Tyranny: Rozstaje Lethiany - opis i mapa lokacji
Aktualizacja:
Po ukończeniu zadań w pierwszej lokacji i przejęciu cytadeli będziesz mógł wyruszyć do Rozstai Lethiany jako jednej z dwóch dostępnych wtedy lokacji. Jest to wioska kupców, dlatego warto przynieść tu trochę pierścieni. Do wielu domów możesz wejść, nie znajduje się w nich jednak nic ciekawego. Zadanie główne umożliwi ci przejęcie drugiej wieży, która może zostać ulepszona tak, by spełniała określone funkcje, będziesz mógł także korzystać z teleportacji.
W zależności od tego jakich wyborów dokonałeś w czasie Podboju, na czele Rozstajów Lethiany mogą stać trzy frakcje: Szkarłatny Chór, Wzgardzeni i Spiżowe Bractwo. W większości przypadków pełni to jedynie funkcję kosmetyczną, gdyż nie możesz nawet porozmawiać z dużą częścią postaci, które tam znajdziesz. Jedynie zmienia się podłoże sporów, które prowadzą mieszkańcy i ich uczestnicy, ale są zawsze w tych samych miejscach niezależnie od decyzji z Podboju.
Zmiany nie dotyczą kupców, których zawsze znajdziesz w lokacji bez względu na wynik Podboju. W okolicach domu sołtysa znajdziesz za to innego namiestnika lokacji.
Zadania w Rozstajach Lehtiany
Zadanie główne: Niespokojne wizje (Stirring Visions) - zadanie zaczynasz wcześniej, jednak tu następuje jego kontynuacja po rozmowie z sołtysem Eldianem (M11,8). Później musisz dostać się do Wieży Zmierzchu (Sunset Spire) przy wodospadach (M11,9).
Zadanie główne: W cieniu Starych Murów - zadanie rozpoczniesz po atak Raetommona na Rozstaje Lethiany, jeśli należysz do Rebeliantów. Celem zadania jest odnalezienie i pokonanie Raemommona w Starych Murach przy Rozstajach Lethiany.
Zadanie główne: Proces Archontów - w czasie rozmowy z Hirchandem Spiżowym dowiesz się, że Szkarłatny Chór wspierał rebeliantów dostawami żelaza. Ta informacja stanowi jeden z dowodów we wspomnianym zadaniu.
Zadanie główne: Spiżowy Złodziej - misja związana ze ścieżką Wzgardzonych. Cel misji identyczny jak dla zadania W cieniu Starych Murów. Musisz odnaleźć i pokonać Reatommona.
Postaci niezależne w Rozstajach Lehtiany
Gravin - stojący przed Żurawiem i Studnią (M11,2) wraz z Obwisłą Powieką i Rozrywaczką Gardeł. Musisz rozstrzygnąć spór o to, kto będzie mógł korzystać z usług pewnego pana, Gravin czy jego przeciwniczki, które jak twierdzi, gnębią go. Przebieg dialogu nie ma znaczenia, zawsze prowadzi do trzech opcji na końcu:
- Wstaw się za Gravinem,
- Trzymaj stronę kobiet,
- Wygoń całą trójkę dając im zakaz na korzystanie z usług lokalu, zyskując tym samym Pomniejszą Przychylność Tunona.
Dwie pierwsze decyzje nie mają żadnego wpływu na rozgrywkę, trzecia poza przychylnością, również. Opuszczą jednak miejsce swojego stacjonowania przed budynkiem.
Pstryk i Tharek - Pstryk jest handlarzem, a Tharek (Szkarłatny Chór) żąda obniżki cen. Dostępnych jest pięć opcji:
- Pozwól, by Pstryk sam decydował o swoich cenach - Mniejsza Przychylność Tunona, Mniejsza Wrogość Szkarłatnego Chóru;
- Nakaż, by Pstryk udzielił rabatu dla Thareka i jego ludzi - Pomniejsza Przychylność Chóru, jednak Lantry zgodzi się z tą decyzją uznając ją za słuszną.
- Ustal zniżkę na konkretne towary (leki) - Drobna Przychylność Chóru, obie strony są zadowolone.
- Zawieszenie rozmów (piąta i szósta opcja dialogowa) - brak efektu.
Wenhaver, Xenia i Półblizna (Half Scar) - Wenhaver została uznana za złodziejkę, lecz obie oskarżające nie są również bez winy... Dostępnych jest siedem opcji, lecz trzy dostępne są dopiero po uzyskaniu szczegółowych informacji od obu stron konfliktu:
- Ukarz Wenhaver: Średnia Przychylność Tunona, Średnia Przychylność Zespolonych.
- Nakaż Wen dołączyć się do bandy Półblizny: Średnia Przychylność Szkarłatnego Chóru, Średnia Wrogość Zespolonych.
- Xenia zostaje skazana na prace fizyczne za postawienie Wen w sytuacji bez wyjścia: Średnia Przychylność Chóru, Średnia Wrogość Zespolonych.
- Półblizna zostaje zdegradowana z obecnej rangi za kupno kradzionych rzeczy - brak zmian reputacji.
- Wenhaver zostaje poddana treningowi a potem włączona do Zespolonych: Średnia Przychylność Chóru, Średnia Przychylność Zespolonych.
- Wygnaj obie bandy z miasta: Średnia Wrogość Chóru, Średnia Wrogość Zespolonych.
- Zakończ spór bez karania kogokolwiek - brak zmian reputacji.
Opój i Biba - ten spór ma raczej charakter żartobliwy, za niepodjęcie się osądu zyskujesz Mniejszą Przychylność Tunona. Jeśli zaś zdecydujesz się na nadzorowanie zawodów (w piciu alkoholu) możesz dopilnować, by w pewnym momencie "pojedynek" się zakończył lub zmusić ich do przedawkowania napitku, co zakończy się omdleniem jednego, a śmiercią drugiego zawodnika. Kończąc jednak zawody po 6 rundach masz cztery opcje werdyktu:
- Zwycięża Opój,
- Zwycięża Biba,
- Ogłoś remis,
- Zażądaj pierścieni w zamian za wyłonienie zwycięzcy - otrzymasz niecałe 100 pierścieni. Wcześniejsze opcje nie wpływają na przebieg wydarzeń.
Eldian - sołtys wioski. Musisz porozmawiać z nim, by kontynuować wątek główny w tym miejscu (Niespokojne wizje). Może opowiedzieć ci także wiele o samej wiosce i jej historii.
Żuraw i Studnia
Żuraw i Studnia (M11,2) to dom publiczny. Możesz w nim skorzystać z różnych usług, by otrzymać tymczasowe premie do twoich umiejętności. Poniżej znajduje się lista osób premie jakie otrzymasz po zapłaceniu odpowiedniej ilości pierścieni.
- Baylen Turr - (pokój), 50 miedzi; Jednoręczne +1, Żywotność +1. Za skorzystanie z tej opcji odblokujesz osiągnięcie Rękodzieło.
- Evarista - 50 miedzi; Moc +2, Atletyka +2.
- Thallus - 50 miedzi; Dwuręczne +5, Parowanie +5.
- Sheila - 30 miedzi; Zmyślność +1.
- Roksana - 30 miedzi; Finezja +1, Unik +5.
- Charitus - 30 miedzi; Stanowczość +1, Wiedza +2.
- Philo - 50 miedzi; Chyżość +2, Bez broni +2.
- Pół-maszt (Half-Mast) - 25 miedzi; Przebiegłość +5, Żywotność -1.
Kuźnia
Ulantis może wskazać ci miejsce ukrycia specjalnych zapasów, jeśli w Trybie Podboju wcieliłeś do Chóru zwierzce.
W szafach (wymagana Przebiegłość 25 i 40 możesz znaleźć kolejno: broń Młot zespolonych (Forge-Bound Hammer) oraz Schemat Łowca Głów (Headhunter).
Jeśli chcesz odblokować osiągnięcie Steam "Bum" to musisz nieustannie zagadywać jedynego kowala, który pracuje w czasie twojego pobytu w kuźni. Powtarzaj czynność do chwili, aż kowal popełni błąd i zginie od wybuchu.
