Civilization 6 Gathering Storm: Francja i Anglia, Eleonor, opis nacji, porady
Aktualizacja:
W tym rozdziale poradnika do gry Civilization 6 zapoznasz się z opisem nowego przywódcy - Eleonory, która może prowadzić Anglię lub Francję. Dowiesz się więcej na temat zalet oraz strategii, jakie możesz zastosować grając tymi nacjami pod jej przywództwem.
Nowy przywódca będzie dostępny tylko jeśli masz zakupione i odblokowane duże rozszerzenie Gathering Storm do Cywilizacji VI.
Opis przywódcy - Eleonora

Eleonora to wyjątkowa przywódczyni, który może stać na czele dwóch nacji, które są już o dłuższego czasu w grze - Francji i Anglii. Co za tym idzie, jej cecha specjalna zawsze będzie taka sama - niezależnie od wybranej cywilizacji. Kluczem do wygranej jest wykorzystanie jej zdolności pod kątem wybranej nacji.
Pamiętaj - w klasycznej rozgrywce może brać udział tylko Eleonora, Katarzyna lub Wiktoria. Jeśli wybierzesz Anglię z Wiktorią na czele lub Francję pod przywództwem Katarzyny, to analogicznie nie zobaczysz swojego odpowiednika, czyli Anglii/Francji pod rządami Eleonory. Natomiast po wybraniu Eleonory, nie pojawi się żadnej z pozostałych 3 liderów, czyli "druga" Eleonora, Wiktoria lub Katarzyna. Nadal jest możliwy wybór Wiktorii i Katarzyny w tej samej grze.
Cechą specjalną Eleonory jest większy nacisk lojalnościowy na sąsiednie miasta, za każde Wielkie Dzieło w pobliskim mieście pod jej rządami. Nie tylko łatwiej jest przejąć w pokojowy sposób, miasta przy granicach twojej cywilizacji, ale masz również na to większy wpływ. Kluczem jest budowanie dzielnic kulturowych w miastach położonych blisko rywali. Nie musisz mieć dużej ilości wielkich dzieł, ponieważ wystarczy, że będziesz miał tylko jednego wielkiego pisarza oraz malarza. Zbudowanie amfiteatru i muzeum sztuki może pomieścić łącznie aż 5 wielkich dzieł. Niektóre cuda oraz budynki, potrafią zwiększyć liczbę Wielkich Dzieł w mieście np. Katedra w dzielnicy świątynnej. Jeśli masz problemy ze zwieszeniem kolekcji, spróbuj pohandlować z innymi nacjami albo wyślij szpiegów do wrogich miast z dzielnicami kulturowymi.
Znaleziska archeologów również są zaliczane jako Wielkie Dzieła. Jeśli masz problem ze zdobyciem Wielkich Ludzi, warto skupić się na budowie muzeum archeologicznego oraz zdobyciu kilku Artefaktów przed innymi. W dodatku, Anglia traci swój poprzedni bonus, który zwiększał ilość miejsc w muzeum z 3 do 6. Od teraz Anglia lepiej sobie radzi w wydobywaniu surowców strategicznych, budowaniu inżynierów oraz większych dochodów w budynkach zasilanych energią elektryczna.
Podsumowanie
Eleonora jest dobrym wyborem do zwycięstwa kulturowego oraz przejmowania miast, gdy grasz jako Francja. Granie Anglią, nie pozwoli maksymalnie wykorzystać jej potencjału. Francja posiada bonusy do turystyki oraz specjalne ulepszenie, który zwiększa dochody z kultury. Jeśli chcesz maksymalnie wykorzystać bonus Eleonory, musisz budować miasta blisko skupisk miast innych cywilizacji i zainwestować w dzielnice kulturowe oraz skupić się na zdobywaniu wielkich dzieł. Tyko w ten sposób powiększysz swoje dominium i zapewnisz sobie wygraną.
- Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry
- Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry
- Nacje
- Nacje z Gathering Storm
- Civilization 6 Gathering Storm: Fenicja, Dido, opis nacji, porady
- Civilization 6 Gathering Storm: Francja i Anglia, Eleonor, opis nacji, porady
- Civilization 6 Gathering Storm: Mali, Mansa Musa, opis nacji, porady
- Civilization 6 Gathering Storm: Maorysi, Kupe, opis nacji, porady
- Civilization 6 Gathering Storm: Szwecja, Kristina, opis nacji, porady
- Civilization 6 Gathering Storm: Inkowie, Pachacuti, opis nacji, porady
- Nacje z Gathering Storm
- Nacje
- Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Automatic Chorąży
Dzięki za odpowiedź, ale nie chciało mi się wierzyć, że tylko tam jest ta informacja. Liczyłem na zestawienie wszystkich umów. Poza tym o ile dobrze pamiętam, nie ma chyba wszystkich szczegółów umowy. Trochę to niedorobione jeszcze :).
tommy.pi Junior
na poczatku zaznacze, ze to moja pierwsza gra w ciwilizacje, wiec wielu rzeczy jeszcze nie ogarniam. mam pytanie dotyczace uzyskania relikwi za walke teologiczna apostola, co musze dokladnie zrobic? kupilem apostola i wybralem dla niego opcje meczennik, ale dalej sie gubie. nie wiem o co chodzi z tym szerzeniem wiary, prosze o odpowiedz dla laika :)
matg87 Junior
Niestety jak dla mnie gra za słabo zbilansowana. Możliwość budowy samolotów w XII wieku? Chwile eureki dają zbyt duży bonus (50%!). Dobre rozplanowanie zdobywania bonusów i kolejności technologii mogą nas postawić bardzo szybko jako najlepiej rozwiniętą cywilizację.
Dessloch Legend
wystarczy zwiekszyc poziom trudnosci, jesli na zbyt prostym grasz to oczywiscie w xii wieku zbudujesz samolot, ale nie o to chodzi...
king i ponizej w ogole mija sie z celem
bistrobob Legionista
Poproszę o podpowiedź odnośnie dzielnicy wojskowej. Budynki w tej dzielnicy zwiększają przychód doświadczenia przez "jednostki szkolone w tym mieście". Moje pytanie brzmi: czy ta premia działa na również na jednostki stworzone w tym mieście przed wybudowaniem dzielnicy?
andrewbrw88 Junior
Skąd się biorą barbarzyńcy, mam sytuacje w której co chwilę dookoła miasta pojawiają się 3-4 jednostki na raz kompletnie znikąd? Nie podpływają, nie podchodzą itp., tylko tak jakby zeskoczyli i otaczają całe miasto.
zaujca Junior
Powie mi ktoś dlaczego na jednym zapisie mam zasób luksusowy taki jak żółwie A na drugim już nie ?
Piotruc Junior
Gra ktoś na xbox? Nie mam pojęcia co kliknąć na padzie żeby nabyć jednostki religijne... Oczywiście mam założona religię, rozwinięta dzielnice wiary i bardzo dużo punktów wiary i nie mogę nabyć nawet misjonarza... Problem jest z interfejsem w wersji na xbox... Jest w stanie mi ktoś pomóc..?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
