Civilization 6 Gathering Storm: Kanały - jak odblokować? Porady
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do Civilization VI znajdziesz szczegółowy opis kanałów, czyli jednej z unikalnych dzielnic gry. Dowiesz się m.in. jakie profity można czerpać z budowania kanałów w Cywilizacji 6, jak je konstruować i jak odblokować Kanał Panamski będący jednym z cudów świata.
Jak odblokować kanały?
Kanały to specjalna dzielnica dostępna w dodatku Civilization 6: Gathering Storm. W celu odblokowania do niej dostępu musisz zakupić i zainstalować wspomniane duże rozszerzenie DLC.
Ta unikatowa dzielnica pozwala na ruch jednostek wodnych lub zaokrętowanych przez pola lądowe, jeśli zostaną spełnione specjalne warunki. Dzięki konstrukcji tych obiektów, możesz zwiększyć swoje możliwości militarne jako potęga morska (zwiększysz zasięg swoich jednostek morskich) lub połączyć małe morze lub jeziora (na których również możesz budować dzielnicę portową) wewnątrz kontynentu i połączyć je z oceanem. Jeśli ląd jest dość wąski, możesz stworzyć skrót dla swoich flot i kupców. Kanały liczą się jako dzielnice i umożliwiają bonusy za sąsiadowanie dla innych dzielnic.
Opis kanałów

Kanały rządzą się podobnymi zasadami przy budowaniu, co dzielnica mieszkalna. Możesz wybudować dowolną ilość kanałów, dopóki są pola, które pozwalają na ich budowę. Inżynier wojskowych może przyspieszyć budowę tego obiektu o 20% całkowitego kosztu produkcji. Możesz użyć kilku inżynierów, żeby przyspieszyć budowę. Kanały pojawiają się dość późno w drzewko technologicznym, więc musisz pamiętać o odpowiednim umiejscowieniu miast już na początku gry.
Przy budowie kanałów musisz pamiętać o następujących rzeczach:
- Gra pozwala na budowę kanału na odległość jednego hexa, po jednej stronie musi być pole z centrum miasta, a po drugiej pola z wodą (jezioro, morze).

- Kanał nie musi być zbudowany bezpośrednio obok centrum miasta. Na przykład na pierwszym polu jest miasto, następnie 1-2 pola jeziora, zwykłe pole (tutaj można zbudować kanał) i obszar morski. Kombinacji jest bardzo dużo, wystarczy odpowiednio umiejscowić centrum maista.
- Jeśli zbudujesz miasto na wąskim pasmie kontynentu, będzie automatycznie liczone jako kanał.

- Kanały mogą być budowane z kilku stron np. jeśli kontynent ma zwężenie na szerokość 3 pól, to po zbudowaniu miasta na środkowym polu, możesz stworzyć kanały po obu stronach miasta i umożliwić żeglugę pomiędzy dwoma zbiornikami wodnymi.
- Każdy pole kanały na trasie kupca, zapewni dodatkowe złoto. Warto tworzyć specjalnie kanały w taki sposób, aby zwiększyć dochody z handlu.
- Wykorzystaj budowę torów kolejowych, aby wpłynąć na lepszą trasę szlaków handlowych. Jeśli podłączysz miasto z kanałami pod tory, to kupiec chętniej wybierze taką trasę (zawsze stara się obrać najszybsze połączenie).
- Warto najpierw rozpocząć budowę kanału, zanim opracujesz technologię, która odkryje jakiś surowiec strategiczny. Jeśli postawisz kanał na takim polu przed odkryciem, to kanał nie zniknie, a ty będziesz automatycznie wydobywał surowiec. W innym wypadku, uniemożliwisz sobie budowę tego obiektu.
Kanał Panamski to specjalny cud świata, który tworzy dodatkowe kanały pomiędzy najbliższym zbiornikami wodnymi lub miastami. Możesz go stworzyć na jednym, dwóch lub trzech polach, które są pomiędzy zbiornikami wodnymi. Kanały będą automatycznie utworzone po bokach tego cudu, gdy skończysz budowę cudu. Kanał Panamski może być połączony z miastem lub zbudowany w granicach miasta.

Najdłuższy, nieprzerwany kanał może mieć długość 7 pól, co jest również jednym z nowych osiągnięć do zdobycia. Musisz zbudować dwa miasta (1), które będą odległe o 3 pola od siebie. Każde z tych miast musi zostać zbudowane tuż obok morza - musi ich dzielić jedno pole, tak aby można było zbudować kanał. Zanim przystąpisz do budowy cudy, musisz podłączyć oba miasta do obszarów wodnych, przez zbudowanie kanałów w tych miastach (2). Dopiero wtedy wybierz miasto, które ma większą produkcję i postaw Kanał Panamski (3).
- Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry
- Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry
- Infrastruktura
- Civilization 6: Centrum miasta - premie, budynki, projekt
- Civilization 6: Kampus - premie, budynki, projekt
- Civilization 6: Dzielnica z Akweduktem, Łaźnia - premie, Łaźnia
- Civilization 6: Dzielnica Biznesowa - premie, budynki, projekt
- Civilization 6: Dzielnica Wojskowa - premie, budynki, projekt
- Civilization 6: Dzielnica Portowa, Stocznia Marynarki Królewskiej, premie
- Civilization 6: Dzielnica świątynna, Ławry - premie
- Civilization 6: Dzielnica Kulturalna, Akropolu - premie, budynki, projekt
- Civilization 6: Dzielnica Przemysłowa, Hanzy - premie, budynki, projekt
- Civilization 6: Dzielnica Osiedlowa, Mbanza - premie
- Civilization 6: Port kosmiczny - premie, satelita, lądownik, marsjańskie osiedle
- Civilization 6: Dzielnica Rozrywkowa, Karnawałowa - premie, budynki
- Civilization 6 Gathering Storm: Kanały - jak odblokować? Porady
- Infrastruktura
- Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Automatic Chorąży
Dzięki za odpowiedź, ale nie chciało mi się wierzyć, że tylko tam jest ta informacja. Liczyłem na zestawienie wszystkich umów. Poza tym o ile dobrze pamiętam, nie ma chyba wszystkich szczegółów umowy. Trochę to niedorobione jeszcze :).
tommy.pi Junior
na poczatku zaznacze, ze to moja pierwsza gra w ciwilizacje, wiec wielu rzeczy jeszcze nie ogarniam. mam pytanie dotyczace uzyskania relikwi za walke teologiczna apostola, co musze dokladnie zrobic? kupilem apostola i wybralem dla niego opcje meczennik, ale dalej sie gubie. nie wiem o co chodzi z tym szerzeniem wiary, prosze o odpowiedz dla laika :)
matg87 Junior
Niestety jak dla mnie gra za słabo zbilansowana. Możliwość budowy samolotów w XII wieku? Chwile eureki dają zbyt duży bonus (50%!). Dobre rozplanowanie zdobywania bonusów i kolejności technologii mogą nas postawić bardzo szybko jako najlepiej rozwiniętą cywilizację.
Dessloch Legend
wystarczy zwiekszyc poziom trudnosci, jesli na zbyt prostym grasz to oczywiscie w xii wieku zbudujesz samolot, ale nie o to chodzi...
king i ponizej w ogole mija sie z celem
bistrobob Legionista
Poproszę o podpowiedź odnośnie dzielnicy wojskowej. Budynki w tej dzielnicy zwiększają przychód doświadczenia przez "jednostki szkolone w tym mieście". Moje pytanie brzmi: czy ta premia działa na również na jednostki stworzone w tym mieście przed wybudowaniem dzielnicy?
andrewbrw88 Junior
Skąd się biorą barbarzyńcy, mam sytuacje w której co chwilę dookoła miasta pojawiają się 3-4 jednostki na raz kompletnie znikąd? Nie podpływają, nie podchodzą itp., tylko tak jakby zeskoczyli i otaczają całe miasto.
zaujca Junior
Powie mi ktoś dlaczego na jednym zapisie mam zasób luksusowy taki jak żółwie A na drugim już nie ?
Piotruc Junior
Gra ktoś na xbox? Nie mam pojęcia co kliknąć na padzie żeby nabyć jednostki religijne... Oczywiście mam założona religię, rozwinięta dzielnice wiary i bardzo dużo punktów wiary i nie mogę nabyć nawet misjonarza... Problem jest z interfejsem w wersji na xbox... Jest w stanie mi ktoś pomóc..?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
