M7 - Tyranny - Pokrzywowa Głusza
M7 - Tyranny - Pokrzywowa Głusza
Zwój: Sigil Mroźnego Płomienia (Akcent)
Wymagana Przebiegłość 23

Tyranny: Przejęcie obrzeży doliny - zadanie główne

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Poniższy rozdział stanowi kompletny opis przebiegu rozgrywki w lokacjach Obóz Szkarłatnego Chóru i Pokrzywowa Głusza związanej z zadaniem Przejęcie obrzeży doliny. Znajdziesz tutaj rozwiązanie czekających cię zadań z wątku głównego opowieści, które pozwolą ukończyć opisaną tutaj sekcję możliwie najkorzystniej.

Poszczególne zagadnienia zostały opisane w osobnych sekcjach.

Wejdź do obozu

Po dotarciu do Obozu Szkarłatnego Chóru idź bezpośrednio do głównej bramy - Przejęcie obrzeży doliny - zadanie główne w Tyranny - Tyranny - poradnik do gry

Po dotarciu do Obozu Szkarłatnego Chóru idź bezpośrednio do głównej bramy. Tam zaczepią cię strażnicy. Z pierwszych opcji dialogowych wybierz tą, dzięki której się przedstawisz, a pojawią się kolejne kwestie, które pozwolą na zdobycie dodatkowych punktów reputacji. Poza tym jeśli jest z tobą Barik to strażnicy będą mieć obiekcje do tego, czy należy wpuścić go na teren obozu. Opcje są następujące:

  1. Możesz zaskarbić sobie jego Lojalność i jednocześnie Wrogość Szkarłatnego Chóru, jeśli staniesz w jego obronie.
  2. Dysponując Atletyką na poziomie 32 możesz zmusić strażnika, aby cię przepuścił czym zyskasz Średnią Przychylność Chóru
  3. Możesz wydrwić Barika i zyskać jego Bojaźń, jednocześnie zdobywając Pomniejszą Przychylność Chóru

Jeśli popierasz Wzgardzonych to najlepiej stanąć w obronie Barika, ale jeśli zależy ci na Przychylności Szkarłatnego Chóru i dysponujesz wymaganym współczynnikiem Atletyki to będzie to najlepsza opcja. Możesz też stać w milczeniu co spowoduje, że strażnicy i tak cię przepuszczą, ale nie zyskasz reputacji.

Podejmij zadanie

Bezpośrednio w pobliżu bramy znajdziesz namiot Piątego Oka. Porusz temat zadania głównego, a poprosi cię o pomoc w przesłuchaniu więźnia. Twoje opcje wyglądają następująco:

1. Bez dodatkowych warunków zgódź się na przesłuchanie więźnia. Rozmowa zostanie zakończona, a dalsza część zadania będzie związana bezpośrednio z więźniem.

2. Możesz przy okazji obrazić Szkarłatny Chór, co pozwoli ci zdobyć dodatkowe punkty Wrogości Szkarłatnego Chóru, jeśli ci na nich zależy. W każdym razie rozmowa będzie kontynuowana.

3. Domagaj się łapówki. Piąte Oko nie będzie zadowolony, ale zgodzi się na zapłatę.

  1. Oświadcz, że zrobisz to w służbie Chóru - Szkarłatny Chór i Tunon - Zyskaj Średnią Przychylność
  2. Zażądaj pieniędzy - Otrzymasz od niego 1000 pierścieni
  3. Możesz wybrać dostęp do informacji, aczkolwiek nie otrzymasz ich w tej chwili. Piąte Oko zapewni cię, że udzieli ci ich po zniesieniu Edyktu

Nawet jeśli nie popierasz Szkarłatnego Chóru dobrym rozwiązaniem będzie jeśli zgodzisz się na przesłuchanie w służbie Chóru. Ostatecznie kilkoma wypowiedziami można zniwelować Przychylność Chóru, a masz możliwość zdobycia Przychylności Tunona, co może być pomocne na dalszym etapie rozgrywki. Po zakończonej rozmowie znajdziesz Piąte Oko w pobliżu centralnego placu, gdzie odbędzie się przesłuchanie.

Przesłuchaj więźnia

Gdy tylko będziesz gotowy dołącz do doradcy Archonta Szkarłatnego Chóru - Przejęcie obrzeży doliny - zadanie główne w Tyranny - Tyranny - poradnik do gry

Gdy tylko będziesz gotowy dołącz do doradcy Archonta Szkarłatnego Chóru. W dalszej części solucji znajdziesz opis wszelkich zdarzeń, które mogą wyniknąć w zależności od tego, jak zakończy się przesłuchanie.

Aby rozpocząć dalszą realizację zadania podejdź do Variah Kel i zacznij rozmowę. Początkowe kwestie dialogowe nie wywołują żadnego efektu, poza pierwszą, w której żądasz informacji. Kolejne opcje są następujące:

  1. Zacznij krzyczeć (Wymagana Atletyka 20)
  2. Zarzuć jej kłamstwo (Wymagana Przebiegłość 30)
  3. Skieruj ją do Archonta Szkarłatnego Chóru

W każdej z powyższych sytuacji efekt będzie taki sam, więc jeśli dysponujesz jednym z wymienionych atrybutów na wymaganym poziomie, to wybierz tę opcję. Pamiętaj, że używając atrybutów w trakcie rozmowy też przyczyniasz się do rozwoju postaci.

Kobieta zdradzi, że jeden z jej sojuszników miał przy sobie rozkazy i prosi, żeby przeszukać jedno z leżących na stosie ciał. Okazuje się, że w bucie ukryty był pergamin, ale żaden z was nie potrafi go odczytać. Piąte Oko chce ją zabić, a ty możesz przyglądać się w milczeniu lub powołać na prawo Chóru, które pozwala wcielić pokonanych w jego szeregi. Jeśli się powołasz na prawo to zyskasz niewielką liczbę punktów Wrogości Szkarłatnego Chóru, ale pojawią się dodatkowe opcje, którymi możesz określić co się z nią stanie:

  1. Nakaż jej zabić własnych kompanów (Pomniejsza Przychylność Szkarłatnego Chóru) - kobieta zabije pobratymców i zostanie wcielona w szeregi Chóru
  2. Nakaż by odesłano ją do buntowników jako szpiega (Pomniejsza Wrogość Gwardii Vendrieńskiej) - kobieta opuszcza obóz żywa i wraca do sojuszników
  3. Nakaż by pracowała aż umrze z wyczerpania (Pomniejsza Przychylność Szkarłatnego Chóru) - kobieta zostaje niewolnikiem w obozie

Bez względu na los kobiety, kwestia pergaminu pozostaje nierozwiązana.

Skryba Lantry

Gdy tylko kończy się przesłuchanie Variah Kel, do waszej rozmowy przyłącza się drugi więzień - Lantry. Wybierając jedną z dostępnych opcji dialogowych pozwalasz mu zapoznać się z pergaminem. Ostatecznie oświadcza, że potrzebuje kilku godzin, by rozszyfrować rozkazy. Możesz mu wyjaśnić, że jego życie zależy od tego, czy jest w stanie przetłumaczyć to od ręki, ale nie wniesie to nic do rozmowy.

Dla większej przejrzystości opcji dialogowych poniższe linie dialogowe zostały odpowiednio oznaczone, by jasno określić hierarchię poszczególnych wypowiedzi.

Na początkowym etapie dialogu będziesz mógł wybrać, czy pozwolisz mu przetłumaczyć pismo, czy rozkażesz go zabić. Jeśli wybierzesz to pierwsze, to Piąte Oko sprzeciwi się temu, gdyż czas działa na waszą niekorzyść. Niezależnie od tego czy nakażesz go rozwiązać, spróbujesz donieść o sytuacji Archontowi, czy staniesz w jego obronie pojawią się poniższe opcje. Jeśli wybierzesz to drugie to od razu przejdziesz do poniższego drzewka z pominięciem jednej wymiany zdań.

Ścieżka I:

Zostań jego obrońcą w czasie sądu - Starcie ze Szkarłatnym Chórem

Ścieżka II

Rozkaż wypuścić więźnia - Chór nie zgodzi się byś opuścił obóz z ich własnością

Wybór 1: Upewnij się korzystając z siły, czy Piąte Oko ośmielił się ci odmówić (Wymagana Atletyka 32)

  1. I Rozkaż mu przekazać więźnia - Piąte Oko zwalnia więźnia.
  2. II Doceń jego determinację, ale zgódź się na osąd (Zyskujesz jednocześnie Pomniejszą Przychylność i Wrogość Chóru) - Starcie ze Szkarłatnym Chórem

Wybór 2: Zgódź się na próbę walki - Starcie ze Szkarłatnym Chórem

Ścieżka III:

Oświadcz, że potrzebujesz więźnia żywego - Chór dalej domaga się próby walki, wracasz do poprzednich kwestii

Zostało jeszcze 66% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Tyranny

10 listopada 2016

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2024-02-24
16:38

boy3 Legend

1

Brakuje w poradniku dodatku Bastard's Wound

Komentarz: boy3
2018-06-09
00:48

ROGI Chorąży

1

Niedawno zacząłem grę i coś mi się nie zgadza z poradnikiem. Kiedy Zwrotka zaczyna rozmawiać zemną w trakcie pierwszej wizyty w obozie Archonta Wojny nie mogę zdobyć jej Lojalności. Mam teksty które według poradnika powinny mi je dać ale punkty nabijają mi tylko odpowiedzi nabijające bojaźń. Tak samo ze strażnikiem obozu. Mogę zdobyć tylko wrogość dla Wzgardzonych a jestem za nimi.

Komentarz: ROGI
2017-02-27
11:18

zanonimizowany1173954 Senator

-1

Tamto juz dałem radę a powiedzcie mi dlaczego nmam na szaro rozstaje lethainy jak odblokować lokacje?

Komentarz: zanonimizowany1173954
2017-02-27
10:14

zanonimizowany1173954 Senator

-1

Jak przejsc zadanie główne kły i gniew w poradniku nie ma jestem na etapie udaj sie do lsnicej otchłani by rozwiązać spor miedzy kruszycielami a kamiennymi tropicielami - na mapie nie ma takiej lokacji jak ja odblokować?

Komentarz: zanonimizowany1173954
2017-02-02
09:19

Trygław Pretorianin

1
Trygław

W poradniu brak opisu gry po stronie Teras lub swojej własnej.

Komentarz: Trygław
2017-01-07
11:26

SilverGTA Junior

Jak się dostać do pozostałych komnat w zakazanym przejściu?

Komentarz: SilverGTA
2016-11-29
10:09

zanonimizowany1032801 Chorąży

-1

Nie zgodzę się,że barik musi być typowym tankiem jak najbardziej można go zrobić wytrzymałym dps-em pod 2h bronie tak samo lantry może być spokojnie ofensywnym magiem

Komentarz: zanonimizowany1032801
2016-11-30
01:13

YxU Pretorianin

YxU

Masz rację - sugestie zawarte w poradniku są skierowane jednak dla osób niezdecydowanych, a szczególnie początkujących, którzy nie zawsze mogą poradzić sobie z dobrym doborem parametrów, gdy jest ich wiele. Tym bardziej, że zapewne wiele jest osób, które grają w Tyranny nie tyle dla walk, co dla fabuły ;)

Komentarz: YxU
2016-11-25
10:05

Scorpi_80 Generał

Scorpi_80

Masz rację bo zacząłem nową grę i przyłączyłem się do Chaosu. W 2 akcie są inne misje i inne miejscówki. Niestety nie da się za jednym przejściem odkryć wszystkiego.

Komentarz: Scorpi_80
2016-11-29
09:23

zanonimizowany307509 Legend

Podobnie jak Wiedźmin 2. :)

Komentarz: zanonimizowany307509
2016-11-23
22:19

Scorpi_80 Generał

Scorpi_80

Wybrałem ścieżkę Wzgardzonych i takiej lokacji jak "Bliźniacze Rzeki" nie miałem. Staram się zaglądać w każdy kąt i rozmawiać z każdym o wszystkim. Czyżbym coś przeoczył czy niektóre lokacje są dostępne tylko dla np. Chóru? W starych murach Rozstaje Lechtiany też nie mam dostępu do całej lokacji. Nie pamiętam wyborów z prologu, być może tam tkwi rozwiązanie.

Komentarz: Scorpi_80
2016-11-24
14:26

YxU Pretorianin

YxU

Z tego co się orientuję, to tak - niektóre lokacje są związane z określoną ścieżką (frakcje, zadania), dlatego gra tak usilnie stara się namówić gracza do podjęcia kolejnych prób jej ukończenia zaczynając od początku ;)

Komentarz: YxU
2016-11-22
22:44

MrocznyWędrowiec Generał

1
MrocznyWędrowiec

Mam nadzieję, że w przyszłości uzupełnicie poradnik o wszystkie warianty przejścia - ponieważ to kto będzie w danym miejscu zależy w dużym stopniu od wyborów podczas podboju - ja np miałem innych npców w Rozstajach Lethiany (także oprócz uzupełnienia infa o samych lokacjach przydałoby się info odnośnie skutków poszczególnych wyborów podczas podboju).

Btw - co trzeba zrobić, aby płonąca książnica była dostępna? Ja sprzymierzyłem się z Głosami a podczas podboju byłem w Krzepie i Wierzchołku - gre już kończe (jakieś 2-3 lokacje mi zostały) - a lokacja niedostępna. Następne przejscie chce zrobić magiem neutralnym/buntownikiem - i dostęp do skarbnicy wiedzy byłby jak najbardziej wskazany ;)

PS: I trochę złe info zamieszczacie - np napisaliście, że Sirina "woli trzymać się blisko szkarłatnego chóru" - wprost przeciwnie - nie cierpi ich - po prostu nie ma innego wyjścia.

Komentarz: MrocznyWędrowiec
2016-11-23
10:49

Xanas10 Centurion

Xanas10

Ja miałem dostęp do Książnicy jak wybrałem zdradę pod koniec 1 aktu. Bleden Mark nakazał mi zdobycie artefaktu z Książnicy i zakończenie Edyktu Ognia. Rozmawiałeś z nim w płonącym lesie?

Komentarz: Xanas10
2016-11-23
13:01

Xanas10 Centurion

Xanas10

Z tego co pamiętam trzeba było odpowiadać chyba na listy by móc z nim się spotkać w lesie.

Komentarz: Xanas10
2016-11-23
16:19

Vender Pretorianin

Vender

Misje od bledena dostajemy tylko w ścieżce chaosu i tylko w niej można zwiedzić wszystkie lokacje, choć ograniczają sie do "wybij wszystko co się rusza", w ścieżce wzgardzonych dostajemy od Ascha wybór czy chcemy misje w rozstajach czy w książnicy (rozstaje i tak są dostępne, wiec lepiej wybrać tą drugą). W innych ścieżkach nie wiem, tylko w ścieżce rebeliantów w ogóle się nie da tam dostać, z tego co czytałem.

Komentarz: Vender
2016-11-23
23:41

MrocznyWędrowiec Generał

MrocznyWędrowiec

Na wszystkie listy odpowiadałem. Doczytałem na wiki, że przy wyborach jakie zrobiłem miałem krótkie okienko czasu na wybranie się tam zaraz po Rozstajach Lethiany - a, że kierowałem się cały czas zadaniami w dzienniku, a zadania nie było (trzeba było się po prostu udać do lokacji) - to to przegapiłem. Cóż - pozostaje mi teraz czekać do 2go przejścia - lub ewentualnie skorzystać z konsoli, aby odblokować lokacje.
@Xanas - ja nikogo nie zdradziłem - trzymałem się cały czas jednych - więc może dlatego.

Komentarz: MrocznyWędrowiec
2016-11-17
18:15

zzzzzzzz Junior

jak mozna zdezaktywowac duchowa pułapke

Komentarz: zzzzzzzz
2016-11-17
03:43

zanonimizowany337608 Centurion

Jeśli grając po stronie Wzgardzonych wybiorę questa z Rozstajami Lethiany to Płonąca Książnica zostaje zablokowana już do końca gry? A robiąc na odwrót to w Rozstajach nie wykonam już tam żadnego questa i nie zwiedzę wszystkich lokacji związanych z Rozstajami ?

Komentarz: zanonimizowany337608
2016-11-17
02:24

Xanas10 Centurion

Xanas10

Ogólnie masz do zebrania w głównej fabule 3 artefakty. Jeden z nich nazywa się hełm Zmorogromcy. Gdy przyjmiesz na niego zadanie koniec końców trafisz do lokacji "Bliźniacze Rzeki", a tam bedą kolejne ruiny "Stare Mury". Podczas zwiedzania ich zdobędziesz kolejne 3 ognio-klucze. Dwóch z nich będziesz mógł użyć na zamkach w ruinach pod Wieżą Morską, by odblokować skarby. :) Mam nadzieję że pomogłem :)

Komentarz: Xanas10

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl