Tyranny: Kamienie Oświecenia (The Stones of Elucidation) - zadanie poboczne
Aktualizacja:
Poniższy rozdział stanowi kompletny opis przebiegu rozgrywki w lokacjach Wyłom w Starych Murach i Stare Mury w Cmentarzysku Mieczy związanych z zadaniem Kamienie Oświecenia. Znajdziesz tutaj rozwiązanie czekających na ciebie zadań z wątku pobocznego opowieści, które pozwolą ukończyć opisane tutaj zadanie możliwie najkorzystniej.
Uwaga: Omawiane w tym rozdziale zadanie jest ściśle związane z misją Wyłom między światami. Wszystkie etapy związane z eksploracją ruin omówione są w solucji do wspomnianego zadania, więc w przypadku nieścisłości należy posiłkować się wskazanym rozdziałem.
Poszczególne zagadnienia zostały opisane w stosownych sekcjach.
Podejmij zadanie
W lokacji Wyłom w Starych Murach znajdziesz Hieronimusa. Zapytaj go o to, co robi w lokacji, a opowie ci o dwóch artefaktach, które znajdziesz w pobliskich Starych Murach. Przewidziane linie dialogowe nie pozwalają na jednoznaczne potwierdzenie, że przyjmujesz zadanie, ale gdy tylko zakończysz rozmowę, to misja pojawi się w dzienniku. Twoich zadaniem jest wkroczenie do Starych Murów i odnalezienie kamieni, a następnie dostarczenie ich doi zleceniodawcy. Pokonaj zjawy, które znajdziesz w tej lokacji, zabierz ognioklucz i wejdź do wyłomu.
Pierwszy Kamień

Aby zdobyć pierwszy z Kamieni, o które prosił Hieronimus musisz udać się do centralnego punktu ruin i podnieść schody prowadzące na wyższe piętro lokacji. Użyj tych, które pozwolą zbadać zachodnią część górnego poziomu i wejdź do pierwszej napotkanej komnaty.
Znajdziesz tam most[1], a za nim postument z którego będziesz mógł zdjąć Kamień Oświecenia[2]. Gdy to zrobisz, most łączący obie części komnaty stanie się nieaktywny, a z pobliskich kryształów[3] w ścianie wyskoczą zjawy. Pokonaj je i wejdź ponownie w interakcję z postumentem, a interakcja z pobliską stertą gruzu[4] stanie się aktywna. Zabierz kamień ze sterty i połóż go na postumencie. W ten sposób ponownie aktywujesz most i będziesz mógł opuścić lokację. Uważaj jednak, gdy to zrobisz to z ostatniego kryształu[5] w ścianie wyłoni się kolejny Ognik i Zagłada. Ten ostatni z przeciwników jest szczególnie niebezpieczny, ponieważ zadawane przez niego obrażenia magiczne ignorują pancerz celu.
Drugi Kamień
Drugi artefakt znajdziesz w lokacji Stare Mury w Cmentarzysku Mieczy - Zachód. W tym przypadku musisz pokonać zjawy w komnacie, w której znajdziesz też ognioklucz Saphir.

Wybierz dowolną jednostkę z drużyny i każ jej obiec komnatę w w kierunku południowym. W bocznym korytarzu znajdziesz widoczny na obrazku przycisk[1]. Po jego naciśnięciu zaznaczone na powyższym obrazku drzwi[2] się otworzą, jednocześnie zamykając w korytarzu bohatera, który nacisnął przycisk. Pokonaj Ognika, który strzeże kamiennej skrytki[3] i przeszukaj ją, żeby zdobyć Kamień Oświecenia. Zabierz przedmiot, wyjdź z komnaty ze skrytką i ponownie naciśnij przycisk[1], żeby połączyć drużynę.
Dysponujesz już kompletem przedmiotów, więc możesz od razu ruszyć do Hieronimusa po nagrodę, lub odebrać ją dopiero po wypełnieniu wszystkich zadań w lokacji.
