Tyranny: Witaj w Ruinach - zadanie główne
Aktualizacja:
Poniższy rozdział stanowi kompletny opis przebiegu rozgrywki w lokacji Ruiny Obrzeżne. Znajdziesz tutaj rozwiązanie czekających cię zadań z wątku głównego opowieści oraz szereg wskazówek dotyczących rozgrywki, które pozwolą ukończyć opisaną tutaj sekcję możliwie najkorzystniej.
Poszczególne zagadnienia zostały opisane w osobnych sekcjach.
Prolog
Przygodę rozpoczynasz w pobliżu zawalonego wąwozu. Znajdziesz tam przedstawicielkę Wzgardzonych o imieniu Aurora. Pozdrowi nas i udzieli kilku podstawowych informacji o sytuacji panującej w dzielnicy. Niezależnie od wybranych opcji dialogowych waszą konwersację przerwie pojawienie się przeciwnika. Jest to sekwencja tutorialowa, która pozwoli ci poznać mechaniki związane ze starciami. Nie powinieneś mieć większych problemów, by przy pomocy kobiety pokonać przeciwnika. Przeszukaj zwłoki, zabierz wszystkie przedmioty i podążaj za Aurorą.

Przed sobą zobaczysz trzech wiarołomców, którzy otoczyli jednego ze Wzgardzonych. Musisz do niego dołączyć, ale drogę blokuje głaz[1]. Masz teraz dwie możliwości: możesz prześlizgnąć się obok kamienia lub zepchnąć go na przeciwnika[2]. Druga opcja jest szczególnie zalecana, ale żeby poruszyć kamień twój bohater musi dysponować Atletyką na poziomie co najmniej 30 punktów. Jeśli tworząc postać zaniedbałeś tę statystykę to możesz prześlizgnąć się obok kamienia i pokonać przeciwnika w walce.
Wspomniany żołnierz Wzgardzonych nie może być pokonany więc nie musisz się obawiać o wynik walki, tym bardziej, że przeciwnicy będą skupiać się tylko na nim. Po ukończonej walce możesz z nim porozmawiać i zaoferować pomoc, ale ją odrzuci.
Zwrotka

Idź dalej przed siebie, aż trafisz na kolejną grupę walczących. Tym razem otoczona przez przeciwników będzie członkini Szkarłatnego Chóru. Gdy zbliżysz się do niej rozpocznie się rozmowa, po której Zwrotka dołączy do ciebie i będzie częścią twojej drużyny. Pierwsza kwestia dialogowa jest bez znaczenia, natomiast na dalszym etapie rozmowy możesz zdecydować czy dołączysz do walki, czy najpierw dowiesz się kim jest Zwrotka. Jeśli zdecydujesz się na pierwszą opcję i ominiesz dalszy dialog to pozbawisz się możliwości zdobycia reputacji u swojego pierwszego Towarzysza. W zależności od wybranej przez ciebie dalszej kwestii przybliżysz się do Lojalności lub Bojaźni, co ma bardzo duże znaczenie, bowiem odpowiedni poziom reputacji u Towarzysza pozwala na korzystanie z umiejętności drużynowych. Więcej na ten temat znajdziesz w rozdziale dedykowanym Towarzyszom.
Pokonaj buntowników
W walce postaraj się eliminować w pierwszej kolejności osłabionych przeciwników. Na tym etapie twój Towarzysz może zostać zabity, więc korzystaj z pauzy, aby odpowiednio wydawać rozkazy. Pamiętaj też, że od tej pory musisz przełączać się pomiędzy bohaterami by odpowiednio wykorzystywać ich zdolności. Po ukończonej walce będziesz mógł dowiedzieć się od niej kilku istotnych rzeczy, więc skorzystaj z dostępnych opcji dialogowych. Możesz też zdecydować o usunięciu jej z drużyny, by zdobyć kolejne punkty Bojaźni. Jeśli stanowczo zapowiesz jej, że nie chcesz jej w drużynie to zdobędziesz punkty. Po tym możesz podejść do niej i wyrazić zgodę na wspólne działania.
Dalsza droga prowadzi schodami w dół, gdzie natkniesz się na kolejny oddział. W zależności od wybranej kwestii dialogowej możesz zyskać większą wrogość w szeregach wiarołomców. Niezależnie od wybranej kwestii dojdzie do walki. Zwrotka nie jest szczególnie odporna na ciosy, więc postaraj się przełączać na tryb pauzy jeśli odniesie obrażenia i korzystaj z mikstur leczenia, które znajdziesz w jej ekwipunku. O wiele łatwiej będzie ci wygrać potyczkę jeśli w pierwszej kolejności skupisz siły na dowódcy, a następnie kolejno na każdym z przeciwników. Pobliski oddział Szkarłatnego Chóru bez problemu poradzi sobie z pozostałymi buntownikami, więc skup się na przeciwnikach, którzy stanowią bezpośrednie zagrożenie.
Zakładnik

Po zakończonej walce pojawi się jeden ze Wzgardzonych, który poprosi o twoją pomoc. Okazuje się, że jeden z buntowników wziął dowódcę Wzgardzonych za zakładnika. Podążaj za nim a zobaczysz jak buntownik trzyma sztylet na szyi Drastusa - dowódcy Wzgardzonych. Masz teraz kilka opcji do wyboru, z których każda może zaważyć na twojej reputacji wśród Wzgardzonych i Szkarłatnego Chóru. Jeśli twój bohater dysponuje Atletyką na poziomie 30 punktów, to możesz obezwładnić buntownika. Jest to na tym etapie najlepsze rozwiązanie, bowiem zyskasz przychylność obu frakcji, a dowódca Wzgardzonych przeżyje. Możesz też pozwolić dowódcy zginąć i w zależności od tego, którą podejmiesz decyzję, zyskać przychylność jednej z frakcji, narażając się drugiej.
Po otrząśnięciu się, Drastus wręczy ci notatki, które udało się przejąć buntownikom. Możesz to zignorować, czym pominiesz wątek i zostaniesz skierowany przez niego do dalszej lokacji. Korzystając z opcji dialogowych możesz też obrazić dowódcę i narazić się Wzgardzonym. Najlepszym rozwiązaniem na tym etapie jako bohater sprzyjający Wzgardzonym jest badanie pergaminów. Zawarte tam informacje nakreślają tylko zagadnienia fabularne i nie mają znaczenia na tym etapie rozgrywki. Jeśli w sekwencji z zakładnikiem wybierzesz dowolną inną opcję niż obezwładnienie, to te same dokumenty wręczy ci Aurora, która jednocześnie przejmie dowództwo po śmierci Drastusa.
Do Obozu Wzgardzonych

Po zbadaniu wszystkich dostępnych elementów otoczenia i wykonaniu powyższych działań pozostaje ci jedynie dalsza podróż. Wyjdź przez bramę i kliknij na wskazanym powyżej symbolu, a drużyna przemieści się dalej. Zostaniesz tym samym przeniesiony na ekran mapy obszaru, gdzie będziesz musiał wskazać obóz Wzgardzonych jako cel dalszej podróży.
Komentarze czytelników
Niedawno zacząłem grę i coś mi się nie zgadza z poradnikiem. Kiedy Zwrotka zaczyna rozmawiać zemną w trakcie pierwszej wizyty w obozie Archonta Wojny nie mogę zdobyć jej Lojalności. Mam teksty które według poradnika powinny mi je dać ale punkty nabijają mi tylko odpowiedzi nabijające bojaźń. Tak samo ze strażnikiem obozu. Mogę zdobyć tylko wrogość dla Wzgardzonych a jestem za nimi.
Tamto juz dałem radę a powiedzcie mi dlaczego nmam na szaro rozstaje lethainy jak odblokować lokacje?
Jak przejsc zadanie główne kły i gniew w poradniku nie ma jestem na etapie udaj sie do lsnicej otchłani by rozwiązać spor miedzy kruszycielami a kamiennymi tropicielami - na mapie nie ma takiej lokacji jak ja odblokować?
Jak się dostać do pozostałych komnat w zakazanym przejściu?
Nie zgodzę się,że barik musi być typowym tankiem jak najbardziej można go zrobić wytrzymałym dps-em pod 2h bronie tak samo lantry może być spokojnie ofensywnym magiem
Masz rację - sugestie zawarte w poradniku są skierowane jednak dla osób niezdecydowanych, a szczególnie początkujących, którzy nie zawsze mogą poradzić sobie z dobrym doborem parametrów, gdy jest ich wiele. Tym bardziej, że zapewne wiele jest osób, które grają w Tyranny nie tyle dla walk, co dla fabuły ;)
Masz rację bo zacząłem nową grę i przyłączyłem się do Chaosu. W 2 akcie są inne misje i inne miejscówki. Niestety nie da się za jednym przejściem odkryć wszystkiego.
