Civilization 6: Starożytność - drzewko technologii
Aktualizacja:
W poniższym rozdziale poradnika do gry Civilization 6 znajdziesz omówienie wszystkich zdobyczy technologicznych z okresu starożytności. Każdy element drzewka zostanie przeanalizowany pod kątem wynikających z niego korzyści, kosztów i przydatności w wybranej fazie rozgrywki. Skorzystanie z naszego poradnika pozwoli ci wybrać najlepsze technologie starożytności w Civilization VI.
Poszczególnym technologiom poświęcono osobne sekcje, których spis znajdziesz poniżej.
- Garncarstwo
- Hodowla zwierząt
- Górnictwo
- Żegluga
- Astrologia
- Irygacja
- Pismo
- Łucznictwo
- Murarstwo
- Obróbka brązu
- Koło
Garncarstwo
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
![]() | 25 | Możliwość wykorzystania zasobów pszenicy i ryżu. Budynek: Spichlerz | Brak |
W tym przypadku ważne jest, aby odpowiednio zagospodarować dostępne surowce. Jeśli w granicach stolicy masz jeden z wymienionych zasobów to z pewnością powinieneś zacząć od tej technologii. Nie bez znaczenia jest też możliwość wzniesienia spichlerza.
Hodowla zwierząt
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
![]() | 25 | Możliwość wykorzystania zasobu bydło. Ulepszenia: Obóz i Pastwisko | Brak |
Tak jak w poprzednim przypadku, wybór tej technologi jako pierwszej zależy przede wszystkim od tego czy dysponujesz zasobem w granicach swojej stolicy.
Górnictwo
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
![]() | 25 | Umożliwia wyręb lasów i wykorzystanie zasobu miedź. Ulepszenia: Kopalnia i Kamieniołom | Brak |
Tak jak w poprzednim przypadku, jeśli dysponujesz dowolnym z zasobów, które mogą wykorzystać technologię to warto skorzystać z niej na samym początku.
Żegluga
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
![]() | 50 | Możliwość okrętowania budowniczych. Jednostka: Galera Ulepszenie: Łodzie rybackie | Załóż miasto na wybrzeżu |
Jeśli tuż po rozpoczęciu rozgrywki twoi osadnicy znajdują si w niewielkiej odległości od linii brzegowej to możesz w bardzo łatwy sposób skrócić czas niezbędny na badania. Jeśli nie potrzebujesz od początku rozgrywki poświęcać uwagi żegludze lub wylosowane miejsce temu nie sprzyja to możesz skrócić czas później poprzez założenie drugiego miasta na wybrzeżu. Premia przyznawana jest bez względu czy miasto będzie stolicą czy nie.
Astrologia
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
![]() | 50 | Budynek: Kaplica Cud: Stonehenge Dzielnica Świątynna | Znajdź cud natury |
W tym przypadku wszystko zależy od czynnika losowego. Jeśli po rozpoczęciu scenariusza zostaniesz ulokowany w pobliżu cudu i dowolnej z twoich jednostek uda się to odkryć to czym prędzej powinieneś rozpocząć badania w tym kierunku. Położenie tego typu może mocno wpłynąć na twoją pozycję w aspekcie zwycięstwa przez propagowanie własnej religii.
Irygacja
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
![]() | 50 | Możliwość usunięcia mokradeł Cud: Wiszące Ogrody Ulepszenie: Plantacja | Zbuduj farmę na zasobie |
Jeśli dysponujesz dowolnym z zasobów rolniczych nie powinieneś mieć większych problemów ze zredukowaniem czasu potrzebnego na badania. Ważne jest odpowiednio szybkie wyszkolenie budowniczych i pozostawienie przynajmniej jednego z trzech slotów na budowę farmy.
Pismo
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
![]() | 50 | Budynek: Biblioteka Dzielnica Kampus | Spotkaj inną cywilizację |
Wskazaną premię uzyskasz gdy tylko zetkniesz się z dowolną cywilizacją. Niezależnie od tego czy wyniknie to z twojej inicjatywy, czy przeciwnik podczas odkrywania mapy natknie się na twoją stolicę. Bardzo często nawet jeśli ty nie wyszkolisz zwiadowcy, szybko natkniesz się na zwiadowcę przeciwnika dzięki czemu premia aktywuje się sama.
Łucznictwo
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
![]() | 50 | Jednostka: Łucznicy | Zniszcz jednostkę procarzami |
Bardzo łatwo wykonać to zadanie na zwiadowcy barbarzyńców. Oczywiście może się okazać, że żaden z nich nie pojawi się zbyt szybko w twoim zasięgu, ale biorąc pod uwagę czas potrzebny na wyszkolenie jednostki, nie powinieneś mieć problemów z uzyskaniem premii.
Murarstwo
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
![]() | 80 | Umożliwia wykorzystanie zasobu kamień Cud: Piramidy Budynek: Starożytne mury Jednostka: Taran | Zbuduj kamieniołom |
Dostęp do premii zależy jedynie od tego, czy twoje miasto znajduje się w pobliżu zasobów kamienia. Jeśli je wykorzystasz to z miejsca zostanie odblokowana premia. Jest to bardzo ważne badanie bowiem dzięki niemu możesz wznosić mury obronne co przekłada się na bezpieczeństwo twojej osady.
Obróbka brązu
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
![]() | 80 | Możliwość wyrębu lasu deszczowego. Wskazuje położenie złóż żelaza na mapie. Budynek: Koszary Dzielnica Wojskowa Jednostka: Włócznicy | Zabij 3 jednostki barbarzyńców |
Wraz z opracowaniem kodeksu możesz uaktywnić premię do obrażeń przeciwko jednostkom barbarzyńców. Jest to bardzo pomocne, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że nierzadko dysponują oni konnicą znacznie szybciej niż ty. Jeśli stosunkowo wcześnie namierzysz osadę barbarzyńców to nie powinieneś mieć problemów ze spełnieniem wymogów. Ważne jest jednak abyś za szybko nie zniszczył osady, tylko poczekał aż wygeneruje ona odpowiednią liczbę jednostek które musisz zniszczyć.
Koło
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
![]() | 80 | Budynek: Młyn wodny Jednostka: Ciężkie rydwany | Rozpocznij wydobycie zasobu |
Bardzo łatwo zdobyć ulepszenie. Wystarczy, że na dowolnym z zasobów wzniesiesz ulepszenie. Może to być kopalnia, czym jednocześnie zyskasz dodatkowy surowiec, a jeśli będzie to kamieniołom to za jednym zamachem zyskasz dwie premie.
0
- Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry
- Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry
- Drzewko technologii
- Civilization 6: Drzewko technologii - porady, informacje ogólne
- Civilization 6: Starożytność - drzewko technologii
- Civilization 6: Epoka klasyczna - drzewko technologii
- Civilization 6: Średniowiecze - drzewko technologii
- Civilization 6: Renesans - drzewko technologii
- Civilization 6: Epoka przemysłowa - drzewko technologii
- Drzewko technologii
- Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Automatic Chorąży
Dzięki za odpowiedź, ale nie chciało mi się wierzyć, że tylko tam jest ta informacja. Liczyłem na zestawienie wszystkich umów. Poza tym o ile dobrze pamiętam, nie ma chyba wszystkich szczegółów umowy. Trochę to niedorobione jeszcze :).
tommy.pi Junior
na poczatku zaznacze, ze to moja pierwsza gra w ciwilizacje, wiec wielu rzeczy jeszcze nie ogarniam. mam pytanie dotyczace uzyskania relikwi za walke teologiczna apostola, co musze dokladnie zrobic? kupilem apostola i wybralem dla niego opcje meczennik, ale dalej sie gubie. nie wiem o co chodzi z tym szerzeniem wiary, prosze o odpowiedz dla laika :)
matg87 Junior
Niestety jak dla mnie gra za słabo zbilansowana. Możliwość budowy samolotów w XII wieku? Chwile eureki dają zbyt duży bonus (50%!). Dobre rozplanowanie zdobywania bonusów i kolejności technologii mogą nas postawić bardzo szybko jako najlepiej rozwiniętą cywilizację.
Dessloch Legend
wystarczy zwiekszyc poziom trudnosci, jesli na zbyt prostym grasz to oczywiscie w xii wieku zbudujesz samolot, ale nie o to chodzi...
king i ponizej w ogole mija sie z celem
bistrobob Legionista
Poproszę o podpowiedź odnośnie dzielnicy wojskowej. Budynki w tej dzielnicy zwiększają przychód doświadczenia przez "jednostki szkolone w tym mieście". Moje pytanie brzmi: czy ta premia działa na również na jednostki stworzone w tym mieście przed wybudowaniem dzielnicy?
andrewbrw88 Junior
Skąd się biorą barbarzyńcy, mam sytuacje w której co chwilę dookoła miasta pojawiają się 3-4 jednostki na raz kompletnie znikąd? Nie podpływają, nie podchodzą itp., tylko tak jakby zeskoczyli i otaczają całe miasto.
zaujca Junior
Powie mi ktoś dlaczego na jednym zapisie mam zasób luksusowy taki jak żółwie A na drugim już nie ?
Piotruc Junior
Gra ktoś na xbox? Nie mam pojęcia co kliknąć na padzie żeby nabyć jednostki religijne... Oczywiście mam założona religię, rozwinięta dzielnice wiary i bardzo dużo punktów wiary i nie mogę nabyć nawet misjonarza... Problem jest z interfejsem w wersji na xbox... Jest w stanie mi ktoś pomóc..?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.











