Tyranny: W sercu burzy (Into the Maelstrom) - zadanie główne
Aktualizacja:
Poniższy rozdział stanowi kompletny opis przebiegu rozgrywki w lokacjach Sąd Tunona i Żelazne Domostwo związanych z zadaniem W sercu Burzy. Znajdziesz tutaj rozwiązanie czekających na ciebie zadań z wątku pobocznego opowieści, które pozwolą ukończyć opisane tutaj zadanie możliwie najkorzystniej.
Poszczególne zagadnienia zostały opisane w stosownych sekcjach.
Rozpocznij zadanie

Omawiane zadanie pojawi się w dzienniku tuż po zakończeniu prywatnej rozmowy z Tunonem w czasie realizacji zadania Głos Hegemona. Aby rozpocząć działania związane z zadaniem musisz przenieść się do odblokowanej lokacji Żelazne Domostwo, a powyższy obrazek ukazuje to, co zobaczysz po wkroczeniu do niej. Rusz bezpośrednio przed siebie i skieruj się na główny dziedziniec obozu. Znajdziesz tam Grobowego Ashe, z którym musisz porozmawiać.

W czasie rozmowy zapytaj o kolejne plany Wzgardzonych. Dowiesz się, że głównym zmartwieniem Ashe'a jest Edykt Burz, który ogłosiłeś przed laty. Musisz wyeliminować jednego z rebeliantów, a wtedy Edykt przestanie działać i Wzgardzeni będą mogli ruszyć na wojnę. Gdy tylko przyjmiesz zadanie na mapie zostanie odblokowana lokacja Kamienna Strażnica. Poza tym Ashe poprosi cię, żebyś rozejrzał się za jego córką Amelią. Ma powody by przypuszczać, że znajdziesz ją w Kamiennej Strażnicy. Ostatecznie do rozmowy przyłączy się Barik, który poprosi o możliwość udziału w wyprawie. W zależności od twoich upodobań możesz mu odmówić lub zabrać go ze sobą.
Po zakończonej rozmowie możesz rozejrzeć się po lokacji w poszukiwaniu skarbów oznaczonych na mapie w dedykowanym rozdziale poradnika. Opcjonalnie możesz porozmawiać jeszcze z innymi postaciami niezależnymi w poszukiwaniu zadań pobocznych lub uzupełnij zapasy u Kwatermistrza obozu. Gdy będziesz gotowy wyrusz do Kamiennej Strażnicy.
Zasadzka

Twoja podróż do Kamiennej Strażnicy zostaje przerwana przez zasadzkę zastawioną w Kamiennym Lesie. Na twojej drodze stają Zwierzyce.
Okazuje się, że Zwierzyca o imieniu Zabija-w-Cieniu (Kills-in-Shadow) szukała cię od czasu uruchomienia Górskiej Wieży, bo chce się do ciebie przyłączyć. Możesz zmusić ją do przysięgania wierności, wyrzeczenia się stada. Możesz też zaproponować jej próbę walki, ale biorąc pod uwagę ich wytrzymałość i zakres zaklęć może to być dla ciebie ciężka przeprawa.
Nawet jeśli na wstępie ją zaatakujesz to i tak będziesz miał możliwość przyjęcia jej do drużyny lub odprawienia. Jeśli się zgodzisz, to bez problemu możesz zmienić kompozycję drużyny. Wyłączony z niej bohater będzie czekał na ciebie w bazie wypadowej.
Na powyższej obrazku mapie oznaczono skrytki, które znajdziesz na tej niewielkiej lokacji. Zbierz wszystko i zbliż się do dowolnej krawędzi mapy, żeby kontynuować podróż do Kamiennej Strażnicy.
Zwiadowca Niezłomnych

Po wkroczeniu do Kamiennej Strażnicy może się wydawać, że przejście do dalszej części lokacji jest niedostępne, ale wystarczy, że skierujesz się do punktu widocznego na obrazku i przejdziesz pod drewnianym mostem. Idź wzdłuż wąwozu, a trafisz na zwiadowcę Wzgardzonych - Rativeka, który udzieli ci kilku ważnych informacji związanych z zadaniem. Po krótkiej rozmowie zaprowadzi cię przed wejście do fortecy, ale przez burzę, nie będziesz mógł iść dalej.
Dodatkowo drużyna zostaje zaatakowana przez zjawy, ale nie powinny stanowić większego zagrożenia. Gdy tylko się z nimi uporasz, okazuje się, że starcie obserwował Janos, zwiadowca Niezłomnych. Musisz z nim porozmawiać by dowiedzieć się istotnych kwestii związanych z zadaniem. Niezależnie od wybranych kwestii dialogowych Janos ostatecznie zakończy rozmowę i zejdzie z muru. W miejscu w którym stał leży ciało Wzgardzonego, przy którym znajdziesz Sztandar Bojowy Amelii, córki Archonta Wojny.
Ostatecznie Barik wspomni o Szarej Wartowni, która jest najbliższym przyczółkiem Niezłomnych. Dziennik i mapa świata zostają zaktualizowane, a twoim zadaniem jest odbicie jednego ze Wzgardzonych z rąk Niezłomnych. W tym celu musisz udać się do lokacji Szara Wartownia i skontaktować z Osmiosem, który prowadzi natarcie na przyczółek Niezłomnych.
Szara Wartownia

W lokacji, natkniesz się na jednego ze Wzgardzonych, który zaprowadzi cię do Osmiosa. Podążaj za nim wzdłuż dolnej krawędzi mapy, a spotkasz się z oddziałem Wzgardzonych i ich dowódcą. W czasie rozmowy zaproponuj swoją pomoc w zdobyciu obozu.

Kolejny etap zadania wymaga, żebyś przedostał się za palisadę obozu. Idąc wzdłuż ściany znajdziesz kilka obszarów interakcji, które pozwolą ci zniszczyć palisadę i wedrzeć się do obozu Niezłomnych (Wymagana Atletyka 38). Niezależnie od miejsca w którym wejdziesz do obozu, szybko zostaniesz otoczony przez wojowników Niezłomnych. Dzięki panującej burzy ich widoczność jest ograniczona, więc łatwo możesz wyciągać i eliminować mniejsze grupy.
Twoim celem jest odbicie jednego z żołnierzy Wzgardzonych - Calliasa. Żeby tego dokonać musisz pozbyć się wszystkich Niezłomnych stacjonujących w obozie. Najlepszym rozwiązaniem jest przebicie się do bramy obozu i otworzenie jej. Dzięki temu do walki dołączą siły Wzgardzonych, co znacznie ułatwi realizację zadania. Gdy uporasz się z oddziałem stacjonującym przy bramie, musisz jeszcze wyruszyć do namiotu kapitana Niezłomnych - Agathona i go pokonać. Biorąc pod uwagę waszą przewagę liczebną nie powinien stanowić większego wyzwania.
Po zabiciu ostatniego niezłomnego Osmios skieruje się prosto do miejsca, w którym przetrzymywany był Callias. Podążaj za nim i porozmawiaj z więźniem, żeby posunąć zadanie do przodu. Z rozmowy dowiesz się, że Amelia żyje, a Niezłomni wyruszyli do Rdzawych Kanionów w poszukiwaniu artefaktu, który pozwoli im przedostać się do Kamiennej Strażnicy nawet podczas działania Edyktu Burz.
Zbierz wszystkie skarby, które uda ci się znaleźć (znajdziesz ich położenie na mapie lokacji w dedykowanym rozdziale poradnika) i wyrusz do Żelaznego Domostwa, by omówić dalsze plany z Archontem Wzgardzonych.
Zakończenie zadania
Po przybyciu do Żelaznego Domostwa udaj się bezpośrednio do Grobowego Ashe. Omów z nim wszystkie informacje jaki udało ci się uzyskać podczas wyprawy i odbierz od niego dalsze instrukcje. Po rozmowie zadanie zostanie zakończone, a w dzienniku pojawi się kolejna misja, która będzie kontynuować wątek Kamiennej Strażnicy - To, co pozostało. Poza tym na mapie pojawi się nowa lokacja Rdzawe Kaniony.
- Tyranny - poradnik do gry
- Tyranny: Poradnik do gry
- Tyranny: Akt 2
- Tyranny: Cmentarzysko Mieczy
- Tyranny: Żelazne Domostwo - mapa i opis lokacji
- Tyranny: Złamana Włócznia (Broken Spear) - zadanie poboczne
- Tyranny: W sercu burzy (Into the Maelstrom) - zadanie główne
- Tyranny: Kamienna Strażnica - Mur zewnętrzny - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Szara Wartownia (Duskwatch Fort) - opis i mapa lokacji
- Tyranny: To, co pozostało (That Witch Remains) - zadanie główne
- Tyranny: Oczyszczanie Pobojowiska - zadanie główne
- Tyranny: Rdzawe Kaniony (Rust Canyons) - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Jak złamać wroga (Breaking the Enemy) - zadanie poboczne
- Tyranny: Rozdroże Myśliwego (Trapper's Junction) - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Wyłom w Starych Murach (Oldwalls Breach) - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Stare Mury w Cmentarzysku Mieczy (środek) - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Stare Mury w Cmentarzysku Mieczy (wschód) - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Stare Mury w Cmentarzysku Mieczy (zachód) - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Wyłom między światami (A Breach Between Worlds) - zadanie główne
- Tyranny: Kamienie Oświecenia (The Stones of Elucidation) - zadanie poboczne
- Tyranny: Kamienna Strażnica (Sentinel Stand) - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Obrona (Making a Stand) - zadanie główne
- Tyranny: Żelazne ostrza (Blades of Iron) - zadanie główne
- Tyranny: Opoka (Standing Tall) - zadanie główne
- Tyranny: Cmentarzysko Mieczy
- Tyranny: Akt 2
- Tyranny: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Niedawno zacząłem grę i coś mi się nie zgadza z poradnikiem. Kiedy Zwrotka zaczyna rozmawiać zemną w trakcie pierwszej wizyty w obozie Archonta Wojny nie mogę zdobyć jej Lojalności. Mam teksty które według poradnika powinny mi je dać ale punkty nabijają mi tylko odpowiedzi nabijające bojaźń. Tak samo ze strażnikiem obozu. Mogę zdobyć tylko wrogość dla Wzgardzonych a jestem za nimi.
Tamto juz dałem radę a powiedzcie mi dlaczego nmam na szaro rozstaje lethainy jak odblokować lokacje?
Jak przejsc zadanie główne kły i gniew w poradniku nie ma jestem na etapie udaj sie do lsnicej otchłani by rozwiązać spor miedzy kruszycielami a kamiennymi tropicielami - na mapie nie ma takiej lokacji jak ja odblokować?
Jak się dostać do pozostałych komnat w zakazanym przejściu?
Nie zgodzę się,że barik musi być typowym tankiem jak najbardziej można go zrobić wytrzymałym dps-em pod 2h bronie tak samo lantry może być spokojnie ofensywnym magiem
Masz rację - sugestie zawarte w poradniku są skierowane jednak dla osób niezdecydowanych, a szczególnie początkujących, którzy nie zawsze mogą poradzić sobie z dobrym doborem parametrów, gdy jest ich wiele. Tym bardziej, że zapewne wiele jest osób, które grają w Tyranny nie tyle dla walk, co dla fabuły ;)
Masz rację bo zacząłem nową grę i przyłączyłem się do Chaosu. W 2 akcie są inne misje i inne miejscówki. Niestety nie da się za jednym przejściem odkryć wszystkiego.
Podobnie jak Wiedźmin 2. :)
Wybrałem ścieżkę Wzgardzonych i takiej lokacji jak "Bliźniacze Rzeki" nie miałem. Staram się zaglądać w każdy kąt i rozmawiać z każdym o wszystkim. Czyżbym coś przeoczył czy niektóre lokacje są dostępne tylko dla np. Chóru? W starych murach Rozstaje Lechtiany też nie mam dostępu do całej lokacji. Nie pamiętam wyborów z prologu, być może tam tkwi rozwiązanie.
Z tego co się orientuję, to tak - niektóre lokacje są związane z określoną ścieżką (frakcje, zadania), dlatego gra tak usilnie stara się namówić gracza do podjęcia kolejnych prób jej ukończenia zaczynając od początku ;)
Mam nadzieję, że w przyszłości uzupełnicie poradnik o wszystkie warianty przejścia - ponieważ to kto będzie w danym miejscu zależy w dużym stopniu od wyborów podczas podboju - ja np miałem innych npców w Rozstajach Lethiany (także oprócz uzupełnienia infa o samych lokacjach przydałoby się info odnośnie skutków poszczególnych wyborów podczas podboju).
Btw - co trzeba zrobić, aby płonąca książnica była dostępna? Ja sprzymierzyłem się z Głosami a podczas podboju byłem w Krzepie i Wierzchołku - gre już kończe (jakieś 2-3 lokacje mi zostały) - a lokacja niedostępna. Następne przejscie chce zrobić magiem neutralnym/buntownikiem - i dostęp do skarbnicy wiedzy byłby jak najbardziej wskazany ;)
PS: I trochę złe info zamieszczacie - np napisaliście, że Sirina "woli trzymać się blisko szkarłatnego chóru" - wprost przeciwnie - nie cierpi ich - po prostu nie ma innego wyjścia.
Ja miałem dostęp do Książnicy jak wybrałem zdradę pod koniec 1 aktu. Bleden Mark nakazał mi zdobycie artefaktu z Książnicy i zakończenie Edyktu Ognia. Rozmawiałeś z nim w płonącym lesie?
Misje od bledena dostajemy tylko w ścieżce chaosu i tylko w niej można zwiedzić wszystkie lokacje, choć ograniczają sie do "wybij wszystko co się rusza", w ścieżce wzgardzonych dostajemy od Ascha wybór czy chcemy misje w rozstajach czy w książnicy (rozstaje i tak są dostępne, wiec lepiej wybrać tą drugą). W innych ścieżkach nie wiem, tylko w ścieżce rebeliantów w ogóle się nie da tam dostać, z tego co czytałem.
Na wszystkie listy odpowiadałem. Doczytałem na wiki, że przy wyborach jakie zrobiłem miałem krótkie okienko czasu na wybranie się tam zaraz po Rozstajach Lethiany - a, że kierowałem się cały czas zadaniami w dzienniku, a zadania nie było (trzeba było się po prostu udać do lokacji) - to to przegapiłem. Cóż - pozostaje mi teraz czekać do 2go przejścia - lub ewentualnie skorzystać z konsoli, aby odblokować lokacje.
@Xanas - ja nikogo nie zdradziłem - trzymałem się cały czas jednych - więc może dlatego.
Jeśli grając po stronie Wzgardzonych wybiorę questa z Rozstajami Lethiany to Płonąca Książnica zostaje zablokowana już do końca gry? A robiąc na odwrót to w Rozstajach nie wykonam już tam żadnego questa i nie zwiedzę wszystkich lokacji związanych z Rozstajami ?
Ogólnie masz do zebrania w głównej fabule 3 artefakty. Jeden z nich nazywa się hełm Zmorogromcy. Gdy przyjmiesz na niego zadanie koniec końców trafisz do lokacji "Bliźniacze Rzeki", a tam bedą kolejne ruiny "Stare Mury". Podczas zwiedzania ich zdobędziesz kolejne 3 ognio-klucze. Dwóch z nich będziesz mógł użyć na zamkach w ruinach pod Wieżą Morską, by odblokować skarby. :) Mam nadzieję że pomogłem :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
