Civilization 6: Port kosmiczny - premie, satelita, lądownik, marsjańskie osiedle

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Poniższy rozdział poradnika do gry Civilization 6 został poświęcony dzielnicy z portem kosmicznym. Znajdziesz tutaj przede wszystkim porady dotyczące realizowania projektów, które przybliżą cię do zwycięstwa naukowego w Cywilizacji VI.

Korzyści - Civilization 6: Port kosmiczny - premie, satelita, lądownik, marsjańskie osiedle - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

Premie

Korzyści

Umożliwia dostęp do projektów prowadzących do zwycięstwa naukowego.

Jak łatwo zauważyć, powyższa dzielnica ma za zadanie umożliwić ci dostęp do projektów, które pozwolą zrealizować założenia zwycięstwa naukowego. Nawet jeśli nie zależy ci szczególnie na zakończeniu scenariusza w ten sposób to warto zbudować przynajmniej jedną dzielnicę i zrealizować projekt wysłania satelity, co pozwoli usunąć z mapy mgłę wojny.

Poniżej znajdziesz przydatne informacje dotyczące każdego z dostępnych w dzielnicy projektów.

Wystrzelenie satelity Ziemi

Zgodnie z nazwą projektu, polega on na wystrzeleniu na orbitę satelity. Zrealizowanie projektu skutkuje odkryciem całej mapy i usunięciem z niej mgły wojny, ale wiedz też, że niezależnie od tego, kto wystrzeli satelitę, wszyscy pozostali gracze zostaną o tym fakcie poinformowani. Jest to szczególnie ważne z uwagi na charakterystykę gry wieloosobowej, gdzie któraś z konkurencyjnych nacji może zacząć utrudniać ci to zadanie skutecznymi najazdami.

Projekt dostępny jest po odblokowaniu technologii Technika rakietowa i może być realizowany w dowolnym mieście z portem kosmicznym.

Wystrzelenie lądownika księżycowego

Drugi etap walki o zwycięstwo naukowe. Szczególnie ciekawe jest to, że nawet jeśli nie dążysz do zwycięstwa naukowego, to po wystrzeleniu lądownika uzyskasz bardzo dużą ilość punktów kultury, która może pomóc w osiągnięciu pozostałych sposobów na wygraną. Premia do kultury przeliczana jest na podstawie twojego przychodu do punktów nauki na turę (wartość w lewym górnym rogu ekranu). Warto posiadać rozbudowaną infrastrukturę naukową by osiągnąć jak największe korzyści związane ze zrealizowaniem projektu, ponieważ uzyskane w ten sposób punkty kultury równają się dziesięciokrotności wspomnianej wcześniej wartości.

Do zrealizowania projektu niezbędna jest technologia satelity, a także dowolna dzielnica z portem kosmicznym. Warto wspomnieć, że jeśli posiadasz kilka dzielnic z portami kosmicznymi, a nie zacząłeś wcześniej realizować założeń żadnego z projektu, to na tym etapie możesz poprowadzić oba projekty równocześnie w osobnych dzielnicach.

Marsjańskie osiedle

Poniższe zadanie składa się z trzech niezależnych projektów, które podobnie jak te wcześniejsze możesz realizować jednocześnie. Jeśli gra zakłada, że możliwe jest zwycięstwo naukowe w rozgrywanym scenariuszu, to po zakończeniu trzech omówionych poniżej projektów wygrasz grę. Wszystkie technologie niezbędne do odblokowania projektów stanowią drugi rząd drzewka technologicznego dedykowanego epoce informacji, więc uzyskasz do nich dostęp tuż przed zakończeniem wszystkich etapów drzewka.

Nazwa

Koszt

Technologia

Wystrzelenie marsjańskiego osiedla

3000 produkcji

Robotyka

Wystrzelenie marsjańskiego reaktora

3000 produkcji

Reakcja termojądrowa

Wystrzelenie marsjańskiej hydroponiki

3000 produkcji

Nanotechnologia

Zauważ, że każdy z projektów możesz realizować w innym mieście, ale warto najpierw przekalkulować, czy rozpoczynanie projektu jest opłacalne w mieście, które nie dysponuje solidnym zapleczem produkcyjnym. Dążysz do zwycięstwa naukowego, ale aby je zrealizować przed konkurentami musisz dysponować dużą ilością punktów produkcji, więc już na kilkadziesiąt tur wcześniej musisz przygotować warunki pod realizację projektów.

Sid Meier's Civilization VI

21 października 2016

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2025-01-09
15:31

Piotruc Junior

Gra ktoś na xbox? Nie mam pojęcia co kliknąć na padzie żeby nabyć jednostki religijne... Oczywiście mam założona religię, rozwinięta dzielnice wiary i bardzo dużo punktów wiary i nie mogę nabyć nawet misjonarza... Problem jest z interfejsem w wersji na xbox... Jest w stanie mi ktoś pomóc..?

Komentarz: Piotruc
2025-01-09
15:49

Piotruc Junior

Wczoraj po prostu było to nie możliwe.... Jakiś dziwny bug... Dziś jak załadowałem grę ponownie pojawiła się ta opcja w interfejsie i jest to przycisk RB xD wcześniej i tak klikałem wszystko i nie działało i też interface nie pokazywał takiej opcji :p

Komentarz: Piotruc
2025-03-18
13:49

ostapt Junior

Ogólnie to masz je tam gdzie są jednostki wojskowe, a żeby je odblokować to musisz zbudować w mieście kaplicę i założyć religię. I to tylko w tym mieście gdzie masz kaplice

Komentarz: ostapt
2022-01-05
01:33

zaujca Junior

Powie mi ktoś dlaczego na jednym zapisie mam zasób luksusowy taki jak żółwie A na drugim już nie ?

Komentarz: zaujca
2022-01-05
07:58

Cainoor Legend

Cainoor

Moze grasz z modem Heroes & Legends i ktos uzyl skilla Anansi?

Komentarz: Cainoor
2022-01-05
13:13

zaujca Junior

Gram na wersji ghatering strom (chyba tak się to pisze) I na jednym zapisie mam takie zasoby luksusowe jak żółwie czy kadzidło A na innym już nie

Komentarz: zaujca
2022-01-05
14:43

hexx0 Konsul

hexx0

zaujca
Zasoby luksusowe są generowane losowo - ich występowanie zależy m.in. od rodzaju i rozmiaru wybranej mapy. Jeśli chcesz, możesz je wybrać w opcjach zaawansowanych przy tworzeniu nowej gry.

Komentarz: hexx0
2023-07-19
18:04

marekm25811 Junior

Wyginęły

Komentarz: marekm25811
2021-07-26
16:17

andrewbrw88 Junior

😡

Skąd się biorą barbarzyńcy, mam sytuacje w której co chwilę dookoła miasta pojawiają się 3-4 jednostki na raz kompletnie znikąd? Nie podpływają, nie podchodzą itp., tylko tak jakby zeskoczyli i otaczają całe miasto.

Komentarz: andrewbrw88
2022-12-21
20:08

BejrylowyBaryl Junior

Zawsze możesz wyłączyć barbarzyńców w opcjach zaawansowanych przy tworzeniu gry. Ogólnie ułatwia to rozgrywkę i nie masz z niczego nagle właśnie takich 4 jednostek pod miastem.

Komentarz: BejrylowyBaryl
2023-07-19
18:04

marekm25811 Junior

Z wiosek. Jak namierzyli twoje miasto to będą tam wysyłać oddziały.

Komentarz: marekm25811
2018-08-08
16:03

BrabusJ Legionista

BrabusJ
👍

Bardzo przydatny

Komentarz: BrabusJ
2018-08-08
15:57

bistrobob Legionista

Poproszę o podpowiedź odnośnie dzielnicy wojskowej. Budynki w tej dzielnicy zwiększają przychód doświadczenia przez "jednostki szkolone w tym mieście". Moje pytanie brzmi: czy ta premia działa na również na jednostki stworzone w tym mieście przed wybudowaniem dzielnicy?

Komentarz: bistrobob
2023-07-19
18:03

marekm25811 Junior

Oczywiście że nie

Komentarz: marekm25811
2016-11-18
13:43

Dessloch Legend

wystarczy zwiekszyc poziom trudnosci, jesli na zbyt prostym grasz to oczywiscie w xii wieku zbudujesz samolot, ale nie o to chodzi...
king i ponizej w ogole mija sie z celem

Komentarz: Dessloch
2016-11-18
14:02

matg87 Junior

Do tej pory grałem na 4 i 5 poziomie trudności póki co.

Komentarz: matg87
2016-11-18
13:34

matg87 Junior

Niestety jak dla mnie gra za słabo zbilansowana. Możliwość budowy samolotów w XII wieku? Chwile eureki dają zbyt duży bonus (50%!). Dobre rozplanowanie zdobywania bonusów i kolejności technologii mogą nas postawić bardzo szybko jako najlepiej rozwiniętą cywilizację.

Komentarz: matg87
2023-07-19
18:03

marekm25811 Junior

No ale to od lat wielka magia Cywilizacji - jeśli rozwiniesz państwo na tyle szybko aby mieć samoloty w XII wieku to przecież sam fun.
Nie rozumiem, masz zarzut za to że gra pozwala Ci się rozwijać?

Komentarz: marekm25811
2016-11-17
09:43

Artur50 Junior

Gdzie jest poradnik do Civilization VI w .pdf ?

Komentarz: Artur50
2016-11-17
23:02

Maksiu^ Centurion

Maksiu^

Nie ma w pdf, bo chyba jest jeszcze nie kompletny. Brak drzewka technologii dalszych niż renesans.

Komentarz: Maksiu^

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl