Tyranny: Ruiny Obrzeżne - opis i mapa lokacji
Aktualizacja:
Powyższa mapa prezentuje Ruiny Obrzeżne (Edngering Ruins), Czyli lokację w której rozpoczynamy rozgrywkę w Tyranny. Wskazana lokacja stanowi przede wszystkim miejsce gdzie poznasz podstawy rozgrywki: dialogi, walkę, generowanie Reputacji, interakcje ze światem i zdobywanie nowych Towarzyszy.
- Zadania w Ruinach Obrzeżnych
- Postaci niezależne w Ruinach Obrzeżnych
- Towarzysze w Ruinach Obrzeżnych
- Przeciwnicy w Ruinach Obrzeżnych
- Przejście do dalszych lokacji z Ruin Obrzeżnych
Zadania w Ruinach Obrzeżnych
Zadanie główne: Witaj w Ruinach (Welcome to Ruin) - automatycznie dodawane do dziennika po rozpoczęciu rozgrywki. Wszystkie działania niezbędne do ukończenia zadania znajdziesz w tym obszarze.
Zadanie główne: Wola Hegemona (The Conqueror's Will) - automatycznie dodawane do dziennika po rozpoczęciu rozgrywki. Zadanie jest aktywne, ale możesz je zrealizować dopiero w następnej lokacji.
Postaci niezależne w Ruinach Obrzeżnych
Aurora - jest to pierwsza postać z którą będziesz miał okazję rozmawiać. Wyjaśni podstawowe zagadnienia fabularne na początku rozgrywki. Na mapie wskazano jej położenie po ukończeniu zadania Witaj w Ruinach. Możesz wtedy z nią porozmawiać, żeby dowiedzieć się trochę więcej o sytuacji panującej w Studni Vendriena (Wendrien's Well). Jeśli w rozmowie z Aurorą poruszysz kwestię przebiegu starć, a w drużynie masz Zwrotkę (Verse), to wywiąże się spór pomiędzy Aurorą a twoją towarzyszką. Wybierając odpowiednią linię dialogową możesz zdobyć jedno z dwóch:
- Przychylność Wzgardzonych i Bojaźń Zwrotki
- Wrogość Wzgardzonych i Lojalność Zwrotki
Drastus - dowódca oddziału Wzgardzonych stacjonującego w Ruinach Obrzeżnych. Możesz z nim porozmawiać tylko pod warunkiem, że uratowałeś go kiedy był zakładnikiem. Po ukończeniu zadania Witaj w Ruinach znajdziesz go w miejscu oznaczonym na mapie wraz z Drwiącą Pożogą (Mocking Blaze) (M1,3). Będą prowadzili spór o los przywódcy Gwardii Vendieńskiej. Jeśli wtrącisz się do rozmowy to zostaniesz wezwany do mediacji i to od ciebie będzie zależeć los więźnia:
- Rozkaz egzekucji - Przychylność Wzgardzonych (Disfavored)
- Wcielenie do armii - Przychylność Szkarłatnego Chóru (Scarlet Chorus)
Jeśli zdecydujesz o karze śmierci dla Tarkisa Demosa to dodatkowo zdobędziesz osiągnięcie Steam - Powolna Śmierć.
Kwatermistrz - postać niezależna u której możesz wymienić ekwipunek po zakończeniu zadania Witaj w Ruinach. Jeśli dokładnie odczytasz dostępne kwestie dialogowe, to zobaczysz, że możesz poruszyć z nią temat jej pozwolenia na handel. Możesz wykorzystać fakt, że kobieta nie umie czytać i okłamać ją, że jej pozwolenie nie przewiduje handlowania bronią. W kolejnych partiach dialogu pojawi się opcja powiedzenia jej prawdy, ale z niej nie korzystaj. Ostatecznie będziesz mógł zaoferować jej poszerzenie licencji za odpowiednią opłatą. Możesz dzięki temu zyskać miedź, odłamek lazurolitu (Azurelith Shard) lub topór. Broń przyda się dla bohatera walczącego jednorącz, kamień dla maga, a jeśli żaden z powyższych do ciebie nie przemawia, to najlepiej będzie jeśli wybierzesz gotówkę.
Towarzysze w Ruinach Obrzeżnych
Zwrotka (Verse) - członkini Szkarłatnego Chóru. Jej towarzystwo jest odgórnie narzucone, ale możesz z niego zrezygnować po pierwszej walce. Zwrotka przydaje się szczególnie jeśli stworzony przez ciebie bohater nie dysponuje wysokim współczynnikiem Przebiegłości. Więcej na jej temat znajdziesz w sekcji Towarzysze.
Przeciwnicy w Ruinach Obrzeżnych
Tarkis Demos - dowódca Gwardii Vendrieńskiej. Atakuj go w pierwszej kolejności. Po zakończonej bitwie możesz zdecydować o jego losie.
Gwardia Vendrieńska - oddziały buntowników. Walczą na dystans i w zwarciu, nie stanowią większego zagrożenia.
Przejście do dalszych lokacji z Ruin Obrzeżnych
Obóz Wzgardzonych (Disfavored Camp)- wyjdź przez bramę we wschodniej części obozu. Na tym etapie gry możesz wyruszyć tylko do jednej lokacji. W lokacji docelowej będziesz mógł zakończyć zadanie Wola Hegemona.
Komentarze czytelników
Niedawno zacząłem grę i coś mi się nie zgadza z poradnikiem. Kiedy Zwrotka zaczyna rozmawiać zemną w trakcie pierwszej wizyty w obozie Archonta Wojny nie mogę zdobyć jej Lojalności. Mam teksty które według poradnika powinny mi je dać ale punkty nabijają mi tylko odpowiedzi nabijające bojaźń. Tak samo ze strażnikiem obozu. Mogę zdobyć tylko wrogość dla Wzgardzonych a jestem za nimi.
