Tyranny: Zakończenia i najważniejsze wybory

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Gra Tyranny oferuje bardzo dużą liczbę wyborów. Część z nich ma istotny wpływ na przebieg zadań czy dostęp do konkretnych lokacji oraz questów. W poniższym rozdziale opisane zostaną wszystkie najważniejsze decyzje oraz wybory, na które można natrafić podczas rozgrywki. Dowiesz się z niego również jak odblokować każde z możliwych zakończeń.

Wybór frakcji w pierwszym akcie i jego wpływ na przebieg gry

Wybór sojuszniczej frakcji w pierwszym akcie gry jest jedną z najważniejszych decyzji w Tyranny. To on decyduje o tym do jakich zadań będziesz miał dostęp w kolejnych aktach, a które zostaną całkowicie zablokowane. Wybór frakcji zależy od tego czy w ataku na Wierzchołek pomożesz Wzgardzonym, Szkarłatnemu Chórowi, będziesz starał się pomóc rebeliantom czy zdradzisz wszystkie trzy frakcje.

Ścieżka Wzgardzonych

Jeśli poprzesz Wzgardzonych i Grobowego Ashe twoje kolejne zadania będą polegały na zwalczaniu Szkarłatnego Chóru oraz zabijaniu wszystkich rebeliantów w różnych regionach Terasów. Po ukończeniu aktu I nie ma możliwości przejścia na stronę innej frakcji. Wszystkie one będą do ciebie wrogo nastawione, a podczas dialogów w ostatecznym rozrachunku zawsze będziesz zmuszony do wybrania brutalnego rozwiązania.

Jedyna możliwość zmiany ścieżki fabularnej polega na zdradzeniu Wzgardzonych. Opcja ta będzie pojawiała się co jakiś czas w dialogach z członkami wojska Grobowego Ashe. Jeśli się na nią zdecydujesz, nadal nie będziesz mógł dołączyć do pozostałych stronnictw, a dodatkowo Wzgardzeni staną się twoim wrogiem.

Ścieżka Szkarłatnego Chóru

Jeśli poprzesz Głosy Narata i Szkarłatny Chór twoje kolejne zadania będą polegały na zwalczaniu Wzgardzonych oraz zabijaniu wszystkich rebeliantów w różnych regionach Terasów. Po ukończeniu aktu I nie ma możliwości przejścia na stronę innej frakcji. Wszystkie one będą do ciebie wrogo nastawione, a podczas dialogów w ostatecznym rozrachunku zawsze będziesz zmuszony do wybrania brutalnego rozwiązania.

Jedyna możliwość zmiany ścieżki fabularnej polega na zdradzeniu Szkarłatnego Chóru. Opcja ta będzie pojawiała się co jakiś czas w dialogach z członkami wojska Głosów Nerata. Jeśli się na nią zdecydujesz, nadal nie będziesz mógł dołączyć do pozostałych stronnictw, a dodatkowo Szkarłatny Chór staną się twoim wrogiem.

Ścieżka rebelianci z Terasów

W pierwszym akcie możesz starać się pomóc rebeliantom i polepszać wśród nich swoją reputację. Jednocześnie nie wspieraj żadnej z armii Kyrona podczas ataku na Wierzchołek. W ten sposób zyskasz sobie przychylność mieszkańców Terasów i będziesz mógł pomagać im w kolejnych odwiedzanych krainach. Po ukończeniu aktu I nie ma możliwości ponownego wsparcia Chóru lub Wzgardzonych. Obie armie będą do ciebie wrogo nastawione, a podczas dialogów w ostatecznym rozrachunku zawsze będziesz zmuszony do wybrania brutalnego rozwiązania.

Jedyna możliwość zmiany ścieżki fabularnej polega na zdradzeniu rebeliantów i działaniu jedynie dla własnej korzyści. Jeśli się na nią zdecydujesz, nadal nie będziesz mógł dołączyć do pozostałych stronnictw, a dodatkowo rebelianci staną się twoim wrogiem.

Ścieżka chaosu

Jeżeli w pierwszym akcie nie poprzesz żadnego stronnictwa albo na późniejszym etapie gry zdradzisz popieraną przez siebie frakcję, wkroczysz na ścieżkę chaosu. Staniesz się w ten sposób wrogiem każdej z trzech organizacji i nie będziesz miał żadnej możliwości zmiany swojej decyzji. W obozach rebeliantów, Szkarłatnego Chóru czy Wzgardzonych najczęściej będziesz od razu atakowany przez żołnierzy, a w przypadku dialogów niemal zawsze będziesz zmuszony do brutalnego rozwiązania problemu (zabicia rozmówcy). Ścieżka ta jest polecana dla osób, które preferują dużą ilość walki, bo do przejścia gry wymagane będzie stoczenie bardzo wielu pojedynków.

Wybory i ich konsekwencje w zakończeniu

Popierana frakcja

  1. Zdradziłeś wszystkich. - Archonci mieli prosty wybór. Dołączyć do ciebie lub zginąć. Koniec końców, na Terasach pozostał tylko jeden władca, ty.
  2. Ścieżka Wzgardzonych - zjednoczenie Teras pod sztandarem Wzgardzonych nigdy nie było twoim celem, a jednak udało ci się zebrać wszystkie siły Hegemona pod jednym sztandarem i wreszcie zaprowadzić spokój i porządek w Terasach.

Przywódca Wzgardzonych

  1. Zabiłeś przywódcę Wzgardzonych. - Wzgardzeni rozpierzchli się na siedem wiatrów, a w ich sercach narasta hańba z powodu porażki. Po śmierci Ashe'a temat jego następcy wywołuje wielkie spory wśród Wzgardzonych.
  2. Zmusiłeś przywódcę Wzgardzonych do Posłuszeństwa - powszechnie uważano, że Wzgardzeni nigdy nie podążą za innym generałem, ale przeciągając Grobowego Ashe'a na swoją stronę, udało ci się osiągnąć ten efekt innymi środkami.

Przywódca Chóru

  1. Zabiłeś przywódcę Chóru. - Bandy Szkarłatnych rozeszły się nie mając silnego przywódcy. Szukając sobie zajęcia w czasach pokoju, zaczęli terroryzować mniejsze wioski. Wiele osób świętuje odejście Głosów Nerata, jednak w twoim sercu istnieje niepokój czy ten aby na pewno zginął.

Los dwóch armii

  1. Pokonałeś obie armie. - Gdy wojska Hegemona zostały rozbite, mniejsze grupy zaczęły walczyć o władzę.

Edykt kamienia

  1. Zakończyłeś edykt kamienia. - Po zakończeniu edyktu, na ziemie lazuru powoli znów powraca roślinność, dając nadzieję na lepsze jutro dla jej mieszkańców. Zwierzcy którzy zamieszkiwali Lazur, powoli zostają z niego przepędzani.
  2. Rytuał ugoru - po zakończeniu Edyktu Kamienia ziemia przestała drżeć. Jednak rytuał niezbędny do zakończenia Edyktu wyjałowił tamtejszą ziemię i nie jest w stanie wydać żadnych plonów. Większość ludzi zgadza się, że świat bez Archonta Kamienia jest lepszym miejscem. Śmierć Kamiennych Tropicieli jest potężnym ciosem dla kultury Zwierzców.

Kruszyciele

  1. Zniszczenie Kopca - Esencja Kopca została zachowana a ziemie Lazuru trwale zniszczone. Kruszyciele powracają w szeregi Wzgardzonych.

Kamienna strażnica

  1. Zająłeś Kamienną Strażnicę dla siebie. - Zostajesz uznany za wyzwoliciela najważniejszej fortecy w Krzepie. Ludzie mają ci jednak za złe, że jest twoją własnością.
  2. Oddałeś Kamienną Strażnicę swojej frakcji - po całkowitym zniszczeniu Niezłomnych mieszkańcom dawnej Krzepy grozi nastanie bezprawia. Wojska Hegemona stacjonujące w Kamiennej Strażnicy s a w stanie zdusić największe zarzewia buntu, ale nowa władza spotyka się z oporem.

Córka władcy Kamiennej Strażnicy

  1. Nie zabiłeś córki władcy w Kamiennej Strażnicy. - Udało ci się zakończyć edykt bez zabijania niemowlęcia. Amelia wraz z córką wyrusza w nieznane.
  2. Zabiłeś córkę Ashe'a i jej dziecko - reszta rodziny Ashe'a ginie z twojej ręki. Długie i pełne chwały dziej jego rodu dobiegają końca. Choć często zastanawiasz się czy można było uniknąć maskary, to nigdy nie myślisz o tym zbyt długo.

Ciche archiwum

  1. Zabrałeś ciche archiwum. - Udało ci się przebić przez zastępy Szkarłatnego Chóru i zabrać artefakt z piedestału. Udało ci się zakończyć edykt ognia, jednakże cała skarbnica wiedzy została pogrzebana pod kamieniami.

Rozstaje Lethiany

  1. Nie pomogłeś Rozstajom - niewielki garnizon sił Hegemona został pobity przez Spiżowe Bractwo. Rozstaje popadają w ruinę i stopniowo zmieniają się w osadę dla najemników i bandytów.

Hełm zmorogromcy

  1. Nie oddałeś hełmu zmorogromcy. - Nie oddając hełmu, pozbawiłeś mieszkańców Rozstaj ochrony przed zmorami. Zjawy ze Starych Murów zalewają miasteczko i zabijają praktycznie wszystkich.

Mistrzyni Zespolonych

  1. Nie zabiłeś mistrzyni Zespolonych. - Po śmierci Ashe'a Zespoleni rozeszli się nie mając już głównych pracodawców. Teraz pracują tylko dla najbogatszych klientów.

Los Grobowego Ashe

  1. Namówiłeś go do posłuszeństwa - Archont uznaje cię za swojego suwerena. Z pocżatku opiera się rozkazom, ale z czasem nabiera do ciebie zaufania i wykonuje polecenia bez dyskusji.

Los Głosów Nerata

  1. Zabiłeś Głosy Nerata - śmierć Archonta Tajemnic wywołuje na całym kontynencie falę żywiołowej zemsty. Choć byłeś przy jego śmierci, cały czas zastanawiasz się czy rzeczywiście został pokonany.

Los Tunona

  1. Przekonałeś Tunona by do ciebie dołączył. - Archont dalej sądzi ludzi w swoim sądzie. Stosuje i pomaga ci spisywać nowe prawa których ludzie muszą przestrzegać.

Los Bleden Marka

  1. Przekonałeś Bleden Marka by do ciebie dołączył. - Archont zachował swój status naczelnego egzekutora, a ty z chęcią korzystasz z jego usług.
  2. Zabiłeś Bleden Marka - śmierć Archonta pozbawiła świata najbardziej utalentowanego przywódcy. Często łapiesz się na tym, że wpatrujesz się w ciemne kąty i masz wrażenie, że ktoś cię obserwuje.

Los Barika. -

  1. Po śmierci Ashe'a Barik nigdy nie doszedł do siebie. W końcu opuszcza cię bez słowa i poddaje się rdzy która sprowadza na niego śmierć.
  2. Barika nie zadowala zwycięstwo i wraca do szeregu, żeby sformować dla ciebie armię. Cały czas pozostaje zakuty w żelazną zbroję, ale chodzi zdecydowanie lżejszym krokiem niż wcześniej.

Los Zwrotki.

  1. Zwrotka zaczyna praktykować zwyczaje Nerata i tworzy własną armię, zaprawionych w bojach kobiet. Czasami korzystasz z usług jej Bezdusznych Sióstr.

Los Lantrego

  1. Wysłałeś Lantrego na spotkanie z Głosami Nerata. - Chociaż byłeś pewny, że Nerat zabił Lantrego, od czasu do czasu docierają do ciebie plotki o podróżującym, dziwnym mędrcu.
  2. Lantry do ciebie dołączył - trwa niewzruszenie u twego boku, zapisując dzieje twoich czynów i osiągnięć. Razem odkrywacie wiele tajemnic świata, a on podąża za tobą nie zważając na swój wiek.

Los Eb

  1. Eb tworzy szkołę dla Zaklinaczy Pływów. Nie znajduje zbyt wielu kandydatów, ale nie traci nadziei na lepszą przyszłość.

Losy"Zabija w Cieniu"

  1. Bestia opuszcza cię i na nowo tworzy stado które morduje i przemierza Terasy. Chociaż dostajesz o tym regularne raporty, to upewniasz się by plemienia nie schwytano.

Losy Siriny

  1. Sirina podróżuje po ziemiach zniszczonych przez wojska Hegemona i śpiewa udręczonym i wystraszonym ludziom podnosząc ich na duchu. Dzięki temu Kult Siriny znów powstaje.
  2. Sirina nie wspomogła cię swoim głosem. Zniknęła z Teras zanim zakończyłeś podbój. Od czasu do czasu słyszysz o kobiecie z magicznym głosem i zastanawiasz się jakich cudów mógłbyś dokonać mając ją po swojej stronie.

Tyranny

10 listopada 2016

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2024-02-24
16:38

boy3 Legend

1

Brakuje w poradniku dodatku Bastard's Wound

Komentarz: boy3
2018-06-09
00:48

ROGI Chorąży

1

Niedawno zacząłem grę i coś mi się nie zgadza z poradnikiem. Kiedy Zwrotka zaczyna rozmawiać zemną w trakcie pierwszej wizyty w obozie Archonta Wojny nie mogę zdobyć jej Lojalności. Mam teksty które według poradnika powinny mi je dać ale punkty nabijają mi tylko odpowiedzi nabijające bojaźń. Tak samo ze strażnikiem obozu. Mogę zdobyć tylko wrogość dla Wzgardzonych a jestem za nimi.

Komentarz: ROGI
2017-02-27
11:18

zanonimizowany1173954 Senator

-1

Tamto juz dałem radę a powiedzcie mi dlaczego nmam na szaro rozstaje lethainy jak odblokować lokacje?

Komentarz: zanonimizowany1173954
2017-02-27
10:14

zanonimizowany1173954 Senator

-1

Jak przejsc zadanie główne kły i gniew w poradniku nie ma jestem na etapie udaj sie do lsnicej otchłani by rozwiązać spor miedzy kruszycielami a kamiennymi tropicielami - na mapie nie ma takiej lokacji jak ja odblokować?

Komentarz: zanonimizowany1173954
2017-02-02
09:19

Trygław Pretorianin

1
Trygław

W poradniu brak opisu gry po stronie Teras lub swojej własnej.

Komentarz: Trygław
2017-01-07
11:26

SilverGTA Junior

Jak się dostać do pozostałych komnat w zakazanym przejściu?

Komentarz: SilverGTA
2016-11-29
10:09

zanonimizowany1032801 Chorąży

-1

Nie zgodzę się,że barik musi być typowym tankiem jak najbardziej można go zrobić wytrzymałym dps-em pod 2h bronie tak samo lantry może być spokojnie ofensywnym magiem

Komentarz: zanonimizowany1032801
2016-11-30
01:13

YxU Pretorianin

YxU

Masz rację - sugestie zawarte w poradniku są skierowane jednak dla osób niezdecydowanych, a szczególnie początkujących, którzy nie zawsze mogą poradzić sobie z dobrym doborem parametrów, gdy jest ich wiele. Tym bardziej, że zapewne wiele jest osób, które grają w Tyranny nie tyle dla walk, co dla fabuły ;)

Komentarz: YxU
2016-11-25
10:05

Scorpi_80 Generał

Scorpi_80

Masz rację bo zacząłem nową grę i przyłączyłem się do Chaosu. W 2 akcie są inne misje i inne miejscówki. Niestety nie da się za jednym przejściem odkryć wszystkiego.

Komentarz: Scorpi_80
2016-11-29
09:23

zanonimizowany307509 Legend

Podobnie jak Wiedźmin 2. :)

Komentarz: zanonimizowany307509
2016-11-23
22:19

Scorpi_80 Generał

Scorpi_80

Wybrałem ścieżkę Wzgardzonych i takiej lokacji jak "Bliźniacze Rzeki" nie miałem. Staram się zaglądać w każdy kąt i rozmawiać z każdym o wszystkim. Czyżbym coś przeoczył czy niektóre lokacje są dostępne tylko dla np. Chóru? W starych murach Rozstaje Lechtiany też nie mam dostępu do całej lokacji. Nie pamiętam wyborów z prologu, być może tam tkwi rozwiązanie.

Komentarz: Scorpi_80
2016-11-24
14:26

YxU Pretorianin

YxU

Z tego co się orientuję, to tak - niektóre lokacje są związane z określoną ścieżką (frakcje, zadania), dlatego gra tak usilnie stara się namówić gracza do podjęcia kolejnych prób jej ukończenia zaczynając od początku ;)

Komentarz: YxU
2016-11-22
22:44

MrocznyWędrowiec Generał

1
MrocznyWędrowiec

Mam nadzieję, że w przyszłości uzupełnicie poradnik o wszystkie warianty przejścia - ponieważ to kto będzie w danym miejscu zależy w dużym stopniu od wyborów podczas podboju - ja np miałem innych npców w Rozstajach Lethiany (także oprócz uzupełnienia infa o samych lokacjach przydałoby się info odnośnie skutków poszczególnych wyborów podczas podboju).

Btw - co trzeba zrobić, aby płonąca książnica była dostępna? Ja sprzymierzyłem się z Głosami a podczas podboju byłem w Krzepie i Wierzchołku - gre już kończe (jakieś 2-3 lokacje mi zostały) - a lokacja niedostępna. Następne przejscie chce zrobić magiem neutralnym/buntownikiem - i dostęp do skarbnicy wiedzy byłby jak najbardziej wskazany ;)

PS: I trochę złe info zamieszczacie - np napisaliście, że Sirina "woli trzymać się blisko szkarłatnego chóru" - wprost przeciwnie - nie cierpi ich - po prostu nie ma innego wyjścia.

Komentarz: MrocznyWędrowiec
2016-11-23
10:49

Xanas10 Centurion

Xanas10

Ja miałem dostęp do Książnicy jak wybrałem zdradę pod koniec 1 aktu. Bleden Mark nakazał mi zdobycie artefaktu z Książnicy i zakończenie Edyktu Ognia. Rozmawiałeś z nim w płonącym lesie?

Komentarz: Xanas10
2016-11-23
13:01

Xanas10 Centurion

Xanas10

Z tego co pamiętam trzeba było odpowiadać chyba na listy by móc z nim się spotkać w lesie.

Komentarz: Xanas10
2016-11-23
16:19

Vender Pretorianin

Vender

Misje od bledena dostajemy tylko w ścieżce chaosu i tylko w niej można zwiedzić wszystkie lokacje, choć ograniczają sie do "wybij wszystko co się rusza", w ścieżce wzgardzonych dostajemy od Ascha wybór czy chcemy misje w rozstajach czy w książnicy (rozstaje i tak są dostępne, wiec lepiej wybrać tą drugą). W innych ścieżkach nie wiem, tylko w ścieżce rebeliantów w ogóle się nie da tam dostać, z tego co czytałem.

Komentarz: Vender
2016-11-23
23:41

MrocznyWędrowiec Generał

MrocznyWędrowiec

Na wszystkie listy odpowiadałem. Doczytałem na wiki, że przy wyborach jakie zrobiłem miałem krótkie okienko czasu na wybranie się tam zaraz po Rozstajach Lethiany - a, że kierowałem się cały czas zadaniami w dzienniku, a zadania nie było (trzeba było się po prostu udać do lokacji) - to to przegapiłem. Cóż - pozostaje mi teraz czekać do 2go przejścia - lub ewentualnie skorzystać z konsoli, aby odblokować lokacje.
@Xanas - ja nikogo nie zdradziłem - trzymałem się cały czas jednych - więc może dlatego.

Komentarz: MrocznyWędrowiec
2016-11-17
18:15

zzzzzzzz Junior

jak mozna zdezaktywowac duchowa pułapke

Komentarz: zzzzzzzz
2016-11-17
03:43

zanonimizowany337608 Centurion

Jeśli grając po stronie Wzgardzonych wybiorę questa z Rozstajami Lethiany to Płonąca Książnica zostaje zablokowana już do końca gry? A robiąc na odwrót to w Rozstajach nie wykonam już tam żadnego questa i nie zwiedzę wszystkich lokacji związanych z Rozstajami ?

Komentarz: zanonimizowany337608
2016-11-17
02:24

Xanas10 Centurion

Xanas10

Ogólnie masz do zebrania w głównej fabule 3 artefakty. Jeden z nich nazywa się hełm Zmorogromcy. Gdy przyjmiesz na niego zadanie koniec końców trafisz do lokacji "Bliźniacze Rzeki", a tam bedą kolejne ruiny "Stare Mury". Podczas zwiedzania ich zdobędziesz kolejne 3 ognio-klucze. Dwóch z nich będziesz mógł użyć na zamkach w ruinach pod Wieżą Morską, by odblokować skarby. :) Mam nadzieję że pomogłem :)

Komentarz: Xanas10

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl