Civilization 6: Średniowiecze - drzewko technologii
Aktualizacja:
W poniższym rozdziale poradnika do gry Civilization 6 znajdziesz omówienie wszystkich zdobyczy technologicznych z okresu Średniowiecza. Każdy element drzewka zostanie przeanalizowany pod kątem wynikających z niego korzyści, kosztów i przydatności w wybranej fazie rozgrywki. Skorzystanie z naszego poradnika pozwoli ci wybrać najlepsze technologie okresu Średniowiecza w Civilization VI.
Poszczególnym technologiom poświęcono osobne sekcje, których spis znajdziesz poniżej.
- Taktyka wojskowa (I rząd)
- Termin (I rząd)
- Strzemiona (I rząd)
- Mechanika (I rząd)
- Edukacja (II rząd)
- Inżynieria wojskowa (II rząd)
- Zamki (II rząd)
Taktyka wojskowa (I rząd)
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
![]() | 300 | Cud: Huey Teocalli Jednostka: Pikinierzy; Samuraje (Japonia); Berserkerowie (Japonia) | Zniszcz jednostkę włócznikami |
W tym przypadku nie powinieneś mieć większych problemów z odblokowaniem przyspieszenia. Jeśli skupiasz się na kontrolowaniu i rozwoju związanym z morzem to i tak powinieneś dysponować co najmniej kilkoma oddziałami jednostek lądowych. Włócznicy są jedną z podstawowych jednostek w tym okresie więc możesz skierować ich do walki z barbarzyńcami i w ten sposób zredukować czas badań. Omawiana technologia ma duże znaczenie szczególnie dla Norwegii i Japonii, aczkolwiek każda z nacji skorzysta z siły bojowej pikinierów i premii, które związane są ze wzniesieniem cudu.
Termin (I rząd)
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
![]() | 300 | +1 do produkcji dzięki Kopalni Budowla: Warsztat Dzielnica przemysłowa | Zbuduj trzy kopalnie |
Nie powinieneś mieć większych problemów z odblokowaniem eureki o ile po rozstawieniu będziesz miał dostęp do surowców kopalnych. Pamiętaj, że wskazana liczba ulepszeń jest liczona z obu miast, więc postaraj się do czasu podjęcia prac nad technologią dysponować już drugim miastem, które uzupełni ewentualne braki w tym zakresie. Warto dysponować minimalnie trzema ulepszeniami tego typu również z uwagi na premię do produkcji, którą otrzymasz po zakończeniu prac nad Terminem. Technologia jest szczególnie ważna głównie ze względu na dostęp do dzielnicy przemysłowej, który znacznie zwiększy produktywność twoich miast. Pod żadnym pozorem nie możesz jej ominąć, bowiem szybko zauważysz tego konsekwencje.
Strzemiona (I rząd)
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
![]() | 300 | Jednostka: Rycerze; Mameluk (Arabia) | Miej aktywną ideę feudalizmu |
W tym przypadku możesz mieć problem z odblokowaniem eureki, bowiem dla redukcji badań musisz opracować wcześniej idee z tej samej epoki co dana technologia. Jeśli będziesz niekonsekwentny w realizowaniu drzewka ideologicznego to może się okazać, że podejdziesz do prac nad badaniem na tyle późno, że nie uda ci się go ukończyć przed omawianą technologią. Strzemiona dają do stosunkowo silnych jednostek z epoki średniowiecza, które wymagają żelaza, więc zadbaj wcześniej o dostęp do zasobu strategicznego. Technologia leży w pierwszym rzędzie drzewka swojej epoki, więc prędzej czy później będziesz musiał do niej wrócić, ale początkowo możesz ją ominąć, jeśli postanowisz dać sobie więcej czasu na opracowanie wymaganej idei, bądź zdobycie niezbędnego zasobu. Pamiętaj, że dla eureki, która powiązana jest z kulturą najlepszym rozwiązaniem jest zwiększanie przychodów do punktów kultury i realizowanie inspiracji połączonych z konkretnymi ideami.
Mechanika (I rząd)
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
![]() | 300 | Jednostka: Kusznicy; Przyczajony tygrys (Chiny) Ulepszenie: Tartak | Posiadaj trzy jednostki łuczników |
Jeśli starannie zarządzasz swoimi oddziałami i raczej bezkonfliktowo rozwijasz swoje imperium, to nie powinieneś mieć problemów z odblokowaniem eureki. Pamiętaj, że braki w oddziałach możesz wyrównać przekształcając procarzy w łuczników, co kosztuje niewielką ilość złota, ale będzie bardzo pomocne. Najważniejszą korzyścią z zakończenia badań jest tartak, który możesz budować tylko na zalesionych heksagonach, więc postaraj się, nie wykarczować wszystkich lasów gdy tylko pojawi się taka możliwość. Poza tym zyskujesz dostęp do silniejszych jednostek dystansowych, w które możesz przekształcić swoich łuczników.
Edukacja (II rząd)
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
![]() | 390 | Budowla: Uniwersytet Cud: Hagia Sophia | Zdobądź Wielkiego Naukowca |
W zależności od tego kiedy udało ci się wznieść Kampus możesz już na tym etapie dysponować wystarczającym zapleczem, by skorzystać z pomocy Wielkiego Naukowca. Jeśli poświęcasz tej kwestii nawet trochę uwagi to nie powinieneś mieć problemu, aby dysponować odpowiednią liczbą punktów dla "najtańszego" naukowca. Badanie wspiera bezpośrednio wewnętrzną infrastrukturę Kampusu, co jest szczególnie ważne dla zwycięstwa technologicznego, ale powinieneś zbudować odblokowany budynek tak szybko jak będzie to możliwe niezależnie od sposobu, jaki wybrałeś dla wygrania scenariusza.
