Civilization 6: Rosja, Piotr I Wielki, opis nacji, porady
Aktualizacja:
W poniższym rozdziale poradnika do gry Civilization 6 znajdziesz przydatne informacje dotyczące Rosji. Dowiesz się tutaj przede wszystkim co wyróżnia Rosję spośród innych nacji w Civilization VI, a także co stanowi jej największą siłę. Poza tym znajdziesz tutaj przydatne informacje odnoszące się do sposobu na wygraną, który jest najłatwiejszy do osiągnięcia Rosją.
Opis nacji - Rosja

Nazwa | Działanie |
Mateczka Rosja | Dodatkowe terytorium przy zakładaniu miast. +1 do wiary i produkcji dzięki tundrze. |
Z jednej strony powyższa zdolność jest bardzo przydatna na początku rozgrywki, ale w dłuższej perspektywie nie wnosi do niej zbyt wiele. Warto zaznaczyć, że bonusowe terytorium, o które powiększone są rosyjskie miasta jest przydzielane losowo co może sprawić, że korzystanie z niego nie będzie szczególnie użyteczne. Również zwiększone współczynniki wiary i produkcji mają zastosowanie jedynie wtedy, gdy wygenerowana dla scenariusza mapa obfituje w tereny pokryte tundrą. Nie można powiedzieć, że zdolność jest bezużyteczna, ale zbyt duża ilość czynników losowych sprawia, że na tle zdolności w które wyposażono inne nacje, wygląda bardzo słabo.
Nazwa | Działanie |
Wielkie Poselstwo | Otrzymujesz punkty nauki lub kultury dzięki szlakom handlowym do cywilizacji, które są bardziej zaawansowane od Rosji. (+1 za każde nieznane 3 technologie lub idee) |
Powyższa zdolność wynikająca z udziału Piotra Wielkiego znacząco ułatwia rozgrywkę. Aby z niej skorzystać musisz stosunkowo szybko opracować ideologię handlu zagranicznego, która dostępna jest jeszcze w starożytności. Łatwo zauważyć, że Rosja nie ma w zanadrzu własnych pasywnych premii, które znacznie przyczynią się do rozwoju kulturowego i naukowego, więc może czerpać korzyści ze zdobyczy innych nacji. Użyteczność tej zdolności niemal jednoznacznie przekreśla szanse Rosji na osiągnięcie zwycięstwa naukowego. Scenariusz możesz nadal zakończyć generując jak największą ilość turystów zagranicznych, ale opóźnione badania na ideami mogą to znacznie utrudnić.
Podsumowanie
Rosja jest wyjątkowo nieprzyjazną nacją dla nowych graczy. Nawet weterani serii mogą mieć problemy ze sprawnym wykorzystaniem jej walorów, głównie z uwagi na fakt, że uzależnione są w dużej mierze od czynników losowych. Jeśli warunki będą sprzyjające to możesz powalczyć o zwycięstwo religijne, ale jeśli okaże się, że tundra na mapie jest rzadkością, to pozostaje ci ciężka i wyjątkowo niesprzyjająca przeprawa, podczas której możesz liczyć tylko na własne umiejętności i podstawowe premie. Korzystając ze zdolności Wielkie Poselstwo możesz nadrobić straty w sferze kultury i nauki, ale tak jak wcześniej wspomniałem, to przekreśla twoje szanse na zwycięstwo naukowe w scenariuszu. Staraj się jak najwcześniej tworzyć nowe osady, dzięki czemu w środkowej fazie rozgrywki będziesz kontrolował rozległy teren, a jego bogactwa zapewnią ci możliwości rozwoju. Dokładnie sprawdź każdy zakątek mapy i monitoruj ranking graczy, którzy są na czele w sferze nauki, by zmaksymalizować korzyści wynikające z unikatowej zdolności. Korzystając z pozostałych atutów Rosji możesz powalczyć o zwycięstwo przez dominację, ale największe szanse w tym obszarze pojawiają się dopiero w środkowej fazie gry.
- Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry
- Civilization 6: Poradnik do gry
- Civilization 6: Nacje
- Civilization 6: Najlepsza cywilizacja - którą wybrać? Zwycięstwo
- Civilization 6: Ameryka, Teddy Roosevelt, opis nacji, porady
- Civilization 6: Anglia, Wiktoria, opis nacji, porady
- Civilization 6: Arabia, Saladyn, opis nacji, porady
- Civilization 6: Aztekowie, Montezuma, opis nacji, porady
- Civilization 6: Brazylia, Piotr II, opis nacji, porady
- Civilization 6: Chiny, Qin Shi Huang, opis nacji, porady
- Civilization 6: Egipt, Kleopatra, opis nacji, porady
- Civilization 6: Francja, Katarzyna Medycejska, opis nacji, porady
- Civilization 6: Grecja, Perykles, Gorgo, opis nacji, porady
- Civilization 6: Hiszpania, Filip II Habsburg, opis nacji, porady
- Civilization 6: Indie, Gandhi, opis nacji, porady
- Civilization 6: Japonia, Tokimune Hojo, opis nacji, porady
- Civilization 6: Kongo, Alfons I, opis nacji, porady
- Civilization 6: Niemcy, Fryderyk I Barbarossa, opis nacji, porady
- Civilization 6: Norwegia, Harald III Srogi, opis nacji, porady
- Civilization 6: Rosja, Piotr I Wielki, opis nacji, porady
- Civilization 6: Rzym, Trajan, opis nacji, porady
- Civilization 6: Scytia, Tomyris, opis nacji, porady
- Civilization 6: Sumeria, Gilgamesz, opis nacji, porady
- Civilization 6: Polska, Jadwiga, opis nacji, porady
- Civilization 6: Nacje z Gathering Storm
- Civilization 6: Nacje
- Civilization 6: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Gra ktoś na xbox? Nie mam pojęcia co kliknąć na padzie żeby nabyć jednostki religijne... Oczywiście mam założona religię, rozwinięta dzielnice wiary i bardzo dużo punktów wiary i nie mogę nabyć nawet misjonarza... Problem jest z interfejsem w wersji na xbox... Jest w stanie mi ktoś pomóc..?
Wczoraj po prostu było to nie możliwe.... Jakiś dziwny bug... Dziś jak załadowałem grę ponownie pojawiła się ta opcja w interfejsie i jest to przycisk RB xD wcześniej i tak klikałem wszystko i nie działało i też interface nie pokazywał takiej opcji :p
Ogólnie to masz je tam gdzie są jednostki wojskowe, a żeby je odblokować to musisz zbudować w mieście kaplicę i założyć religię. I to tylko w tym mieście gdzie masz kaplice
Powie mi ktoś dlaczego na jednym zapisie mam zasób luksusowy taki jak żółwie A na drugim już nie ?
Gram na wersji ghatering strom (chyba tak się to pisze) I na jednym zapisie mam takie zasoby luksusowe jak żółwie czy kadzidło A na innym już nie
Zasoby luksusowe są generowane losowo - ich występowanie zależy m.in. od rodzaju i rozmiaru wybranej mapy. Jeśli chcesz, możesz je wybrać w opcjach zaawansowanych przy tworzeniu nowej gry.
Skąd się biorą barbarzyńcy, mam sytuacje w której co chwilę dookoła miasta pojawiają się 3-4 jednostki na raz kompletnie znikąd? Nie podpływają, nie podchodzą itp., tylko tak jakby zeskoczyli i otaczają całe miasto.
Zawsze możesz wyłączyć barbarzyńców w opcjach zaawansowanych przy tworzeniu gry. Ogólnie ułatwia to rozgrywkę i nie masz z niczego nagle właśnie takich 4 jednostek pod miastem.
Z wiosek. Jak namierzyli twoje miasto to będą tam wysyłać oddziały.
Poproszę o podpowiedź odnośnie dzielnicy wojskowej. Budynki w tej dzielnicy zwiększają przychód doświadczenia przez "jednostki szkolone w tym mieście". Moje pytanie brzmi: czy ta premia działa na również na jednostki stworzone w tym mieście przed wybudowaniem dzielnicy?
wystarczy zwiekszyc poziom trudnosci, jesli na zbyt prostym grasz to oczywiscie w xii wieku zbudujesz samolot, ale nie o to chodzi...
king i ponizej w ogole mija sie z celem
Do tej pory grałem na 4 i 5 poziomie trudności póki co.
Niestety jak dla mnie gra za słabo zbilansowana. Możliwość budowy samolotów w XII wieku? Chwile eureki dają zbyt duży bonus (50%!). Dobre rozplanowanie zdobywania bonusów i kolejności technologii mogą nas postawić bardzo szybko jako najlepiej rozwiniętą cywilizację.
No ale to od lat wielka magia Cywilizacji - jeśli rozwiniesz państwo na tyle szybko aby mieć samoloty w XII wieku to przecież sam fun.
Nie rozumiem, masz zarzut za to że gra pozwala Ci się rozwijać?
Gdzie jest poradnik do Civilization VI w .pdf ?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
