązać przyjazne stosunki z rodowitymi mieszkańcami Terasów.
Wyzwij królową na pojedynek
Sprowokowałeś królową do ataku na ciebie, przez co mogłeś wyzwać ją na pojedynek, w którym ona ginie. Jej wasale zostają zmuszeni do posłuszeństwa. (Królowa ginie)
Rozstaje Lethiany

Etap 1
Żelazo musi płynąć
Twoja armia potrzebowała pomocy przy tworzeniu pancerzy i broni. Możesz przekazać do pracy ostatnich uchodźców, którzy zasilili armię Szkarłatnego Chóru lub pozyskać pobliskie plemię dzikusów ku niezadowoleniu Wzgardzonych. Jeśli dopuścisz dzikich do żelaza, Chór będzie zadowolony z twej decyzji, a Wzgardzeni nie. Odwrotnie będzie, jeśli odbierzesz Chórowi możliwość dostania świeżej krwi do swej armii. (Przejście do Etapu: 2.1)
Kult Siriny
Archont Pieśni werbowała do armii Chóry miejscowych za pomocą uroków. Problem pojawił się wtedy, kiedy przez przypadek zauroczyła także żołnierza Wzgardzonych. Ci obawiali się, że Archont wyrwała się spod kontroli i chcieli by zdławić jej kult. Możesz tez ustawić tak zwerbowanych ludzi na pierwszej linii podczas nadchodzących walk. (Przejście do Etapu: 2.2)
Etap 2.1
Należność strażnika
Najemnicy za bardzo spoufalali się ze Szkarłatnym Chórem. Wzgardzeni nie chcieli tolerować dzielenia się zapasami z ostrzami do wynajęcia. Musiałeś podjąć decyzję czy pozwolić Chórowi i Ostrzom się spoufalać, czy też wybudować osobne koszary dla jednych z nich. Najemnicy nie będą zadowoleni, jeśli odseparuje się ich od reszty armii. (Przejście do Etapu: 3.1)
Wybór pancerza
Tutaj masz możliwość trzech różnych odpowiedzi. Całość wydarzenia sprowadza się do tego, że każda z armii będzie chciała cię przekupić chcąc otrzymać dodatkowe dostawy dla swych armii. Możesz ukarać obie armie lub wybrać którąś ze stron. Oczywiście faworyzowanie jednej grupy skończy się niechęcią do twojej osoby od drugiej armii. (Przejście do Etapu: 3.1)

Etap 2.2
Czerwone kowadło
Kowal-Mag złożył przysięgę wierności Szkarłatnemu Chórowi, ale Wzgardzeni nie chcieli by tajemnica obróbki żelaza wyciekła poza ich armię. Mogłeś zdecydować by kowal wrócił do Wzgardzonych w kajdanach lub możesz wymazać pamięć kowalowi. Jeśli nakażesz zakuć maga w kajdany, żadna z armii nie będzie protestować. (Przejście do Etapu: 3.1)
Starożytne Zagrożenia
Miasteczko zostało zaatakowane przez starożytne istoty i musisz zdecydować kogo wysłać do obrony kuźni. Każda armia będzie ci wdzięczna, jeśli jej nie wybierzesz. (Przejście do Etapu: 3.1)

Etap 3.1
Wybierz Wzgardzonych
Wzgardzeni lepiej będą opiekowali się kuźniami niż Szkarłatny Chór, gdyż to głównie dla nich kuje się zbroje i broń. Mieszkańcy Rozstai też są zadowoleni z takiej decyzji.
Wybierz Szkarłatny Chór
Przez pierwsze dni masa żołnierzy rabowała, mordowała i gwałciła na terenach które przypadły im w udziale. Wysyłali także wzgardzonym bardzo niewielkie dostawy broni i pancerzy, a te powinny być większe. Zwiększy to zatarg między armiami.
0
Komentarze czytelników
MrocznyWędrowiec Generał
Mam nadzieję, że w przyszłości uzupełnicie poradnik o wszystkie warianty przejścia - ponieważ to kto będzie w danym miejscu zależy w dużym stopniu od wyborów podczas podboju - ja np miałem innych npców w Rozstajach Lethiany (także oprócz uzupełnienia infa o samych lokacjach przydałoby się info odnośnie skutków poszczególnych wyborów podczas podboju).
Btw - co trzeba zrobić, aby płonąca książnica była dostępna? Ja sprzymierzyłem się z Głosami a podczas podboju byłem w Krzepie i Wierzchołku - gre już kończe (jakieś 2-3 lokacje mi zostały) - a lokacja niedostępna. Następne przejscie chce zrobić magiem neutralnym/buntownikiem - i dostęp do skarbnicy wiedzy byłby jak najbardziej wskazany ;)
PS: I trochę złe info zamieszczacie - np napisaliście, że Sirina "woli trzymać się blisko szkarłatnego chóru" - wprost przeciwnie - nie cierpi ich - po prostu nie ma innego wyjścia.
Scorpi_80 Generał
Wybrałem ścieżkę Wzgardzonych i takiej lokacji jak "Bliźniacze Rzeki" nie miałem. Staram się zaglądać w każdy kąt i rozmawiać z każdym o wszystkim. Czyżbym coś przeoczył czy niektóre lokacje są dostępne tylko dla np. Chóru? W starych murach Rozstaje Lechtiany też nie mam dostępu do całej lokacji. Nie pamiętam wyborów z prologu, być może tam tkwi rozwiązanie.
Scorpi_80 Generał
Masz rację bo zacząłem nową grę i przyłączyłem się do Chaosu. W 2 akcie są inne misje i inne miejscówki. Niestety nie da się za jednym przejściem odkryć wszystkiego.
zanonimizowany1032801 Chorąży
Nie zgodzę się,że barik musi być typowym tankiem jak najbardziej można go zrobić wytrzymałym dps-em pod 2h bronie tak samo lantry może być spokojnie ofensywnym magiem
SilverGTA Junior
Jak się dostać do pozostałych komnat w zakazanym przejściu?
Trygław Pretorianin
W poradniu brak opisu gry po stronie Teras lub swojej własnej.
zanonimizowany1173954 Senator
Jak przejsc zadanie główne kły i gniew w poradniku nie ma jestem na etapie udaj sie do lsnicej otchłani by rozwiązać spor miedzy kruszycielami a kamiennymi tropicielami - na mapie nie ma takiej lokacji jak ja odblokować?
zanonimizowany1173954 Senator
Tamto juz dałem radę a powiedzcie mi dlaczego nmam na szaro rozstaje lethainy jak odblokować lokacje?
ROGI Chorąży
Niedawno zacząłem grę i coś mi się nie zgadza z poradnikiem. Kiedy Zwrotka zaczyna rozmawiać zemną w trakcie pierwszej wizyty w obozie Archonta Wojny nie mogę zdobyć jej Lojalności. Mam teksty które według poradnika powinny mi je dać ale punkty nabijają mi tylko odpowiedzi nabijające bojaźń. Tak samo ze strażnikiem obozu. Mogę zdobyć tylko wrogość dla Wzgardzonych a jestem za nimi.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
