Civilization 6: Port kosmiczny - premie, satelita, lądownik, marsjańskie osiedle
Aktualizacja:
Poniższy rozdział poradnika do gry Civilization 6 został poświęcony dzielnicy z portem kosmicznym. Znajdziesz tutaj przede wszystkim porady dotyczące realizowania projektów, które przybliżą cię do zwycięstwa naukowego w Cywilizacji VI.

Premie
Korzyści | Umożliwia dostęp do projektów prowadzących do zwycięstwa naukowego. |
Jak łatwo zauważyć, powyższa dzielnica ma za zadanie umożliwić ci dostęp do projektów, które pozwolą zrealizować założenia zwycięstwa naukowego. Nawet jeśli nie zależy ci szczególnie na zakończeniu scenariusza w ten sposób to warto zbudować przynajmniej jedną dzielnicę i zrealizować projekt wysłania satelity, co pozwoli usunąć z mapy mgłę wojny.
Poniżej znajdziesz przydatne informacje dotyczące każdego z dostępnych w dzielnicy projektów.
Wystrzelenie satelity Ziemi
Zgodnie z nazwą projektu, polega on na wystrzeleniu na orbitę satelity. Zrealizowanie projektu skutkuje odkryciem całej mapy i usunięciem z niej mgły wojny, ale wiedz też, że niezależnie od tego, kto wystrzeli satelitę, wszyscy pozostali gracze zostaną o tym fakcie poinformowani. Jest to szczególnie ważne z uwagi na charakterystykę gry wieloosobowej, gdzie któraś z konkurencyjnych nacji może zacząć utrudniać ci to zadanie skutecznymi najazdami.
Projekt dostępny jest po odblokowaniu technologii Technika rakietowa i może być realizowany w dowolnym mieście z portem kosmicznym.
Wystrzelenie lądownika księżycowego
Drugi etap walki o zwycięstwo naukowe. Szczególnie ciekawe jest to, że nawet jeśli nie dążysz do zwycięstwa naukowego, to po wystrzeleniu lądownika uzyskasz bardzo dużą ilość punktów kultury, która może pomóc w osiągnięciu pozostałych sposobów na wygraną. Premia do kultury przeliczana jest na podstawie twojego przychodu do punktów nauki na turę (wartość w lewym górnym rogu ekranu). Warto posiadać rozbudowaną infrastrukturę naukową by osiągnąć jak największe korzyści związane ze zrealizowaniem projektu, ponieważ uzyskane w ten sposób punkty kultury równają się dziesięciokrotności wspomnianej wcześniej wartości.
Do zrealizowania projektu niezbędna jest technologia satelity, a także dowolna dzielnica z portem kosmicznym. Warto wspomnieć, że jeśli posiadasz kilka dzielnic z portami kosmicznymi, a nie zacząłeś wcześniej realizować założeń żadnego z projektu, to na tym etapie możesz poprowadzić oba projekty równocześnie w osobnych dzielnicach.
Marsjańskie osiedle
Poniższe zadanie składa się z trzech niezależnych projektów, które podobnie jak te wcześniejsze możesz realizować jednocześnie. Jeśli gra zakłada, że możliwe jest zwycięstwo naukowe w rozgrywanym scenariuszu, to po zakończeniu trzech omówionych poniżej projektów wygrasz grę. Wszystkie technologie niezbędne do odblokowania projektów stanowią drugi rząd drzewka technologicznego dedykowanego epoce informacji, więc uzyskasz do nich dostęp tuż przed zakończeniem wszystkich etapów drzewka.
Nazwa | Koszt | Technologia |
Wystrzelenie marsjańskiego osiedla | 3000 produkcji | Robotyka |
Wystrzelenie marsjańskiego reaktora | 3000 produkcji | Reakcja termojądrowa |
Wystrzelenie marsjańskiej hydroponiki | 3000 produkcji | Nanotechnologia |
Zauważ, że każdy z projektów możesz realizować w innym mieście, ale warto najpierw przekalkulować, czy rozpoczynanie projektu jest opłacalne w mieście, które nie dysponuje solidnym zapleczem produkcyjnym. Dążysz do zwycięstwa naukowego, ale aby je zrealizować przed konkurentami musisz dysponować dużą ilością punktów produkcji, więc już na kilkadziesiąt tur wcześniej musisz przygotować warunki pod realizację projektów.
- Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry
- Civilization 6: Poradnik do gry
- Civilization 6: Infrastruktura
- Civilization 6: Centrum miasta - premie, budynki, projekt
- Civilization 6: Kampus - premie, budynki, projekt
- Civilization 6: Dzielnica z Akweduktem, Łaźnia - premie, Łaźnia
- Civilization 6: Dzielnica Biznesowa - premie, budynki, projekt
- Civilization 6: Dzielnica Wojskowa - premie, budynki, projekt
- Civilization 6: Dzielnica Portowa, Stocznia Marynarki Królewskiej, premie
- Civilization 6: Dzielnica świątynna, Ławry - premie
- Civilization 6: Dzielnica Kulturalna, Akropolu - premie, budynki, projekt
- Civilization 6: Dzielnica Przemysłowa, Hanzy - premie, budynki, projekt
- Civilization 6: Dzielnica Osiedlowa, Mbanza - premie
- Civilization 6: Port kosmiczny - premie, satelita, lądownik, marsjańskie osiedle
- Civilization 6: Dzielnica Rozrywkowa, Karnawałowa - premie, budynki
- Civilization 6 Gathering Storm: Kanały - jak odblokować? Porady
- Civilization 6: Infrastruktura
- Civilization 6: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Gra ktoś na xbox? Nie mam pojęcia co kliknąć na padzie żeby nabyć jednostki religijne... Oczywiście mam założona religię, rozwinięta dzielnice wiary i bardzo dużo punktów wiary i nie mogę nabyć nawet misjonarza... Problem jest z interfejsem w wersji na xbox... Jest w stanie mi ktoś pomóc..?
Wczoraj po prostu było to nie możliwe.... Jakiś dziwny bug... Dziś jak załadowałem grę ponownie pojawiła się ta opcja w interfejsie i jest to przycisk RB xD wcześniej i tak klikałem wszystko i nie działało i też interface nie pokazywał takiej opcji :p
Ogólnie to masz je tam gdzie są jednostki wojskowe, a żeby je odblokować to musisz zbudować w mieście kaplicę i założyć religię. I to tylko w tym mieście gdzie masz kaplice
Powie mi ktoś dlaczego na jednym zapisie mam zasób luksusowy taki jak żółwie A na drugim już nie ?
Gram na wersji ghatering strom (chyba tak się to pisze) I na jednym zapisie mam takie zasoby luksusowe jak żółwie czy kadzidło A na innym już nie
Zasoby luksusowe są generowane losowo - ich występowanie zależy m.in. od rodzaju i rozmiaru wybranej mapy. Jeśli chcesz, możesz je wybrać w opcjach zaawansowanych przy tworzeniu nowej gry.
Skąd się biorą barbarzyńcy, mam sytuacje w której co chwilę dookoła miasta pojawiają się 3-4 jednostki na raz kompletnie znikąd? Nie podpływają, nie podchodzą itp., tylko tak jakby zeskoczyli i otaczają całe miasto.
Zawsze możesz wyłączyć barbarzyńców w opcjach zaawansowanych przy tworzeniu gry. Ogólnie ułatwia to rozgrywkę i nie masz z niczego nagle właśnie takich 4 jednostek pod miastem.
Z wiosek. Jak namierzyli twoje miasto to będą tam wysyłać oddziały.
Poproszę o podpowiedź odnośnie dzielnicy wojskowej. Budynki w tej dzielnicy zwiększają przychód doświadczenia przez "jednostki szkolone w tym mieście". Moje pytanie brzmi: czy ta premia działa na również na jednostki stworzone w tym mieście przed wybudowaniem dzielnicy?
wystarczy zwiekszyc poziom trudnosci, jesli na zbyt prostym grasz to oczywiscie w xii wieku zbudujesz samolot, ale nie o to chodzi...
king i ponizej w ogole mija sie z celem
Do tej pory grałem na 4 i 5 poziomie trudności póki co.
Niestety jak dla mnie gra za słabo zbilansowana. Możliwość budowy samolotów w XII wieku? Chwile eureki dają zbyt duży bonus (50%!). Dobre rozplanowanie zdobywania bonusów i kolejności technologii mogą nas postawić bardzo szybko jako najlepiej rozwiniętą cywilizację.
No ale to od lat wielka magia Cywilizacji - jeśli rozwiniesz państwo na tyle szybko aby mieć samoloty w XII wieku to przecież sam fun.
Nie rozumiem, masz zarzut za to że gra pozwala Ci się rozwijać?
Gdzie jest poradnik do Civilization VI w .pdf ?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
