Tyranny: Wola Hegemona - zadanie główne
Aktualizacja:
Poniższy rozdział stanowi kompletny opis przebiegu rozgrywki w lokacji Obóz Wzgardzonych związanej z zadaniem Wola Hegemona. Znajdziesz tutaj rozwiązanie czekających cię zadań z wątku głównego opowieści, które pozwolą ukończyć opisaną tutaj sekcję możliwie najkorzystniej.
Poszczególne zagadnienia zostały opisane w osobnych sekcjach.
Przed obozem

Po zakończeniu podróży zobaczysz powyższy widok. Droga przed tobą prowadzi bezpośrednio do Obozu Wzgardzonych. Zanim dotrzesz do obozu Zwrotka będzie chciała zamienić z tobą kilka słów (Pod warunkiem, że przyjąłeś ją do drużyny). W zależności od tego jak podejdziesz do rozmowy i czy udzielisz jej informacji możesz zyskać odpowiednio jej Lojalność lub Bojaźń. Bez względu na to, czy podzielisz się z nią informacjami powinieneś wybrać pierwszą opcję dialogową, która prowadzi do dalszej konwersacji. Poniżej znajdziesz kolejność linii dialogowych, która pozwoli maksymalnie wykorzystać potencjał rozmowy.
Bojaźń
1. Zapytaj ją czemu jest podejrzliwa - dzięki temu pojawi się dodatkowa linia z jej opinią na temat sporu Archontów, jest to kolejna kwestia, którą powinieneś wybrać.
2. Dzięki pytaniu o spór Archontów możesz zyskać dodatkową Bojaźń.
3. Następnie ogłoś, że nic jej nie powiesz, dzięki czemu zdobędziesz Bojaźń i przejdziesz do kolejnej kwestii.
4. Jeśli zdecydujesz się ignorować jej prośby to zdobędziesz kolejny bonus do Bojaźni.
5. Utnij rozmowę i nawiąż do czekających Archontów tym samym zyskując kolejną dawkę Bojaźni.
Lojalność
1. Zapytaj ją czemu jest podejrzliwa - dzięki temu pojawi się dodatkowa linia z jej opinią na temat sporu Archontów, jest to kolejna kwestia, którą powinieneś wybrać.
2. Dzięki pytaniu o spór Archontów możesz zyskać dodatkową Lojalność.
3. Zdradź jej sekret swojej wizyty czym zyskasz dodatkową Lojalność.
4. Wyjaśnij jej treść Edyktu czym zyskasz kolejną dawkę Lojalności.
5. Wyjaśnij, że Archonci na ciebie czekają by zakończyć rozmowę i zyskać więcej Lojalności.
Możesz też zrównoważyć zyski w postaci reputacji u Zwrotki wybierając różne kwestie dialogowe, aczkolwiek aby wyciągnąć jak najwięcej z rozmowy, dwie pierwsze pozycje muszą zostać spełnione.
Po zakończonej rozmowie podejdź do bramy obozu. Tam zaczepi cię strażnik, dzięki czemu możesz zyskać Wrogość lub Przychylność Wzgardzonych. Jeśli nie zależy ci na żadnym ze wspomnianych czynników możesz wybrać dwie pozostałe opcje. W każdej z możliwych konfiguracji strażnik wpuści cię do środka.
Edykt Kyrosa

Po przejściu przez bramę obozu podążaj cały czas przed siebie, aż zobaczysz namiot widoczny na powyższym obrazku. Skorzystaj ze znacznika, który pojawi się na wejściu do namiotu by do niego wkroczyć.
W namiocie będziesz świadkiem sporu pomiędzy Archontami - Grobowym Ashe i Głosy Nerata. Znajdziesz tam również Żelazną Marszałek Erenyos i Piąte Oko, którzy są bezpośrednimi doradcami Archontów. Gdy tylko zbliżysz się do Archontów Zwrotka podpowie, abyś nie przerywał im kłótni. Możesz tym samym zyskać jej Lojalność jeśli skorzystasz z jej rady. Ostatecznie będziesz mógł się wtrącić, jeśli zrobisz to bezpośrednio to stracisz na reputacji u Grobowego Ashe, ale zyskasz u Głosy Nerata. Do dialogu włączy się Żelazna Marszałek Erenyos i korzystając z jej uprzejmości będziesz mógł przemówić do Archontów, czym z kolei zyskasz w Grobowego Ashe, a stracisz u Głosy Nerata.
