Civilization 6: Wioski plemienne, porady
Aktualizacja:
Poniższy rozdział poradnika do gry Civilization 6 został poświęcony wioskom plemiennym, które możesz znaleźć na mapie dowolnego scenariusza podczas gry. Znajdziesz tutaj szczegółowe informacje dotyczące wiosek w Civilization VI, a także opis korzyści wynikających z interakcji z nimi.
Informacje ogólne

Wioski plemienne wyglądem nawiązują do osad barbarzyńców, aczkolwiek w przeciwieństwie do nich nie stanowią zagrożenia a mogą przynieść jedynie korzyści. Są to tak naprawdę słabo rozwinięte cywilizacje, które nie produkują jednostek i nie inicjują żadnych interakcji z graczami. Możesz je spotkać w losowych miejscach, a poszukiwanie ich jest jednym z elementów, których nie powinieneś zaniedbywać po rozpoczęciu rozgrywki. W przeciwieństwie do barbarzyńców, wioski nie są generowane losowo przez całą długość scenariusza, tylko znikają po przekazaniu darów i by już się więcej nie pojawić.
Wioski plemienne - znaczenie
Z uwagi na ograniczoną liczbę wiosek, należy walczyć o każdą z nich. Gdy tylko uda ci się jakąś zlokalizować to powinieneś od razu wysłać jednostkę w jej kierunku. Gracz który jako pierwszy wejdzie w interakcję z osadą przejmuje wynikające z tego korzyści. Nie ma znaczenia czy twoja jednostka jest w pobliżu, jeśli nie będziesz pierwszy to nie dostaniesz nic. Najważniejszą jednostką bojową, która posłuży ci do przejmowania wiosek plemiennych jest zwiadowca. Dzięki większej liczbie punktów ruchu w porównaniu do innych jednostek bojowych, które dostępne są na początku rozgrywki, może szybciej się do nich zbliżyć i przejąć bonus. Pamiętaj, że inni gracze, bez względu czy masz do czynienia ze sztuczną inteligencją czy prawdziwym graczem, będą starali się dotrzeć do nich pierwsi za wszelką cenę.
Korzyści
W chwili interakcji z wioską, czyli ruchem jednostki na heksagon na którym stoi osada, z losowej puli otrzymujesz bonus dla własnej cywilizacji. Mogą być to jednostki cywilne takie jak kupcy czy budowniczowie. Jednostki bojowe - najczęściej zwiadowca. Jest też bardzo duże prawdopodobieństwo, że interakcja pozwoli ci uniknąć kosztów opracowania jednej z dostępnych w grze technologii z aktualnego okresu w którym znajduje się twoja cywilizacja, a jeśli nie to przynajmniej koszt badań zostanie zredukowany o połowę. W przypadku idei możliwe jest tylko przyspieszenie prac, gdyż natychmiastowy dostęp do idei dla dowolnej cywilizacji bardzo mocno wpłynąłby na balans rozgrywki. Poza tym jest możliwość otrzymania natychmiastowej sumy złota lub punktów wiary, aczkolwiek może się zdarzyć, że twoja populacja dostanie w posiadanie jedną z relikwii. Pamiętaj, że każdy z wymienionych bonusów możesz otrzymać jednorazowo i otrzymasz tylko jeden losowy z wymienionych.
Strategia
W tym przypadku duże znaczenie ma czynnik losowy, zarówno pod kątem otrzymanej korzyści jak i położenia osad. Jeśli jesteś w stanie sięgnąć po daną wioskę to zrób to jak najszybciej. Do chwili gdy nie zobaczysz w pobliżu stolicy zwiadowcy barbarzyńców możesz swobodnie eksplorować mapę każdą z jednostek bojowych. Pamiętaj, aby wysłać je na dwa różne krańce pola widzenia, a jeśli zwiadowca dotrze do osady, to najlepiej będzie jeśli będzie podążał dalej w tym samym kierunku. Zupełnie inaczej wygląda sytuacja w przypadku jednostki bojowej, jak chociażby wojownicy. Jeśli uda ci się przejąć wioskę to jak najszybciej zawróć wojowników do stolicy. Nie ryzykuj zbytniego oddalenia od miasta, bowiem ograniczona liczba punktów ruchu i niekorzystny teren może potem uniemożliwić obronę przed barbarzyńcami lub zmusi do werbowania jednostek za złoto.
0
Komentarze czytelników
Automatic Chorąży
Dzięki za odpowiedź, ale nie chciało mi się wierzyć, że tylko tam jest ta informacja. Liczyłem na zestawienie wszystkich umów. Poza tym o ile dobrze pamiętam, nie ma chyba wszystkich szczegółów umowy. Trochę to niedorobione jeszcze :).
tommy.pi Junior
na poczatku zaznacze, ze to moja pierwsza gra w ciwilizacje, wiec wielu rzeczy jeszcze nie ogarniam. mam pytanie dotyczace uzyskania relikwi za walke teologiczna apostola, co musze dokladnie zrobic? kupilem apostola i wybralem dla niego opcje meczennik, ale dalej sie gubie. nie wiem o co chodzi z tym szerzeniem wiary, prosze o odpowiedz dla laika :)
matg87 Junior
Niestety jak dla mnie gra za słabo zbilansowana. Możliwość budowy samolotów w XII wieku? Chwile eureki dają zbyt duży bonus (50%!). Dobre rozplanowanie zdobywania bonusów i kolejności technologii mogą nas postawić bardzo szybko jako najlepiej rozwiniętą cywilizację.
Dessloch Legend
wystarczy zwiekszyc poziom trudnosci, jesli na zbyt prostym grasz to oczywiscie w xii wieku zbudujesz samolot, ale nie o to chodzi...
king i ponizej w ogole mija sie z celem
bistrobob Legionista
Poproszę o podpowiedź odnośnie dzielnicy wojskowej. Budynki w tej dzielnicy zwiększają przychód doświadczenia przez "jednostki szkolone w tym mieście". Moje pytanie brzmi: czy ta premia działa na również na jednostki stworzone w tym mieście przed wybudowaniem dzielnicy?
andrewbrw88 Junior
Skąd się biorą barbarzyńcy, mam sytuacje w której co chwilę dookoła miasta pojawiają się 3-4 jednostki na raz kompletnie znikąd? Nie podpływają, nie podchodzą itp., tylko tak jakby zeskoczyli i otaczają całe miasto.
zaujca Junior
Powie mi ktoś dlaczego na jednym zapisie mam zasób luksusowy taki jak żółwie A na drugim już nie ?
Piotruc Junior
Gra ktoś na xbox? Nie mam pojęcia co kliknąć na padzie żeby nabyć jednostki religijne... Oczywiście mam założona religię, rozwinięta dzielnice wiary i bardzo dużo punktów wiary i nie mogę nabyć nawet misjonarza... Problem jest z interfejsem w wersji na xbox... Jest w stanie mi ktoś pomóc..?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