Zakończenie zadania
Po wyjściu z ruin oddaj kamienie Hieronimusowi. Zyskasz tym samym Przychylność Gildii Mędrców i 2000 pierścieni. Możesz jeszcze zapytać go o przeznaczenie kamieni, ale na razie nie dowiesz się niczego ciekawego. Wraz z końcem rozmowy zadanie zostanie zamknięte.
- Tyranny - poradnik do gry
- Tyranny: Poradnik do gry
- Tyranny: Akt 2
- Tyranny: Cmentarzysko Mieczy
- Tyranny: Żelazne Domostwo - mapa i opis lokacji
- Tyranny: Złamana Włócznia (Broken Spear) - zadanie poboczne
- Tyranny: W sercu burzy (Into the Maelstrom) - zadanie główne
- Tyranny: Kamienna Strażnica - Mur zewnętrzny - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Szara Wartownia (Duskwatch Fort) - opis i mapa lokacji
- Tyranny: To, co pozostało (That Witch Remains) - zadanie główne
- Tyranny: Oczyszczanie Pobojowiska - zadanie główne
- Tyranny: Rdzawe Kaniony (Rust Canyons) - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Jak złamać wroga (Breaking the Enemy) - zadanie poboczne
- Tyranny: Rozdroże Myśliwego (Trapper's Junction) - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Wyłom w Starych Murach (Oldwalls Breach) - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Stare Mury w Cmentarzysku Mieczy (środek) - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Stare Mury w Cmentarzysku Mieczy (wschód) - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Stare Mury w Cmentarzysku Mieczy (zachód) - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Wyłom między światami (A Breach Between Worlds) - zadanie główne
- Tyranny: Kamienie Oświecenia (The Stones of Elucidation) - zadanie poboczne
- Tyranny: Kamienna Strażnica (Sentinel Stand) - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Obrona (Making a Stand) - zadanie główne
- Tyranny: Żelazne ostrza (Blades of Iron) - zadanie główne
- Tyranny: Opoka (Standing Tall) - zadanie główne
- Tyranny: Cmentarzysko Mieczy
- Tyranny: Akt 2
- Tyranny: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Niedawno zacząłem grę i coś mi się nie zgadza z poradnikiem. Kiedy Zwrotka zaczyna rozmawiać zemną w trakcie pierwszej wizyty w obozie Archonta Wojny nie mogę zdobyć jej Lojalności. Mam teksty które według poradnika powinny mi je dać ale punkty nabijają mi tylko odpowiedzi nabijające bojaźń. Tak samo ze strażnikiem obozu. Mogę zdobyć tylko wrogość dla Wzgardzonych a jestem za nimi.
Tamto juz dałem radę a powiedzcie mi dlaczego nmam na szaro rozstaje lethainy jak odblokować lokacje?
Jak przejsc zadanie główne kły i gniew w poradniku nie ma jestem na etapie udaj sie do lsnicej otchłani by rozwiązać spor miedzy kruszycielami a kamiennymi tropicielami - na mapie nie ma takiej lokacji jak ja odblokować?
Jak się dostać do pozostałych komnat w zakazanym przejściu?
Nie zgodzę się,że barik musi być typowym tankiem jak najbardziej można go zrobić wytrzymałym dps-em pod 2h bronie tak samo lantry może być spokojnie ofensywnym magiem
Masz rację - sugestie zawarte w poradniku są skierowane jednak dla osób niezdecydowanych, a szczególnie początkujących, którzy nie zawsze mogą poradzić sobie z dobrym doborem parametrów, gdy jest ich wiele. Tym bardziej, że zapewne wiele jest osób, które grają w Tyranny nie tyle dla walk, co dla fabuły ;)
Masz rację bo zacząłem nową grę i przyłączyłem się do Chaosu. W 2 akcie są inne misje i inne miejscówki. Niestety nie da się za jednym przejściem odkryć wszystkiego.
Podobnie jak Wiedźmin 2. :)
Wybrałem ścieżkę Wzgardzonych i takiej lokacji jak "Bliźniacze Rzeki" nie miałem. Staram się zaglądać w każdy kąt i rozmawiać z każdym o wszystkim. Czyżbym coś przeoczył czy niektóre lokacje są dostępne tylko dla np. Chóru? W starych murach Rozstaje Lechtiany też nie mam dostępu do całej lokacji. Nie pamiętam wyborów z prologu, być może tam tkwi rozwiązanie.
Z tego co się orientuję, to tak - niektóre lokacje są związane z określoną ścieżką (frakcje, zadania), dlatego gra tak usilnie stara się namówić gracza do podjęcia kolejnych prób jej ukończenia zaczynając od początku ;)
Mam nadzieję, że w przyszłości uzupełnicie poradnik o wszystkie warianty przejścia - ponieważ to kto będzie w danym miejscu zależy w dużym stopniu od wyborów podczas podboju - ja np miałem innych npców w Rozstajach Lethiany (także oprócz uzupełnienia infa o samych lokacjach przydałoby się info odnośnie skutków poszczególnych wyborów podczas podboju).
Btw - co trzeba zrobić, aby płonąca książnica była dostępna? Ja sprzymierzyłem się z Głosami a podczas podboju byłem w Krzepie i Wierzchołku - gre już kończe (jakieś 2-3 lokacje mi zostały) - a lokacja niedostępna. Następne przejscie chce zrobić magiem neutralnym/buntownikiem - i dostęp do skarbnicy wiedzy byłby jak najbardziej wskazany ;)
PS: I trochę złe info zamieszczacie - np napisaliście, że Sirina "woli trzymać się blisko szkarłatnego chóru" - wprost przeciwnie - nie cierpi ich - po prostu nie ma innego wyjścia.
Ja miałem dostęp do Książnicy jak wybrałem zdradę pod koniec 1 aktu. Bleden Mark nakazał mi zdobycie artefaktu z Książnicy i zakończenie Edyktu Ognia. Rozmawiałeś z nim w płonącym lesie?
Misje od bledena dostajemy tylko w ścieżce chaosu i tylko w niej można zwiedzić wszystkie lokacje, choć ograniczają sie do "wybij wszystko co się rusza", w ścieżce wzgardzonych dostajemy od Ascha wybór czy chcemy misje w rozstajach czy w książnicy (rozstaje i tak są dostępne, wiec lepiej wybrać tą drugą). W innych ścieżkach nie wiem, tylko w ścieżce rebeliantów w ogóle się nie da tam dostać, z tego co czytałem.
Na wszystkie listy odpowiadałem. Doczytałem na wiki, że przy wyborach jakie zrobiłem miałem krótkie okienko czasu na wybranie się tam zaraz po Rozstajach Lethiany - a, że kierowałem się cały czas zadaniami w dzienniku, a zadania nie było (trzeba było się po prostu udać do lokacji) - to to przegapiłem. Cóż - pozostaje mi teraz czekać do 2go przejścia - lub ewentualnie skorzystać z konsoli, aby odblokować lokacje.
@Xanas - ja nikogo nie zdradziłem - trzymałem się cały czas jednych - więc może dlatego.
Jeśli grając po stronie Wzgardzonych wybiorę questa z Rozstajami Lethiany to Płonąca Książnica zostaje zablokowana już do końca gry? A robiąc na odwrót to w Rozstajach nie wykonam już tam żadnego questa i nie zwiedzę wszystkich lokacji związanych z Rozstajami ?
Ogólnie masz do zebrania w głównej fabule 3 artefakty. Jeden z nich nazywa się hełm Zmorogromcy. Gdy przyjmiesz na niego zadanie koniec końców trafisz do lokacji "Bliźniacze Rzeki", a tam bedą kolejne ruiny "Stare Mury". Podczas zwiedzania ich zdobędziesz kolejne 3 ognio-klucze. Dwóch z nich będziesz mógł użyć na zamkach w ruinach pod Wieżą Morską, by odblokować skarby. :) Mam nadzieję że pomogłem :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
