Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Civilization 6: Hiszpania, Filip II Habsburg, opis nacji, porady Poradnik Sid Meier's Civilization VI

W poniższym rozdziale poradnika do gry Civilization 6 znajdziesz przydatne informacje dotyczące Hiszpanii. Dowiesz się tutaj przede wszystkim co wyróżnia Hiszpanię spośród innych nacji w Civilization VI, a także co stanowi jej największą siłę. Poza tym znajdziesz tutaj przydatne informacje odnoszące się do sposobu na wygraną, który jest najłatwiejszy do osiągnięcia Hiszpanią.

Opis nacji - Hiszpania

Nazwa - Civilization 6: Hiszpania, Filip II Habsburg, opis nacji, porady - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

Nazwa

Działanie

Flota Skarbów

Możliwość budowy flot i armad szybciej niż w innych krajach. Szlaki handlowe biegnące przez wiele kontynentów otrzymują premię do złota, jeśli łączą twoje miasta z osadami innych graczy. Jeśli handel odbywa się wewnętrznie, to premia dotyczy żywności i punktów produkcji.

O ile możliwość budowy flot i armad jest dostępna dla każdej cywilizacji, to Hiszpania ma do niej dostęp zdecydowanie szybciej co niejednokrotnie może zadecydować o wyniku walki na morzu. Dzięki wykorzystaniu floty jednostki dysponują większą siłą ognia, a koszt produkcji jest nieznacznie wyższy niż dla pojedynczych jednostek. Aktywność Hiszpanii koncentruje się na większych zbiornikach wodnych, więc w tym aspekcie oczekuj sporej rywalizacji, jeśli w twoim scenariuszu pojawi się również Anglia. Hiszpania jest jedną z niewielu nacji, dla których wielkość mapy ma ogromne znaczenie. Im większa mapa, tym większa szansa, że dla scenariusza zostało wygenerowane kilka kontynentów, co pozwoli odpowiednio korzystać z premii. Warto mieć też na uwadze, że położenie jest też bardzo ważne, dla unikalnego ulepszenia Hiszpanii - Misji. Aczkolwiek więcej szczegółów na jej temat znajdziesz w rozdziale poświęconym ulepszeniom.

Nazwa

Działanie

El Escorial

Inkwizytorzy mogą usuwać herezję jeden raz więcej. Jednostki bojowe otrzymują premię +4 do siły bojowej przeciw graczom wyznającym inne religie.

Powyższa zdolność daje dobry punkt wyjścia dla walki o zwycięstwo religijne. Podobnie jak w przypadku poprzedniej zdolności, możliwość korzystania z premii jest zdecydowanie większa w scenariuszach obejmujących dużą ilość graczy. Zdolność usuwania herezji z pewnością przyspieszy realizację scenariusza religijnego i pozbawi innych graczy dodatkowych przychodów z religii w miastach. Najważniejszym aspektem tej zdolności jest jednak premia do ataku przeciwko jednostkom nacji wyznającym inne religie, gdyż otwiera drogę do zwycięstwa przez dominację.

Podsumowanie

Dla Hiszpanii istnieje tylko jedna ścieżka, dla której będziesz miał największe szanse na zwycięstwo. Niemal wszystkie jednostki, elementy infrastruktury i premie odnoszą się do wiary, ale możesz też wykorzystać je do innych celów. W dowolnym scenariuszu możesz też zmarginalizować użycie swoich jednostek do szerzenia wiary, ale założyć własne wierzenie tylko po to by utrzymywać je w swoich miastach. Dzięki temu będziesz mógł korzystać z premii do siły bojowej przeciwko heretykom. Cztery punkty siły bojowej nie przekują się na pełną dominację, ale w połączeniu z postępem technologicznym i premiami z doktryn militarnych, znacznie zwiększa twoje szanse w starciu z innymi graczami.