Infirmeria | Wieża w Tyranny
Aktualizacja:
Poniższy rozdział omawia jedno z ulepszeń Wież dostępnych w grze Tyranny - Infirmerię. Poszczególne kwestie związane z ulepszeniem omówiono w odrębnych sekcjach.
Informacje ogólne

Infirmeria to ulepszenie, które pozwala ci tworzyć mikstury. Jest ono przydatne niezależnie od wybranej linii fabularnej i jeśli często rozwiązujesz problemy z użyciem siły, to powinieneś zainwestować w jej utrzymanie. Poza kilkoma rekrutami, których listę znajdziesz poniżej, infirmeria oferuje stół alchemiczny przy którym możesz pracować nad trudniejszymi miksturami o unikatowym działaniu. Poza tym odpoczynek w dowolnej Wieży po wykupieniu omawianego ulepszenia pozwala zdobyć czasową premię do obrony wytrzymałości, obrony woli oraz obrony magicznej.
Poza tym nie uzyskasz za pośrednictwem tego ulepszenia wielu różnorodnych korzyści, ale warto często je odwiedzać, gdyż rekruci będą przygotowywać dla ciebie darmowe mikstury, co ma bardzo duże znaczenie z punktu widzenia twoich finansów.
Rekruci
Poniżej znajdziesz listę wszystkich rekrutów, którzy powiązani są z omawianym ulepszeniem. Pamiętaj, że możesz zatrudnić jedynie sześciu z nich.
Imię | Korzyści | Koszt (spiżowe) |
Arina | Alchemik, dostarcza mikstury. | 10 |
Ponury Hymn | Trener: magiczne laski, kontrola życia, kontrola emocji (do 75 punktów) | 10 |
Nereus | Handlarz, bogaty asortyment trucizn. | 20 |
Enebrus | Alchemik, dostarcza mikstury. | 25 |
Arasto | Handlarz, bogaty asortyment nietypowych mikstur. | 10 |
Gela | Handlarz, oferuje podstawowe mikstury przydatne przez całą rozgrywkę. | 10 |
Damiro | Alchemik, dostarcza składników niezbędnych do warzenia mikstur. | 10 |
Euphera | Trener: kontrola życia, wiedza, magiczne laski (do 150 punktów) | 20 |
Mikstury
Poniżej znajdziesz listę wszystkich mikstur, które możesz opracować z pomocą Infirmerii. Żeby to zrobić musisz skorzystać ze stołu alchemicznego.
Nazwa | Czas | Koszt | Rekruci |
Jad Mózgotruja | 1 godzina | 5x zapasy alchemiczne | 4 |
Krwawy mech | 1 godzina | 1x zapasy alchemiczne | 0 |
Liść Kopca | 1 godzina | 6x zapasy alchemiczne | 5 |
Łyk Zrozumienia | 1 godzina | 5x zapasy alchemiczne | 4 |
Męcząca Toksyna | 1 godzina | 3x zapasy alchemiczne | 2 |
Mikstura Bariery Żywiołów | 1 godzina | 2x zapasy alchemiczne | 1 |
Mikstura Lecznicza | 1 godzina | 4x zapasy alchemiczne | 3 |
Mikstura ochrony | 1 godzina | 1x zapasy alchemiczne | 0 |
Mniejsza Mikstura Leczenia | 1 godzina | 1x zapasy alchemiczne | 0 |
Szkarłatna Trucizna | 1 godzina | 2x zapasy alchemiczne | 1 |
Środek odrętwiający | 1 godzina | 3x zapasy alchemiczne | 2 |
Większa Mikstura Leczenia | 1 godzina | 7x zapasy alchemiczne | 6 |
Żywa Śmierć | 1 godzina | 6x zapasy alchemiczne | 5 |
W przeciwieństwie do projektów opracowywanych za pomocą innych ulepszeń, receptury mikstur możesz wykorzystywać wielokrotnie, a nawet podczas pojedynczego użycia stołu alchemicznego możesz warzyć kilka sztuk danej mikstury, co wiąże się oczywiście z dłuższym czasem potr5zebnym na jej przygotowanie i większym zużyciem komponentów.
0
Komentarze czytelników
MrocznyWędrowiec Generał
Mam nadzieję, że w przyszłości uzupełnicie poradnik o wszystkie warianty przejścia - ponieważ to kto będzie w danym miejscu zależy w dużym stopniu od wyborów podczas podboju - ja np miałem innych npców w Rozstajach Lethiany (także oprócz uzupełnienia infa o samych lokacjach przydałoby się info odnośnie skutków poszczególnych wyborów podczas podboju).
Btw - co trzeba zrobić, aby płonąca książnica była dostępna? Ja sprzymierzyłem się z Głosami a podczas podboju byłem w Krzepie i Wierzchołku - gre już kończe (jakieś 2-3 lokacje mi zostały) - a lokacja niedostępna. Następne przejscie chce zrobić magiem neutralnym/buntownikiem - i dostęp do skarbnicy wiedzy byłby jak najbardziej wskazany ;)
PS: I trochę złe info zamieszczacie - np napisaliście, że Sirina "woli trzymać się blisko szkarłatnego chóru" - wprost przeciwnie - nie cierpi ich - po prostu nie ma innego wyjścia.
Scorpi_80 Generał
Wybrałem ścieżkę Wzgardzonych i takiej lokacji jak "Bliźniacze Rzeki" nie miałem. Staram się zaglądać w każdy kąt i rozmawiać z każdym o wszystkim. Czyżbym coś przeoczył czy niektóre lokacje są dostępne tylko dla np. Chóru? W starych murach Rozstaje Lechtiany też nie mam dostępu do całej lokacji. Nie pamiętam wyborów z prologu, być może tam tkwi rozwiązanie.
Scorpi_80 Generał
Masz rację bo zacząłem nową grę i przyłączyłem się do Chaosu. W 2 akcie są inne misje i inne miejscówki. Niestety nie da się za jednym przejściem odkryć wszystkiego.
zanonimizowany1032801 Chorąży
Nie zgodzę się,że barik musi być typowym tankiem jak najbardziej można go zrobić wytrzymałym dps-em pod 2h bronie tak samo lantry może być spokojnie ofensywnym magiem
SilverGTA Junior
Jak się dostać do pozostałych komnat w zakazanym przejściu?
Trygław Pretorianin
W poradniu brak opisu gry po stronie Teras lub swojej własnej.
zanonimizowany1173954 Senator
Jak przejsc zadanie główne kły i gniew w poradniku nie ma jestem na etapie udaj sie do lsnicej otchłani by rozwiązać spor miedzy kruszycielami a kamiennymi tropicielami - na mapie nie ma takiej lokacji jak ja odblokować?
zanonimizowany1173954 Senator
Tamto juz dałem radę a powiedzcie mi dlaczego nmam na szaro rozstaje lethainy jak odblokować lokacje?
ROGI Chorąży
Niedawno zacząłem grę i coś mi się nie zgadza z poradnikiem. Kiedy Zwrotka zaczyna rozmawiać zemną w trakcie pierwszej wizyty w obozie Archonta Wojny nie mogę zdobyć jej Lojalności. Mam teksty które według poradnika powinny mi je dać ale punkty nabijają mi tylko odpowiedzi nabijające bojaźń. Tak samo ze strażnikiem obozu. Mogę zdobyć tylko wrogość dla Wzgardzonych a jestem za nimi.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
