Civilization 6: Miasta-państwa militarne, lista, emisariusze, premie

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

W poniższym rozdziale poradnika do gry Civilization 6 znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące miast-państw militarnych w Civ 6, a także opis korzyści związanych z utrzymywaniem wpływów w poszczególnych miastach i korzyści związane z przejmowaniem nad nimi kontroli.

Premie za emisariuszy

Dla każdego z miast militarnych przysługują takie same premie za utrzymywanie w nim odpowiedniej liczby emisariuszy. Pamiętaj, że jeśli utrzymujesz kilku przedstawicieli w kilku miastach militarnych to uzyskane w ten sposób premie łączą się.

Liczba emisariuszy

Premia dla produkcji jednostek

1

+2 do produkcji w stolicy

3

+2 do produkcji w każdej dzielnicy wojskowej

6

Dodatkowe +2 do produkcji w każdej dzielnicy wojskowej

Zwróć uwagę na fakt, iż premie dotyczą jedynie produkcji jednostek, więc nie możesz ich podciągnąć pod żaden inny typ działań w obrębach miast. Warto jednak mieć na uwadze, że odnoszą się do jednostek cywilnych i bojowych co ma szczególne znaczenie, gdyż nie musisz poświęcać im dużo uwagi by przyspieszyć produkcję każdego typu jednostek. Największy nacisk połóż gdy planujesz zdominować przeciwników, ale premia przyda się do każdego typu zwycięstwa. Nawet jeśli nie zależy ci szczególnie na dominacji to postaraj się uzbroić każde z posiadanych miast w dzielnicę wojskową, która poza dostępem do określonego typu jednostek, pozwoli lepiej zadbać o kwestie obronne każdej osady. Tak jak w przypadku innych miast nie skupiaj całych wpływów na mieście, jeśli nie posiadasz odpowiedniego zaplecza, chyba że nie masz innej alternatywy. Wskazane poniżej premie za status suzerena obłożone są bardzo konkretnymi wymaganiami i mają zastosowanie tylko w określonych przypadkach, więc jeśli uzyskasz dostęp do jednej z nich, to postaraj się dowodzić jednostkami w taki sposób, by maksymalnie wykorzystać ich nowe możliwości.

Kabul

Ikona

Premia dla suzerena

Twoje jednostki otrzymują dwa razy więcej doświadczenia za bitwy, które wynikają z ich inicjatywy - Civilization 6: Miasta-państwa militarne, lista, emisariusze, premie - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

Twoje jednostki otrzymują dwa razy więcej doświadczenia za bitwy, które wynikają z ich inicjatywy.

W tym przypadku musisz pamiętać przede wszystkim o tym, że doświadczenie jednostek generowane jest dopiero w chwili gdy przeciwny oddział zostanie unicestwiony. Świadomość tego faktu pomoże ci odpowiednio zarządzać przebiegiem bitwy tak, by doświadczenie zawsze zdobywał ten oddział na którego rozwoju szczególnie ci zależy. Miej też na uwadze fakt, że jeśli zaatakowany wrogi oddział zdecyduje się na odwet i w konsekwencji zostanie zniszczony to premia nie będzie liczona. Staraj się tak porcjować siły by decydujący ruch należał do ciebie. Powalcz o wpływy w Kabulu w każdym scenariuszu,ale nie musisz starać się utrzymać kontroli w nim za wszelką cenę. Premia jest przydatna, bowiem awans jednostki rozwija ją znacznie szybciej, niż jesteś w stanie ją modernizować korzystając z badań nad nowymi technologiami.

Kartagina

Ikona

Premia dla suzerena

Każda dzielnica wojskowa dodaje +1 do limitu szlaków handlowych - Civilization 6: Miasta-państwa militarne, lista, emisariusze, premie - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

Każda dzielnica wojskowa dodaje +1 do limitu szlaków handlowych.

Premia jest szczególnie przydatna w środkowej i późnej fazie gry, gdzie masz już co najmniej dwa miasta, które wyposażone są w dzielnice wojskowe. Pamiętaj o ograniczeniach związanych z dystansem na jakim możesz prowadzić handel od miasta docelowego oraz o braku możliwości tworzenia dwóch identycznych szlaków z tego samego punktu startowego. Premia z pewnością będzie wtedy szczególnie przydatna, bowiem pozostali gracze również będą dysponować większą ilością miast co przełoży się na przychody związane z wyborem odpowiedniego punktu docelowego. Jeśli powołasz większą liczbę kupców niż liczba odkrytych miast innych graczy lub miast-państw, to zawsze możesz stworzyć za ich pośrednictwem szlaki wewnętrzne pomiędzy swoimi osadami.

Presław

Ikona

Premia dla suzerena

Twoja kawaleria ciężka i lekka otrzymuje premię +5 do siły bojowej, gdy walczą na heksagonach ze wzgórzami - Civilization 6: Miasta-państwa militarne, lista, emisariusze, premie - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

Twoja kawaleria ciężka i lekka otrzymuje premię +5 do siły bojowej, gdy walczą na heksagonach ze wzgórzami.

Premia o czysto strategicznym znaczeniu, więc jeśli nie zależy ci na dokładnej kontroli mapy, to nie powinieneś zawzięcie walczyć o premię. Bierz pod uwagę również fakt, że bonus jest zarezerwowany jedynie dla jednostek kawalerii, co automatycznie wyklucza wszystkie korzyści jeśli nie dysponujesz zasobem strategicznym jakim są konie. Współczynnik premii nie jest może zbyt atrakcyjny, ale we wczesnej i środkowej fazie rozgrywki nadal możesz się nim posiłkować. Jeśli jest to jedno z niewielu miast, które możesz kontrolować, to powinieneś poświęcić kilku emisariuszy dla statusu suzerena. W przeciwnym wypadku lepiej skup się na innych miastach-państwach.

Valletta

Ikona

Premia dla suzerena

Budowle w centrum miasta i dzielnicy wojskowej można kupować za punkty wiary - Civilization 6: Miasta-państwa militarne, lista, emisariusze, premie - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

Budowle w centrum miasta i dzielnicy wojskowej można kupować za punkty wiary. Koszt zakupu murów obronnych (starożytnych, średniowiecznych i renesansowych) jest mniejszy, ale możesz kupić je jedynie za punkty wiary.

Specyficzna premia, która jest szczególnie przydatna dla cywilizacji, które zyskują największe korzyści dzięki propagowaniu wiary. Jeśli odpowiednio szybko wprawisz w ruch wszelkie ulepszenia i bierne premie, które generują wiele punktów wiary to premia może mieć szczególne znaczenie dla rozwoju infrastruktury twoich miast. Bierz pod uwagę, że status suzerena nakłada pewne ograniczenia dotyczące wykorzystania siły produkcyjnej miasta na zwiększenie obronności, więc decyduj się na przejęcie kontroli nad Vallettą tylko wtedy, gdy jesteś w stanie sprostać wydatkom dzięki wysokim przychodom punktów wiary na turę. Premia za suzerena Valletty będzie mieć szczególne znaczenie gdy dążysz do zakończenia scenariusza poprzez szerzenie własnej religii.

Podobało się?

0

Sid Meier's Civilization VI

21 października 2016

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2016-11-08
21:35

Automatic Chorąży

Dzięki za odpowiedź, ale nie chciało mi się wierzyć, że tylko tam jest ta informacja. Liczyłem na zestawienie wszystkich umów. Poza tym o ile dobrze pamiętam, nie ma chyba wszystkich szczegółów umowy. Trochę to niedorobione jeszcze :).

Komentarz: Automatic
2016-11-17
02:57

tommy.pi Junior

na poczatku zaznacze, ze to moja pierwsza gra w ciwilizacje, wiec wielu rzeczy jeszcze nie ogarniam. mam pytanie dotyczace uzyskania relikwi za walke teologiczna apostola, co musze dokladnie zrobic? kupilem apostola i wybralem dla niego opcje meczennik, ale dalej sie gubie. nie wiem o co chodzi z tym szerzeniem wiary, prosze o odpowiedz dla laika :)

Komentarz: tommy.pi
2016-11-17
09:43

Artur50 Junior

Gdzie jest poradnik do Civilization VI w .pdf ?

Komentarz: Artur50
2016-11-18
13:34

matg87 Junior

Niestety jak dla mnie gra za słabo zbilansowana. Możliwość budowy samolotów w XII wieku? Chwile eureki dają zbyt duży bonus (50%!). Dobre rozplanowanie zdobywania bonusów i kolejności technologii mogą nas postawić bardzo szybko jako najlepiej rozwiniętą cywilizację.

Komentarz: matg87
2016-11-18
13:43

Dessloch Legend

wystarczy zwiekszyc poziom trudnosci, jesli na zbyt prostym grasz to oczywiscie w xii wieku zbudujesz samolot, ale nie o to chodzi...
king i ponizej w ogole mija sie z celem

Komentarz: Dessloch
2018-08-08
15:57

bistrobob Legionista

Poproszę o podpowiedź odnośnie dzielnicy wojskowej. Budynki w tej dzielnicy zwiększają przychód doświadczenia przez "jednostki szkolone w tym mieście". Moje pytanie brzmi: czy ta premia działa na również na jednostki stworzone w tym mieście przed wybudowaniem dzielnicy?

Komentarz: bistrobob
2018-08-08
16:03

BrabusJ Legionista

BrabusJ
👍

Bardzo przydatny

Komentarz: BrabusJ
2021-07-26
16:17

andrewbrw88 Junior

😡

Skąd się biorą barbarzyńcy, mam sytuacje w której co chwilę dookoła miasta pojawiają się 3-4 jednostki na raz kompletnie znikąd? Nie podpływają, nie podchodzą itp., tylko tak jakby zeskoczyli i otaczają całe miasto.

Komentarz: andrewbrw88
2022-01-05
01:33

zaujca Junior

Powie mi ktoś dlaczego na jednym zapisie mam zasób luksusowy taki jak żółwie A na drugim już nie ?

Komentarz: zaujca
2025-01-09
15:31

Piotruc Junior

Gra ktoś na xbox? Nie mam pojęcia co kliknąć na padzie żeby nabyć jednostki religijne... Oczywiście mam założona religię, rozwinięta dzielnice wiary i bardzo dużo punktów wiary i nie mogę nabyć nawet misjonarza... Problem jest z interfejsem w wersji na xbox... Jest w stanie mi ktoś pomóc..?

Komentarz: Piotruc

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl