Tyranny: Czym są wieże?
Aktualizacja:
W poniższym rozdziale znajdziesz ogólne informacje dotyczące podstawowego i jedynego elementu infrastruktury, którym możesz zarządzać podczas gry w Tyranny - Wież.
Wieże
Wraz z realizowaniem kolejnych zadań w Tyranny uzyskujesz dostęp do kolejnych Wież. Dla całej rozgrywki możesz mieć ich maksymalnie pięć, a każda z nich może wyróżniać się unikalnym ulepszeniem, które musisz zbudować i utrzymywać na jej szczycie.
Poniżej znajdziesz listę Wież i ich położenie. Lista stworzona jest w oparciu o kolejność w której możesz przejąć poszczególne Wieże w toku rozgrywki. Wzory do Sal Runicznych znajdziesz w solucji do zadania Centrum Władzy lub w rozdziale Zagadki.
1. Studnia Vendriena - Wieża Górska
2. Przystań - Wieża Zmierzchu
3. Cmentarzysko Mieczy - Wieża Morska
4. Kamienne Morze - Wieża Świtania
5. Kamienne Morze - Wieża Jutrzenki
Budowa i utrzymanie ulepszeń
Budowa ulepszenia nie jest szczególnie kosztowna, jeśli tylko zbierasz wszystkie napotkane przedmioty, ale zauważ, że dla każdego ulepszenia przewidziana jest suma pierścieni, którą musisz płacić co kilka dni, aby utrzymać ulepszenie. Jest to ważne szczególnie z punktu widzenia podróży po Terasach. W chwili gdy będziesz dysponował kompletem Wież koszty znacznie spadną, gdyż podróż będzie odbywała się przy użyciu portali na Wieżach, co znacznie skraca łączny czas podróży.
Najemnicy
Po stworzeniu ulepszenia na szczycie Wieży uzyskujesz dostęp do listy najemników, którzy powiązania są z danym ulepszeniem. Każda pozycja na liście jest opisana, dzięki czemu możesz mieć niewielki wgląd w korzyści, jakie przyniesie za sobą skorzystanie z pomocy najemnika. Ogólna lista osób do wynajęcia przewyższa liczbę miejsc, ale zawsze możesz odprawić wybraną osobę, jeśli potrzebujesz na jej miejscu kogoś innego. Zmiany wchodzą w życie zawsze gdy opuszczasz szczyt Wieży i do niej wracasz. Oczywiście wynajęcie pomocnika jest obłożone jednorazowym kosztem, który uzależniony jest od wagi, jaką dla rozgrywki mają jego usługi.
Korzystanie z ulepszeń

Każde z ulepszeń ma unikalne właściwości, które możesz wykorzystać podczas rozgrywki. W rozmaitych lokacjach znajdujesz szkice i projekty, które może wprowadzić w życie wchodząc w posiadanie unikalnej broni, zaklęć lub mikstur. Każde z ulepszeń jest obsługiwane przez jego zarządcę i to tej osobie zgłaszasz chęć wprowadzenia w życie poszczególnego projektu. Pamiętaj, że podczas eksploracji niejednokrotnie trafisz na fragmenty zapisków, zniszczone elementy pancerza itd. O każdy z tego typu przedmiotów możesz zapytać zarządcę ulepszenia, dzięki czemu będzie możliwe odtworzenie kompletnego projektu.
Kiedy budować ulepszenia?
Najszybciej jak to możliwe. Ulepszenia są użyteczne tylko wtedy gdy drużyna zdobywa doświadczenie, ponieważ tylko w tym przypadku pracownicy ulepszenia będą mogli opracowywać projekty, które im zlecisz. Dodatkowo w czasie podróży rekruci ulepszenia będą zdobywać dla ciebie komponenty, które są niezbędne do prowadzenia projektu. Po przejęciu Wieży Zmierzchu musisz jak najszybciej wybrać ulepszenie, które jest kluczowe dla twojego protagonisty i wybudować je w pierwszej kolejności.
Komentarze czytelników
Niedawno zacząłem grę i coś mi się nie zgadza z poradnikiem. Kiedy Zwrotka zaczyna rozmawiać zemną w trakcie pierwszej wizyty w obozie Archonta Wojny nie mogę zdobyć jej Lojalności. Mam teksty które według poradnika powinny mi je dać ale punkty nabijają mi tylko odpowiedzi nabijające bojaźń. Tak samo ze strażnikiem obozu. Mogę zdobyć tylko wrogość dla Wzgardzonych a jestem za nimi.
Tamto juz dałem radę a powiedzcie mi dlaczego nmam na szaro rozstaje lethainy jak odblokować lokacje?
Jak przejsc zadanie główne kły i gniew w poradniku nie ma jestem na etapie udaj sie do lsnicej otchłani by rozwiązać spor miedzy kruszycielami a kamiennymi tropicielami - na mapie nie ma takiej lokacji jak ja odblokować?
