Civilization 6: Dzielnica Portowa, Stocznia Marynarki Królewskiej, premie

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Poniższy rozdział poradnika do gry Civilization VI poświęcony jest dzielnicy portowej, a także jej alternatywy dostępnej wyłącznie dla Anglii - Stoczni Marynarki Królewskiej. W niniejszym rozdziale znajdziesz ważne informacje dotyczące użytkowania tego typu dzielnicy w Civ 6, a także porady dotyczące tego jak najlepiej wykorzystać jej potencjał.

Handel wewnętrzny - Civilization 6: Dzielnica Portowa, Stocznia Marynarki Królewskiej, premie - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

Premie

Handel wewnętrzny

+1 do produkcji

Handel zewnętrzny

+3 do złota

Przychód z populacji

+2 do złota za obywatela

+1 do nauki za obywatela

Premia do złota za sąsiedztwo

+1 za każdy sąsiadujący zasób przybrzeżny

+1 za każde 2 pola z dzielnicą

Inne

+1 punktu Wielkiego Admirała na turę

+1 do miejsc na szlak handlowy

Likwiduje karę do ruchu podczas okrętowania i wyokrętowania pola.

Jak łatwo zauważyć, najlepszą lokalizacją dla dzielnicy portowej jest skraj wybrzeża, szczególnie na heksagonie, który bezpośrednio sąsiaduje z zasobami przybrzeżnymi. Jeśli decydujesz się na rozstawienie miasta na wybrzeżu to już na samym początku musisz mieć świadomość tego, że najlepszym dla niej miejscem, jak również dla całego miasta, będzie lokalizacja z jak największą liczbą dostępnych przy brzegu zasobów. Zarezerwuj miejsce dla dzielnicy i staraj się nie zabudowywać sąsiadujących z nią heksagonów, gdyż dzięki temu będziesz mógł zdobyć dodatkową premię za sąsiedztwo. Szybka budowa dzielnicy portowej zarezerwowana jest dla rozgrywki w której chcesz kontrolować duże zbiorniki wodne. W przeciwnym wypadku priorytet nie jest wysoki, ale dodatkowe przychody w postaci złota i punktów nauki prędzej czy później skłonią cię do osiedlenia się na wybrzeżu. Warto kierować punkt docelowy handlu na miasta z portem, gdyż dzięki temu zdobędziesz dodatkowy przychód w postaci złota. Zyski z handlu wewnętrznego nie są już tak atrakcyjne i możesz je zastąpić dowolnym ulepszeniem. Warto zwrócić uwagę na dwie korzyści płynące z posiadania dzielnicy. Przede wszystkim możesz usunąć karę do punktów ruchu, która narzucona jest za okrętowanie jednostek lądowych, a dodatkowo zyskujesz miejsce na dodatkowy szlak handlowy. Pamiętaj, że szlak morski ma docelowo dwukrotnie większy zasięg, więc jeśli decydujesz się rozstawić stolicę na wybrzeżu, to pierwszym celem handlowym powinno być miasto na innym kontynencie.

Premie - Stocznia Marynarki Królewskiej (Anglia)

Handel wewnętrzny

+1 do produkcji

Handel zewnętrzny

+3 do złota

Przychód z populacji

+2 do złota za obywatela

+1 do nauki za obywatela

Premia do złota za sąsiedztwo

+1 za każdy sąsiadujący zasób przybrzeżny

+1 za każde 2 pola z dzielnicą

Inne

+2 punktu Wielkiego Admirała na turę

+1 do miejsc na szlak handlowy

+2 do złota jeśli powstanie na obcym kontynencie

+1 do ruchu wszystkich jednostek morskich zbudowanych w stoczni

Likwiduje karę do ruchu podczas okrętowania i wyokrętowania pola.

Na pierwszy rzut oka można zauważyć, że w unikalna dzielnica Anglii nie wyróżnia się wieloma specjalnymi premiami w porównaniu do standardowej dzielnicy portowej. Zwróć jednak uwagę na uprzywilejowaną pozycję Anglii w wyścigu o Wielkiego Admirała. Punkty generowane są dla niej podwójnie, więc miej na uwadze, że jeśli będziesz grał w scenariuszu przeciwko Anglii to nie będziesz miał większych szans na przyjęcie Admirała pod swoją banderę. Dodatkowe premie odnoszą się do rozwiniętej infrastruktury dzielnicy, bowiem każda jednostka skonstruowana w Angielskiej stoczni będzie dysponowała większym zakresem ruchu już na starcie, co oczywiście przekłada się na większy potencjał dla ekspansji. Znakomicie łączy się to z premią do złota, jeśli miasto (a w tym Stocznia) będzie zlokalizowana na innym kontynencie niż stolica. Warto korzystać z filtra mapy, by znać dokładne granice kontynentów i jak najszybciej generować dodatkowy przychód z tym związany.

Budynki

Nazwa

Koszt

Premie

Latarnia morska

105 punktów produkcji

+1 do żywności i złota

+1 do miejsca dla obywateli i obszarów mieszkalnych

+1 do Wielkiego Admirała

+25% doświadczenia dla wszystkich szkolonych w mieście jednostek morskich.

Port morski

265 punktów produkcji

+2 do żywności i złota

+1 do miejsca dla obywateli i obszarów mieszkalnych

+1 do Wielkiego Admirała

+25% doświadczenia dla wszystkich szkolonych w mieście jednostek morskich. Szybsze szkolenie flot i armad.

