Zakazane przejście (Forbidden Passage) - zadanie główne | Solucja Tyranny
Aktualizacja:
Poniższy rozdział stanowi kompletny opis przebiegu rozgrywki w lokacji Stare Mury w Bliźniaczych Rzekach - Obóz Bractwa(M35) związanej z zadaniem Zakazane przejście. Znajdziesz tutaj rozwiązanie czekających na ciebie zadań z wątku głównego opowieści, które pozwolą ukończyć opisane tutaj zadanie możliwie najkorzystniej.
Poszczególne zagadnienia zostały opisane w stosownych sekcjach.
- Początek zadania
- Wejdź do dalszych komnat
- Stare Mury przy Bliźniaczych Rzekach - Obóz Bractwa
- Stare Mury przy Bliźniaczych Rzekach - Ścieżki
- Staw czoła niebezpieczeństwu
- Zakończenie zadania
Początek zadania
Misja pojawi się w dzienniku po rozegraniu akcji związanych ze Spiżowym Bractwem po wejściu do lokacji Stare Mury w Bliźniaczych Rzekach - Obóz Bractwa. W zależności od tego w jaki sposób rozegrałeś rozmowę z Platfusem Ferrisem, napotkani członkowie Spiżowego Bractwa mogą być wobec ciebie wrogo nastawieni lub neutralni.
Wejdź do dalszych komnat

Bez względu na to w jaki sposób wszedłeś w posiadanie ognioklucza Amith musisz użyć go na pobliskiej latarni, żeby posunąć zadanie naprzód. Po aktywowaniu latarni przyciski w podłodze staną się aktywne i uzyskasz dostęp do kolejnych komnat. Dalsza część solucji podzielona jest na odpowiednie sekcje, które prezentują poszczególne poziomy Starych Murów przy Bliźniaczych Rzekach.
Stare Mury przy Bliźniaczych Rzekach - Obóz Bractwa

Użycie ognioklucza Amith na latarni odblokuje dwie ścieżki. W pierwszej kolejności wejdź do niewielkiego pomieszczenia[1] i zbierz leżące tam przedmioty. Następnie wróć do głównej komnaty i rusz na północ[2]. Użyj ognioklucza Ambir dla latarni na niższym poziomie. Dzięki temu otworzysz przejście do komnaty na południu[3]. Możesz ją przekukać i zebrać wszystkie skarby, ale będzie wiązało się to z pokonaniem czterech zjaw, które ich pilnują.
Następnie aktywuj latarnię[4] na wyższym poziomie komnaty i odblokuj przyciskami obydwa mosty[5][6]. Przejdź przez most na niższym poziomie[5] rozbrój pułapkę[7] i zapal kolejną latarnię[8]. Pokonaj zjawy uwolnione przez latarnię i przeszukaj zachodnią komnatę[9]. W tym momencie nie możesz aktywować schodów na niższy poziom lokacji, więc skorzystaj z mostu[6] i przejdź na platformę. Tam odblokuj następny most i rusz przed siebie korytarzem. Znajdziesz tam przejście do kolejnej lokacji.[10]
Stare Mury przy Bliźniaczych Rzekach - Ścieżki
![Po wejściu na kolejny poziom ruin[1] znajdziesz komnatę z latarnią - Zakazane przejście (Forbidden Passage) - zadanie główne | Solucja Tyranny - Tyranny - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1758/11991812.jpg)
Po wejściu na kolejny poziom ruin[1] znajdziesz komnatę z latarnią. Na podłodze leży ciało, które kryje ognioklucz Citren. Wspomniana latarnia może być aktywowana przez oba klucze z tych ruin. Ambir odblokuje przejście do zachodnich komnat[2], a Citren do północnych[3].
W pierwszej z zachodnich komnat[4] trafisz na potyczkę pomiędzy zjawami, a Spiżowym Bractwem. Obie strony są ci wrogie, więc najlepiej poczekać chwilę, aż twoi wrogowie sami osłabią swoje siły. Po pokonaniu wszystkich przeciwników możesz przeszukać skrytki w poszukiwaniu skarbów. Wiąże się to z uwolnieniem zjaw z pobliskiej ściany. Ostatecznie droga na zachód będzie zablokowana i musisz użyć latarni w komnacie z ogniokluczem Citren, żeby przycisk na ścianie stał się aktywny. Zanim udasz się dalej na zachód, rozbrój pułapki na ścianie korytarza. Na końcu wąskiego korytarza znajdziesz przycisk[5], który otworzy drzwi do południowej komnaty[6].
Znajdziesz tam jednego z Zespolonych. Możesz go zabić lub uratować. Jeśli pozwolisz mu uciec, to w dzienniku pojawi się zadanie Nie pozostaw za sobą nikogo. Wyjdź z komnaty i skieruj się bezpośrednio na północ[7] przechodząc przez aktywny most. Kolejnej latarni broni duża grupa zjaw, ale co najważniejsze, tuż za mostem po lewej stronie znajdziesz zwłoki, które kryją ostatni z ogniokluczy w tych ruinach - Rho. Dodatkowo na jednej ze ścian komnaty znajdziesz odcisk, który może być przydatny jeśli do tej pory nie odblokowałeś jeszcze Sali Runicznej Wieży Zmierzchu. Gdy tylko użyjesz ognioklucza Rho na latarni w komnacie, jeden z przycisków na podłodze stanie się aktywny, ale pojawią się też kolejne zjawy.
Zanim przejdziesz dalej wróć do miejsca, gdzie zaczynałeś eksplorację tego poziomu ruin i skieruj się na północ[3]. Rozbrój pułapkę na podłodze i zabierz zawartość kamiennej skrzyni. Użyj ognioklucza Saphir, żeby otworzyć przejście do kolejnej komnaty[8]. Znajdziesz tam dużą grupę silnych zjaw, które strzegą zawartości kamiennych skrytek. Po pokonaniu zjaw zabierz przedmioty potęgi ze schowków i wróć do komnaty, w której znalazłeś ostatni z ogniokluczy[7].
![Dalsza droga wiedzie przez pomieszczenie z pułapką w podłodze[9] - Zakazane przejście (Forbidden Passage) - zadanie główne | Solucja Tyranny - Tyranny - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1758/11991828.jpg)
Dalsza droga wiedzie przez pomieszczenie z pułapką w podłodze[9]. Rozbrój ją i udaj się do ostatniej komnaty[10]. Znajdziesz tam trzy latarnie. Musisz użyć ogniokluczy w takiej samej konfiguracji jak na powyższym obrazku, żeby uniknąć starcia ze zjawami. Ostatecznie uzyskasz dostęp do niewielkiego pomieszczenia na zachodzie[11], które prowadzi do dalszej części ruin i kryje ciekawe przedmioty.
Staw czoła niebezpieczeństwu
![W kolejnej lokacji znajdziesz Raetommona i kilku członków Spiżowego Bractwa[1] - Zakazane przejście (Forbidden Passage) - zadanie główne | Solucja Tyranny - Tyranny - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1758/11991843.jpg)
W kolejnej lokacji znajdziesz Raetommona i kilku członków Spiżowego Bractwa[1]. Gdy tylko się do nich zbliżysz jeden z przeciwników wyłączy most i uwięzi cię z nimi na platformie. Możesz z nim chwilę porozmawiać, ale ostatecznie i tak będziesz musiał go zabić. Przy jego ciele znajdziesz ognioklucz Emir, który będzie niezbędny do aktywowania mostu.
Wiedz, że Zguba[2], którą widzisz w centralnej części platformy wydostanie się z pułapki, gdy tylko zapalisz trzecią latarnię. Będziesz musiał pokonać ją oraz zjawy, które przywoła podczas walki. Po zakończonej walce aktywuj ostatnią latarnię i zejdź z platformy. Na wyższym poziomie lokacji znajdziesz uwięzioną Mistrzynię Zespolonych. Możesz ją uwolnić, dzięki czemu posuniesz zadanie naprzód. Ewentualnie możesz ją zabić, ale będzie to jednoznaczne z wejściem na ścieżkę Chaosu.
Zakończenie zadania
Gdy tylko ją uwolnisz wróć do sołtysa Rozstajów Lethiany, żeby omówić z nim sprawę Hełmu Zmorogromcy. Niezależnie od tego czy postanowisz zatrzymać go dla siebie, czy zostawisz go mieszkańcom Rozstajów, musisz udać się bezpośrednio do Grobowego Ashe. Poinformuj go o swoich dokonaniach, a zadanie zostanie zakończone. Jednocześnie w dzienniku pojawi się nowa misja - Terasy zadrżą.
0
- Tyranny - poradnik do gry
- Tyranny - poradnik do gry
- Akt II
- Przystań
- Rozstaje Lethiany M11 - opis i mapa lokacji | Przystań | Solucja Tyranny
- Centrum Władzy (Seats of Power) - zadanie główne | Solucja Tyranny
- Ustronie Dezertera M17 | Solucja Tyranny
- Ślepa ambicja, Zaginiona dostawa, Nie pozostaw za sobą nikogo | Solucja Tyranny
- Bliźniacze Rzeki M18 | Solucja Tyranny
- Stare Mury w Bliźniaczych Rzekach - Obóz Bractwa M35 | Solucja Tyranny
- Stare Mury w Bliźniaczych Rzekach - Ścieżki M36 | Solucja Tyranny
- Stare Mury w Bliźniaczych Rzekach - Przedsionek M37 | Solucja Tyranny
- Żelazo i krew (Iron and Blood) - zadanie główne | Solucja Tyranny
- Niedobitki (Remnants) - zadanie poboczne | Solucja Tyranny
- Podejrzany (A Person of Interest) - zadanie poboczne | Solucja Tyranny
- Spiżowy Złodziej (The Bronze Thief) - zadanie główne | Solucja Tyranny
- Zakazane przejście (Forbidden Passage) - zadanie główne | Solucja Tyranny
- Przystań
- Akt II
- Tyranny - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Trygław Pretorianin
W poradniu brak opisu gry po stronie Teras lub swojej własnej.
zanonimizowany1173954 Senator
Jak przejsc zadanie główne kły i gniew w poradniku nie ma jestem na etapie udaj sie do lsnicej otchłani by rozwiązać spor miedzy kruszycielami a kamiennymi tropicielami - na mapie nie ma takiej lokacji jak ja odblokować?
zanonimizowany1173954 Senator
Tamto juz dałem radę a powiedzcie mi dlaczego nmam na szaro rozstaje lethainy jak odblokować lokacje?
ROGI Chorąży
Niedawno zacząłem grę i coś mi się nie zgadza z poradnikiem. Kiedy Zwrotka zaczyna rozmawiać zemną w trakcie pierwszej wizyty w obozie Archonta Wojny nie mogę zdobyć jej Lojalności. Mam teksty które według poradnika powinny mi je dać ale punkty nabijają mi tylko odpowiedzi nabijające bojaźń. Tak samo ze strażnikiem obozu. Mogę zdobyć tylko wrogość dla Wzgardzonych a jestem za nimi.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
