Tyranny: W okowach (In Chains)
Aktualizacja:
Poniżej znajdziesz dokładny opis przejścia dwóch zadań:
W okowach
Poniższy rozdział stanowi kompletny opis przebiegu rozgrywki w lokacji Półwrota(M32) związanych z zadaniem W okowach. Znajdziesz tutaj rozwiązanie czekających na ciebie zadań z wątku pobocznego opowieści, które pozwolą ukończyć opisane tutaj zadanie możliwie najkorzystniej.
Poszczególne zagadnienia zostały opisane w stosownych sekcjach.
Podejmij zadanie

Po przybyciu do lokacji od razu zauważysz Zwierzca, który leży na dziedzińcu osady. Wokół niego zebrał się tłum ludzi, najwyraźniej negatywnie do niego nastawiony. Lokacja z którą związane jest omawiane zadanie jest opanowana przez siły Szkarłatnego Chóru i nie będziesz miał możliwości podjęcia zadania do czasu wyeliminowania wszystkich wrogów.
Gdy osada wróci do normalnego życia możesz podjąć zadanie rozmawiając z uwięzionym Zwierzcem lub z jedną kobietą, którą znajdziesz w otaczającym go tłumie (Merisa). Zdaniem mieszkańców Lewy-Pazur zabił i zjadł kilku osadników, których wioska uznała za zaginionych. Mają o tym świadczyć ślady krwi na jego futrze, oraz fakt, że pojmano go w pobliżu miejsca, gdzie widziano ofiary. Zadanie polega na wypytaniu mieszkańców o ich opinie i podjęcie decyzji w sprawie Zwierzca.
Przesłuchaj mieszkańców
Zanim wydasz jakiś wyrok dokładnie wypytaj Zwierzca o jego wersję wydarzeń. Za pomocą przycisku interakcji możesz też go obejrzeć, jeśli pomoże ci to w podjęciu decyzji. W czasie rozmowy staraj się nie rzucać oskarżeń w jego stronę, dzięki temu poznasz pełną wersję wydarzeń. Po zakończonej rozmowie z Lewym-Pazurem porozmawiaj z wybranymi mieszkańcami Półwrót i porusz w dialogu temat Zwierzca.
W rozmowach z mieszkańcami zauważysz, że żaden z nich nie dysponuje dowodami, które świadczą przeciwko Zwierzcowi. Dowiesz się też, że naocznymi świadkami jego zbrodni byli wojownicy Szkarłatnego Chóru, ale biorąc pod uwagę, że wszystkich ich zabiłeś, nie możesz liczyć na ich pomoc w tej sprawie.
Decyzja i konsekwencje
Wybór podjęty w zakończeniu tego zadania rzutuje na możliwości, którymi będziesz dysponował podczas drugiego zadania pobocznego, które możesz otrzymać w lokacji Półwrota (zadanie Na ratunek).
Uratuj Zwierzca: Podczas zadania Na ratunek możesz wykorzystać fakt, że oswobodziłeś Zwierzca, żeby bez rozlewu krwi uwolnić zaginionych osadników.
Zabij Zwierzca: Jeśli postanowisz skazać Lewego-Pazura na śmierć, to nie będziesz mógł użyć tego argumentu w negocjacjach z plemieniem Kamiennych Tropicieli.
Na ratunek
Poniższy rozdział stanowi kompletny opis przebiegu rozgrywki w lokacji Półwrota(M32) i Wąwóz Kamienne Dno(M33) związanych z zadaniem Na ratunek. Znajdziesz tutaj rozwiązanie czekających na ciebie zadań z wątku pobocznego opowieści, które pozwolą ukończyć opisane tutaj zadanie możliwie najkorzystniej.
Poszczególne zagadnienia zostały opisane w stosownych sekcjach.
Początek zadania
Omawiane zadanie możesz podjąć od mieszkańca Półwrót o imieniu Grayson. W czasie rozmowy z nim zapytaj o problemy mieszkańców. Opowie ci o zaginionej grupie osadników i poprosi, żebyś pomógł ich odleźć. Możesz podjąć zadanie lub je odrzucić. Nie mniej jednak lokacją, do której prowadzi misja jest Wąwóz Kamienne Dno do którego możesz uzyskać dostęp realizując zdania z wątku głównego opowieści.
Uwolnij osadników
Zaginioną grupę osadników znajdziesz wewnątrz obozu Zwierzców z plemienia Kamiennych Tropicieli. Jeśli w zadaniu W okowach uwolniłeś Lewego-Pazura to możesz wynegocjować ze strażniczką uwolnienie osadników bez rozlewu krwi. W przeciwnym wypadku nie będzie chciała z tobą rozmawiać na ten temat i o wszystkim rozstrzygnie walka.

Niezależnie od tego w jaki sposób rozstrzygnąłeś kwestię Zwierzców, gdy pojawią się warunki do uwolnienia osadników, skieruj się do niecki, w której są przetrzymywani i porozmawiaj z Dracodem. W czasie dialogu poinformuj go, że załatwiłeś im wolność. Gdy tylko skończysz rozmowę grupa osadników opuści lokację i przeniesie się do Półwrót. Wróć do osoby, żeby zakończyć zadanie.
Zakończ misję
Aby misja została zakończona w dzienniku, musisz udać się do lokacji Półwrota i porozmawiać z Grayson. Podziękuje ci za odbicie mieszkańców wioski, ale zyskasz jedynie niewielką ilość punktów Przychylności Mieszkańców osady. Ostatecznie nie otrzymasz za wykonanie zadania żadnych namacalnych korzyści.
- Tyranny - poradnik do gry
- Tyranny: Poradnik do gry
- Tyranny: Akt 2
- Tyranny: Kamienne morze
- Tyranny: Terasy zadrżą (The Tiers Will Shake) - zadanie główne
- Tyranny: Półwrota (Halfgate) - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Wąwóz Kamienne Dno (Stone Down Gorge) - opis i mapa lokacji
- Tyranny: W okowach (In Chains)
- Tyranny: Dziel i rządź (Divide and Conquer) - zadanie poboczne
- Tyranny: Oczyszczanie ścieżki (Carving the Path) - zadanie główne
- Tyranny: Wyjąca Skała (Howling Rock) - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Lśniące Otchłanie przy Starych Murach - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Zabezpieczanie Morza (Securing The Sea) - zadanie główne
- Tyranny: Kakofonia - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Symfonia Kuźni
- Tyranny: Fałszywy akord (A Broken Chord) - zadanie główne
- Tyranny: Nieoczekiwana ofensywa
- Tyranny: Obłaskawienie wrogów
- Tyranny: Szlak krwi
- Tyranny: Kamienne morze
- Tyranny: Akt 2
- Tyranny: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Niedawno zacząłem grę i coś mi się nie zgadza z poradnikiem. Kiedy Zwrotka zaczyna rozmawiać zemną w trakcie pierwszej wizyty w obozie Archonta Wojny nie mogę zdobyć jej Lojalności. Mam teksty które według poradnika powinny mi je dać ale punkty nabijają mi tylko odpowiedzi nabijające bojaźń. Tak samo ze strażnikiem obozu. Mogę zdobyć tylko wrogość dla Wzgardzonych a jestem za nimi.
Tamto juz dałem radę a powiedzcie mi dlaczego nmam na szaro rozstaje lethainy jak odblokować lokacje?
Jak przejsc zadanie główne kły i gniew w poradniku nie ma jestem na etapie udaj sie do lsnicej otchłani by rozwiązać spor miedzy kruszycielami a kamiennymi tropicielami - na mapie nie ma takiej lokacji jak ja odblokować?
Jak się dostać do pozostałych komnat w zakazanym przejściu?
Nie zgodzę się,że barik musi być typowym tankiem jak najbardziej można go zrobić wytrzymałym dps-em pod 2h bronie tak samo lantry może być spokojnie ofensywnym magiem
Masz rację - sugestie zawarte w poradniku są skierowane jednak dla osób niezdecydowanych, a szczególnie początkujących, którzy nie zawsze mogą poradzić sobie z dobrym doborem parametrów, gdy jest ich wiele. Tym bardziej, że zapewne wiele jest osób, które grają w Tyranny nie tyle dla walk, co dla fabuły ;)
Masz rację bo zacząłem nową grę i przyłączyłem się do Chaosu. W 2 akcie są inne misje i inne miejscówki. Niestety nie da się za jednym przejściem odkryć wszystkiego.
Podobnie jak Wiedźmin 2. :)
Wybrałem ścieżkę Wzgardzonych i takiej lokacji jak "Bliźniacze Rzeki" nie miałem. Staram się zaglądać w każdy kąt i rozmawiać z każdym o wszystkim. Czyżbym coś przeoczył czy niektóre lokacje są dostępne tylko dla np. Chóru? W starych murach Rozstaje Lechtiany też nie mam dostępu do całej lokacji. Nie pamiętam wyborów z prologu, być może tam tkwi rozwiązanie.
Z tego co się orientuję, to tak - niektóre lokacje są związane z określoną ścieżką (frakcje, zadania), dlatego gra tak usilnie stara się namówić gracza do podjęcia kolejnych prób jej ukończenia zaczynając od początku ;)
Mam nadzieję, że w przyszłości uzupełnicie poradnik o wszystkie warianty przejścia - ponieważ to kto będzie w danym miejscu zależy w dużym stopniu od wyborów podczas podboju - ja np miałem innych npców w Rozstajach Lethiany (także oprócz uzupełnienia infa o samych lokacjach przydałoby się info odnośnie skutków poszczególnych wyborów podczas podboju).
Btw - co trzeba zrobić, aby płonąca książnica była dostępna? Ja sprzymierzyłem się z Głosami a podczas podboju byłem w Krzepie i Wierzchołku - gre już kończe (jakieś 2-3 lokacje mi zostały) - a lokacja niedostępna. Następne przejscie chce zrobić magiem neutralnym/buntownikiem - i dostęp do skarbnicy wiedzy byłby jak najbardziej wskazany ;)
PS: I trochę złe info zamieszczacie - np napisaliście, że Sirina "woli trzymać się blisko szkarłatnego chóru" - wprost przeciwnie - nie cierpi ich - po prostu nie ma innego wyjścia.
Ja miałem dostęp do Książnicy jak wybrałem zdradę pod koniec 1 aktu. Bleden Mark nakazał mi zdobycie artefaktu z Książnicy i zakończenie Edyktu Ognia. Rozmawiałeś z nim w płonącym lesie?
Misje od bledena dostajemy tylko w ścieżce chaosu i tylko w niej można zwiedzić wszystkie lokacje, choć ograniczają sie do "wybij wszystko co się rusza", w ścieżce wzgardzonych dostajemy od Ascha wybór czy chcemy misje w rozstajach czy w książnicy (rozstaje i tak są dostępne, wiec lepiej wybrać tą drugą). W innych ścieżkach nie wiem, tylko w ścieżce rebeliantów w ogóle się nie da tam dostać, z tego co czytałem.
Na wszystkie listy odpowiadałem. Doczytałem na wiki, że przy wyborach jakie zrobiłem miałem krótkie okienko czasu na wybranie się tam zaraz po Rozstajach Lethiany - a, że kierowałem się cały czas zadaniami w dzienniku, a zadania nie było (trzeba było się po prostu udać do lokacji) - to to przegapiłem. Cóż - pozostaje mi teraz czekać do 2go przejścia - lub ewentualnie skorzystać z konsoli, aby odblokować lokacje.
@Xanas - ja nikogo nie zdradziłem - trzymałem się cały czas jednych - więc może dlatego.
Jeśli grając po stronie Wzgardzonych wybiorę questa z Rozstajami Lethiany to Płonąca Książnica zostaje zablokowana już do końca gry? A robiąc na odwrót to w Rozstajach nie wykonam już tam żadnego questa i nie zwiedzę wszystkich lokacji związanych z Rozstajami ?
Ogólnie masz do zebrania w głównej fabule 3 artefakty. Jeden z nich nazywa się hełm Zmorogromcy. Gdy przyjmiesz na niego zadanie koniec końców trafisz do lokacji "Bliźniacze Rzeki", a tam bedą kolejne ruiny "Stare Mury". Podczas zwiedzania ich zdobędziesz kolejne 3 ognio-klucze. Dwóch z nich będziesz mógł użyć na zamkach w ruinach pod Wieżą Morską, by odblokować skarby. :) Mam nadzieję że pomogłem :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
