Tyranny: Wąwóz Kamienne Dno (Stone Down Gorge) - opis i mapa lokacji
Aktualizacja:
Powyższa mapa prezentuje Wąwóz Kamienne Dno czyli lokację w której będziesz kontynuował wątek główny związany z Wojną Domową. Dowiesz się tutaj wielu ważnych informacji fabularnych, a także znajdziesz szereg skarbów oznaczonych na mapie.
- Zadania w Wąwozie Kamienne Dno
- Postaci niezależne w Wąwozie Kamienne Dno
- Potencjalni przeciwnicy w Wąwozie Kamienne Dno
- Przeciwnicy w Wąwozie Kamienne Dno
- Przejście do dalszych lokacji z Wąwozu Kamienne Dno
Zadania w Wąwozie Kamienne Dno
Zadanie główne: Oczyszczanie ścieżki - w omawianej lokacji znajdziesz plemię Kamiennych Tropicieli, których przedstawiciele Wzgardzonych rozkazali ci wyeliminować, aby wojsko mogło bezpiecznie dotrzeć do lokacji Wyjąca Skała. W tym obszarze wykonasz wszystkie działania, które pozwolą posunąć fabułę gry naprzód.
Zadanie główne: Centrum Władzy - w tej lokacji znajdziesz fragment znaku runicznego, który pozwoli aktywować portal w Wieży Jutrzenki. Więcej szczegółów znajdziesz w rozdziałach poświęconych zadaniu, a lokalizacja pergaminu oznaczona jest na mapie.
Zadanie poboczne: Na ratunek - w tej lokacji odnajdziesz oddział poszukiwaczy, o których wspominał mieszkaniec Półwrót. W zależności od decyzji podjętej w ramach zadania W okowach możesz ich uwolnić bez rozlewu krwi, albo będziesz musiał zabić Zwierzców, żeby wywalczyć wolność dla osadników.
Zadanie poboczne: Dziel i rządź - zadanie możesz otrzymać od Zwierzca Ryjący-w-Szczelinie tylko pod warunkiem, że dostaniesz się do obozu Zwierzców pokojową drogą. W ramach misji musisz udać się do lokacji Szara Dolina i sprawdzić co robią tam Wzgardzeni.
Postaci niezależne w Wąwozie Kamienne Dno
Dracod - dowódca oddziału poszukiwaczy z Półwrót, który został pojmany przez Zwierzce. Porozmawiaj z nim po wynegocjowaniu jego wolności lub zabiciu Zwierzców, żeby posunąć naprzód zadanie Na ratunek.
Potencjalni przeciwnicy w Wąwozie Kamienne Dno
Poniższe zestawienie prezentuje bohaterów, którzy staną się wobec nas agresywni, jeśli będziemy realizować wątek Wzgardzonych polegając na rozwiązaniach siłowych.
Mówi-za-Ziemię (Speaks-for-Soil) - mag plemienia. Nie będzie zainteresowany rozmową z tobą.
Czarna-Paszcza (Black-Maw) - udzieli ci kilku podstawowych informacji o plemieniu i Kamiennym Morzu. Bez znaczenia pod kątem fabularnym.
Ryjący-w-Szczelinie (Rift-Dig) - w czasie krótkiej rozmowy zleci ci zadanie Dziel i rządź.
Krew-Stu (Hundred-Blood) - przywódca plemienia Kamiennych Łowców. W ramach zadania Oczyszczanie ścieżki musisz wynegocjować z nią dostęp Wzgardzonych do lokacji Wąwóz Kamienne Dno. Jeśli nie uda ci się rozwiązać zadania drogą pokojową, będziesz musiał z nią walczyć, a wszystkie Zwierzce w obozie staną się wobec ciebie wrogie.
Przeciwnicy w Wąwozie Kamienne Dno
Oktawa (Octave) - wojownik Szkarłatnego Chóru. Spotkasz go zaraz po wkroczeniu do lokacji. Jeśli jesteś w niej z polecenia Wzgardzonych to będzie wobec ciebie agresywny i po krótkiej rozmowie będziesz musiał go zabić.
