Civilization 6: Kongo, Alfons I, opis nacji, porady
Aktualizacja:
W poniższym rozdziale poradnika do gry Civilization 6 znajdziesz przydatne informacje dotyczące Konga. Dowiesz się tutaj przede wszystkim co wyróżnia Kongo spośród innych nacji w Civilization VI, a także co stanowi jej największą siłę. Poza tym znajdziesz tutaj przydatne informacje odnoszące się do sposobu na wygraną, który jest najłatwiejszy do osiągnięcia cywilizacją Konga.
Opis nacji - Kongo

Nazwa | Działanie |
Nkisi | +2 do żywności, +2 do produkcji, +4 do złota za każdą relikwię, artefakt i wielkie dzieło rzeźbiarskie. Dwukrotnie więcej punktów wielkich ludzi (pisarza, artysty, muzyka i kupca) Pałac zapewnia miejsce na 5 wielkich dzieł. |
Opisana powyżej zdolność może się wydawać bardzo silna i wyjątkowo niezbilansowaną w stosunku do premii, które uzyskują inne nacje. Mogłoby tak być, gdyby nie fakt, że wyszczególniony powyżej przychód jest stosunkowo trudno wygenerować jeśli nie poświęcisz się w całości działaniom, które do niego prowadzą. Nie ulega wątpliwości, że powyższa zdolność pozwala na zdecydowanie łatwiejsze osiągnięcie zwycięstwa kulturowego, a dodatkowe sloty na wielkie dzieła w Pałacu tylko to potwierdzają. Całość przekłada się na stosunkowo łatwy dostęp do Wielkich Artystów. Możesz dzięki temu tworzyć większą liczbę Wielkich Dzieł, które nie wpłyną bezpośrednio na przychody do skarbca, ale przyciągną zagranicznych turystów.
Nazwa | Działanie |
Konwertyta religijny | Nie możesz budować dzielnic świątynnych, zyskiwać wielkich proroków i zakładać religii. Otrzymujesz wierzenia dowolnej religii, która stała się dominująca w twoich miastach. Dodatkowo otrzymujesz jednostkę apostoła za każdym razem, gdy ukończysz budowę dzielnicy kulturalnej lub osiedlowej (Mbanza). |
Z jednej strony zdolność pozwala ci ograniczyć koszty związane z rozbudową infrastruktury religijnej, ale stajesz się w dużej mierze zależny od tego, co narzucą ci inni gracze. Nie możesz korzystać z pomocy proroków, a wszelkie punkty wiary będziesz generował tylko za pomocą zewnętrznych źródeł. Mimo wszystko w toku rozgrywki uzyskasz dostęp do jednostki apostoła, dzięki której będziesz mógł regulować stan religijnych obywateli w swoich miastach, a jeśli poświecisz więcej uwagi dzielnicom osiedlowym Konga, będziesz miał dostęp do wystarczająco dużej liczby jednostek, aby szerzyć wierzenia w innych miastach. Niestety nie masz możliwości utworzenia własnego panteonu, więc pozostaje ci wybór pomiędzy religiami założonymi przez innych graczy i wynikających z nich premiami.
Podsumowanie
W tej sytuacji szczególnie łatwo będzie osiągnąć zwycięstwo kulturowe. Nie możesz tworzyć własnej religii, więc przez długi czas będziesz pozbawiony premii wynikających z panteonu i założeń wiary. Ponadto nie możesz wybierać pomiędzy poszczególnymi premiami, ponieważ to od innych graczy zależy kiedy będą chcieli podzielić się z tobą swoją religią. Już na pierwszy rzut oka jasne jest, że Kongo to cywilizacja, która idealnie sprawdzi się w roli wsparcia, dla rozgrywki wieloosobowej. Dzięki unikalnym premiom będziesz mógł kraść Wielkich Artystów innym graczom ,co w dłuższej perspektywie może ogniskować konflikty. Nie mniej jednak powinieneś szczególną uwagę poświęcić wszelkim warunkom prowadzącym do zwycięstwa kulturowego.
- Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry
- Civilization 6: Poradnik do gry
- Civilization 6: Nacje
- Civilization 6: Najlepsza cywilizacja - którą wybrać? Zwycięstwo
- Civilization 6: Ameryka, Teddy Roosevelt, opis nacji, porady
- Civilization 6: Anglia, Wiktoria, opis nacji, porady
- Civilization 6: Arabia, Saladyn, opis nacji, porady
- Civilization 6: Aztekowie, Montezuma, opis nacji, porady
- Civilization 6: Brazylia, Piotr II, opis nacji, porady
- Civilization 6: Chiny, Qin Shi Huang, opis nacji, porady
- Civilization 6: Egipt, Kleopatra, opis nacji, porady
- Civilization 6: Francja, Katarzyna Medycejska, opis nacji, porady
- Civilization 6: Grecja, Perykles, Gorgo, opis nacji, porady
- Civilization 6: Hiszpania, Filip II Habsburg, opis nacji, porady
- Civilization 6: Indie, Gandhi, opis nacji, porady
- Civilization 6: Japonia, Tokimune Hojo, opis nacji, porady
- Civilization 6: Kongo, Alfons I, opis nacji, porady
- Civilization 6: Niemcy, Fryderyk I Barbarossa, opis nacji, porady
- Civilization 6: Norwegia, Harald III Srogi, opis nacji, porady
- Civilization 6: Rosja, Piotr I Wielki, opis nacji, porady
- Civilization 6: Rzym, Trajan, opis nacji, porady
- Civilization 6: Scytia, Tomyris, opis nacji, porady
- Civilization 6: Sumeria, Gilgamesz, opis nacji, porady
- Civilization 6: Polska, Jadwiga, opis nacji, porady
- Civilization 6: Nacje z Gathering Storm
- Civilization 6: Nacje
- Civilization 6: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Gra ktoś na xbox? Nie mam pojęcia co kliknąć na padzie żeby nabyć jednostki religijne... Oczywiście mam założona religię, rozwinięta dzielnice wiary i bardzo dużo punktów wiary i nie mogę nabyć nawet misjonarza... Problem jest z interfejsem w wersji na xbox... Jest w stanie mi ktoś pomóc..?
Wczoraj po prostu było to nie możliwe.... Jakiś dziwny bug... Dziś jak załadowałem grę ponownie pojawiła się ta opcja w interfejsie i jest to przycisk RB xD wcześniej i tak klikałem wszystko i nie działało i też interface nie pokazywał takiej opcji :p
Ogólnie to masz je tam gdzie są jednostki wojskowe, a żeby je odblokować to musisz zbudować w mieście kaplicę i założyć religię. I to tylko w tym mieście gdzie masz kaplice
Powie mi ktoś dlaczego na jednym zapisie mam zasób luksusowy taki jak żółwie A na drugim już nie ?
Gram na wersji ghatering strom (chyba tak się to pisze) I na jednym zapisie mam takie zasoby luksusowe jak żółwie czy kadzidło A na innym już nie
Zasoby luksusowe są generowane losowo - ich występowanie zależy m.in. od rodzaju i rozmiaru wybranej mapy. Jeśli chcesz, możesz je wybrać w opcjach zaawansowanych przy tworzeniu nowej gry.
Skąd się biorą barbarzyńcy, mam sytuacje w której co chwilę dookoła miasta pojawiają się 3-4 jednostki na raz kompletnie znikąd? Nie podpływają, nie podchodzą itp., tylko tak jakby zeskoczyli i otaczają całe miasto.
Zawsze możesz wyłączyć barbarzyńców w opcjach zaawansowanych przy tworzeniu gry. Ogólnie ułatwia to rozgrywkę i nie masz z niczego nagle właśnie takich 4 jednostek pod miastem.
Z wiosek. Jak namierzyli twoje miasto to będą tam wysyłać oddziały.
Poproszę o podpowiedź odnośnie dzielnicy wojskowej. Budynki w tej dzielnicy zwiększają przychód doświadczenia przez "jednostki szkolone w tym mieście". Moje pytanie brzmi: czy ta premia działa na również na jednostki stworzone w tym mieście przed wybudowaniem dzielnicy?
wystarczy zwiekszyc poziom trudnosci, jesli na zbyt prostym grasz to oczywiscie w xii wieku zbudujesz samolot, ale nie o to chodzi...
king i ponizej w ogole mija sie z celem
Do tej pory grałem na 4 i 5 poziomie trudności póki co.
Niestety jak dla mnie gra za słabo zbilansowana. Możliwość budowy samolotów w XII wieku? Chwile eureki dają zbyt duży bonus (50%!). Dobre rozplanowanie zdobywania bonusów i kolejności technologii mogą nas postawić bardzo szybko jako najlepiej rozwiniętą cywilizację.
No ale to od lat wielka magia Cywilizacji - jeśli rozwiniesz państwo na tyle szybko aby mieć samoloty w XII wieku to przecież sam fun.
Nie rozumiem, masz zarzut za to że gra pozwala Ci się rozwijać?
Gdzie jest poradnik do Civilization VI w .pdf ?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