Miej na uwadze, że wzrost reputacji u danego przywódcy idzie w parze ze wzrostem reputacji dla całej frakcji, więc koniecznie popieraj tego Archonta, do którego frakcji jest ci bliżej. Rozmowę możesz przeprowadzić na rozmaite sposoby, ale zwróć uwagę, że w czasie dialogu pojawia się nowa opcja dotycząca reputacji. Do tej pory mogłeś zyskać Przychylność jednej frakcji kosztem Wrogości drugiej. W tym wypadku pojawia się opcja "Strać Przychylność", która ma negatywne konsekwencje dla postępu dobrej reputacji, ale nie powoduje przyrostu wrogości dla danej frakcji/ przywódcy.
Niezależnie od twoich wyborów Głosy Nerata i Piąte Oko opuszczą namiot, a ciebie czeka dalsza rozmowa z przedstawicielami Wzgardzonych. Możesz dzięki temu zyskać większą Przychylność Wzgardzonych, aczkolwiek najważniejszym aspektem zakończenia misji Wola Hegemona jest licznik dni, do zrealizowania Edyktu, który pojawi się na prawej krawędzi górnego panelu.
Od tej pory musisz uważać na czas, jaki spędzasz w podróży i odpowiednio planować działania. Jeśli będziesz nieustannie podróżował bez wypełniania zadań to szybko okaże się, że nie wystarczy ci czasu by wykonać wszystkie niezbędne czynności przed realizacją Edyktu.
![W namiocie Archonta znajdziesz też dwie skrzynie[1][2], które możesz przeszukać - Wola Hegemona - zadanie główne w Tyranny - Tyranny - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/1758/445433320.jpg)
W namiocie Archonta znajdziesz też dwie skrzynie[1][2], które możesz przeszukać. Jedna z nich zabezpieczona jest zamkiem[1] wymagającym Przebiegłości na poziomie 32 punktów, ale Zwrotka dysponuje wspomnianą umiejętnością, dzięki czemu zyskasz dostęp do skrzyni. W namiocie możesz zdobyć Pióropusz Żelaznego Piechura, Buty Żelaznego Piechura i Turkus.
Poza tym możesz jeszcze porozmawiać z Archontem by dowiedzieć się więcej o sporze pomiędzy nim a Głosy Nerata i o sytuacji panującej w Studni Vendriena. Aby jednak przejść do rozmowy musisz go o nią poprosić, w przeciwnym wypadku każe ci wyjść z namiotu. Dzięki rozmowie możesz zyskać jego Przychylność w temacie jego braku zaufania do Głosy Nerata. Jest też możliwość zyskania przychylności Archonta Szkarłatnego Chóru jeśli postanowisz mu donieść o podejrzeniach Grobowego Ashe dotyczących jego powiązań z buntownikami. Uważnie dobieraj opcje dialogowe by po zakończonej rozmowie opuścić namiot.
- Tyranny - poradnik do gry
- Tyranny: Poradnik do gry
- Tyranny: Akt 1 - Studnia Vendriena
- Tyranny: Obóz Wzgardzonych
- Tyranny: Obóz Wzgardzonych - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Wola Hegemona - zadanie główne
- Tyranny: Bitwa o Echową Przeprawę - zadanie główne
- Tyranny: Echowa Przeprawa - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Echowa Wioska - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Żelazo Zespolonych - zadanie poboczne
- Tyranny: Wsparcie Kruszycieli - zadanie poboczne
- Tyranny: Obóz Wzgardzonych
- Tyranny: Akt 1 - Studnia Vendriena
- Tyranny: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Niedawno zacząłem grę i coś mi się nie zgadza z poradnikiem. Kiedy Zwrotka zaczyna rozmawiać zemną w trakcie pierwszej wizyty w obozie Archonta Wojny nie mogę zdobyć jej Lojalności. Mam teksty które według poradnika powinny mi je dać ale punkty nabijają mi tylko odpowiedzi nabijające bojaźń. Tak samo ze strażnikiem obozu. Mogę zdobyć tylko wrogość dla Wzgardzonych a jestem za nimi.
Tamto juz dałem radę a powiedzcie mi dlaczego nmam na szaro rozstaje lethainy jak odblokować lokacje?
Jak przejsc zadanie główne kły i gniew w poradniku nie ma jestem na etapie udaj sie do lsnicej otchłani by rozwiązać spor miedzy kruszycielami a kamiennymi tropicielami - na mapie nie ma takiej lokacji jak ja odblokować?
Jak się dostać do pozostałych komnat w zakazanym przejściu?