Inżynieria wojskowa (II rząd)
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
![]() | 390 | Budowla: Zbrojownia Jednostka: Inżynier wojskowy | Zbuduj akwedukt |
W zależności od produktywności jaką udało się wygenerować dla twoich miast różnie może prezentować się dostępność eureki. Pamiętaj, że akwedukt możesz wybudować tylko w sąsiedztwie źródeł wody, więc niewłaściwe umiejscowienie centrum miasta może całkowicie przekreślić twoje szanse na skorzystanie z redukcji kosztu badania. Za sprawą Inżynierii Wojskowej zyskujesz dostęp do ważnej jednostki wspierającej działania militarne, więc zaraz po zakończeniu badań zajmij się produkcją jednostki, by jak najwcześniej wykorzystać jej możliwości.
Zamki (II rząd)
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
![]() | 390 | Chiny: premia do kultury za segmenty Wielkiego Muru (zobacz rozdział Unikalne Ulepszenia) Francja: możliwość zatrudnienia dodatkowego szpiega Budowla: Średniowieczne mury Cud: Alhambra | Miej ustrój z miejscami na sześć kart doktryn |
W zależności od etapu na jakim są badania kolejnych idei, możesz skorzystać z trzech ustrojów (Monarchia, Teokracja, Republika kupiecka), które spełniają wymagania eureki, a w danym okresie powinny być w twoim zasięgu. Oczywiście wszystko jest uwarunkowane twoim zaangażowaniem w realizowanie kolejnych etapów drzewka ideologicznego, a także od przychodów do punktów kultury. Jeśli grasz jednym z krajów, który odnosi korzyści związane z unikalnymi zdolnościami, to powinieneś jak najszybciej skupić się na badaniu. W pozostałych przypadkach kartą przetargową jest możliwość zbudowania lepszych umocnień miejskich, więc zapotrzebowanie jest uzależnione od zagrożenia, jakie stanowią dla ciebie inne nacje.
0
- Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry
- Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry
- Drzewko technologii
- Civilization 6: Drzewko technologii - porady, informacje ogólne
- Civilization 6: Starożytność - drzewko technologii
- Civilization 6: Epoka klasyczna - drzewko technologii
- Civilization 6: Średniowiecze - drzewko technologii
- Civilization 6: Renesans - drzewko technologii
- Civilization 6: Epoka przemysłowa - drzewko technologii
- Drzewko technologii
- Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Automatic Chorąży
Dzięki za odpowiedź, ale nie chciało mi się wierzyć, że tylko tam jest ta informacja. Liczyłem na zestawienie wszystkich umów. Poza tym o ile dobrze pamiętam, nie ma chyba wszystkich szczegółów umowy. Trochę to niedorobione jeszcze :).
tommy.pi Junior
na poczatku zaznacze, ze to moja pierwsza gra w ciwilizacje, wiec wielu rzeczy jeszcze nie ogarniam. mam pytanie dotyczace uzyskania relikwi za walke teologiczna apostola, co musze dokladnie zrobic? kupilem apostola i wybralem dla niego opcje meczennik, ale dalej sie gubie. nie wiem o co chodzi z tym szerzeniem wiary, prosze o odpowiedz dla laika :)
matg87 Junior
Niestety jak dla mnie gra za słabo zbilansowana. Możliwość budowy samolotów w XII wieku? Chwile eureki dają zbyt duży bonus (50%!). Dobre rozplanowanie zdobywania bonusów i kolejności technologii mogą nas postawić bardzo szybko jako najlepiej rozwiniętą cywilizację.
Dessloch Legend
wystarczy zwiekszyc poziom trudnosci, jesli na zbyt prostym grasz to oczywiscie w xii wieku zbudujesz samolot, ale nie o to chodzi...
king i ponizej w ogole mija sie z celem
bistrobob Legionista
Poproszę o podpowiedź odnośnie dzielnicy wojskowej. Budynki w tej dzielnicy zwiększają przychód doświadczenia przez "jednostki szkolone w tym mieście". Moje pytanie brzmi: czy ta premia działa na również na jednostki stworzone w tym mieście przed wybudowaniem dzielnicy?
andrewbrw88 Junior
Skąd się biorą barbarzyńcy, mam sytuacje w której co chwilę dookoła miasta pojawiają się 3-4 jednostki na raz kompletnie znikąd? Nie podpływają, nie podchodzą itp., tylko tak jakby zeskoczyli i otaczają całe miasto.
zaujca Junior
Powie mi ktoś dlaczego na jednym zapisie mam zasób luksusowy taki jak żółwie A na drugim już nie ?
Piotruc Junior
Gra ktoś na xbox? Nie mam pojęcia co kliknąć na padzie żeby nabyć jednostki religijne... Oczywiście mam założona religię, rozwinięta dzielnice wiary i bardzo dużo punktów wiary i nie mogę nabyć nawet misjonarza... Problem jest z interfejsem w wersji na xbox... Jest w stanie mi ktoś pomóc..?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.







