Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Hiszpania w Sid Meier's Civilization VI Poradnik Sid Meier's Civilization VI

W poniższym rozdziale znajdziesz przydatne informacje dotyczące Hiszpanii. Dowiesz się tutaj przede wszystkim co wyróżnia Hiszpanię spośród innych cywilizacji, a także co stanowi jej największą siłę. Poza tym znajdziesz tutaj przydatne informacje odnoszące się do sposobu na wygraną, który jest najłatwiejszy do osiągnięcia Hiszpanią.

Nazwa - Hiszpania w Sid Meiers Civilization VI - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

Nazwa

Działanie

Flota Skarbów

Możliwość budowy flot i armad szybciej niż w innych krajach. Szlaki handlowe biegnące przez wiele kontynentów otrzymują premię do złota, jeśli łączą twoje miasta z osadami innych graczy. Jeśli handel odbywa się wewnętrznie, to premia dotyczy żywności i punktów produkcji.

O ile możliwość budowy flot i armad jest dostępna dla każdej cywilizacji, to Hiszpania ma do niej dostęp zdecydowanie szybciej co niejednokrotnie może zadecydować o wyniku walki na morzu. Dzięki wykorzystaniu floty jednostki dysponują większą siłą ognia, a koszt produkcji jest nieznacznie wyższy niż dla pojedynczych jednostek. Aktywność Hiszpanii koncentruje się na większych zbiornikach wodnych, więc w tym aspekcie oczekuj sporej rywalizacji, jeśli w twoim scenariuszu pojawi się również Anglia. Hiszpania jest jedną z niewielu nacji, dla których wielkość mapy ma ogromne znaczenie. Im większa mapa, tym większa szansa, że dla scenariusza zostało wygenerowane kilka kontynentów, co pozwoli odpowiednio korzystać z premii. Warto mieć też na uwadze, że położenie jest też bardzo ważne, dla unikalnego ulepszenia Hiszpanii - Misji. Aczkolwiek więcej szczegółów na jej temat znajdziesz w rozdziale poświęconym ulepszeniom.

Nazwa

Działanie

El Escorial

Inkwizytorzy mogą usuwać herezję jeden raz więcej. Jednostki bojowe otrzymują premię +4 do siły bojowej przeciw graczom wyznającym inne religie.

Powyższa zdolność daje dobry punkt wyjścia dla walki o zwycięstwo religijne. Podobnie jak w przypadku poprzedniej zdolności, możliwość korzystania z premii jest zdecydowanie większa w scenariuszach obejmujących dużą ilość graczy. Zdolność usuwania herezji z pewnością przyspieszy realizację scenariusza religijnego i pozbawi innych graczy dodatkowych przychodów z religii w miastach. Najważniejszym aspektem tej zdolności jest jednak premia do ataku przeciwko jednostkom nacji wyznającym inne religie, gdyż otwiera drogę do zwycięstwa przez dominację.

Podsumowanie:

Dla Hiszpanii istnieje tylko jedna ścieżka, dla której będziesz miał największe szanse na zwycięstwo. Niemal wszystkie jednostki, elementy infrastruktury i premie odnoszą się do wiary, ale możesz też wykorzystać je do innych celów. W dowolnym scenariuszu możesz też zmarginalizować użycie swoich jednostek do szerzenia wiary, ale założyć własne wierzenie tylko po to by utrzymywać je w swoich miastach. Dzięki temu będziesz mógł korzystać z premii do siły bojowej przeciwko heretykom. Cztery punkty siły bojowej nie przekują się na pełną dominację, ale w połączeniu z postępem technologicznym i premiami z doktryn militarnych, znacznie zwiększa twoje szanse w starciu z innymi graczami.