Towarzysze w Rozstajach Lethiany
Sirina - kobieta o randze zbliżonej do stanowiska bohatera, która woli trzymać się blisko Szkarłatnego Chóru, w ich obozie miałeś również okazję spotkać ją po raz pierwszy; teraz znajdziesz ją w centralnej części wioski, w małym budynku zwanym Sanktuarium Siriny. Jeśli masz z nimi dobre kontakty, będziesz mógł ją zwerbować do swojej drużyny. Posługuje się ona Pieśniami - te podzielone są na strofy, w których każda trwa określoną ilość czasu w sekundach i powoduje inne efekty u twoich towarzyszy lub negatywne efekty u przeciwników, zależnie od wybranej pieśni. Unikalne ataki potrafią atakować wroga bezpośrednio, jednak umiejętne wykorzystanie Pieśni da ci dużą przewagę w walce. Posiada także specjalny parametr rozwoju postaci "Wykonanie (Performance)", który wpływa na jakość wykonywanych Pieśni.
- Tyranny - poradnik do gry
- Tyranny: Poradnik do gry
- Tyranny: Akt 2
- Tyranny: Przystań
- Tyranny: Rozstaje Lethiany - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Centrum Władzy (Seats of Power) - zadanie główne
- Tyranny: Ustronie Dezertera
- Tyranny: Ślepa ambicja, Zaginiona dostawa, Nie pozostaw za sobą nikogo
- Tyranny: Bliźniacze Rzeki
- Tyranny: Stare Mury w Bliźniaczych Rzekach - Obóz Bractwa
- Tyranny: Stare Mury w Bliźniaczych Rzekach - Ścieżki
- Tyranny: Stare Mury w Bliźniaczych Rzekach - Przedsionek
- Tyranny: Żelazo i krew (Iron and Blood) - zadanie główne
- Tyranny: Niedobitki (Remnants) - zadanie poboczne
- Tyranny: Podejrzany (A Person of Interest) - zadanie poboczne
- Tyranny: Spiżowy Złodziej (The Bronze Thief) - zadanie główne
- Tyranny: Zakazane przejście (Forbidden Passage) - zadanie główne
- Tyranny: Przystań
- Tyranny: Akt 2
- Tyranny: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Niedawno zacząłem grę i coś mi się nie zgadza z poradnikiem. Kiedy Zwrotka zaczyna rozmawiać zemną w trakcie pierwszej wizyty w obozie Archonta Wojny nie mogę zdobyć jej Lojalności. Mam teksty które według poradnika powinny mi je dać ale punkty nabijają mi tylko odpowiedzi nabijające bojaźń. Tak samo ze strażnikiem obozu. Mogę zdobyć tylko wrogość dla Wzgardzonych a jestem za nimi.
Tamto juz dałem radę a powiedzcie mi dlaczego nmam na szaro rozstaje lethainy jak odblokować lokacje?
Jak przejsc zadanie główne kły i gniew w poradniku nie ma jestem na etapie udaj sie do lsnicej otchłani by rozwiązać spor miedzy kruszycielami a kamiennymi tropicielami - na mapie nie ma takiej lokacji jak ja odblokować?
Jak się dostać do pozostałych komnat w zakazanym przejściu?
Nie zgodzę się,że barik musi być typowym tankiem jak najbardziej można go zrobić wytrzymałym dps-em pod 2h bronie tak samo lantry może być spokojnie ofensywnym magiem
Masz rację - sugestie zawarte w poradniku są skierowane jednak dla osób niezdecydowanych, a szczególnie początkujących, którzy nie zawsze mogą poradzić sobie z dobrym doborem parametrów, gdy jest ich wiele. Tym bardziej, że zapewne wiele jest osób, które grają w Tyranny nie tyle dla walk, co dla fabuły ;)
Masz rację bo zacząłem nową grę i przyłączyłem się do Chaosu. W 2 akcie są inne misje i inne miejscówki. Niestety nie da się za jednym przejściem odkryć wszystkiego.
Podobnie jak Wiedźmin 2. :)
Wybrałem ścieżkę Wzgardzonych i takiej lokacji jak "Bliźniacze Rzeki" nie miałem. Staram się zaglądać w każdy kąt i rozmawiać z każdym o wszystkim. Czyżbym coś przeoczył czy niektóre lokacje są dostępne tylko dla np. Chóru? W starych murach Rozstaje Lechtiany też nie mam dostępu do całej lokacji. Nie pamiętam wyborów z prologu, być może tam tkwi rozwiązanie.
Z tego co się orientuję, to tak - niektóre lokacje są związane z określoną ścieżką (frakcje, zadania), dlatego gra tak usilnie stara się namówić gracza do podjęcia kolejnych prób jej ukończenia zaczynając od początku ;)
Mam nadzieję, że w przyszłości uzupełnicie poradnik o wszystkie warianty przejścia - ponieważ to kto będzie w danym miejscu zależy w dużym stopniu od wyborów podczas podboju - ja np miałem innych npców w Rozstajach Lethiany (także oprócz uzupełnienia infa o samych lokacjach przydałoby się info odnośnie skutków poszczególnych wyborów podczas podboju).
Btw - co trzeba zrobić, aby płonąca książnica była dostępna? Ja sprzymierzyłem się z Głosami a podczas podboju byłem w Krzepie i Wierzchołku - gre już kończe (jakieś 2-3 lokacje mi zostały) - a lokacja niedostępna. Następne przejscie chce zrobić magiem neutralnym/buntownikiem - i dostęp do skarbnicy wiedzy byłby jak najbardziej wskazany ;)
PS: I trochę złe info zamieszczacie - np napisaliście, że Sirina "woli trzymać się blisko szkarłatnego chóru" - wprost przeciwnie - nie cierpi ich - po prostu nie ma innego wyjścia.
Ja miałem dostęp do Książnicy jak wybrałem zdradę pod koniec 1 aktu. Bleden Mark nakazał mi zdobycie artefaktu z Książnicy i zakończenie Edyktu Ognia. Rozmawiałeś z nim w płonącym lesie?
Misje od bledena dostajemy tylko w ścieżce chaosu i tylko w niej można zwiedzić wszystkie lokacje, choć ograniczają sie do "wybij wszystko co się rusza", w ścieżce wzgardzonych dostajemy od Ascha wybór czy chcemy misje w rozstajach czy w książnicy (rozstaje i tak są dostępne, wiec lepiej wybrać tą drugą). W innych ścieżkach nie wiem, tylko w ścieżce rebeliantów w ogóle się nie da tam dostać, z tego co czytałem.
Na wszystkie listy odpowiadałem. Doczytałem na wiki, że przy wyborach jakie zrobiłem miałem krótkie okienko czasu na wybranie się tam zaraz po Rozstajach Lethiany - a, że kierowałem się cały czas zadaniami w dzienniku, a zadania nie było (trzeba było się po prostu udać do lokacji) - to to przegapiłem. Cóż - pozostaje mi teraz czekać do 2go przejścia - lub ewentualnie skorzystać z konsoli, aby odblokować lokacje.
@Xanas - ja nikogo nie zdradziłem - trzymałem się cały czas jednych - więc może dlatego.
Jeśli grając po stronie Wzgardzonych wybiorę questa z Rozstajami Lethiany to Płonąca Książnica zostaje zablokowana już do końca gry? A robiąc na odwrót to w Rozstajach nie wykonam już tam żadnego questa i nie zwiedzę wszystkich lokacji związanych z Rozstajami ?
Ogólnie masz do zebrania w głównej fabule 3 artefakty. Jeden z nich nazywa się hełm Zmorogromcy. Gdy przyjmiesz na niego zadanie koniec końców trafisz do lokacji "Bliźniacze Rzeki", a tam bedą kolejne ruiny "Stare Mury". Podczas zwiedzania ich zdobędziesz kolejne 3 ognio-klucze. Dwóch z nich będziesz mógł użyć na zamkach w ruinach pod Wieżą Morską, by odblokować skarby. :) Mam nadzieję że pomogłem :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
