To, co pozostało (That Witch Remains) - zadanie główne | Cmentarzysko Mieczy
Aktualizacja:
Poniższy rozdział stanowi kompletny opis przebiegu rozgrywki w lokacjach Żelazne Domostwo(M13) i Rdzawe Kaniony(M20) związanych z zadaniem To, co pozostało. Znajdziesz tutaj rozwiązanie czekających na ciebie zadań z wątku pobocznego opowieści, które pozwolą ukończyć opisane tutaj zadanie możliwie najkorzystniej.
Poszczególne zagadnienia zostały opisane w stosownych sekcjach.
Rozpocznij zadanie
Misja pojawi się w dzienniku, gdy wrócisz do Grobowego Ashe i zdasz raport związany z zadaniem W sercu burzy. Jeśli jesteś sojusznikiem Szkarłatnego Chóru, zadanie to pojawi się w dzienniku po zakończeniu Symfonii Kuźni i rozmowie z Głosami Nerata.
Celem zadania będzie zdobycie informacji o artefakcie, który pozwoli wkroczyć do Kamiennej Strażnicy bez względu na fakt, że Edykt Burz wciąż jest aktywny. W tym celu musisz udać się do Rdzawych Kanionów, gdzie ukryli się Niezłomni odpowiedzialni za poszukiwania artefaktu.

Po wejściu do lokacji natkniesz się na rannego żołnierza Niezłomnych. Niezależnie od wybranej kwestii dialogowej tuż obok niego pojawi się dowódca Wzgardzonych - Teodor. Jeśli nie zareagujesz, to zabije żołnierza. Zaraz po tym poinformuje dowódcę Niezłomnych, że nadeszła pomoc dla Wzgardzonych. Po krótkiej wymianie zdań udaj się na północ i porozmawiaj z Teodorem, by kontynuować zadanie.
Nie dotyczy Szkarłatnego Chóru - niezależnie od przebiegu rozmowy będziesz musiał walczyć z grupą Wzgardzonych, dlatego równie dobrze możesz pominąć ten etap. Jeśli ich jednak pokonasz będziesz mógł uwolnić/zabić więzionych Niezłomnych (by wpłynąć nieznacznie na poziom reputacji z tą frakcją).
W czasie rozmowy poznasz szczegóły jego planu i dowiesz się w jaki sposób możesz pomóc. Dalsza cześć zadania rozpocznie się, gdy przeniesiesz się w okolice wschodniego mostu i pokonasz stacjonujących tam Niezłomnych. Położenie mostu znajdziesz na mapie związanej z lokacją (M20). Nie mniej jednak, gdy tylko zbliżysz się do bramy obozu Niezłomnych, zaczepi cię Elia, która dowodzi wspomnianą frakcją. Biorąc pod uwagę twoje wcześniejsze działania w Szarej Wartowni nie będzie do ciebie przyjaźnie nastawiona i od początku rozmowy będzie ci ubliżać. Możesz jej się odwdzięczyć, czym zyskasz dużą ilość Wrogości ze strony Niezłomnych.
Wedrzyj się do obozu

Ostatecznie masz dwie opcje: albo zaatakujesz straż przy głównej bramie, albo odejdziesz bez dodatkowych wyjaśnień. W pierwszej wersji każda jednostka Niezłomnych będzie cię od razu atakować, ze strażą przy bramie włącznie. Jeśli odejdziesz bez słowa, to straż pozwoli ci dojść do wschodniego mostu, ale tam czeka kolejny oddział, który nie powoli ci przejść, więc musisz zainicjować walkę. Pamiętaj, że most jest na tyle wąski, że jeden przeciwnik będzie w stanie zablokować całą twoją drużynę, więc najlepiej symuluj ucieczkę by wyciągnąć przeciwników na pewny grunt.
Po rozprawieniu się ze strażą na moście wystarczy, że będziesz podążał bezpośrednio przed siebie. Na końcu drogi znajdziesz wschodnią bramę do obozu Niezłomnych, którą możesz zniszczyć (wymagana Atletyka 40).
Zajmij obóz Niezłomnych
Wejście do obozu oznacza walkę z siłami Niezłomnych. Staraj się wciągać w walkę mniejsze grupy i wycofuj się tylko w tym kierunku,m z którego przyszedłeś. Grupy są rozstawione w taki sposób, że bez problemu będziesz mógł zregenerować siły witalne drużyny i zapisać grę pomiędzy walkami. Czeka cię starcie z dwiema grupami przeciwników. Po pokonaniu straży w pobliżu wschodniej bramy skieruj się w stronę bramy głównej obozu. Zanim ruszysz w głąb lokacji, pozbądź się głównej bramy obozu, żeby wojska Wzgardzonych mogły do niego wkroczyć.

Okazuje się, że siły Niezłomnych schroniły się w dalszej części lokacji, do której prowadzi most. Gdy się do niego zbliżysz Niezłomni go podniosą i odetną ci przejście. Skieruj się w stronę wschodniej bramy i do póki skalnej widocznej na powyższym obrazku. Wejdź na nią i pokonaj Niezłomnych, którzy tam stacjonują.

Gdy ich pokonasz będziesz mógł wykonać atak z dystansu na kołowrót mostu (Wymagana Atletyka 41). Tym samym zniszczysz go i sprawisz, że most opadnie. Teraz możesz bez problemu dotrzeć do reszty sił Niezłomnych i dowódcy obozu. Ostatecznie po krótkiej wymianie zdań Elia ucieknie do dalszej części lokacji, a na twojej drodze stanie kolejny oddział Niezłomnych.
Gdy się z nimi uporasz, do obozu wkroczą Wzgardzeni z Teodorem na czele. Po krótkiej rozmowie w dzienniku pojawi się nowe zadanie: Oczyszczanie Pobojowiska. W tym momencie możesz jeszcze zdradzić sojusz ze Wzgardzonymi i ogłosić, że Rdzawe Kaniony należą do ciebie. Jest to jednoznaczne z wkroczeniem na ścieżkę Chaosu, więc zaniechaj tego, jeśli zależy ci na ścieżce Wzgardzonych.
Pościg i zakończenie zadania
Jeśli postanowiłeś podtrzymać sojusz to w dalszej części zadania musisz udać się na północ w pogoni za Elią. Po drodze możesz jeszcze oczyścić lokację z niedobitków Niezłomnych, co jednocześnie pozwoli ci ukończyć zadanie Oczyszczanie Pobojowiska. W pogoni za Elią zwracaj uwagę na pułapki, które mogą znacznie uszczuplić stan twojego zdrowia.

Ostatecznie Elia znajdzie się w potrzasku pomiędzy twoim oddziałem, a siłami Wzgardzonych. Po krótkiej rozmowie dojdzie do starcia, które jest tylko symboliczne, bowiem żołnierze Wzgardzonych są nieśmiertelni. Uważaj mimo wszystko żeby nie zginąć od naporu ciosów. Elia jest bardzo wymagająca, więc wycofaj się lekko i poczekaj aż dołączą do ciebie Wzgardzeni. Możesz też ustawić drużynę ma moście i rotować członków drużyny, żeby ograniczyć straty.
Po przegranej walce Elia nadal nie będzie chciała wyjawić żadnych informacji. Możesz połamać jej palce, by zmusić ją do mówienia. Potem zapytaj ją o pierwszego Regent Krzepy, a opowie ci o wyprawie po Insygnia Niezłomności. Jednocześnie na mapie świata pojawi się nowa lokacja - Wyłom w Starych Murach. Gdy zapytasz ją o dowódców Niezłomnych to na mapie świata pojawi się lokacja - Rozdroże Myśliwego. Ostatecznie będziesz musiał wybrać sposób w jaki pozbawisz ją życia. Nawet jeśli postanowisz wziąć ja do niewoli, to ostatecznie musisz ją zabić.
Gdy Elia zginie zadanie zostanie zakończone, a ty będziesz mógł ruszyć w dalszą drogę. Przed opuszczeniem lokacji przeszukaj wszystkie skrytki w poszukiwaniu ukrytych tam skarbów. Jeśli w czasie rozmowy z Elią wyczerpałeś wszystkie opcje dialogowe to po zakończeniu zadania w dzienniku pojawią się dwa nowe zadania: Wyłom między światami i Jak złamać wroga. Poza tym dwa wcześniej otwarte zadania zostaną zaktualizowane: Proces Archontów (notatka przy ciele Elii) oraz Centrum Władzy (możliwość dotarcia do kolejnej wieży).
0
- Tyranny - poradnik do gry
- Tyranny - poradnik do gry
- Akt II
- Cmentarzysko Mieczy
- Żelazne Domostwo M13 - mapa i opis lokacji | Cmentarzysko Mieczy | Tyranny
- Złamana Włócznia (Broken Spear) - zadanie poboczne | Cmentarzysko Mieczy
- W sercu burzy (Into the Maelstrom) - zadanie główne | Cmentarzysko Mieczy
- Kamienna Strażnica - Mur zewnętrzny M15 - opis i mapa lokacji | Cmentarzysko Mieczy
- Szara Wartownia M19 (Duskwatch Fort) - opis i mapa lokacji | Cmentarzysko Mieczy
- To, co pozostało (That Witch Remains) - zadanie główne | Cmentarzysko Mieczy
- Oczyszczanie Pobojowiska - zadanie główne | Cmentarzysko Mieczy | Tyranny
- Rdzawe Kaniony M20 (Rust Canyons) - opis i mapa lokacji | Cmentarzysko Mieczy
- Jak złamać wroga (Breaking the Enemy) - zadanie poboczne | Solucja Tyranny
- Rozdroże Myśliwego M21 (Trapper's Junction) - opis i mapa lokacji | Tyranny
- Wyłom w Starych Murach M22 (Oldwalls Breach) - opis i mapa lokacji
- Stare Mury w Cmentarzysku Mieczy (środek) M23 - opis i mapa lokacji
- Stare Mury w Cmentarzysku Mieczy (wschód) M24 - opis i mapa lokacji
- Stare Mury w Cmentarzysku Mieczy (zachód) M25 - opis i mapa lokacji
- Wyłom między światami (A Breach Between Worlds) - zadanie główne
- Kamienie Oświecenia (The Stones of Elucidation) - zadanie poboczne
- Kamienna Strażnica M26 (Sentinel Stand) - opis i mapa lokacji | Solucja Tyranny
- Obrona (Making a Stand) - zadanie główne | Solucja Tyranny
- Żelazne ostrza (Blades of Iron) - zadanie główne | Solucja Tyranny
- Opoka (Standing Tall) - zadanie główne | Solucja Tyranny
- Cmentarzysko Mieczy
- Akt II
- Tyranny - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Trygław Pretorianin
W poradniu brak opisu gry po stronie Teras lub swojej własnej.
zanonimizowany1173954 Senator
Jak przejsc zadanie główne kły i gniew w poradniku nie ma jestem na etapie udaj sie do lsnicej otchłani by rozwiązać spor miedzy kruszycielami a kamiennymi tropicielami - na mapie nie ma takiej lokacji jak ja odblokować?
zanonimizowany1173954 Senator
Tamto juz dałem radę a powiedzcie mi dlaczego nmam na szaro rozstaje lethainy jak odblokować lokacje?
ROGI Chorąży
Niedawno zacząłem grę i coś mi się nie zgadza z poradnikiem. Kiedy Zwrotka zaczyna rozmawiać zemną w trakcie pierwszej wizyty w obozie Archonta Wojny nie mogę zdobyć jej Lojalności. Mam teksty które według poradnika powinny mi je dać ale punkty nabijają mi tylko odpowiedzi nabijające bojaźń. Tak samo ze strażnikiem obozu. Mogę zdobyć tylko wrogość dla Wzgardzonych a jestem za nimi.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