Jak się dostać do pozostałych komnat w zakazanym przejściu?
Nie zgodzę się,że barik musi być typowym tankiem jak najbardziej można go zrobić wytrzymałym dps-em pod 2h bronie tak samo lantry może być spokojnie ofensywnym magiem
Masz rację - sugestie zawarte w poradniku są skierowane jednak dla osób niezdecydowanych, a szczególnie początkujących, którzy nie zawsze mogą poradzić sobie z dobrym doborem parametrów, gdy jest ich wiele. Tym bardziej, że zapewne wiele jest osób, które grają w Tyranny nie tyle dla walk, co dla fabuły ;)
Masz rację bo zacząłem nową grę i przyłączyłem się do Chaosu. W 2 akcie są inne misje i inne miejscówki. Niestety nie da się za jednym przejściem odkryć wszystkiego.
Podobnie jak Wiedźmin 2. :)
Wybrałem ścieżkę Wzgardzonych i takiej lokacji jak "Bliźniacze Rzeki" nie miałem. Staram się zaglądać w każdy kąt i rozmawiać z każdym o wszystkim. Czyżbym coś przeoczył czy niektóre lokacje są dostępne tylko dla np. Chóru? W starych murach Rozstaje Lechtiany też nie mam dostępu do całej lokacji. Nie pamiętam wyborów z prologu, być może tam tkwi rozwiązanie.
Z tego co się orientuję, to tak - niektóre lokacje są związane z określoną ścieżką (frakcje, zadania), dlatego gra tak usilnie stara się namówić gracza do podjęcia kolejnych prób jej ukończenia zaczynając od początku ;)
Mam nadzieję, że w przyszłości uzupełnicie poradnik o wszystkie warianty przejścia - ponieważ to kto będzie w danym miejscu zależy w dużym stopniu od wyborów podczas podboju - ja np miałem innych npców w Rozstajach Lethiany (także oprócz uzupełnienia infa o samych lokacjach przydałoby się info odnośnie skutków poszczególnych wyborów podczas podboju).
Btw - co trzeba zrobić, aby płonąca książnica była dostępna? Ja sprzymierzyłem się z Głosami a podczas podboju byłem w Krzepie i Wierzchołku - gre już kończe (jakieś 2-3 lokacje mi zostały) - a lokacja niedostępna. Następne przejscie chce zrobić magiem neutralnym/buntownikiem - i dostęp do skarbnicy wiedzy byłby jak najbardziej wskazany ;)
PS: I trochę złe info zamieszczacie - np napisaliście, że Sirina "woli trzymać się blisko szkarłatnego chóru" - wprost przeciwnie - nie cierpi ich - po prostu nie ma innego wyjścia.
Ja miałem dostęp do Książnicy jak wybrałem zdradę pod koniec 1 aktu. Bleden Mark nakazał mi zdobycie artefaktu z Książnicy i zakończenie Edyktu Ognia. Rozmawiałeś z nim w płonącym lesie?
Misje od bledena dostajemy tylko w ścieżce chaosu i tylko w niej można zwiedzić wszystkie lokacje, choć ograniczają sie do "wybij wszystko co się rusza", w ścieżce wzgardzonych dostajemy od Ascha wybór czy chcemy misje w rozstajach czy w książnicy (rozstaje i tak są dostępne, wiec lepiej wybrać tą drugą). W innych ścieżkach nie wiem, tylko w ścieżce rebeliantów w ogóle się nie da tam dostać, z tego co czytałem.
Na wszystkie listy odpowiadałem. Doczytałem na wiki, że przy wyborach jakie zrobiłem miałem krótkie okienko czasu na wybranie się tam zaraz po Rozstajach Lethiany - a, że kierowałem się cały czas zadaniami w dzienniku, a zadania nie było (trzeba było się po prostu udać do lokacji) - to to przegapiłem. Cóż - pozostaje mi teraz czekać do 2go przejścia - lub ewentualnie skorzystać z konsoli, aby odblokować lokacje.
@Xanas - ja nikogo nie zdradziłem - trzymałem się cały czas jednych - więc może dlatego.
Jeśli grając po stronie Wzgardzonych wybiorę questa z Rozstajami Lethiany to Płonąca Książnica zostaje zablokowana już do końca gry? A robiąc na odwrót to w Rozstajach nie wykonam już tam żadnego questa i nie zwiedzę wszystkich lokacji związanych z Rozstajami ?
Ogólnie masz do zebrania w głównej fabule 3 artefakty. Jeden z nich nazywa się hełm Zmorogromcy. Gdy przyjmiesz na niego zadanie koniec końców trafisz do lokacji "Bliźniacze Rzeki", a tam bedą kolejne ruiny "Stare Mury". Podczas zwiedzania ich zdobędziesz kolejne 3 ognio-klucze. Dwóch z nich będziesz mógł użyć na zamkach w ruinach pod Wieżą Morską, by odblokować skarby. :) Mam nadzieję że pomogłem :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