Szkarłatny Chór - pełen przekrój jednostek bojowych. Pamiętaj, żeby w pierwszej kolejności eliminować magów, a następnie zajmować się resztą oddziału.
Przejście do dalszych lokacji z Wąwozu Kamienne Dno
Ukończenie wszystkich działań w lokacji związanych z zadaniem Oczyszczanie ścieżki pozwoli na podróż do lokacji Wyjąca Skała, która powinna być wtedy już widoczna na mapie świata. Przed opuszczeniem lokacji warto pozyskać odłamki lazurolitu, których położenie zaznaczono na mapie, gdyż będą one niezbędne do dalszych czynności fabularnych.
- Tyranny - poradnik do gry
- Tyranny: Poradnik do gry
- Tyranny: Akt 2
- Tyranny: Kamienne morze
- Tyranny: Terasy zadrżą (The Tiers Will Shake) - zadanie główne
- Tyranny: Półwrota (Halfgate) - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Wąwóz Kamienne Dno (Stone Down Gorge) - opis i mapa lokacji
- Tyranny: W okowach (In Chains)
- Tyranny: Dziel i rządź (Divide and Conquer) - zadanie poboczne
- Tyranny: Oczyszczanie ścieżki (Carving the Path) - zadanie główne
- Tyranny: Wyjąca Skała (Howling Rock) - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Lśniące Otchłanie przy Starych Murach - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Zabezpieczanie Morza (Securing The Sea) - zadanie główne
- Tyranny: Kakofonia - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Symfonia Kuźni
- Tyranny: Fałszywy akord (A Broken Chord) - zadanie główne
- Tyranny: Nieoczekiwana ofensywa
- Tyranny: Obłaskawienie wrogów
- Tyranny: Szlak krwi
- Tyranny: Kamienne morze
- Tyranny: Akt 2
- Tyranny: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Niedawno zacząłem grę i coś mi się nie zgadza z poradnikiem. Kiedy Zwrotka zaczyna rozmawiać zemną w trakcie pierwszej wizyty w obozie Archonta Wojny nie mogę zdobyć jej Lojalności. Mam teksty które według poradnika powinny mi je dać ale punkty nabijają mi tylko odpowiedzi nabijające bojaźń. Tak samo ze strażnikiem obozu. Mogę zdobyć tylko wrogość dla Wzgardzonych a jestem za nimi.
Tamto juz dałem radę a powiedzcie mi dlaczego nmam na szaro rozstaje lethainy jak odblokować lokacje?
Jak przejsc zadanie główne kły i gniew w poradniku nie ma jestem na etapie udaj sie do lsnicej otchłani by rozwiązać spor miedzy kruszycielami a kamiennymi tropicielami - na mapie nie ma takiej lokacji jak ja odblokować?
Jak się dostać do pozostałych komnat w zakazanym przejściu?
Nie zgodzę się,że barik musi być typowym tankiem jak najbardziej można go zrobić wytrzymałym dps-em pod 2h bronie tak samo lantry może być spokojnie ofensywnym magiem
Masz rację - sugestie zawarte w poradniku są skierowane jednak dla osób niezdecydowanych, a szczególnie początkujących, którzy nie zawsze mogą poradzić sobie z dobrym doborem parametrów, gdy jest ich wiele. Tym bardziej, że zapewne wiele jest osób, które grają w Tyranny nie tyle dla walk, co dla fabuły ;)
Masz rację bo zacząłem nową grę i przyłączyłem się do Chaosu. W 2 akcie są inne misje i inne miejscówki. Niestety nie da się za jednym przejściem odkryć wszystkiego.
Podobnie jak Wiedźmin 2. :)
Wybrałem ścieżkę Wzgardzonych i takiej lokacji jak "Bliźniacze Rzeki" nie miałem. Staram się zaglądać w każdy kąt i rozmawiać z każdym o wszystkim. Czyżbym coś przeoczył czy niektóre lokacje są dostępne tylko dla np. Chóru? W starych murach Rozstaje Lechtiany też nie mam dostępu do całej lokacji. Nie pamiętam wyborów z prologu, być może tam tkwi rozwiązanie.
Z tego co się orientuję, to tak - niektóre lokacje są związane z określoną ścieżką (frakcje, zadania), dlatego gra tak usilnie stara się namówić gracza do podjęcia kolejnych prób jej ukończenia zaczynając od początku ;)
Mam nadzieję, że w przyszłości uzupełnicie poradnik o wszystkie warianty przejścia - ponieważ to kto będzie w danym miejscu zależy w dużym stopniu od wyborów podczas podboju - ja np miałem innych npców w Rozstajach Lethiany (także oprócz uzupełnienia infa o samych lokacjach przydałoby się info odnośnie skutków poszczególnych wyborów podczas podboju).
Btw - co trzeba zrobić, aby płonąca książnica była dostępna? Ja sprzymierzyłem się z Głosami a podczas podboju byłem w Krzepie i Wierzchołku - gre już kończe (jakieś 2-3 lokacje mi zostały) - a lokacja niedostępna. Następne przejscie chce zrobić magiem neutralnym/buntownikiem - i dostęp do skarbnicy wiedzy byłby jak najbardziej wskazany ;)
PS: I trochę złe info zamieszczacie - np napisaliście, że Sirina "woli trzymać się blisko szkarłatnego chóru" - wprost przeciwnie - nie cierpi ich - po prostu nie ma innego wyjścia.
Ja miałem dostęp do Książnicy jak wybrałem zdradę pod koniec 1 aktu. Bleden Mark nakazał mi zdobycie artefaktu z Książnicy i zakończenie Edyktu Ognia. Rozmawiałeś z nim w płonącym lesie?
Misje od bledena dostajemy tylko w ścieżce chaosu i tylko w niej można zwiedzić wszystkie lokacje, choć ograniczają sie do "wybij wszystko co się rusza", w ścieżce wzgardzonych dostajemy od Ascha wybór czy chcemy misje w rozstajach czy w książnicy (rozstaje i tak są dostępne, wiec lepiej wybrać tą drugą). W innych ścieżkach nie wiem, tylko w ścieżce rebeliantów w ogóle się nie da tam dostać, z tego co czytałem.
Na wszystkie listy odpowiadałem. Doczytałem na wiki, że przy wyborach jakie zrobiłem miałem krótkie okienko czasu na wybranie się tam zaraz po Rozstajach Lethiany - a, że kierowałem się cały czas zadaniami w dzienniku, a zadania nie było (trzeba było się po prostu udać do lokacji) - to to przegapiłem. Cóż - pozostaje mi teraz czekać do 2go przejścia - lub ewentualnie skorzystać z konsoli, aby odblokować lokacje.
@Xanas - ja nikogo nie zdradziłem - trzymałem się cały czas jednych - więc może dlatego.
Jeśli grając po stronie Wzgardzonych wybiorę questa z Rozstajami Lethiany to Płonąca Książnica zostaje zablokowana już do końca gry? A robiąc na odwrót to w Rozstajach nie wykonam już tam żadnego questa i nie zwiedzę wszystkich lokacji związanych z Rozstajami ?
Ogólnie masz do zebrania w głównej fabule 3 artefakty. Jeden z nich nazywa się hełm Zmorogromcy. Gdy przyjmiesz na niego zadanie koniec końców trafisz do lokacji "Bliźniacze Rzeki", a tam bedą kolejne ruiny "Stare Mury". Podczas zwiedzania ich zdobędziesz kolejne 3 ognio-klucze. Dwóch z nich będziesz mógł użyć na zamkach w ruinach pod Wieżą Morską, by odblokować skarby. :) Mam nadzieję że pomogłem :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