Nie zgodzę się,że barik musi być typowym tankiem jak najbardziej można go zrobić wytrzymałym dps-em pod 2h bronie tak samo lantry może być spokojnie ofensywnym magiem
Masz rację - sugestie zawarte w poradniku są skierowane jednak dla osób niezdecydowanych, a szczególnie początkujących, którzy nie zawsze mogą poradzić sobie z dobrym doborem parametrów, gdy jest ich wiele. Tym bardziej, że zapewne wiele jest osób, które grają w Tyranny nie tyle dla walk, co dla fabuły ;)
Masz rację bo zacząłem nową grę i przyłączyłem się do Chaosu. W 2 akcie są inne misje i inne miejscówki. Niestety nie da się za jednym przejściem odkryć wszystkiego.
Podobnie jak Wiedźmin 2. :)
Wybrałem ścieżkę Wzgardzonych i takiej lokacji jak "Bliźniacze Rzeki" nie miałem. Staram się zaglądać w każdy kąt i rozmawiać z każdym o wszystkim. Czyżbym coś przeoczył czy niektóre lokacje są dostępne tylko dla np. Chóru? W starych murach Rozstaje Lechtiany też nie mam dostępu do całej lokacji. Nie pamiętam wyborów z prologu, być może tam tkwi rozwiązanie.
Z tego co się orientuję, to tak - niektóre lokacje są związane z określoną ścieżką (frakcje, zadania), dlatego gra tak usilnie stara się namówić gracza do podjęcia kolejnych prób jej ukończenia zaczynając od początku ;)
Mam nadzieję, że w przyszłości uzupełnicie poradnik o wszystkie warianty przejścia - ponieważ to kto będzie w danym miejscu zależy w dużym stopniu od wyborów podczas podboju - ja np miałem innych npców w Rozstajach Lethiany (także oprócz uzupełnienia infa o samych lokacjach przydałoby się info odnośnie skutków poszczególnych wyborów podczas podboju).
Btw - co trzeba zrobić, aby płonąca książnica była dostępna? Ja sprzymierzyłem się z Głosami a podczas podboju byłem w Krzepie i Wierzchołku - gre już kończe (jakieś 2-3 lokacje mi zostały) - a lokacja niedostępna. Następne przejscie chce zrobić magiem neutralnym/buntownikiem - i dostęp do skarbnicy wiedzy byłby jak najbardziej wskazany ;)
PS: I trochę złe info zamieszczacie - np napisaliście, że Sirina "woli trzymać się blisko szkarłatnego chóru" - wprost przeciwnie - nie cierpi ich - po prostu nie ma innego wyjścia.
Ja miałem dostęp do Książnicy jak wybrałem zdradę pod koniec 1 aktu. Bleden Mark nakazał mi zdobycie artefaktu z Książnicy i zakończenie Edyktu Ognia. Rozmawiałeś z nim w płonącym lesie?
Misje od bledena dostajemy tylko w ścieżce chaosu i tylko w niej można zwiedzić wszystkie lokacje, choć ograniczają sie do "wybij wszystko co się rusza", w ścieżce wzgardzonych dostajemy od Ascha wybór czy chcemy misje w rozstajach czy w książnicy (rozstaje i tak są dostępne, wiec lepiej wybrać tą drugą). W innych ścieżkach nie wiem, tylko w ścieżce rebeliantów w ogóle się nie da tam dostać, z tego co czytałem.
Na wszystkie listy odpowiadałem. Doczytałem na wiki, że przy wyborach jakie zrobiłem miałem krótkie okienko czasu na wybranie się tam zaraz po Rozstajach Lethiany - a, że kierowałem się cały czas zadaniami w dzienniku, a zadania nie było (trzeba było się po prostu udać do lokacji) - to to przegapiłem. Cóż - pozostaje mi teraz czekać do 2go przejścia - lub ewentualnie skorzystać z konsoli, aby odblokować lokacje.
@Xanas - ja nikogo nie zdradziłem - trzymałem się cały czas jednych - więc może dlatego.
Jeśli grając po stronie Wzgardzonych wybiorę questa z Rozstajami Lethiany to Płonąca Książnica zostaje zablokowana już do końca gry? A robiąc na odwrót to w Rozstajach nie wykonam już tam żadnego questa i nie zwiedzę wszystkich lokacji związanych z Rozstajami ?
Ogólnie masz do zebrania w głównej fabule 3 artefakty. Jeden z nich nazywa się hełm Zmorogromcy. Gdy przyjmiesz na niego zadanie koniec końców trafisz do lokacji "Bliźniacze Rzeki", a tam bedą kolejne ruiny "Stare Mury". Podczas zwiedzania ich zdobędziesz kolejne 3 ognio-klucze. Dwóch z nich będziesz mógł użyć na zamkach w ruinach pod Wieżą Morską, by odblokować skarby. :) Mam nadzieję że pomogłem :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
