Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Francja w Sid Meier's Civilization VI Poradnik Sid Meier's Civilization VI

W poniższym rozdziale znajdziesz przydatne informacje dotyczące Francji. Dowiesz się tutaj przede wszystkim co wyróżnia Francję spośród innych cywilizacji, a także co stanowi jej największą siłę. Poza tym znajdziesz tutaj przydatne informacje odnoszące się do sposobu na wygraną, który jest najłatwiejszy do osiągnięcia Francją.

Nazwa - Francja w Sid Meiers Civilization VI - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

Nazwa

Działanie

Wielki wyścig

+20% do produkcji cudów z epoki średniowiecza, renesansu i przemysłowej. Podwaja ilość turystów dzięki cudom z dowolnej epoki.

Zredukowany koszt budowy cudów jest bardzo przydatny, ale nie zapominaj, że dostępny jest jedynie dla budowli z konkretnych epok, co sprawia, że największy potencjał Francji w tym zakresie przypada na środkowy etap rozgrywki. Miej też na uwadze, że nie uda ci się zbudować wszystkich cudów, ponieważ większość z nich ma bardzo wysokie wymagania dotyczące terenu i struktury miasta. Oczywiście liczba wzniesionych budynków może mieć drugorzędne znaczenie, gdyż unikalna zdolność Francji pozwala podwoić turystów, którzy odwiedzają twoje terytorium z uwagi na dostępne tam cuda. Warto budować cuda już na początkowym etapie rozgrywki, o ile oczywiście zależy ci na zwycięstwie kulturowym. Jeśli nie, to możesz spokojnie pominąć starożytność i epokę klasyczną, by zacząć budowę cudów dopiero, gdy pojawią się ku temu sprzyjające warunki. Nie mniej jednak warto wznieść przynajmniej jeden cud z każdej epoki, głównie po to, by zyskać wynikające z niego premie.

Nazwa

Działanie

Latająca eskadra

Katarzyny

Posada 1 poziom widoczności dyplomatycznej ponad standardowy u każdej poznanej cywilizacji. Po odkryciu technologii zamków może wyszkolić dodatkowego szpiega.

Warto pamiętać o tej zdolności, szczególnie jeśli nie prowadzisz gry Francją, a Katarzyna znalazła się w twoim scenariuszu. Opisana w powyższej tabeli zdolność pozwala jej na sprawdzanie statusu dyplomatycznego wszystkich graczy w takim samym stopniu, jakby była z nimi sprzymierzona. Zdolność ta może nie być szczególnie użyteczna dla gry z komputerem, ale z pewnością okaże się kluczowa dla gry wieloosobowej. Co więcej, Francja może wyszkolić większą ilość szpiegów, co ma kolosalne znaczenie. Szpieg może sabotować produkcję w miastach lub przekazywać szczegółowe informacje, które przeciwnik może wykorzystać. Szpiega możemy zdekonspirować, jeśli korzystamy z własnej jednostki szpiegowskiej. Dzięki dodatkowej jednostce możesz we większym stopniu zaszkodzić jednemu z graczy, ponieważ nie będzie dysponował wytaczającą liczbą jednostek, żeby usunąć wszystkich szpiegów ze swojego terytorium.

Podsumowanie:

Trudno wskazać jeden konkretny typ zwycięstw, który jest szczególnie łatwy dla Francji. Generalnie gra Francją wymaga od gracza zdecydowanie większej znajomości mechanik gry niż ma to miejsce w pozostałych przypadkach. Na pewno znacznie ułatwione jest dążenie do zwycięstwa kulturowego, tym bardziej że dla omawianej nacji przewidziano dodatkowe ulepszenie, które zapewni złoto i punkty kultury, ale co ważne może być wzniesione tylko w sąsiedztwie koryta rzeki, więc jego użyteczność jest wysoce zależna od początkowego rozstawienia. Mimo wszystko główną siłę Francja stanowią szpiedzy i to od umiejętnego zarządzania ich działaniami zależy czy ostatecznie odniesiesz sukces. Możesz jeszcze łatwo sięgnąć po dominację, gdyż odpowiednio sabotując produkcję w miastach przeciwnika, jednocześnie pozbawiasz go możliwości do prowadzenia skutecznej obrony.