Podobnie jak Wiedźmin 2. :)
Wybrałem ścieżkę Wzgardzonych i takiej lokacji jak "Bliźniacze Rzeki" nie miałem. Staram się zaglądać w każdy kąt i rozmawiać z każdym o wszystkim. Czyżbym coś przeoczył czy niektóre lokacje są dostępne tylko dla np. Chóru? W starych murach Rozstaje Lechtiany też nie mam dostępu do całej lokacji. Nie pamiętam wyborów z prologu, być może tam tkwi rozwiązanie.
Z tego co się orientuję, to tak - niektóre lokacje są związane z określoną ścieżką (frakcje, zadania), dlatego gra tak usilnie stara się namówić gracza do podjęcia kolejnych prób jej ukończenia zaczynając od początku ;)
Mam nadzieję, że w przyszłości uzupełnicie poradnik o wszystkie warianty przejścia - ponieważ to kto będzie w danym miejscu zależy w dużym stopniu od wyborów podczas podboju - ja np miałem innych npców w Rozstajach Lethiany (także oprócz uzupełnienia infa o samych lokacjach przydałoby się info odnośnie skutków poszczególnych wyborów podczas podboju).
Btw - co trzeba zrobić, aby płonąca książnica była dostępna? Ja sprzymierzyłem się z Głosami a podczas podboju byłem w Krzepie i Wierzchołku - gre już kończe (jakieś 2-3 lokacje mi zostały) - a lokacja niedostępna. Następne przejscie chce zrobić magiem neutralnym/buntownikiem - i dostęp do skarbnicy wiedzy byłby jak najbardziej wskazany ;)
PS: I trochę złe info zamieszczacie - np napisaliście, że Sirina "woli trzymać się blisko szkarłatnego chóru" - wprost przeciwnie - nie cierpi ich - po prostu nie ma innego wyjścia.
Ja miałem dostęp do Książnicy jak wybrałem zdradę pod koniec 1 aktu. Bleden Mark nakazał mi zdobycie artefaktu z Książnicy i zakończenie Edyktu Ognia. Rozmawiałeś z nim w płonącym lesie?
Misje od bledena dostajemy tylko w ścieżce chaosu i tylko w niej można zwiedzić wszystkie lokacje, choć ograniczają sie do "wybij wszystko co się rusza", w ścieżce wzgardzonych dostajemy od Ascha wybór czy chcemy misje w rozstajach czy w książnicy (rozstaje i tak są dostępne, wiec lepiej wybrać tą drugą). W innych ścieżkach nie wiem, tylko w ścieżce rebeliantów w ogóle się nie da tam dostać, z tego co czytałem.
Na wszystkie listy odpowiadałem. Doczytałem na wiki, że przy wyborach jakie zrobiłem miałem krótkie okienko czasu na wybranie się tam zaraz po Rozstajach Lethiany - a, że kierowałem się cały czas zadaniami w dzienniku, a zadania nie było (trzeba było się po prostu udać do lokacji) - to to przegapiłem. Cóż - pozostaje mi teraz czekać do 2go przejścia - lub ewentualnie skorzystać z konsoli, aby odblokować lokacje.
@Xanas - ja nikogo nie zdradziłem - trzymałem się cały czas jednych - więc może dlatego.
Jeśli grając po stronie Wzgardzonych wybiorę questa z Rozstajami Lethiany to Płonąca Książnica zostaje zablokowana już do końca gry? A robiąc na odwrót to w Rozstajach nie wykonam już tam żadnego questa i nie zwiedzę wszystkich lokacji związanych z Rozstajami ?
Ogólnie masz do zebrania w głównej fabule 3 artefakty. Jeden z nich nazywa się hełm Zmorogromcy. Gdy przyjmiesz na niego zadanie koniec końców trafisz do lokacji "Bliźniacze Rzeki", a tam bedą kolejne ruiny "Stare Mury". Podczas zwiedzania ich zdobędziesz kolejne 3 ognio-klucze. Dwóch z nich będziesz mógł użyć na zamkach w ruinach pod Wieżą Morską, by odblokować skarby. :) Mam nadzieję że pomogłem :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