Powyższa tabela prezentuje pierwszy i ostatni etap rozwoju infrastruktury portu. W zależności od stadium rozwoju możesz uzyskać pokaźny przychód do żywności i złota, a dodatkowo każdy z budynków oferuje miejsca dla obywateli i obszary mieszkalne co będzie bardzo pomocne dla miasta. Dzielnica portowa jest odpowiedzialna za konstruowanie wszystkich jednostek morskich, a z każdym kolejnym etapem rozwoju infrastruktury będą one znacznie szybciej generować punkty doświadczenia.

Stocznia

265 punktów produkcji

Koszt utrzymania

2 sztuka złota

Premia do produkcji jest taka sama jak premia złota za sąsiedztwo dzielnicy.

+1 do miejsca dla obywateli

+1 do Wielkiego Admirała

+25% doświadczenia dla wszystkich szkolonych w mieście jednostek morskich.

Ten budynek należy omówić osobno, bowiem osiągnięte dzięki niemu przychody charakteryzują się pewną nieregularnością. Właściwe wykorzystanie potencjału Stoczni opiera się na odpowiednim rozstawieniu dzielnicy i otoczeniu jej innymi dzielnicami. Dzięki temu możesz zyskać duży przychód do punktów produkcji, który będzie tożsamy dla przychodu złota, który dzielnica generuje z sąsiedztwa. Oczywiście w pakiecie otrzymujesz kolejne miejsce dla obywatela i punkty Wielkiego Admirała, ale żeby osiągnąć jak najlepsze efekty trzeba szczegółowo zaplanować położenie wszystkich dzielnic zanim się osiedlisz.

Projekt - Transport Portowy

Projekt zapewnia przychód do złota i punktów Wielkiego Admirała.

Premia generowana jest przez cały czas trwania projektu i oczywiście tak samo jak w przypadku projektów dla innych dzielnic, możesz go ponawiać dowolną ilość razy. Przychód do złota nie będzie mocno odczuwalny w porównaniu do efektów, które wygeneruje sama dzielnica, ale możesz dzięki niemu przybliżyć się do zatrudnienia Wielkiego Admirała, co w każdej możliwej konfiguracji działa na twoją korzyść.

Sid Meier's Civilization VI

21 października 2016

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2016-11-08
21:35

Automatic Chorąży

Dzięki za odpowiedź, ale nie chciało mi się wierzyć, że tylko tam jest ta informacja. Liczyłem na zestawienie wszystkich umów. Poza tym o ile dobrze pamiętam, nie ma chyba wszystkich szczegółów umowy. Trochę to niedorobione jeszcze :).

Komentarz: Automatic
2016-11-17
02:57

tommy.pi Junior

na poczatku zaznacze, ze to moja pierwsza gra w ciwilizacje, wiec wielu rzeczy jeszcze nie ogarniam. mam pytanie dotyczace uzyskania relikwi za walke teologiczna apostola, co musze dokladnie zrobic? kupilem apostola i wybralem dla niego opcje meczennik, ale dalej sie gubie. nie wiem o co chodzi z tym szerzeniem wiary, prosze o odpowiedz dla laika :)

Komentarz: tommy.pi
2016-11-17
09:43

Artur50 Junior

Gdzie jest poradnik do Civilization VI w .pdf ?

Komentarz: Artur50
2016-11-18
13:34

matg87 Junior

Niestety jak dla mnie gra za słabo zbilansowana. Możliwość budowy samolotów w XII wieku? Chwile eureki dają zbyt duży bonus (50%!). Dobre rozplanowanie zdobywania bonusów i kolejności technologii mogą nas postawić bardzo szybko jako najlepiej rozwiniętą cywilizację.

Komentarz: matg87
2016-11-18
13:43

Dessloch Legend

wystarczy zwiekszyc poziom trudnosci, jesli na zbyt prostym grasz to oczywiscie w xii wieku zbudujesz samolot, ale nie o to chodzi...
king i ponizej w ogole mija sie z celem

Komentarz: Dessloch
2018-08-08
15:57

bistrobob Legionista

Poproszę o podpowiedź odnośnie dzielnicy wojskowej. Budynki w tej dzielnicy zwiększają przychód doświadczenia przez "jednostki szkolone w tym mieście". Moje pytanie brzmi: czy ta premia działa na również na jednostki stworzone w tym mieście przed wybudowaniem dzielnicy?

Komentarz: bistrobob
2018-08-08
16:03

BrabusJ Legionista

BrabusJ
👍

Bardzo przydatny

Komentarz: BrabusJ
2021-07-26
16:17

andrewbrw88 Junior

😡

Skąd się biorą barbarzyńcy, mam sytuacje w której co chwilę dookoła miasta pojawiają się 3-4 jednostki na raz kompletnie znikąd? Nie podpływają, nie podchodzą itp., tylko tak jakby zeskoczyli i otaczają całe miasto.

Komentarz: andrewbrw88
2022-01-05
01:33

zaujca Junior

Powie mi ktoś dlaczego na jednym zapisie mam zasób luksusowy taki jak żółwie A na drugim już nie ?

Komentarz: zaujca
2025-01-09
15:31

Piotruc Junior

Gra ktoś na xbox? Nie mam pojęcia co kliknąć na padzie żeby nabyć jednostki religijne... Oczywiście mam założona religię, rozwinięta dzielnice wiary i bardzo dużo punktów wiary i nie mogę nabyć nawet misjonarza... Problem jest z interfejsem w wersji na xbox... Jest w stanie mi ktoś pomóc..?

Komentarz: Piotruc

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl