Tyranny: Spiżowy Złodziej (The Bronze Thief) - zadanie główne
Aktualizacja:
Poniższy rozdział stanowi kompletny opis przebiegu rozgrywki w lokacjach Rozstaje Lethiany(M11), Ustronie Dezertera(M17), Bliźniacze Rzeki(M18) i Stare Mury w Bliźniaczych Rzekach - Obóz Bractwa(M35) związanej z zadaniem Spiżowy Złodziej. Znajdziesz tutaj rozwiązanie czekających na ciebie zadań z wątku głównego opowieści, które pozwolą ukończyć opisane tutaj zadanie możliwie najkorzystniej.
Poszczególne zagadnienia zostały opisane w stosownych sekcjach.
Rozpocznij zadanie
Zadanie pojawi się w dzienniku wraz zakończeniem misji: Żelazne ostrza oraz Żelazo i krew. W czasie rozmowy z Vintarą dowiesz się, że Spiżowe Bractwo odkryło ścieżkę do wnętrza Starych Murów od strony Bliźniaczych Rzek. Musisz udać się do wspomnianej lokacji i odnaleźć Raetommona, a także skradziony przez niego Hełm Zmorogromcy.
Bliźniacze rzeki

Po wejściu do lokacji szybko zobaczysz jednego z członków Spiżowego Bractwa. Brat Caleus poprosi cię o pomoc w walce ze zmorami, ale jedyna linia dialogowa prowadzi bezpośrednio do starcia z nim. W lokacji czeka na ciebie wielu przeciwników, w większości są to Ogniki albo Zatraty. W każdym zakątku trwa walka, do której musisz się przyłączyć, a członkowie Spiżowego Bractwa będą na ciebie reagować agresją.
Twoim zadaniem jest wyeliminowanie wszystkich przedstawicieli Spiżowego Bractwa. Gdy to uczynisz dziennik zostanie zaktualizowany, a ty będziesz musiał odszukać ich przywódcę. Przejdź przez rzekę w pobliżu zawalonego mostu na północy (wymagana Atletyka) i skieruj się w pobliże murów. W północno-wschodniej części mapy znajdziesz kolejnych przeciwników. Wśród nich będzie członkini Spiżowego Bractwa imieniem Welby. Po zakończonej walce zdradzi ci, że jeden z przywódców jej frakcji udał się do lokacji Ustronie Dezertera, żeby wezwać posiłki. W momencie gdy kobieta ginie, dziennik misji zostaje zaktualizowany i musisz wyruszyć do wspomnianej lokacji. Jedyne wyjście z Bliźniaczych Rzek znajduje się w miejscu z którego rozpocząłeś działania w lokacji.
Kamień klucz
W lokacji Ustronie Dezertera dziennik misji zostanie zaktualizowany, a jej celem będzie zdobycie klucza, którym dysponuje Myrek. Wspomnianego bohatera znajdziesz w centralnej części lokacji, więc wystarczy że udasz się bezpośrednio na północ.
Gdy zbliżysz się do Myreka będziesz świadkiem kłótni pomiędzy nim, a członkiem jego frakcji. Niezależnie od podjętych decyzji czeka cię wala ze wszystkimi członkami Spiżowego Bractwa, z tym, że grupa Locke'a najpierw będzie starała się pozbawić życia oddział Myreka. Po wygranej walce przeszukaj ciało Myreka, a znajdziesz przy nim Kamień Klucz do Starych Murów.
Znalezienie klucza aktualizuje dziennik zadania. Mając klucz do ruin możesz wrócić do lokacji Bliźniacze Rzeki, żeby kontynuować zadanie. Zanim jednak tam wrócisz warto rozejrzeć się po lokacji i wyjaśnić wątki związane z zadaniem Podejrzany.
Wejdź do ruin

Zdobyty przy ciele Myreka klucz pozwoli wejść do Starych Murów, gdzie będziesz mógł kontynuować pościg za Raetommonem.
W pierwszej komnacie po wejściu do ruin znajdziesz oddział Spiżowego Bractwa. Jego dowódca Platfus Ferris zapyta w jaki sposób udało ci się dostać do wnętrza Starych Murów. Możesz okłamać go i powiedzieć, że kamień klucz to nie jedyny sposób na wejście do ruin. Ostatecznie możesz go okłamać i powiedzieć, że masz zamiar się do nich przyłączyć. Dzięki temu nie będziesz musiał z nimi walczyć. Jednocześnie Ferris da ci ognioklucz Amith, który pozwoli ci dotrzeć do dalszych pomieszczeń w ruinach. Jeśli zdecydujesz się z nim walczyć zamiast go okłamywać, to znajdziesz przedmiot przy jego zwłokach.
Niezależnie od podjętej decyzji zdobędziesz ognioklucz, a zadanie zostanie zakończone. Jednocześnie w dzienniku pojawi się nowa misja - Zakazane Przejście.
- Tyranny - poradnik do gry
- Tyranny: Poradnik do gry
- Tyranny: Akt 2
- Tyranny: Przystań
- Tyranny: Rozstaje Lethiany - opis i mapa lokacji
- Tyranny: Centrum Władzy (Seats of Power) - zadanie główne
- Tyranny: Ustronie Dezertera
- Tyranny: Ślepa ambicja, Zaginiona dostawa, Nie pozostaw za sobą nikogo
- Tyranny: Bliźniacze Rzeki
- Tyranny: Stare Mury w Bliźniaczych Rzekach - Obóz Bractwa
- Tyranny: Stare Mury w Bliźniaczych Rzekach - Ścieżki
- Tyranny: Stare Mury w Bliźniaczych Rzekach - Przedsionek
- Tyranny: Żelazo i krew (Iron and Blood) - zadanie główne
- Tyranny: Niedobitki (Remnants) - zadanie poboczne
- Tyranny: Podejrzany (A Person of Interest) - zadanie poboczne
- Tyranny: Spiżowy Złodziej (The Bronze Thief) - zadanie główne
- Tyranny: Zakazane przejście (Forbidden Passage) - zadanie główne
- Tyranny: Przystań
- Tyranny: Akt 2
- Tyranny: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Niedawno zacząłem grę i coś mi się nie zgadza z poradnikiem. Kiedy Zwrotka zaczyna rozmawiać zemną w trakcie pierwszej wizyty w obozie Archonta Wojny nie mogę zdobyć jej Lojalności. Mam teksty które według poradnika powinny mi je dać ale punkty nabijają mi tylko odpowiedzi nabijające bojaźń. Tak samo ze strażnikiem obozu. Mogę zdobyć tylko wrogość dla Wzgardzonych a jestem za nimi.
Tamto juz dałem radę a powiedzcie mi dlaczego nmam na szaro rozstaje lethainy jak odblokować lokacje?
Jak przejsc zadanie główne kły i gniew w poradniku nie ma jestem na etapie udaj sie do lsnicej otchłani by rozwiązać spor miedzy kruszycielami a kamiennymi tropicielami - na mapie nie ma takiej lokacji jak ja odblokować?
Jak się dostać do pozostałych komnat w zakazanym przejściu?
Nie zgodzę się,że barik musi być typowym tankiem jak najbardziej można go zrobić wytrzymałym dps-em pod 2h bronie tak samo lantry może być spokojnie ofensywnym magiem
Masz rację - sugestie zawarte w poradniku są skierowane jednak dla osób niezdecydowanych, a szczególnie początkujących, którzy nie zawsze mogą poradzić sobie z dobrym doborem parametrów, gdy jest ich wiele. Tym bardziej, że zapewne wiele jest osób, które grają w Tyranny nie tyle dla walk, co dla fabuły ;)
Masz rację bo zacząłem nową grę i przyłączyłem się do Chaosu. W 2 akcie są inne misje i inne miejscówki. Niestety nie da się za jednym przejściem odkryć wszystkiego.
Podobnie jak Wiedźmin 2. :)
Wybrałem ścieżkę Wzgardzonych i takiej lokacji jak "Bliźniacze Rzeki" nie miałem. Staram się zaglądać w każdy kąt i rozmawiać z każdym o wszystkim. Czyżbym coś przeoczył czy niektóre lokacje są dostępne tylko dla np. Chóru? W starych murach Rozstaje Lechtiany też nie mam dostępu do całej lokacji. Nie pamiętam wyborów z prologu, być może tam tkwi rozwiązanie.
Z tego co się orientuję, to tak - niektóre lokacje są związane z określoną ścieżką (frakcje, zadania), dlatego gra tak usilnie stara się namówić gracza do podjęcia kolejnych prób jej ukończenia zaczynając od początku ;)
Mam nadzieję, że w przyszłości uzupełnicie poradnik o wszystkie warianty przejścia - ponieważ to kto będzie w danym miejscu zależy w dużym stopniu od wyborów podczas podboju - ja np miałem innych npców w Rozstajach Lethiany (także oprócz uzupełnienia infa o samych lokacjach przydałoby się info odnośnie skutków poszczególnych wyborów podczas podboju).
Btw - co trzeba zrobić, aby płonąca książnica była dostępna? Ja sprzymierzyłem się z Głosami a podczas podboju byłem w Krzepie i Wierzchołku - gre już kończe (jakieś 2-3 lokacje mi zostały) - a lokacja niedostępna. Następne przejscie chce zrobić magiem neutralnym/buntownikiem - i dostęp do skarbnicy wiedzy byłby jak najbardziej wskazany ;)
PS: I trochę złe info zamieszczacie - np napisaliście, że Sirina "woli trzymać się blisko szkarłatnego chóru" - wprost przeciwnie - nie cierpi ich - po prostu nie ma innego wyjścia.
Ja miałem dostęp do Książnicy jak wybrałem zdradę pod koniec 1 aktu. Bleden Mark nakazał mi zdobycie artefaktu z Książnicy i zakończenie Edyktu Ognia. Rozmawiałeś z nim w płonącym lesie?
Misje od bledena dostajemy tylko w ścieżce chaosu i tylko w niej można zwiedzić wszystkie lokacje, choć ograniczają sie do "wybij wszystko co się rusza", w ścieżce wzgardzonych dostajemy od Ascha wybór czy chcemy misje w rozstajach czy w książnicy (rozstaje i tak są dostępne, wiec lepiej wybrać tą drugą). W innych ścieżkach nie wiem, tylko w ścieżce rebeliantów w ogóle się nie da tam dostać, z tego co czytałem.
Na wszystkie listy odpowiadałem. Doczytałem na wiki, że przy wyborach jakie zrobiłem miałem krótkie okienko czasu na wybranie się tam zaraz po Rozstajach Lethiany - a, że kierowałem się cały czas zadaniami w dzienniku, a zadania nie było (trzeba było się po prostu udać do lokacji) - to to przegapiłem. Cóż - pozostaje mi teraz czekać do 2go przejścia - lub ewentualnie skorzystać z konsoli, aby odblokować lokacje.
@Xanas - ja nikogo nie zdradziłem - trzymałem się cały czas jednych - więc może dlatego.
Jeśli grając po stronie Wzgardzonych wybiorę questa z Rozstajami Lethiany to Płonąca Książnica zostaje zablokowana już do końca gry? A robiąc na odwrót to w Rozstajach nie wykonam już tam żadnego questa i nie zwiedzę wszystkich lokacji związanych z Rozstajami ?
Ogólnie masz do zebrania w głównej fabule 3 artefakty. Jeden z nich nazywa się hełm Zmorogromcy. Gdy przyjmiesz na niego zadanie koniec końców trafisz do lokacji "Bliźniacze Rzeki", a tam bedą kolejne ruiny "Stare Mury". Podczas zwiedzania ich zdobędziesz kolejne 3 ognio-klucze. Dwóch z nich będziesz mógł użyć na zamkach w ruinach pod Wieżą Morską, by odblokować skarby. :) Mam nadzieję że pomogłem :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
