Civilization 6: Epoka klasyczna - drzewko technologii

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

W poniższym rozdziale poradnika do gry Civilization 6 znajdziesz omówienie wszystkich zdobyczy technologicznych z epoki klasycznej. Każdy element drzewka zostanie przeanalizowany pod kątem wynikających z niego korzyści, kosztów i przydatności w wybranej fazie rozgrywki. Skorzystanie z naszego poradnika pozwoli ci wybrać najlepsze technologie epoki klasycznej w Civilization VI.

Poszczególnym technologiom poświęcono osobne sekcje, których spis znajdziesz poniżej.

Astronawigacja (I rząd)

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

120 - Civilization 6: Epoka klasyczna - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

120

Możliwość okrętowania kupców i wykorzystanie zasobu: ryby.

Budynek: Latarnia morska

Cud: Latarnia z Faros

Dzielnica Portowa

Ulepsz 2 zasoby morskie

Jeśli osiedlisz się na wybrzeżu to nie powinieneś mieć większego problemu z przyspieszeniem badań. Zwróć uwagę na źródła zasobów na wybrzeżu i postaraj się odpowiednio szybko rekrutować budowniczych, którzy będą mogli poświęcić dwa ładunki na ulepszenie zasobów. Pamiętaj, że jeśli planujesz osiedlić się na wybrzeżu to musisz wybrać takie miejsce linii brzegowej, które od początku gry dostarczy ci niezbędnych zasobów. Warto mieć na uwadze, że dzięki temu badaniu będziesz w stanie poszerzyć zakres zasobów morskich, które jesteś w stanie eksploatować, aczkolwiek najważniejszym aspektem omawianego badania jest możliwość wzniesienia dzielnicy Portowej, która jest niezwykle strategicznym elementem dla utrzymania kontroli na większych zbiornikach wodnych.

Waluta (I rząd)

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

120 - Civilization 6: Epoka klasyczna - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

120

Budynek: Targowisko

Dzielnica biznesowa

Utwórz szlak handlowy

W tym przypadku nie powinno być problemów z odblokowaniem eureki o ile twoim drugim wyborem z drzewka ideologicznego będzie Handel Zagraniczny. Po opracowaniu idei uzyskasz dostęp do pierwszego kupca, co pozwoli jednocześnie utworzyć pierwszy szlak handlowy i odblokować przyspieszenie. Technologia nie jest bardzo kluczowa na początku rozgrywki, ale pamiętaj o premiach jakie daje dzielnica biznesowa i postaraj się znaleźć dla niej taki heksagon, który pozwoli zmaksymalizować korzyści wynikające z jej położenia. Po wzniesieniu dzielnicy otrzymasz kolejny slot na kupca, co przełoży się na większe dochody z handlu.

Jazda konna (I rząd)

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

120 - Civilization 6: Epoka klasyczna - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

120

Budynek: Stajnia

Jednostki: Konnica ; Varu (Indie);

Łucznicy konni saka (Scytia)

Zbuduj pastwisko

Jeśli po rozstawieniu masz w zasięgu zasoby bydła lub owiec to nie powinieneś mieć przeszkód w odblokowaniu przyspieszenia. W przeciwnym wypadku będziesz musiał podjąć badania w zwykłym trybie. Jednostki kawalerii są bardzo ważne, aczkolwiek pamiętaj, że aby z nich korzystać i je werbować musisz mieć dostęp do surowca strategicznego Konie. Jeśli nie spełniasz żadnego ze wskazanych warunków to nie warto poświęcać czasu na badania. Zamiast tego omiń technologię i przejdź do innej ścieżki na drzewku. Wrócisz tutaj gdy pojawi się możliwość spożytkowania technologii.

Obróbka żelaza (I rząd)

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

120 - Civilization 6: Epoka klasyczna - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

120

Jednostka: Zbrojni; Legion (Rzym);

Ngao Mbeba (Kongo)

Zbuduj kopalnię żelaza

Po odblokowaniu technologii Obróbka Brązu powinieneś już widzieć gdzie zostały wygenerowane złoża żelaza. Jeśli nie masz do nich dostępu na tym etapie to warto o nie powalczyć, jeśli są w zasięgu. W przeciwnym wypadku możesz mieć problem z odblokowaniem przyspieszenia. Pamiętaj też, że brak dostępu do Żelaza uniemożliwi ci rekrutowanie jednostek, które wprowadza dane badanie, więc musisz mieć jasny obraz tego czy warto poświęcać czas na ulepszenie, czy jednak w określonym badaniem czasie nie uda ci się uzyskać dostępu do zasobu. Pamiętaj, że jeśli zasób jest w zasięgu ręki to możesz wcześniej rozpocząć badanie a przyspieszenie zostanie podłączone po spełnieniu warunków.

Szkutnictwo (II rząd)

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

200 - Civilization 6: Epoka klasyczna - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

200

Okrętowanie wszystkich jednostek lądowych.

Cud: Kolos

Jednostka: Kwadryrema

Posiadaj 2 galery

W tym przypadku nie powinno być większego problemu z odblokowaniem przyspieszenia. Jeśli planujesz kontrolować ocean to galery będą do tego bardzo przydatne, więc nie powinieneś oszczędzać czasu potrzebnego na ich budowę, tym bardziej, że z czasem będziesz mógł je ulepszyć. Najważniejszym aspektem badania jest możliwość okrętowania wszystkich jednostek, zarówno bojowych jak i cywilnych. Pamiętaj, że dzięki temu możesz osiągnąć przewagę nad cywilizacjami, które nie osiedliły się na innych kontynentach, gdzie będziesz miał dużo więcej przestrzeni dla siebie a także nieskrępowany dostęp do zasobów strategicznych.

Matematyka (II rząd)

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

200 - Civilization 6: Epoka klasyczna - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

200

+1 punkt ruchu dla wszystkich jednostek poruszających się po wodzie.

Cud: Petra

Zbuduj 3 różne wyspecjalizowane dzielnice

Odblokowanie przyspieszenia jest uwarunkowane przede wszystkim tempem rozwoju twojej cywilizacji i produktywnością miast. Pamiętaj, że dzielnice możesz tworzyć za każdym razem gdy liczba obywateli miasta osiągnie wielokrotność 3 (3,6,9,12), więc aby wznieść 3 dzielnice będziesz potrzebował miasta na etapie 9 obywateli, lub dwóch miast 6 i 3 co jest zdecydowanie łatwiejsze do osiągnięcia w takim czasie. Dodatkowy punkt ruchu dla jednostek poruszających się po wodzie to ważna premia, oczywiście o ile korzystasz ze zbiorników wodnych. Jeśli nie prowadzisz działań na wodzie to możesz nieco odwlec badania w tym zakresie, aczkolwiek są one kluczowe dla dalszych epoko, więc szybko do nich wrócisz.

Budownictwo (II rząd)

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

200 - Civilization 6: Epoka klasyczna - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

200

Cud: Terakotowa armia

Jednostka: Wieża oblężnicza

Zbuduj młyn wodny

Bardzo łatwo przyspieszyć badania o ile tylko udało ci się wcześniej odblokować technologię Koło. Jeśli tego nie zrobiłeś to warto, bowiem młyn wodny zapewnia premię do zasobów ryżu i pszenicy co przekłada się na szybszy rozwój miasta i przyciągnięcie większej liczby obywateli. Pamiętaj jednak, że warunkiem koniecznym do wzniesienia młyna jest rozstawienie centrum miasta na heksagonie sąsiadującym z korytem rzeki. Jeśli nie dopilnujesz tego warunku to nie będziesz w stanie podjąć eureki, a co ważniejsze zbudować jednego z kluczowych budynków. Osiągnięcia dostępne po opracowaniu badania nie są może szczególnie istotne, aczkolwiek jeśli dążysz do zakończenia scenariusza poprzez dominację, to każda jednostka oblężnicza się przyda.

