Tyranny: Plac ćwiczeń
Aktualizacja:
Poniższy rozdział omawia jedno z ulepszeń Wież dostępnych w grze Tyranny - Plac ćwiczeń. Poszczególne kwestie związane z ulepszeniem omówiono w odrębnych sekcjach.
Informacje ogólne

Jedno z ulepszeń, które co prawda nie oferuje namacalnych korzyści w postaci wyposażenia, ale jeśli będziesz je odpowiednio często odwiedzał to możesz skończyć grę na bardzo wysokim poziomie doświadczenia co z pewnością przełoży się na dodatkowe zdolności bojowe i większą skuteczność w walce. To ulepszenie mogę polecić szczególnie wszystkim, którzy planują prowadzić rozgrywkę po stronie rebeliantów lub na ścieżce chaosu, gdyż w tych dwóch przypadkach większość zadań będzie wymagać bezpośredniego użycia siły. W czasie realizowania wspomnianych scenariuszy przyjdzie ci znacznie częściej sięgać po broń, więc wysoki poziom bohatera na pewno pomoże ci w ukończeniu gry.
Plac ćwiczeń nie oferuje ci żadnych projektów, ale za jego sprawą będzie systematycznie otrzymywał skórę, która jest niezbędna do ulepszania pancerzy. Jeśli zdecydowałeś się na pierwsze ulepszenie wybrać Kuźnię, to z powodzeniem do kolejnej Wieży możesz zakupić Plac ćwiczeń. Nawet jeśli nie zatrudnisz żadnych rekrutów, to zarządca ulepszenia - Rhys pomoże ci rozwinąć kilka podstawowych statystyk (50 poziom max). Ponadto, po zbudowaniu omawianego ulepszenia, po odpoczynku w dowolnej z posiadanych Wież otrzymasz tymczasową premię do celności, atletyki oraz przebiegłości (5 punktów).
Kosztem szkolenia zdolności spada o jeden punkt za każdy okrągły poziom zdolności, co prezentuje poniższa tabela. Koszt liczony jest w miedzianych pierścieniach.
Poziom zdolności | Koszt szkolenia | Różnica |
0-9 | 1-10 | 1 |
10-19 | 10-19 | 0 |
20-29 | 19-28 | -1 |
30-39 | 28-37 | -2 |
40-49 | 37-46 | -3 |
50-59 | 46-55 | -4 |
60-69 | 55-64 | -5 |
70-79 | 64-73 | -6 |
80-89 | 73-82 | -7 |
90-99 | 82-91 | -8 |
Pamiętaj, że na każdy poziom bohatera możesz skorzystać tylko z pięciu treningów.
Rekruci
Poniżej znajdziesz listę wszystkich rekrutów, którzy powiązani są z omawianym ulepszeniem. Pamiętaj, że możesz zatrudnić jedynie sześciu z nich.
Imię | Korzyści | Koszt (spiżowe) |
Torvus | Trener: broń dwuręczna, broń miotająca, parowanie (do 150 punktów) | 20 |
Skacząca-Śmierć | Trener: atletyka, unik, walka wręcz (do 150 punktów) | 25 |
Zabójczyni marzeń | Trener: łuki, dwie bronie, przebiegłość (do 150 punktów) | 10 |
Lumosa | Trener: kontrola zimna, kontrola piorunów, kontrola siły, kontrola iluzji (do 150 punktów) | 20 |
Pokiereszowana Pięść | Trener: walka wręcz, łuki, atletyk, kontrola wigoru (do 150 punktów) | 20 |
Verus | Łowca, dostarcza skór na pancerze. | 20 |
Selina | Trener: broń jednoręczna, broń dwuręczna, broń miotająca (do 150 punktów) | 10 |
Thalla | Trener: broń jednoręczna, broń miotająca, parowanie (do 150 punktów) | 25 |
Komentarze czytelników
Niedawno zacząłem grę i coś mi się nie zgadza z poradnikiem. Kiedy Zwrotka zaczyna rozmawiać zemną w trakcie pierwszej wizyty w obozie Archonta Wojny nie mogę zdobyć jej Lojalności. Mam teksty które według poradnika powinny mi je dać ale punkty nabijają mi tylko odpowiedzi nabijające bojaźń. Tak samo ze strażnikiem obozu. Mogę zdobyć tylko wrogość dla Wzgardzonych a jestem za nimi.
Tamto juz dałem radę a powiedzcie mi dlaczego nmam na szaro rozstaje lethainy jak odblokować lokacje?
Jak przejsc zadanie główne kły i gniew w poradniku nie ma jestem na etapie udaj sie do lsnicej otchłani by rozwiązać spor miedzy kruszycielami a kamiennymi tropicielami - na mapie nie ma takiej lokacji jak ja odblokować?
Jak się dostać do pozostałych komnat w zakazanym przejściu?
Nie zgodzę się,że barik musi być typowym tankiem jak najbardziej można go zrobić wytrzymałym dps-em pod 2h bronie tak samo lantry może być spokojnie ofensywnym magiem
Masz rację - sugestie zawarte w poradniku są skierowane jednak dla osób niezdecydowanych, a szczególnie początkujących, którzy nie zawsze mogą poradzić sobie z dobrym doborem parametrów, gdy jest ich wiele. Tym bardziej, że zapewne wiele jest osób, które grają w Tyranny nie tyle dla walk, co dla fabuły ;)
Masz rację bo zacząłem nową grę i przyłączyłem się do Chaosu. W 2 akcie są inne misje i inne miejscówki. Niestety nie da się za jednym przejściem odkryć wszystkiego.
Podobnie jak Wiedźmin 2. :)
Wybrałem ścieżkę Wzgardzonych i takiej lokacji jak "Bliźniacze Rzeki" nie miałem. Staram się zaglądać w każdy kąt i rozmawiać z każdym o wszystkim. Czyżbym coś przeoczył czy niektóre lokacje są dostępne tylko dla np. Chóru? W starych murach Rozstaje Lechtiany też nie mam dostępu do całej lokacji. Nie pamiętam wyborów z prologu, być może tam tkwi rozwiązanie.
Z tego co się orientuję, to tak - niektóre lokacje są związane z określoną ścieżką (frakcje, zadania), dlatego gra tak usilnie stara się namówić gracza do podjęcia kolejnych prób jej ukończenia zaczynając od początku ;)
Mam nadzieję, że w przyszłości uzupełnicie poradnik o wszystkie warianty przejścia - ponieważ to kto będzie w danym miejscu zależy w dużym stopniu od wyborów podczas podboju - ja np miałem innych npców w Rozstajach Lethiany (także oprócz uzupełnienia infa o samych lokacjach przydałoby się info odnośnie skutków poszczególnych wyborów podczas podboju).
Btw - co trzeba zrobić, aby płonąca książnica była dostępna? Ja sprzymierzyłem się z Głosami a podczas podboju byłem w Krzepie i Wierzchołku - gre już kończe (jakieś 2-3 lokacje mi zostały) - a lokacja niedostępna. Następne przejscie chce zrobić magiem neutralnym/buntownikiem - i dostęp do skarbnicy wiedzy byłby jak najbardziej wskazany ;)
PS: I trochę złe info zamieszczacie - np napisaliście, że Sirina "woli trzymać się blisko szkarłatnego chóru" - wprost przeciwnie - nie cierpi ich - po prostu nie ma innego wyjścia.
Ja miałem dostęp do Książnicy jak wybrałem zdradę pod koniec 1 aktu. Bleden Mark nakazał mi zdobycie artefaktu z Książnicy i zakończenie Edyktu Ognia. Rozmawiałeś z nim w płonącym lesie?
Misje od bledena dostajemy tylko w ścieżce chaosu i tylko w niej można zwiedzić wszystkie lokacje, choć ograniczają sie do "wybij wszystko co się rusza", w ścieżce wzgardzonych dostajemy od Ascha wybór czy chcemy misje w rozstajach czy w książnicy (rozstaje i tak są dostępne, wiec lepiej wybrać tą drugą). W innych ścieżkach nie wiem, tylko w ścieżce rebeliantów w ogóle się nie da tam dostać, z tego co czytałem.
Na wszystkie listy odpowiadałem. Doczytałem na wiki, że przy wyborach jakie zrobiłem miałem krótkie okienko czasu na wybranie się tam zaraz po Rozstajach Lethiany - a, że kierowałem się cały czas zadaniami w dzienniku, a zadania nie było (trzeba było się po prostu udać do lokacji) - to to przegapiłem. Cóż - pozostaje mi teraz czekać do 2go przejścia - lub ewentualnie skorzystać z konsoli, aby odblokować lokacje.
@Xanas - ja nikogo nie zdradziłem - trzymałem się cały czas jednych - więc może dlatego.
Jeśli grając po stronie Wzgardzonych wybiorę questa z Rozstajami Lethiany to Płonąca Książnica zostaje zablokowana już do końca gry? A robiąc na odwrót to w Rozstajach nie wykonam już tam żadnego questa i nie zwiedzę wszystkich lokacji związanych z Rozstajami ?
Ogólnie masz do zebrania w głównej fabule 3 artefakty. Jeden z nich nazywa się hełm Zmorogromcy. Gdy przyjmiesz na niego zadanie koniec końców trafisz do lokacji "Bliźniacze Rzeki", a tam bedą kolejne ruiny "Stare Mury". Podczas zwiedzania ich zdobędziesz kolejne 3 ognio-klucze. Dwóch z nich będziesz mógł użyć na zamkach w ruinach pod Wieżą Morską, by odblokować skarby. :) Mam nadzieję że pomogłem :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
