Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Civilization 6: Francja, Katarzyna Medycejska, opis nacji, porady Poradnik Sid Meier's Civilization VI

W poniższym rozdziale poradnika do gry Civilization 6 znajdziesz przydatne informacje dotyczące Francji. Dowiesz się tutaj przede wszystkim co wyróżnia Francję spośród innych nacji w Civilization VI, a także co stanowi jej największą siłę. Poza tym znajdziesz tutaj przydatne informacje odnoszące się do sposobu na wygraną, który jest najłatwiejszy do osiągnięcia Francją.

Opis nacji - Francja

Nazwa - Civilization 6: Francja, Katarzyna Medycejska, opis nacji, porady - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

Nazwa

Działanie

Wielki wyścig

+20% do produkcji cudów z epoki średniowiecza, renesansu i przemysłowej. Podwaja ilość turystów dzięki cudom z dowolnej epoki.

Zredukowany koszt budowy cudów jest bardzo przydatny, ale nie zapominaj, że dostępny jest jedynie dla budowli z konkretnych epok, co sprawia, że największy potencjał Francji w tym zakresie przypada na środkowy etap rozgrywki. Miej też na uwadze, że nie uda ci się zbudować wszystkich cudów, ponieważ większość z nich ma bardzo wysokie wymagania dotyczące terenu i struktury miasta. Oczywiście liczba wzniesionych budynków może mieć drugorzędne znaczenie, gdyż unikalna zdolność Francji pozwala podwoić turystów, którzy odwiedzają twoje terytorium z uwagi na dostępne tam cuda. Warto budować cuda już na początkowym etapie rozgrywki, o ile oczywiście zależy ci na zwycięstwie kulturowym. Jeśli nie, to możesz spokojnie pominąć starożytność i epokę klasyczną, by zacząć budowę cudów dopiero, gdy pojawią się ku temu sprzyjające warunki. Nie mniej jednak warto wznieść przynajmniej jeden cud z każdej epoki, głównie po to, by zyskać wynikające z niego premie.

Nazwa

Działanie

Latająca eskadra

Katarzyny

Posada 1 poziom widoczności dyplomatycznej ponad standardowy u każdej poznanej cywilizacji. Po odkryciu technologii zamków może wyszkolić dodatkowego szpiega.

Warto pamiętać o tej zdolności, szczególnie jeśli nie prowadzisz gry Francją, a Katarzyna znalazła się w twoim scenariuszu. Opisana w powyższej tabeli zdolność pozwala jej na sprawdzanie statusu dyplomatycznego wszystkich graczy w takim samym stopniu, jakby była z nimi sprzymierzona. Zdolność ta może nie być szczególnie użyteczna dla gry z komputerem, ale z pewnością okaże się kluczowa dla gry wieloosobowej. Co więcej, Francja może wyszkolić większą ilość szpiegów, co ma kolosalne znaczenie. Szpieg może sabotować produkcję w miastach lub przekazywać szczegółowe informacje, które przeciwnik może wykorzystać. Szpiega możemy zdekonspirować, jeśli korzystamy z własnej jednostki szpiegowskiej. Dzięki dodatkowej jednostce możesz we większym stopniu zaszkodzić jednemu z graczy, ponieważ nie będzie dysponował wytaczającą liczbą jednostek, żeby usunąć wszystkich szpiegów ze swojego terytorium.

Podsumowanie

Trudno wskazać jeden konkretny typ zwycięstw, który jest szczególnie łatwy dla Francji. Generalnie gra Francją wymaga od gracza zdecydowanie większej znajomości mechanik gry niż ma to miejsce w pozostałych przypadkach. Na pewno znacznie ułatwione jest dążenie do zwycięstwa kulturowego, tym bardziej że dla omawianej nacji przewidziano dodatkowe ulepszenie, które zapewni złoto i punkty kultury, ale co ważne może być wzniesione tylko w sąsiedztwie koryta rzeki, więc jego użyteczność jest wysoce zależna od początkowego rozstawienia. Mimo wszystko główną siłę Francja stanowią szpiedzy i to od umiejętnego zarządzania ich działaniami zależy czy ostatecznie odniesiesz sukces. Możesz jeszcze łatwo sięgnąć po dominację, gdyż odpowiednio sabotując produkcję w miastach przeciwnika, jednocześnie pozbawiasz go możliwości do prowadzenia skutecznej obrony.