Inżynieria (II rząd)

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

200 - Civilization 6: Epoka klasyczna - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

200

Dzielnica: z akweduktem

Jednostka: Katapulty

Zbuduj starożytne mury

Przyspieszenie w tym zakresie powinno nastąpić samoczynnie, bowiem budowa murów obronnych miasta jest punktem wyjścia dla rozgrywania scenariusza. Dodatkowa jednostka oblężnicza pomoże w prowadzeniu walki, aczkolwiek najważniejsza w tym zakresie jest dzielnica z akweduktem, która nagrodzi cię za wybór dogodnego miejsca dla założenia miasta lub przynajmniej częściowo wyrówna straty do których doprowadziłeś rozstawiając się w kiepskim punkcie mapy.

Sid Meier's Civilization VI

21 października 2016

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2016-11-08
21:35

Automatic Chorąży

Dzięki za odpowiedź, ale nie chciało mi się wierzyć, że tylko tam jest ta informacja. Liczyłem na zestawienie wszystkich umów. Poza tym o ile dobrze pamiętam, nie ma chyba wszystkich szczegółów umowy. Trochę to niedorobione jeszcze :).

Komentarz: Automatic
2016-11-17
02:57

tommy.pi Junior

na poczatku zaznacze, ze to moja pierwsza gra w ciwilizacje, wiec wielu rzeczy jeszcze nie ogarniam. mam pytanie dotyczace uzyskania relikwi za walke teologiczna apostola, co musze dokladnie zrobic? kupilem apostola i wybralem dla niego opcje meczennik, ale dalej sie gubie. nie wiem o co chodzi z tym szerzeniem wiary, prosze o odpowiedz dla laika :)

Komentarz: tommy.pi
2016-11-17
09:43

Artur50 Junior

Gdzie jest poradnik do Civilization VI w .pdf ?

Komentarz: Artur50
2016-11-18
13:34

matg87 Junior

Niestety jak dla mnie gra za słabo zbilansowana. Możliwość budowy samolotów w XII wieku? Chwile eureki dają zbyt duży bonus (50%!). Dobre rozplanowanie zdobywania bonusów i kolejności technologii mogą nas postawić bardzo szybko jako najlepiej rozwiniętą cywilizację.

Komentarz: matg87
2016-11-18
13:43

Dessloch Legend

wystarczy zwiekszyc poziom trudnosci, jesli na zbyt prostym grasz to oczywiscie w xii wieku zbudujesz samolot, ale nie o to chodzi...
king i ponizej w ogole mija sie z celem

Komentarz: Dessloch
2018-08-08
15:57

bistrobob Legionista

Poproszę o podpowiedź odnośnie dzielnicy wojskowej. Budynki w tej dzielnicy zwiększają przychód doświadczenia przez "jednostki szkolone w tym mieście". Moje pytanie brzmi: czy ta premia działa na również na jednostki stworzone w tym mieście przed wybudowaniem dzielnicy?

Komentarz: bistrobob
2018-08-08
16:03

BrabusJ Legionista

BrabusJ
👍

Bardzo przydatny

Komentarz: BrabusJ
2021-07-26
16:17

andrewbrw88 Junior

😡

Skąd się biorą barbarzyńcy, mam sytuacje w której co chwilę dookoła miasta pojawiają się 3-4 jednostki na raz kompletnie znikąd? Nie podpływają, nie podchodzą itp., tylko tak jakby zeskoczyli i otaczają całe miasto.

Komentarz: andrewbrw88
2022-01-05
01:33

zaujca Junior

Powie mi ktoś dlaczego na jednym zapisie mam zasób luksusowy taki jak żółwie A na drugim już nie ?

Komentarz: zaujca
2025-01-09
15:31

Piotruc Junior

Gra ktoś na xbox? Nie mam pojęcia co kliknąć na padzie żeby nabyć jednostki religijne... Oczywiście mam założona religię, rozwinięta dzielnice wiary i bardzo dużo punktów wiary i nie mogę nabyć nawet misjonarza... Problem jest z interfejsem w wersji na xbox... Jest w stanie mi ktoś pomóc..?

Komentarz: Piotruc

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl