Civilization 6: Grecja, Perykles, Gorgo, opis nacji, porady
Aktualizacja:
W poniższym rozdziale poradnika do gry Civilization 6 znajdziesz przydatne informacje dotyczące Grecji. Dowiesz się tutaj przede wszystkim co wyróżnia Grecję spośród innych nacji w Civilization VI, a także co stanowi jej największą siłę. Poza tym znajdziesz tutaj przydatne informacje odnoszące się do sposobu na wygraną, który jest najłatwiejszy do osiągnięcia gdy grasz zarówno Gorgo jak i Peryklesem.
Zdolność nacji - Grecja
Nazwa | Działanie |
Republika platońska | Jedno dodatkowe miejsce na dziką kartę doktryny w dowolnym ustroju. |
Po opracowaniu pierwszego, automatycznego celu drzewka idei od razu uzyskasz dostęp do do panelu ustroju. Już w tej chwili możesz bezpłatnie aktywować nie dwie, a trzy karty doktryn. Premia ta ma szczególne znacznie już od początku rozgrywki i przez długi czas pomoże utrzymać przewagę nad oponentami. Początkujący gracze mogą mieć problem z odpowiednim wykorzystaniem kart, ponieważ w ich przypadku należy skrupulatnie planować działania jakie zamierzasz podjąć do czasu, aż pojawi się kolejne bezpłatne okienko zmiany kart ustroju. Nie mniej jednak możliwość skorzystania z dodatkowej karty będzie towarzyszyć ci przez cały scenariusz, a z czasem pojawią się coraz większe premie, które pozwolą utrzymać przewagę lub nadrobić straty. Grecja jest jedną z niewielu nacji w Civilization VI, która swoją niezbywalną przewagę ma bez ograniczeń i dodatkowych warunków, a poza tym sama może zadecydować o korzyściach, które z tego wynikną.
Perykles

Nazwa | Działanie |
Wszechobecna chwała | +5% do kultury za każde miasto-państwo, którego jesteś suzerenem. |
W przeciwieństwie do zdolności, która jest przypisana do Grecji jako nacji i nie ma znaczenia kto nią dowodzi, powyższa zdolność wymaga jasno określonej sytuacji, aby czerpać z niej stosowne korzyści. Zwróć uwagę, że premia wyrażona jest w procentach, więc im większy będzie całkowity generowany przez twoje miasta przychód do kultury, tym więcej dodatkowych punktów uda ci się dzięki niej osiągnąć. Wszechobecna chwała jednoznacznie składnia do większego zaangażowania w strefie kultury, co wspomaga też dostępna jedynie dla Grecji dzielnica Akropolu. Pamiętaj, że aby zostać suzerenem miasta-państwa musisz umieścić w nim przynajmniej trzech emisariuszy, a liczba twoich wysłanników musi być większa niż emisariuszy innych graczy w tym mieście. Oznacza to, że musisz usilnie dążyć do odkrywania bardziej zaawansowanych modeli ustroju, które w kolejnych fazach gry będą generować znacznie większą liczbę punktów wpływu, co pozwoli na wysyłanie większej liczby emisariuszy.
Gorgo

Nazwa | Działanie |
Termopile | Zwycięstwa w walce dają punkty kultury równe 50% siły bojowej pokonanej jednostki. |
W tym przypadku możemy zaobserwować ciekawe połączenie dwóch czynników: militarnego i kulturowego. Twoja wojowniczość determinuje bonusowy przychód do punktów kultury, ale nie zapominaj, że premia przyznawana jest w chwili zniszczeni jednostki, więc nie wystarczy tylko ją zranić. Początkowy etap rozgrywki będzie bardzo powolny w tym zakresie, ale nie zapominaj że możesz z łatwością niszczyć jednostki barbarzyńców i tym samym generować niewielkie ilości punktów. W tym przypadku możesz nawet trochę dłużej powstrzymać się od zniszczenia ich osady i pozwolić im rekrutować kolejne jednostki, które będziesz niszczył. Dobrym rozwiązaniem jest kupowanie oddziałów za złoto, co szybko pozwoli ci zebrać liczną armię i da gwarancje, że szybko zdobędziesz dodatkowe premie. Tak jak u Peryklesa, zysk wyrażony jest w procentach więc zyski z tytułu pokonanych jednostek stają się coraz większe wraz ze stopniem rozwoju technologicznego twoich przeciwników.
Podsumowanie
Bardzo wyraźnie zarysowane jest zwycięstwo poprzez dominację i kulturę. Rozgrywka Gorgo będzie o wiele łatwiejsza i zdecydowanie bardziej satysfakcjonująca dla graczy, którzy lubią rozwiązania siłowe. Nie da się ukryć, że czynniki, które determinują wykorzystanie przypisanej do Peryklesa premii są znacznie trudniejsze do zrealizowania i przynoszą korzyści dopiero po czasie. Warto mieć na uwadze, że dla każdego przywódcy zyskamy dostęp do dzikiej karty ustroju i w zależności od tego jak wykorzystamy slot, możemy znacznie przybliżyć się do dowolnego sposobu na zwycięstwo. Tak jak wcześniej wspomniałem, to gracz decyduje o tym jak będzie wyglądała premia i może nią dowolnie manipulować, co dla pozostałych nacji jest niemożliwe.
0
- Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry
- Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry
- Nacje
- Civilization 6: Najlepsza cywilizacja - którą wybrać? Zwycięstwo
- Civilization 6: Ameryka, Teddy Roosevelt, opis nacji, porady
- Civilization 6: Anglia, Wiktoria, opis nacji, porady
- Civilization 6: Arabia, Saladyn, opis nacji, porady
- Civilization 6: Aztekowie, Montezuma, opis nacji, porady
- Civilization 6: Brazylia, Piotr II, opis nacji, porady
- Civilization 6: Chiny, Qin Shi Huang, opis nacji, porady
- Civilization 6: Egipt, Kleopatra, opis nacji, porady
- Civilization 6: Francja, Katarzyna Medycejska, opis nacji, porady
- Civilization 6: Grecja, Perykles, Gorgo, opis nacji, porady
- Civilization 6: Hiszpania, Filip II Habsburg, opis nacji, porady
- Civilization 6: Indie, Gandhi, opis nacji, porady
- Civilization 6: Japonia, Tokimune Hojo, opis nacji, porady
- Civilization 6: Kongo, Alfons I, opis nacji, porady
- Civilization 6: Niemcy, Fryderyk I Barbarossa, opis nacji, porady
- Civilization 6: Norwegia, Harald III Srogi, opis nacji, porady
- Civilization 6: Rosja, Piotr I Wielki, opis nacji, porady
- Civilization 6: Rzym, Trajan, opis nacji, porady
- Civilization 6: Scytia, Tomyris, opis nacji, porady
- Civilization 6: Sumeria, Gilgamesz, opis nacji, porady
- Civilization 6: Polska, Jadwiga, opis nacji, porady
- Nacje z Gathering Storm
- Nacje
- Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Automatic Chorąży
Dzięki za odpowiedź, ale nie chciało mi się wierzyć, że tylko tam jest ta informacja. Liczyłem na zestawienie wszystkich umów. Poza tym o ile dobrze pamiętam, nie ma chyba wszystkich szczegółów umowy. Trochę to niedorobione jeszcze :).
tommy.pi Junior
na poczatku zaznacze, ze to moja pierwsza gra w ciwilizacje, wiec wielu rzeczy jeszcze nie ogarniam. mam pytanie dotyczace uzyskania relikwi za walke teologiczna apostola, co musze dokladnie zrobic? kupilem apostola i wybralem dla niego opcje meczennik, ale dalej sie gubie. nie wiem o co chodzi z tym szerzeniem wiary, prosze o odpowiedz dla laika :)
matg87 Junior
Niestety jak dla mnie gra za słabo zbilansowana. Możliwość budowy samolotów w XII wieku? Chwile eureki dają zbyt duży bonus (50%!). Dobre rozplanowanie zdobywania bonusów i kolejności technologii mogą nas postawić bardzo szybko jako najlepiej rozwiniętą cywilizację.
Dessloch Legend
wystarczy zwiekszyc poziom trudnosci, jesli na zbyt prostym grasz to oczywiscie w xii wieku zbudujesz samolot, ale nie o to chodzi...
king i ponizej w ogole mija sie z celem
bistrobob Legionista
Poproszę o podpowiedź odnośnie dzielnicy wojskowej. Budynki w tej dzielnicy zwiększają przychód doświadczenia przez "jednostki szkolone w tym mieście". Moje pytanie brzmi: czy ta premia działa na również na jednostki stworzone w tym mieście przed wybudowaniem dzielnicy?
andrewbrw88 Junior
Skąd się biorą barbarzyńcy, mam sytuacje w której co chwilę dookoła miasta pojawiają się 3-4 jednostki na raz kompletnie znikąd? Nie podpływają, nie podchodzą itp., tylko tak jakby zeskoczyli i otaczają całe miasto.
zaujca Junior
Powie mi ktoś dlaczego na jednym zapisie mam zasób luksusowy taki jak żółwie A na drugim już nie ?
Piotruc Junior
Gra ktoś na xbox? Nie mam pojęcia co kliknąć na padzie żeby nabyć jednostki religijne... Oczywiście mam założona religię, rozwinięta dzielnice wiary i bardzo dużo punktów wiary i nie mogę nabyć nawet misjonarza... Problem jest z interfejsem w wersji na xbox... Jest w stanie mi ktoś pomóc..?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
