M1 - Tyranny - Ruiny Obrzeżne
M1 - Tyranny - Ruiny Obrzeżne
Pytając go o dokumenty możesz wynegocjować niewielką zniżkę na towary.
Idąc na północ od miejsca gdzie Drastus był zakładnikiem znajdziesz zawalony fragment muru, na który możesz się wspiąć jeśli twój bohater ma 35 Atletyki. Znajdziesz tam miksturę niewidzialności.
Schodząc po linie znajdziesz tam kamienny stół, na którym leży bransoleta (+1 Witalność). Aby go zbadać dowolny z bohaterów musi dysponować Wiedzą na poziomie 35.
W pobliżu namiotu znajdziesz dwie skrzynie, które możesz przeszukać.
Aby dostać się do pojemnika musisz obejść południową linię murów obronnych, by wejść po linie na jeden z jego segmentów. Konieczne jest do tego posiadanie Atletyki na poziomie 30 punktów, aczkolwiek pozostawiona tam skrzynia jest zamknięta i potrzebujesz Przebiegłości na poziomie 39 punktów, by ją otworzyć.
Skrzynka w pobliżu bramy, tuż obok namiotu Szkarłatnego Chóru.
Beczka pomiędzy namiotami Wzgardzonych, tuż obok stołu z mapą.

Tyranny: Ruiny Obrzeżne - opis i mapa lokacji

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Powyższa mapa prezentuje Ruiny Obrzeżne (Edngering Ruins), Czyli lokację w której rozpoczynamy rozgrywkę w Tyranny. Wskazana lokacja stanowi przede wszystkim miejsce gdzie poznasz podstawy rozgrywki: dialogi, walkę, generowanie Reputacji, interakcje ze światem i zdobywanie nowych Towarzyszy.

Zadania w Ruinach Obrzeżnych

Zadanie główne: Witaj w Ruinach (Welcome to Ruin) - automatycznie dodawane do dziennika po rozpoczęciu rozgrywki. Wszystkie działania niezbędne do ukończenia zadania znajdziesz w tym obszarze.

Zadanie główne: Wola Hegemona (The Conqueror's Will) - automatycznie dodawane do dziennika po rozpoczęciu rozgrywki. Zadanie jest aktywne, ale możesz je zrealizować dopiero w następnej lokacji.

Postaci niezależne w Ruinach Obrzeżnych

Aurora - jest to pierwsza postać z którą będziesz miał okazję rozmawiać. Wyjaśni podstawowe zagadnienia fabularne na początku rozgrywki. Na mapie wskazano jej położenie po ukończeniu zadania Witaj w Ruinach. Możesz wtedy z nią porozmawiać, żeby dowiedzieć się trochę więcej o sytuacji panującej w Studni Vendriena (Wendrien's Well). Jeśli w rozmowie z Aurorą poruszysz kwestię przebiegu starć, a w drużynie masz Zwrotkę (Verse), to wywiąże się spór pomiędzy Aurorą a twoją towarzyszką. Wybierając odpowiednią linię dialogową możesz zdobyć jedno z dwóch:

  • Przychylność Wzgardzonych i Bojaźń Zwrotki
  • Wrogość Wzgardzonych i Lojalność Zwrotki

Drastus - dowódca oddziału Wzgardzonych stacjonującego w Ruinach Obrzeżnych. Możesz z nim porozmawiać tylko pod warunkiem, że uratowałeś go kiedy był zakładnikiem. Po ukończeniu zadania Witaj w Ruinach znajdziesz go w miejscu oznaczonym na mapie wraz z Drwiącą Pożogą (Mocking Blaze) (M1,3). Będą prowadzili spór o los przywódcy Gwardii Vendieńskiej. Jeśli wtrącisz się do rozmowy to zostaniesz wezwany do mediacji i to od ciebie będzie zależeć los więźnia:

  1. Rozkaz egzekucji - Przychylność Wzgardzonych (Disfavored)
  2. Wcielenie do armii - Przychylność Szkarłatnego Chóru (Scarlet Chorus)

Jeśli zdecydujesz o karze śmierci dla Tarkisa Demosa to dodatkowo zdobędziesz osiągnięcie Steam - Powolna Śmierć.

Kwatermistrz - postać niezależna u której możesz wymienić ekwipunek po zakończeniu zadania Witaj w Ruinach. Jeśli dokładnie odczytasz dostępne kwestie dialogowe, to zobaczysz, że możesz poruszyć z nią temat jej pozwolenia na handel. Możesz wykorzystać fakt, że kobieta nie umie czytać i okłamać ją, że jej pozwolenie nie przewiduje handlowania bronią. W kolejnych partiach dialogu pojawi się opcja powiedzenia jej prawdy, ale z niej nie korzystaj. Ostatecznie będziesz mógł zaoferować jej poszerzenie licencji za odpowiednią opłatą. Możesz dzięki temu zyskać miedź, odłamek lazurolitu (Azurelith Shard) lub topór. Broń przyda się dla bohatera walczącego jednorącz, kamień dla maga, a jeśli żaden z powyższych do ciebie nie przemawia, to najlepiej będzie jeśli wybierzesz gotówkę.