Tamto juz dałem radę a powiedzcie mi dlaczego nmam na szaro rozstaje lethainy jak odblokować lokacje?
Jak przejsc zadanie główne kły i gniew w poradniku nie ma jestem na etapie udaj sie do lsnicej otchłani by rozwiązać spor miedzy kruszycielami a kamiennymi tropicielami - na mapie nie ma takiej lokacji jak ja odblokować?
Jak się dostać do pozostałych komnat w zakazanym przejściu?
Nie zgodzę się,że barik musi być typowym tankiem jak najbardziej można go zrobić wytrzymałym dps-em pod 2h bronie tak samo lantry może być spokojnie ofensywnym magiem
Masz rację - sugestie zawarte w poradniku są skierowane jednak dla osób niezdecydowanych, a szczególnie początkujących, którzy nie zawsze mogą poradzić sobie z dobrym doborem parametrów, gdy jest ich wiele. Tym bardziej, że zapewne wiele jest osób, które grają w Tyranny nie tyle dla walk, co dla fabuły ;)
Masz rację bo zacząłem nową grę i przyłączyłem się do Chaosu. W 2 akcie są inne misje i inne miejscówki. Niestety nie da się za jednym przejściem odkryć wszystkiego.
Podobnie jak Wiedźmin 2. :)
Wybrałem ścieżkę Wzgardzonych i takiej lokacji jak "Bliźniacze Rzeki" nie miałem. Staram się zaglądać w każdy kąt i rozmawiać z każdym o wszystkim. Czyżbym coś przeoczył czy niektóre lokacje są dostępne tylko dla np. Chóru? W starych murach Rozstaje Lechtiany też nie mam dostępu do całej lokacji. Nie pamiętam wyborów z prologu, być może tam tkwi rozwiązanie.
Z tego co się orientuję, to tak - niektóre lokacje są związane z określoną ścieżką (frakcje, zadania), dlatego gra tak usilnie stara się namówić gracza do podjęcia kolejnych prób jej ukończenia zaczynając od początku ;)
Mam nadzieję, że w przyszłości uzupełnicie poradnik o wszystkie warianty przejścia - ponieważ to kto będzie w danym miejscu zależy w dużym stopniu od wyborów podczas podboju - ja np miałem innych npców w Rozstajach Lethiany (także oprócz uzupełnienia infa o samych lokacjach przydałoby się info odnośnie skutków poszczególnych wyborów podczas podboju).
Btw - co trzeba zrobić, aby płonąca książnica była dostępna? Ja sprzymierzyłem się z Głosami a podczas podboju byłem w Krzepie i Wierzchołku - gre już kończe (jakieś 2-3 lokacje mi zostały) - a lokacja niedostępna. Następne przejscie chce zrobić magiem neutralnym/buntownikiem - i dostęp do skarbnicy wiedzy byłby jak najbardziej wskazany ;)
PS: I trochę złe info zamieszczacie - np napisaliście, że Sirina "woli trzymać się blisko szkarłatnego chóru" - wprost przeciwnie - nie cierpi ich - po prostu nie ma innego wyjścia.
Ja miałem dostęp do Książnicy jak wybrałem zdradę pod koniec 1 aktu. Bleden Mark nakazał mi zdobycie artefaktu z Książnicy i zakończenie Edyktu Ognia. Rozmawiałeś z nim w płonącym lesie?
Misje od bledena dostajemy tylko w ścieżce chaosu i tylko w niej można zwiedzić wszystkie lokacje, choć ograniczają sie do "wybij wszystko co się rusza", w ścieżce wzgardzonych dostajemy od Ascha wybór czy chcemy misje w rozstajach czy w książnicy (rozstaje i tak są dostępne, wiec lepiej wybrać tą drugą). W innych ścieżkach nie wiem, tylko w ścieżce rebeliantów w ogóle się nie da tam dostać, z tego co czytałem.
Na wszystkie listy odpowiadałem. Doczytałem na wiki, że przy wyborach jakie zrobiłem miałem krótkie okienko czasu na wybranie się tam zaraz po Rozstajach Lethiany - a, że kierowałem się cały czas zadaniami w dzienniku, a zadania nie było (trzeba było się po prostu udać do lokacji) - to to przegapiłem. Cóż - pozostaje mi teraz czekać do 2go przejścia - lub ewentualnie skorzystać z konsoli, aby odblokować lokacje.
@Xanas - ja nikogo nie zdradziłem - trzymałem się cały czas jednych - więc może dlatego.
Jeśli grając po stronie Wzgardzonych wybiorę questa z Rozstajami Lethiany to Płonąca Książnica zostaje zablokowana już do końca gry? A robiąc na odwrót to w Rozstajach nie wykonam już tam żadnego questa i nie zwiedzę wszystkich lokacji związanych z Rozstajami ?
Ogólnie masz do zebrania w głównej fabule 3 artefakty. Jeden z nich nazywa się hełm Zmorogromcy. Gdy przyjmiesz na niego zadanie koniec końców trafisz do lokacji "Bliźniacze Rzeki", a tam bedą kolejne ruiny "Stare Mury". Podczas zwiedzania ich zdobędziesz kolejne 3 ognio-klucze. Dwóch z nich będziesz mógł użyć na zamkach w ruinach pod Wieżą Morską, by odblokować skarby. :) Mam nadzieję że pomogłem :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
