Civilization 6: Kampus - premie, budynki, projekt
Aktualizacja:
Poniższy rozdział poradnika do gry Civilization VI poświęcony jest dzielnicy naukowej. Dowiesz się o budynkach do postawienia na terenie kampusu w Civ6, a także o korzyściach jakie wynikają z użytkowania infrastruktury naukowej.

Premie
Handel wewnętrzny | +1 do żywności |
Handel zewnętrzny | +1 do nauki |
Przychód z populacji | +2 do nauki za obywatela |
Premia do nauki za sąsiedztwo | +1 za każde pole z górami lub lasem deszczowym +1 za każde pole z dzielnicą |
Inne | +1 punktu Wielkiego Naukowca na turę |
Druga dzielnica, która dostępna jest z drugiego rzędu starożytnych technologii. Niezależnie od taktyki w danym scenariuszu musisz obowiązkowo zbudować dzielnicę jak najwcześniej. Jeśli nie decydujesz się na zwycięstwo poprzez szerzenie wiary to Kampus powinieneś zbudować jeszcze przed dzielnicą świątynną. Warto inwestować w premie do nauki i Wielkiego Naukowca, bowiem dodatkowy przychód w postaci punktów nauki znacznie przyspieszy czas w jakim będziesz realizował kolejne badania. Pamiętaj o premiach związanych z odpowiednim ukształtowaniem terenu i postaraj się znaleźć odpowiednią lokalizację dla dzielnicy.
Budynki
Nazwa | Koszt | Premie |
Biblioteka | 80 punktów produkcji Koszt utrzymania 1 sztuka złota | +2 do nauki +1 miejsce dla obywateli +1 do Wielkiego Naukowca |
Uniwersytet | 225 punktów produkcji Koszt utrzymania 2 sztuki złota | +4 do nauki +1 miejsce dla obywateli +1 do obszarów mieszkalnych +1 do Wielkiego Naukowca |
Laboratorium badawcze | 525 punktów produkcji Koszt utrzymania 3 sztuki złota | +5 do nauki +1 miejsce dla obywateli +1 do Wielkiego Naukowca |
W powyższej tabeli możesz zauważyć kolejne stadia rozwoju infrastruktury wewnątrz Kampusu. Wraz z kolejnymi technologiami możesz wznosić kolejne budynki, które przede wszystkim zapewniają premię do nauki. Warto mieć na uwadze, że wraz z kolejnymi budynkami w dzielnicy rośnie ich łączny koszt, więc musisz na bieżąco kalkulować, czy przygody są wystarczające, aby kolejne budynki nie doprowadziły cię na skraj bankructwa. Zwróć również uwagę na fakt, że Uniwersytet zapewnia dodatkowy punkt do obszarów mieszkalnych czym możesz się posiłkować jeśli nie pozostanie ci żadne inne doraźne rozwiązanie. Pamiętaj też, że premie uzyskane ze wszystkich budynków łączą się, więc po zrealizowaniu pełnego planu dla Kampusu powinieneś zyskać duża dawkę dodatkowych punktów nauki, a nawet wtedy możesz jeszcze realizować Projekt Kampusu, jeśli zajdzie taka potrzeba. O ile Biblioteka i Uniwersytet powinny być na liście każdego z twoich miast, to Laboratorium Badawcze jest priorytetem tylko wtedy gdy walczysz o zwycięstwo naukowe.
Medresa (Arabia)
Koszt | Premie | Dodatkowe |
225 punktów produkcji Koszt utrzymania 2 sztuki złota | +5 do nauki +1 miejsce dla obywateli +1 do obszarów mieszkalnych +1 do Wielkiego Naukowca | Dodatkowa wiara równa się premii za sąsiedztwo Kampusu. |
Unikalny budynek dla Arabii, który zastępuje Uniwersytet na odpowiednim etapie rozwoju. Łatwo można zauważyć, że przy takim samym koszcie produkcji można uzyskać minimalnie większy przychód do punktów nauki. Najważniejszą właściwością Mederesy jest jednak premia do wiary, która generowana jest na podstawie premii, którą otrzymuje Kampus za sąsiedztwo. Kluczem do zmaksymalizowania przychodów w tym aspekcie jest odpowiednie umiejscowienie dzielnicy, bowiem dzięki temu możesz jednocześnie generować duże zyski związane z nauką i wiarą.
Projekt - Granty badawcze Kampusu
Projekt zapewnia zwiększenie przychodu do punktów nauki i Wielkiego Naukowca.
Celem projektu jest czasowe zwiększenie przychodu dla wspomnianych wcześniej dziedzin. Pamiętaj, że czas działania projektu jest uzależniony od potencjału naukowego poszczególnego miasta. Przychód zostanie przydzielony za każdą turę w czasie której projekt jest realizowany.
- Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry
- Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry
- Infrastruktura
- Civilization 6: Centrum miasta - premie, budynki, projekt
- Civilization 6: Kampus - premie, budynki, projekt
- Civilization 6: Dzielnica z Akweduktem, Łaźnia - premie, Łaźnia
- Civilization 6: Dzielnica Biznesowa - premie, budynki, projekt
- Civilization 6: Dzielnica Wojskowa - premie, budynki, projekt
- Civilization 6: Dzielnica Portowa, Stocznia Marynarki Królewskiej, premie
- Civilization 6: Dzielnica świątynna, Ławry - premie
- Civilization 6: Dzielnica Kulturalna, Akropolu - premie, budynki, projekt
- Civilization 6: Dzielnica Przemysłowa, Hanzy - premie, budynki, projekt
- Civilization 6: Dzielnica Osiedlowa, Mbanza - premie
- Civilization 6: Port kosmiczny - premie, satelita, lądownik, marsjańskie osiedle
- Civilization 6: Dzielnica Rozrywkowa, Karnawałowa - premie, budynki
- Civilization 6 Gathering Storm: Kanały - jak odblokować? Porady
- Infrastruktura
- Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Automatic Chorąży
Dzięki za odpowiedź, ale nie chciało mi się wierzyć, że tylko tam jest ta informacja. Liczyłem na zestawienie wszystkich umów. Poza tym o ile dobrze pamiętam, nie ma chyba wszystkich szczegółów umowy. Trochę to niedorobione jeszcze :).
tommy.pi Junior
na poczatku zaznacze, ze to moja pierwsza gra w ciwilizacje, wiec wielu rzeczy jeszcze nie ogarniam. mam pytanie dotyczace uzyskania relikwi za walke teologiczna apostola, co musze dokladnie zrobic? kupilem apostola i wybralem dla niego opcje meczennik, ale dalej sie gubie. nie wiem o co chodzi z tym szerzeniem wiary, prosze o odpowiedz dla laika :)
matg87 Junior
Niestety jak dla mnie gra za słabo zbilansowana. Możliwość budowy samolotów w XII wieku? Chwile eureki dają zbyt duży bonus (50%!). Dobre rozplanowanie zdobywania bonusów i kolejności technologii mogą nas postawić bardzo szybko jako najlepiej rozwiniętą cywilizację.
Dessloch Legend
wystarczy zwiekszyc poziom trudnosci, jesli na zbyt prostym grasz to oczywiscie w xii wieku zbudujesz samolot, ale nie o to chodzi...
king i ponizej w ogole mija sie z celem
bistrobob Legionista
Poproszę o podpowiedź odnośnie dzielnicy wojskowej. Budynki w tej dzielnicy zwiększają przychód doświadczenia przez "jednostki szkolone w tym mieście". Moje pytanie brzmi: czy ta premia działa na również na jednostki stworzone w tym mieście przed wybudowaniem dzielnicy?
andrewbrw88 Junior
Skąd się biorą barbarzyńcy, mam sytuacje w której co chwilę dookoła miasta pojawiają się 3-4 jednostki na raz kompletnie znikąd? Nie podpływają, nie podchodzą itp., tylko tak jakby zeskoczyli i otaczają całe miasto.
zaujca Junior
Powie mi ktoś dlaczego na jednym zapisie mam zasób luksusowy taki jak żółwie A na drugim już nie ?
Piotruc Junior
Gra ktoś na xbox? Nie mam pojęcia co kliknąć na padzie żeby nabyć jednostki religijne... Oczywiście mam założona religię, rozwinięta dzielnice wiary i bardzo dużo punktów wiary i nie mogę nabyć nawet misjonarza... Problem jest z interfejsem w wersji na xbox... Jest w stanie mi ktoś pomóc..?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