Towarzysze w Ruinach Obrzeżnych

Zwrotka (Verse) - członkini Szkarłatnego Chóru. Jej towarzystwo jest odgórnie narzucone, ale możesz z niego zrezygnować po pierwszej walce. Zwrotka przydaje się szczególnie jeśli stworzony przez ciebie bohater nie dysponuje wysokim współczynnikiem Przebiegłości. Więcej na jej temat znajdziesz w sekcji Towarzysze.

Przeciwnicy w Ruinach Obrzeżnych

Tarkis Demos - dowódca Gwardii Vendrieńskiej. Atakuj go w pierwszej kolejności. Po zakończonej bitwie możesz zdecydować o jego losie.

Gwardia Vendrieńska - oddziały buntowników. Walczą na dystans i w zwarciu, nie stanowią większego zagrożenia.

Przejście do dalszych lokacji z Ruin Obrzeżnych

Obóz Wzgardzonych (Disfavored Camp)- wyjdź przez bramę we wschodniej części obozu. Na tym etapie gry możesz wyruszyć tylko do jednej lokacji. W lokacji docelowej będziesz mógł zakończyć zadanie Wola Hegemona.

Tyranny

10 listopada 2016

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2024-02-24
16:38

boy3 Legend

1

Brakuje w poradniku dodatku Bastard's Wound

Komentarz: boy3
2018-06-09
00:48

ROGI Chorąży

1

Niedawno zacząłem grę i coś mi się nie zgadza z poradnikiem. Kiedy Zwrotka zaczyna rozmawiać zemną w trakcie pierwszej wizyty w obozie Archonta Wojny nie mogę zdobyć jej Lojalności. Mam teksty które według poradnika powinny mi je dać ale punkty nabijają mi tylko odpowiedzi nabijające bojaźń. Tak samo ze strażnikiem obozu. Mogę zdobyć tylko wrogość dla Wzgardzonych a jestem za nimi.

Komentarz: ROGI
2017-02-27
11:18

zanonimizowany1173954 Senator

-1

Tamto juz dałem radę a powiedzcie mi dlaczego nmam na szaro rozstaje lethainy jak odblokować lokacje?

Komentarz: zanonimizowany1173954
2017-02-27
10:14

zanonimizowany1173954 Senator

-1

Jak przejsc zadanie główne kły i gniew w poradniku nie ma jestem na etapie udaj sie do lsnicej otchłani by rozwiązać spor miedzy kruszycielami a kamiennymi tropicielami - na mapie nie ma takiej lokacji jak ja odblokować?

Komentarz: zanonimizowany1173954
2017-02-02
09:19

Trygław Pretorianin

1
Trygław

W poradniu brak opisu gry po stronie Teras lub swojej własnej.

Komentarz: Trygław
2017-01-07
11:26

SilverGTA Junior

Jak się dostać do pozostałych komnat w zakazanym przejściu?

Komentarz: SilverGTA
2016-11-29
10:09

zanonimizowany1032801 Chorąży

-1

Nie zgodzę się,że barik musi być typowym tankiem jak najbardziej można go zrobić wytrzymałym dps-em pod 2h bronie tak samo lantry może być spokojnie ofensywnym magiem

Komentarz: zanonimizowany1032801
2016-11-30
01:13

YxU Pretorianin

YxU

Masz rację - sugestie zawarte w poradniku są skierowane jednak dla osób niezdecydowanych, a szczególnie początkujących, którzy nie zawsze mogą poradzić sobie z dobrym doborem parametrów, gdy jest ich wiele. Tym bardziej, że zapewne wiele jest osób, które grają w Tyranny nie tyle dla walk, co dla fabuły ;)

Komentarz: YxU
2016-11-25
10:05

Scorpi_80 Generał

Scorpi_80

Masz rację bo zacząłem nową grę i przyłączyłem się do Chaosu. W 2 akcie są inne misje i inne miejscówki. Niestety nie da się za jednym przejściem odkryć wszystkiego.

Komentarz: Scorpi_80
2016-11-29
09:23

zanonimizowany307509 Legend

Podobnie jak Wiedźmin 2. :)

Komentarz: zanonimizowany307509
2016-11-23
22:19

Scorpi_80 Generał

Scorpi_80

Wybrałem ścieżkę Wzgardzonych i takiej lokacji jak "Bliźniacze Rzeki" nie miałem. Staram się zaglądać w każdy kąt i rozmawiać z każdym o wszystkim. Czyżbym coś przeoczył czy niektóre lokacje są dostępne tylko dla np. Chóru? W starych murach Rozstaje Lechtiany też nie mam dostępu do całej lokacji. Nie pamiętam wyborów z prologu, być może tam tkwi rozwiązanie.

Komentarz: Scorpi_80
2016-11-24
14:26

YxU Pretorianin

YxU

Z tego co się orientuję, to tak - niektóre lokacje są związane z określoną ścieżką (frakcje, zadania), dlatego gra tak usilnie stara się namówić gracza do podjęcia kolejnych prób jej ukończenia zaczynając od początku ;)

Komentarz: YxU
2016-11-22
22:44

MrocznyWędrowiec Generał

1
MrocznyWędrowiec

Mam nadzieję, że w przyszłości uzupełnicie poradnik o wszystkie warianty przejścia - ponieważ to kto będzie w danym miejscu zależy w dużym stopniu od wyborów podczas podboju - ja np miałem innych npców w Rozstajach Lethiany (także oprócz uzupełnienia infa o samych lokacjach przydałoby się info odnośnie skutków poszczególnych wyborów podczas podboju).

Btw - co trzeba zrobić, aby płonąca książnica była dostępna? Ja sprzymierzyłem się z Głosami a podczas podboju byłem w Krzepie i Wierzchołku - gre już kończe (jakieś 2-3 lokacje mi zostały) - a lokacja niedostępna. Następne przejscie chce zrobić magiem neutralnym/buntownikiem - i dostęp do skarbnicy wiedzy byłby jak najbardziej wskazany ;)

PS: I trochę złe info zamieszczacie - np napisaliście, że Sirina "woli trzymać się blisko szkarłatnego chóru" - wprost przeciwnie - nie cierpi ich - po prostu nie ma innego wyjścia.

Komentarz: MrocznyWędrowiec
2016-11-23
10:49

Xanas10 Centurion

Xanas10

Ja miałem dostęp do Książnicy jak wybrałem zdradę pod koniec 1 aktu. Bleden Mark nakazał mi zdobycie artefaktu z Książnicy i zakończenie Edyktu Ognia. Rozmawiałeś z nim w płonącym lesie?

Komentarz: Xanas10
2016-11-23
13:01

Xanas10 Centurion

Xanas10

Z tego co pamiętam trzeba było odpowiadać chyba na listy by móc z nim się spotkać w lesie.

Komentarz: Xanas10
2016-11-23
16:19

Vender Pretorianin

Vender

Misje od bledena dostajemy tylko w ścieżce chaosu i tylko w niej można zwiedzić wszystkie lokacje, choć ograniczają sie do "wybij wszystko co się rusza", w ścieżce wzgardzonych dostajemy od Ascha wybór czy chcemy misje w rozstajach czy w książnicy (rozstaje i tak są dostępne, wiec lepiej wybrać tą drugą). W innych ścieżkach nie wiem, tylko w ścieżce rebeliantów w ogóle się nie da tam dostać, z tego co czytałem.

Komentarz: Vender
2016-11-23
23:41

MrocznyWędrowiec Generał

MrocznyWędrowiec

Na wszystkie listy odpowiadałem. Doczytałem na wiki, że przy wyborach jakie zrobiłem miałem krótkie okienko czasu na wybranie się tam zaraz po Rozstajach Lethiany - a, że kierowałem się cały czas zadaniami w dzienniku, a zadania nie było (trzeba było się po prostu udać do lokacji) - to to przegapiłem. Cóż - pozostaje mi teraz czekać do 2go przejścia - lub ewentualnie skorzystać z konsoli, aby odblokować lokacje.
@Xanas - ja nikogo nie zdradziłem - trzymałem się cały czas jednych - więc może dlatego.

Komentarz: MrocznyWędrowiec
2016-11-17
18:15

zzzzzzzz Junior

jak mozna zdezaktywowac duchowa pułapke

Komentarz: zzzzzzzz
2016-11-17
03:43

zanonimizowany337608 Centurion

Jeśli grając po stronie Wzgardzonych wybiorę questa z Rozstajami Lethiany to Płonąca Książnica zostaje zablokowana już do końca gry? A robiąc na odwrót to w Rozstajach nie wykonam już tam żadnego questa i nie zwiedzę wszystkich lokacji związanych z Rozstajami ?

Komentarz: zanonimizowany337608
2016-11-17
02:24

Xanas10 Centurion

Xanas10

Ogólnie masz do zebrania w głównej fabule 3 artefakty. Jeden z nich nazywa się hełm Zmorogromcy. Gdy przyjmiesz na niego zadanie koniec końców trafisz do lokacji "Bliźniacze Rzeki", a tam bedą kolejne ruiny "Stare Mury". Podczas zwiedzania ich zdobędziesz kolejne 3 ognio-klucze. Dwóch z nich będziesz mógł użyć na zamkach w ruinach pod Wieżą Morską, by odblokować skarby. :) Mam nadzieję że pomogłem :)

Komentarz: Xanas10

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl