Civilization 6 Gathering Storm: Fenicja, Dido, opis nacji, porady
Aktualizacja:
W tym rozdziale poradnika do gry Civilization 6 zapoznasz się z opisem Fenicji. Dowiesz się więcej na temat zalet tej nacji, unikatowych cech specjalnych oraz najlepszego sposobu zarządzania Fenicją. Poza tym, przeczytasz o tym, jak wykorzystać unikatową jednostkę morskią Diera i dzielnicę portową Kohton.
Nacja ta jest dostępna tylko jeśli masz zakupione i odblokowane duże rozszerzenie Gathering Storm do Cywilizacji VI.
Opis nacji - Fenicja

Fenicji to prawdziwa potęga morska, która jednak w dużej mierze będzie polegać na handlu. Założycielka Kartaginy pozwala na ukończenia specjalnego projektu, który pozwala przenieść stolicę do innego miasta - coś, czego nie potrafi żadna inna cywilizacja z poprzedniego dodatku i podstawowej wersji gry! Tą umiejętność można wykorzystać na kilka sposobów.
Jeśli osiedlił się blisko twoich granic wojowniczy rywal, to ewakuacja stolicy przed wrogiem w inny rejon jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Inny sposób, to wykorzystanie bonusów pomiędzy kontynentami. Wiele cudów świata i doktryn, pozwala zwiększyć zyski, jeśli twoje miasta są na innym kontynencie niż stolica. Dobrym sposobem jest rozbudowanie się na początkowym kontynencie. Potem, warto przenieść swoją stolice do miasta na innym kontynencie. Dzięki temu, szybko zwiększyć np. przypływ złota w twoich miastach. Kolejny sposób, pozwala szybko zwiększyć lojalność nadmorskich miast na innym kontynencie. Jeśli twoje miasta są zagrożone spadkiem lojalności lub dopiero co podbiłeś miasta przeciwnika, szybko zrealizuj projekt transferu stolicy na nowy kontynent. W ten sposób szybko zabezpieczysz swoje miasta przed uzyskanie niepodległości lub pokojowym podbojem wroga.
Cywilizacji Fenicji opiera się na scentralizowanej władzy, co ma odzwierciedlenie w szybszym budowaniu dzielnic w mieście, w którym jest plac rządowy. Jeśli masz możliwości rozwinąć jakieś miasto do wysokiej ilości populacji, to warto zacząć budowę dzielnic od placu rządowego. Dzięki temu, wybudujesz pozostałe dzielnice dwa razy szybciej. Możesz mieć tylko jedna taką dzielnicę w swoim imperium, więc warto wybrać mądrze miasto, w którym będzie się znajdować. Plac rządowy dodaje większą premię za sąsiedztwa (+1 zamiast dla każdego typu dzielnic), więc dobrym rozwiązaniem jest budowanie dzielnic w skupisku.
Co więcej, handel w mieście z dzielnica rządową może przynieść dobre dochody. Łącznie możesz zyskać aż 4 dodatkowe szlaki handlowe (za dzielnicę oraz 3 budynki) z takiego miasta plus szlak za dzielnicę portową/biznesową. Fenicja zyskuje najbardziej na handlu morskim. Do ochrony swoich szlaków, wykorzystaj unikatową jednostkę - Diera. Zastępuje galerę w epoce antycznej. Dzięki tej jednostce, morskie szlaki handlowe nie mogą być złupione w zasięgu 4 pól. Warto trzymać parę takich jednostek, nawet w następnych epokach, dopóki różnica technologiczna pomiędzy siła bojową morskich jednostek, nie będzie przytłaczająca.
Kolejną zaletą Fenicji jest unikalna dzielnica portowa - Kohton (ang. Cohton). Jednostki w granicach miasta z taką dzielnicą, zostaną wyleczone w ciągu jednej tury! Jest to niezwykle mocna umiejętność, która podczas obrony, może uczynić flotę Fenicji niezwyciężoną. Ten bonus jest aktywny do końca rozgrywki, więc budowanie baz morskich (miasto z dzielnica portową) blisko terytorium wroga, może być świetnym pomysłem, na prowadzenie udanych wojen na morzu. Dodatkowo, Kohton produkuje jednostki morskie i osadników dwa razy szybciej.
Ostania, niezwykle istotna cecha specjalna, to ulepszona wersja osadników. W szeregach Fenicji, ta jednostka porusza się o 2 pola szybciej na morzu, posiada zasięg widzenia większy o 2 pola (czyli maksymalnie 5 pól!) oraz nie traci punktów ruchu podczas okrętowania. Oznacza to, że osadnicy są najlepszymi zwiadowcami na początku gry, zwłaszcza jeśli twoja okolica jest usiana morzami i oceanami. Dobrym pomysłem jest wykorzystanie osadnika do odkrycia dużej części obszarów morskiej, blisko twoich granic. Więcej informacji w krótszym czasie, pozwoli podjąć lepszą decyzję przy umiejscowieniu kolejnego miasta.
Podsumowanie
Fenicji to prawdziwa potęga morska. Stawia na szybką kolonizację, handel i jest w stanie szybko tworzyć duże floty morskie. Najlepiej jest utworzyć rozgrywkę na mapie, na której dominują morza i oceany np. archipelag lub wyspy tektoniczne. W ten sposób będziesz mógł maksymalnie wykorzystać zalety tej nacji. Po zbudowaniu dużej sieci miast na wielu kontynentach, możesz zdecydować, który sposób na wygraną zamierzasz osiągnąć. Fenicja nie stawia na żaden konkretny typ zwycięstwa, dzięki czemu jest uniwersalna, ale będziesz musiał włożyc więcej wysiłku w zwycięstwo kulturowe lub religijne.
- Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry
- Civilization 6: Poradnik do gry
- Civilization 6: Nacje
- Civilization 6: Nacje z Gathering Storm
- Civilization 6 Gathering Storm: Fenicja, Dido, opis nacji, porady
- Civilization 6 Gathering Storm: Francja i Anglia, Eleonor, opis nacji, porady
- Civilization 6 Gathering Storm: Mali, Mansa Musa, opis nacji, porady
- Civilization 6 Gathering Storm: Maorysi, Kupe, opis nacji, porady
- Civilization 6 Gathering Storm: Szwecja, Kristina, opis nacji, porady
- Civilization 6 Gathering Storm: Inkowie, Pachacuti, opis nacji, porady
- Civilization 6: Nacje z Gathering Storm
- Civilization 6: Nacje
- Civilization 6: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Gra ktoś na xbox? Nie mam pojęcia co kliknąć na padzie żeby nabyć jednostki religijne... Oczywiście mam założona religię, rozwinięta dzielnice wiary i bardzo dużo punktów wiary i nie mogę nabyć nawet misjonarza... Problem jest z interfejsem w wersji na xbox... Jest w stanie mi ktoś pomóc..?
Wczoraj po prostu było to nie możliwe.... Jakiś dziwny bug... Dziś jak załadowałem grę ponownie pojawiła się ta opcja w interfejsie i jest to przycisk RB xD wcześniej i tak klikałem wszystko i nie działało i też interface nie pokazywał takiej opcji :p
Ogólnie to masz je tam gdzie są jednostki wojskowe, a żeby je odblokować to musisz zbudować w mieście kaplicę i założyć religię. I to tylko w tym mieście gdzie masz kaplice
Powie mi ktoś dlaczego na jednym zapisie mam zasób luksusowy taki jak żółwie A na drugim już nie ?
Gram na wersji ghatering strom (chyba tak się to pisze) I na jednym zapisie mam takie zasoby luksusowe jak żółwie czy kadzidło A na innym już nie
Zasoby luksusowe są generowane losowo - ich występowanie zależy m.in. od rodzaju i rozmiaru wybranej mapy. Jeśli chcesz, możesz je wybrać w opcjach zaawansowanych przy tworzeniu nowej gry.
Skąd się biorą barbarzyńcy, mam sytuacje w której co chwilę dookoła miasta pojawiają się 3-4 jednostki na raz kompletnie znikąd? Nie podpływają, nie podchodzą itp., tylko tak jakby zeskoczyli i otaczają całe miasto.
Zawsze możesz wyłączyć barbarzyńców w opcjach zaawansowanych przy tworzeniu gry. Ogólnie ułatwia to rozgrywkę i nie masz z niczego nagle właśnie takich 4 jednostek pod miastem.
Z wiosek. Jak namierzyli twoje miasto to będą tam wysyłać oddziały.
Poproszę o podpowiedź odnośnie dzielnicy wojskowej. Budynki w tej dzielnicy zwiększają przychód doświadczenia przez "jednostki szkolone w tym mieście". Moje pytanie brzmi: czy ta premia działa na również na jednostki stworzone w tym mieście przed wybudowaniem dzielnicy?
wystarczy zwiekszyc poziom trudnosci, jesli na zbyt prostym grasz to oczywiscie w xii wieku zbudujesz samolot, ale nie o to chodzi...
king i ponizej w ogole mija sie z celem
Do tej pory grałem na 4 i 5 poziomie trudności póki co.
Niestety jak dla mnie gra za słabo zbilansowana. Możliwość budowy samolotów w XII wieku? Chwile eureki dają zbyt duży bonus (50%!). Dobre rozplanowanie zdobywania bonusów i kolejności technologii mogą nas postawić bardzo szybko jako najlepiej rozwiniętą cywilizację.
No ale to od lat wielka magia Cywilizacji - jeśli rozwiniesz państwo na tyle szybko aby mieć samoloty w XII wieku to przecież sam fun.
Nie rozumiem, masz zarzut za to że gra pozwala Ci się rozwijać?
Gdzie jest poradnik do Civilization VI w .pdf ?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
